• 0

Starten als parttime ondernemer en veel vragen

Hallo

 

Ik ben hier nieuw op het forum, en heb vandaag al heel veel interessante berichten gelezen :D

Ik heb nu zelf ook een vraag, ik ga binnenkort bij mijn nieuwe werkgever beginnen, maar wil ook parttime ±10 a 15 uur per week voor mezelf beginnen als grafisch technisch CAD Engineer. Mijn nieuwe werkgever heeft geen problemen met het feit dat ik wat voor mezelf wil gaan doen. Mijn Ex werkgever wil gebruik maken van mijn kennis en dit zou een goeie oplossing zijn en een mooie gelegenheid om op deze wijze te starten :D Om daarna een groter klanten netwerk op te bouwen

 

Ik heb een aantal vragen

-Wat heb ik nodig om te starten, is het voldoende om je bij de KvK in te schrijven en aanmelden bij de belastingdienst?

-Wat kan ik als uur tarief rekenen (in de onderneming is het uur tarief €65,- voor een Engineer)

-Er wordt veel gesproken over de administratie, heb je gelijk een boekhouder/accountant nodig voor de administratie of kan je dit eerst best zelf doen, er is weinig start kapitaal dus wil de kosten zoveel mogelijk in de hand houden.

- Ik heb een concurrentie beding in mijn contract bij mijn ex werknemer, maar neem ontslag omdat de onderneming is verhuist naar een ander deel van Nederland, en ik niet wil verhuizen voor de onderneming. Kan ik onder het concurrentie beding uit omdat ik eigenlijk niet vrijwillig vertrek?

 

Nou voor nu stop ik even, er zullen zeker nog meer vragen volgen.

Mochten er nog mensen zijn die interessante info, websites weten die ik zou kunnen lezen, dan hoor ik het graag.

Het idee leeft namelijk pas sinds twee maanden serieus, omdat een 40 urige werkweek + 15 reisuren per week geen ruimte gaf voor een parttime job.

Nu deze gelegenheid zich voordoet en ik gelijk kan instappen bij mijn ex werkgever is dit een mooie gelegenheid die ik met beide handen aanpak

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meeste vragen die je stelt gelden voor elke startende ondernemer/freelancer. Op de site in mijn sig is veel nuttige informatie te vinden, al zeg ik het zelf.

 

Wat het concurrentiebeding betreft, dat hangt er nogal vanaf hoe het precies luidt en wat jullie bij onvrijwillig vertrek zijn overeengekomen. In zo'n situatie moet je natuurlijk altijd het vervallen van het beding als voorwaarde stellen voor het accepteren van het ontslag. Maar als je ex-werkgever van je diensten gebruik wil maken dan kan het toch niet zo'n probleem zijn?

Link naar reactie
  • 0

- KvK en belastingdienst is genoeg;

- Uurtarief kun je het beste zelf berekenen. Misschien kun je nog iets lager omdat je bijvoorbeeld geen bedrijfspand/secretaresse/Mercedes hebt;

- Boekhouden mag je ook zelf doen. Er staat een gratis boekhoudcursus op onze website;

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Gert,

 

Ik ben sinds vandaag hier op deze site. Dus ik weet niet of jou van advies mag voorzien omdat ikzelf voor een payrollbedrijf werk.

Maar als je op de site van www.****.nl kijkt, dan vind je veel informatie.

 

Kvk en belastingdienst is genoeg, maar de inspecteur gaat eerst nog beoordelen of je in aanmerking komt voor een VAR-verklaring. Gezien het feit dat je gedeeltelijk in loondienst blijft, zal dat niet het geval zijn.

 

Boekhouden kun je natuurlijk zelf doen, maar uitbesteden kan verstandiger zijn omdat je niet op de hoogte ben/blijft van alle wijzigingen. Denk eens aan een payroll bedrijf (zie de link) of aan een goede, betaalbare boekhouder. Als je wil kan ik laten berekenen hoeveel je netto overhoudt bij een door jou bepaalde tarief.

 

Een voorspoedige start voor je onderneming en je nwe job

 

Michael

 

 

EDIT Spamlimk verwijderd

DAR

Dreams Are Reality

Link naar reactie
  • 1

Ik ben hier nieuw op het forum, en heb vandaag al heel veel interessante berichten gelezen :D

 

Kijk, dat mogen we hier nou graag horen, dat mensen al die teksten die we hier produceren nuttig en interessant vinden. Dank!

 

Parttime ondernemen is een kunst. Veel mensen glijden af naar toch weer 40 uur voor de baas werken, maar de volhouder komt in het walhalla van het 100% zelfstandig ondernemerschap.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn over parttime ondernemen hele boeken geschreven. Google even op "parttime ondernemen"+boek

 

Ik heb op Google gezocht, en denk dat ik me eerst maar iets meer moet inlezen, voordat ik zomaar in het diepe spring.

Mijn huidige baas heeft het liefst dat, als ik volgende week weg ga ik gelijk voor hem kan werken (parttime) maar dat is het enige wat ik heb aan werkzaamheden, heb geen nieuwe klanten, ik versta me vak als Engineer goed, maar ben niet op de hoogte van tarieven administratie waar moet je rekening mee houden juridisch noem maar op.

Maar ik wil het niet meer afslaan ben nu al zo ver met het idee. het gaat nu alleen heel snel omdat er sinds een maand, plotseling een super baan op mijn pad kwam die te combineren is als parttimer.

 

Dus even kort door de bocht komt er heel veel op me af de laatste tijd, alles opzetten en een nieuwe job ;D

 

Maar we gaan ervoor dit gaat gewoon lukken ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.