• 0

Bestaande koeriersbedrijf uitbreiden

Hallo allemaal,

 

Ik ben voor het eerst ingelogd op deze site. Mijn eerste indruk is positief!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het gaat over het volgende:

 

Een vriend van mij heeft een koeriersbedrijf onder subcontract van TNT-Post. Hij moet pakketjes en/of post bezorgen. Hij heeft al zoveel routes en klanten bestaande uit zowel particuleren als bedrijven, Het gaat zo goed dat hij van plan is om uit te breiden. Maar het probleem is dat er hevige concurrentie aanwezig is.

Ik ben aangewezen als mogelijke zakenpartner en mijn taak is om nieuwe klanten te werven. Helaas heb ik er geen ervaring mee en weet niet waar ik moet beginnen ??? . Kortom: ik wil graag nieuwe particuleren en/of bedrijven benaderen en onze diensten aanbieden.

 

Kan ik iemand mij eventueel helpen, advies of verwijzing naar een website, links etc. Dit heeft allemaal te maken met marketingplan, stappenplan, klantenbenadering, promotie...een logische stappenplan.

 

Ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie van jullie tegemoet te krijgen.

 

Groetjes,

 

Frank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

OK, jij wordt de commerci"ele partner en je weet niks van verkopen? Dat wordt lastig. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Verkopen is een vak.

 

Ik heb een paar suggesties:

- kijk hoe je nieuwe partner het nu doet

- huur de film: Glengary Glen Ross en let op wat gebeurt in de eerste 15 minuten

- volg een verkoop cursus

- volg een workshop van Rikkert Walbeek (Salesexeed)

 

voor een goeie verkoopactie heb je tenminste nodig:

- adressen en telno's van potentiele klanten

- kennis van de service van je concurrenten

- een beeld van het " probleem" van je klanten en jouw oplossing

- lef

- inlevingsvermogen

- uithoudingsvermogen

 

Ervaring helpt en de aanhouder wint.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

begrijp het volgende svp niet verkeerd, het is niet mijn doel je enthousiasme te temperen. de volgende vraag komt in me op:

 

Waarom wil je dit? speelde je voordat het je gevraagd werd ook al met de gedachte om op commercieel gebied voor jezelf te beginnen, wilde je dit al in de koeriersbusiness en wilde je dit ook al met samen met je beoogd partner?

 

Probeer basis inzicht te krijgen in hoeveel klanten je nodig hebt om een beetje volume (omzet) te krijgen. zijn gegevens zoals Gemiddelde omzet per klant beschikbaar? evt. via een branchevereniging oid.

 

Verder is verkopen ook heel sterk een vak van vragenstellen, goed luisteren en niet te veel vertellen. Basis tip voor een verkoopgesprek:

 

vraag1: "klant wat zou ik voor u als koeriersdienst kunnen betekenen?

 

antwoordt:....(wens, of klacht over huidige leverancier)

 

Vraag2: Als ik dat wat u vraagt kan bieden, zou u dan zaken met ons willen doen?

 

Als je een reeële oplossing kunt bieden voor het probleem van de klant, dan zijn de meesten geneigd je de kans te geven om het waar te maken.

 

succes! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.