• 0

Geen zakelijke rekening kunnen openen.

Wij zijn een bedrijf actief in de bouwsector maar kunnen door een bkr registratie geen bedrijfsrekening openen ,is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen,we zijn al bij verschillende banken geweest maar zonder resultaat. (ABN-Amro,ING,Rabo). We hebben nl echt een zakelijke rekening nodig i.v.m het aanvragen van een G-Rekening en de dusdanige grote bedragen die nu binnen komen op een priverekening.

 

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

 

Dave

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij de Abn kregen we de reactie dat er met een bkr registratie geen zakelijke rekening geopend kon worden.Bij de Rabobank kregen we een brief dat ze alleen klanten accepteren waarmee ze een ontspannen relatie aan kunnen gaan.

 

Er is voor hen eigenlijk geen risico omdat we alleen een zakelijke rekening nodig hebben zonder kredietfaciliteiten.En internetbankieren is voor ons ook erg van belang.

 

Bij de postbank hebben we het niet geprobeerd.Dit omdat ik slechte ervaringen heb met girotel en het werken met tan codes ,het liefste werk ik met een calculator voor internetbankieren.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ter overweging: de girotel-problematiek van de postbank behoort tot het verleden, aangezien ze nu ook alle zakelijke gebruikers migreren naar het modernere mijnpostbank-systeem (dat werkt 24/7 en met TAN via sms).

 

Maar het blijft vreemd dat men weigert een gewone courantrekening te openen vanwege een BKR registratie - ik zie ook het risico voor de bank niet in zolang er geen creditfaciliteiten aan vast zitten... maar is BKR werkelijk alles dat er speelt?

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ter overweging: de girotel-problematiek van de postbank behoort tot het verleden, aangezien ze nu ook alle zakelijke gebruikers migreren naar het modernere mijnpostbank-systeem (dat werkt 24/7 en met TAN via sms).

 

Inderdaad, met Girotel wel eens problemen gehad maar met Mijn Postbank.nl werkt het echt prima, die TAN codes per SMS wen je wel aan.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat heeel raar. Als je als prive persoon bij BKR bent gesignaleerd kan ik me voorstellen dat ze terughoudend zijn met kredieten en creditcards. Maar voor een zakelijke rekening courant, dat begrijp ik niet. Is die BKR signalering wel een beetje normaal? Ik bedoel, als je ergens een schulf van 10M hebt kan ik me voorstellen dat een bank een beetje schichtig wordt. Als het binnen de normale termen valt van consumptieve kredieten en zo, en niet al tientallen jaren duurt, zou een bank toch niet moeilijk moeten doen. Het helpt iha wel om bij de bank te praten met iemand die ook mag beslissten. Dus niet met een junior account manager die je wordt toegewezen, maar met de directeur zelf. Het lukt alleen niet iedereen om tot zo iemand door te dringen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

We spreken hier denk ik over een BKR blokkade? Welk risico niveau heeft deze blokkade?

 

Een BKR registratie heeft iemand al wanneer hij of zij een product bijvoorbeeld bij de Wehkamp op afbetaling koopt. Pas bij een (ernstige) blokkade zullen banken geen rekening meer openen. Bij bank/girorekeningen zonder kredieten kan men namelijk ook negatief staan door middel van dwingende incasso's.

 

Ik verwacht dat de financiële dienstverleners daarom niet overgaan tot het openen van een rekening.

Link naar reactie
  • 0

Ook als je geen krediet wilt, zijn banken vaak terughoudend in bepaalde gevallen.

 

Toen ik voor mijn verse LTD die nog op mijn woonadres stond gerigistreerd een rekening wilde aanvragen, zei de rabobank bijvoorbeeld helemaal geen zaken te doen met buitenlandse rechtsvormen. Enige tijd later, bij het betreden van een pand en boekhouder (met contacten met de bank) blijkt het helemaal geen probleem te zijn. Zelfs over een krediet was te praten.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik gemist heb ik in de voorgaande postings is de reden van de bkr registratie. In geval van een eenmanszaak kan dit van belang zijn omdat bedrijfsvermogen en privévermogen immers bij een eenmanszaak niet juridisch gescheiden zijn.

 

Wellicht is het handig bij de bkr op te vragen wat daar exact geregistreerd staat en vervolgens te proberen hieraan iets te doen.

 

Begrijpelijk is dat het werken met een calculator handig is, maar als genoemde banken geen soelaas bieden is het wellicht toch mogelijk, althans voorlopig, maar over dit probleem heen te stappen en te proberen bij de girodienst een zakelijke rekening te openen.

 

Als ook dat niet mogelijk is kan nog getracht worden een (tweede) privé rekening te openen waarop uitsluitend zakelijke mutaties worden verwerkt en welke dus als bedrijfsrekening kan worden beschouwd totdat de bkr restrictie is opgelost. Overigens zal dit vermoedelijk de problematiek van een G-rekening niet oplossen.

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen,

 

Ik zit met het zelfde probleem, laatste 4 maanden is er een negatieve bkr ontstaan door persoonlijke omstandigheden, er is een betalingsregeling getroffen maar er is wel een bkr registratie, de bank werkt niet mee aan het verstrekken van een zakelijke rekening, rabobank, sns en abn, postbank probeer ik zo snel mogelijk.

 

Het is toch van de zotte dat het niet mogelijk is een rekening te openen ik vraag geen krediet, ik hoef ook geen toestemming om rood te mogen staan ik wil alleen maar dat de klanten het geld kunnen overmaken en dat ik zelf betalingen kan verrichten naar mijn leveranciers en verhuurder.

 

Wie weet de oplossing, dan hoor ik het heel graag

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat is nu precies de situatie? Is er een betalingsachterstand bij het BKR gemeld en is deze achterstand inmiddels weer ingelost of bestaat deze nog steeds? Als je nog een schuld open hebt staan die je nog moet betalen is het niet meer dan logisch dat de banken je afwijzen: zodra zij dan een rekening voor jou openen bestaat er immers een reeële kans dat over een paar maanden de deurwaarder beslag wil leggen op die rekening en dat zij aan al die rompslomp moeten meewerken. Daar zou ik als bank ook geen zin in hebben.

 

Als de schuld inmiddels is afgelost valt er vaak nog wel te praten met de bank. Ik ken iemand die van de ABN Amro eerst een afwijzingsbrief ontving, vervolgens belde om uit te leggen dat het om een probleem uit het verleden ging dat inmiddels was opgelost en zo alsnog een rekening kreeg.

 

Van alle banken die ik ken is denk ik de Rabobank wel het minst flexibel en redelijk: zij willen uit principe absoluut geen zaken doen met mensen waarvan de achtergrond ook maar enigzins dubieus is. Overigens kan elke bank een rekening zonder kredietfaciliteiten en met een permanente blokkering voor automatische incasso's verstrekken, ik heb dit zelfs voor mijn privé rekening bij de Rabobank geëist en ook gewoon gekregen. Maar natuurlijk verkopen zij veel liever "totaalpakketten" waaraan fors verdiend kan worden.

 

Probeer het toch maar eens bij de Postbank. De Postbank doet voor zover ik weet nooit moeilijk in dit soort situaties en heeft de ouderwetse Girotel techniek inmiddels ook overboord gegooid. Waarom zou je dan nog voor een commerciële bank kiezen, zeker als je alleen maar van de basisfaciliteiten gebruik wilt maken? Is nog veel goedkoper ook: de eerste 700 euro aan transacties zijn volgens mij gratis.

Link naar reactie
  • 0

de achterstand is ontstaan doorat er geen geld was in de uitkeringssituatie waardoor de incasso's gestorneerd werden en ik echt geen geld had om aan de betalingsverplichting te voldoen, heb dit willen regelen gevolg was en is wel dat je nu geregistreerd staat als wanbetaler. Ongeloofelijk heb al jaren een lening danwel een doorlopend krediet, nooit achterstan gehad en nu door duidelijk omstandigheden is het bijna alsof ik een zware crimineel ben. Terwijl als ze luisteren en willen kijken dat ze dan zien en horen dat we een goed product maken die zijn geld oplevert waardoor de toekomst er weer positief uitziet.

 

Ik ga maandag naar de postbank kijken of zei mee willen werken, ondanks dat ik daar wel ardig rood sta op een prive rekening (daar is wel een hele goede regeleing mee getroffen).

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een BKR achterstandsmelding is voor meer mensen lastig, maar zolang de gemeldde achterstand inmiddels is afgelost hoeft dat niet altijd tot problemen te leiden. Zeker niet bij het aanvragen van eenvoudige bankproducten met een laag risico voor de bank, bij de aanvraag van een nieuw krediet of een hypotheek ligt dat natuurlijk anders: dan moet je tot 5 jaar na het aflossen van de achterstand wachten tot je weer een nieuw krediet of hypotheek kunt afsluiten.

 

Jij geeft zelf al aan dat je nog flink rood staat op een privé girorekening. Dit is het beste advies dat ik je kan geven: los de achterstand op de privé girorekening zo snel mogelijk af. Dit wordt dan aan het BKR gemeld en dan komt er bij de achterstandsmelding een "herstelcode" te staan. Dit wil zeggen: een code die aangeeft dat de eerder gemeldde achterstand inmiddels is afgelost. Vanaf dat moment moet je dus nog 5 jaar wachten tot je een nieuw krediet of hypotheek kunt afsluiten. Dat is een zure appel, maar bijt er maar zo snel mogelijk doorheen zodat je weer wat hebt om naar uit te kijken. Bouw daarna weer wat op, zo goed als dat op dat moment kan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een BKR achterstandsmelding is voor meer mensen lastig, maar zolang de gemeldde achterstand inmiddels is afgelost hoeft dat niet altijd tot problemen te leiden. Zeker niet bij het aanvragen van eenvoudige bankproducten met een laag risico voor de bank, bij de aanvraag van een nieuw krediet of een hypotheek ligt dat natuurlijk anders: dan moet je tot 5 jaar na het aflossen van de achterstand wachten tot je weer een nieuw krediet of hypotheek kunt afsluiten.

 

Jij geeft zelf al aan dat je nog flink rood staat op een privé girorekening. Dit is het beste advies dat ik je kan geven: los de achterstand op de privé girorekening zo snel mogelijk af. Dit wordt dan aan het BKR gemeld en dan komt er bij de achterstandsmelding een "herstelcode" te staan. Dit wil zeggen: een code die aangeeft dat de eerder gemeldde achterstand inmiddels is afgelost. Vanaf dat moment moet je dus nog 5 jaar wachten tot je een nieuw krediet of hypotheek kunt afsluiten. Dat is een zure appel, maar bijt er maar zo snel mogelijk doorheen zodat je weer wat hebt om naar uit te kijken. Bouw daarna weer wat op, zo goed als dat op dat moment kan.

 

Succes!

 

;) Bedankt voor de uitleg. Ik vroeg me een hele tijd af hoe dat precies zat. Ik heb zoals vele ook een registratie. Gelukkig heb ik 2 bankrekeningen. 1 bij de Postbank wat ik echt als prive gebruik en 1 bij ABN wat ik amper gebruik. Ik denk dat ik de laatste de komende tijd als zakelijk ga gebruiken. Ik overwoog om een echte zakelijk rekening bij ING aan te vragen maar zal dat voorlopig niet doen.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Beste Leden,

 

Ten eerste bedankt voor alle informatie die hier te vinden is.

Ik heb al veel informatie hier gezocht en kunnen gebruiken.

 

Ik zit sinds vandaag met hetzelfde probleem.

 

Vorige week heb ik mijn met mijn partner ingeschreven bij de kvk. Vervolgens zijn we naar de ABN AMRO bank gegaan voor het openen van een zakelijke rekening.

Dit werd echter alleen een soort van intake gesprek en zou normaal gesproken morgen een afspraak hebben met een iemand van Your business banking van ABN AMRO om de rest af te handelen.

Het ging puur om het openen van een zakelijke rekening en geen crediet.

 

Helaas werd mij echter vandaag telefonisch medegedeeld dat de afspraak werd afgezegd. Daar ik een BKR registratie heb/had van een telecomcontract. (dit gaat om een tel. rekening van T-Mobile die begin vorig jaar gewoon netjes betaald is via het incassobureau).

 

Het vreemde is echter dat ik wel 3 rekeningen heb bij ABN AMRO. (1x betaalrekeningprive, 1x spaarrekingen prive en nog een zakelijke rekening van mijn eenmanszaak die ik normaal nu wilde opzeggen.)

 

Ik sta niet in het rood en heb geen schulden of openstaande leningen.

 

Wat kan ik hier nu nog aan doen. ???

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Je zou het eens bij Bizner kunnen proberen.

 

Toevallig kwam ik er achter dat ik een BKR registratie heb van vodafone. Wat op zich al vreemd is aangezien zij altijd automatisch afschreven en dat nooit fout gegaan is. Maar goed, later heb ik in ieder geval gewoon een rekening kunnen openen bij Bizner.

 

Edit: Als ik het mij goed herinner werd mij toen overigens verteld dat het BKR niets kan doen aan de registratie, dat zou je met T-mobile op moeten nemen.

Link naar reactie
  • 0

hallo allemaal,

 

ik heb zonet een rekening geopen bij de postbank en ben persoonlijk ook BKR geregistreerd

alleen kan ik geen kriditen of incasso's aanvragen omdat ik een BKR registratie heb dus voor iedereen die BKR geregistreerd staat gaat dan even naar de postbank

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.