• 0

Pompstation beginnen....Shell Franchise..?

Hallo allemaal, (hopelijk zit ik hier goed/zoniet? verplaats me modator).

 

Ik wil graag een eigen pompstation openen, nu weet ik dat SHELL aan franchise doet, Het is een heel andere sector waar ik tot op heden zat(na verkoop van mijn eigen bedrijf.

Shell en vooral auto’s heeft me altijd al aangetrokken, en natuurlijk zal ik trainingen moeten volgen om mee te kunnen in deze sector.

 

Je eigen vermogen moet rond de 500.000 euro liggen(op zich geen probleem), maar mijn vraag is nu aan jullie: Ik kan nu wel 500.000 euro gaan investeren en meegaan met de franchise systeem van Shell, maar is het wel zo slim? Zou ik me 500.000 euro binnen 2 a 3 jaar terug kunnen winnen?

 

Zoals ik nu binnenval… zou mensen vreemd denken, maar toch heb ik nog meer vragen wat mij nog steeds onduidelijk is:

 

1.   Wat is het Omzet van een gemiddeld Shell pompstation (autosnelweg)?

2.   Hoeveel procent van de omzet (netto omzet) kan ik op mijn rekening verwachten?

3.   Kan ik zelf de locatie kiezen(autosnelweg)?

4.   Klopt dat het winst van eten, drinken in je eigen zak kan stoppen?

5.   Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het zou hellemaal te gek zijn als iemand hier inderdaad ook in bezit is van een Shell pompstation.

 

Groetjes,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

5ton in 3 jaar terug, geen kans met een pomp station.

 

Voor de rest van je vragen lijkt het me eerder verstandig om met de mannen (en vrouwen) van Shell te gaan praten. Als zij franchise ondernemers accepteren dan zullen zij (als je echt serieus bent) al je vragen graag beantwoorden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waarom jij denkt 5 ton startkapitaal nodig te hebben voor je

winkelvoorraad maar dat lijkt mij toch een beetje veel...

 

Je huurt het station dus daar is geen investering voor nodig. M.b.t. de benzineverkoop hoef je feitelijk alleen het afrekenen te organiseren. Er wordt wel een beroep gedaan op je (lokaal) ondemerschap als het gaat om het productassortiment in de shop. Er zullen ongetwijfelt wat basisrichtlijnen van de Shell zijn en je zult gebruik kunnen maken van de shell-inkoopkracht maar je krijgt veel meer vrijheid dan de gemiddelde supermarktfranchiser. Voorlopig alleen in N-H

 

Shell retailers mod edit: verwijzing niet langer actief

 

Succes!

 

EDIT link aangepast aan forum breedte.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet dat er in Amerika goud geld valt te verdienen met pompstations (toevallig ook Shell). Alleen heb ik wel begrepen dat de omzet/winst voor 70% wordt bepaald door de verkoop van de winkel en maar 30% door de verkoop van brandstof.

 

Natuurlijk is het niet heel erg goed te vergelijken, omdat ik weet dat er in het betreffende geval regelmatig een traytje frisdrank per keer wordt verkocht en dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren..

 

Voor de rest is het niet zo makkelijk zo maar langs de snelweg even pompstation te beginnen, al zal Shell je bijvoorbeeld wel goed kunnen helpen.

 

Daarnaast is de 5 ton eigen vermogen volgens mij 1/3 van de gehele investering (VANAF denk ik dan). Dus dan zit je op een minimale totale investering van 1,5 miljoen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de rest is het niet zo makkelijk zo maar langs de snelweg even pompstation te beginnen, al zal Shell je bijvoorbeeld wel goed kunnen helpen.

 

Daarnaast is de 5 ton eigen vermogen volgens mij 1/3 van de gehele investering (VANAF denk ik dan). Dus dan zit je op een minimale totale investering van 1,5 miljoen.

 

Beste Ammar,

 

TS wil via een franchise-constructie een BESTAAND pompstation van SHELL gaan managen. Dat is sinds kort mogelijk omdat Shell het uitbaten van een tankstation cq winkel nietmeer als haar core-business ziet. De tankstations blijven echter eigendom van de Shell en derhalve is er geen investering nodig anders dan t.b.v. de voorraad van de winkel.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.