Dit Topic is niet compleet nieuw maar ik kan helaas niets vinden wat exact aansluit op mijn vraag;
Na lang wikken en wegen (...) besloten om uit de VOF te stappen welke ik 12 jaar geleden met 1 andere vennoot heb opgericht.
-We hebben samen 1 pand in eigendom met een hypotheek van 109.000
(aflossingsvrij)
Boekwaarde per 31-12-2006: 92.000
Onderhandse verkoopwaarde (bepaald door bedr.makelaar): 195.000
-Totaal inventaris per 31-12-2006: 11.000
-Totaal vervoermiddel (auto's en bus): 27.000
Nu hebben we beiden (op de balans) een eigen vermogen van ongev. 50.000
Wat is redelijk???
Wat betreft inventaris en auto kunnen we gemakkelijk onderhands iets regelen maar wat heeft dat dan voor een invloed op de balans?
We willen het beiden zo netjes mogelijk afhandelen. We hebben een VOF contract op papier.
Ik verlang geen goodwill (hoewel dat fiscaal gezien misschien niet kan?)
Hoe wordt in deze situatie normaal gesproken gerekend?
Zijn er mogelijkheden om bijv. mede-eigenaar van het pand te blijven zodat bij verkoop (in de toekomst) pas wordt afgerekend? En, zoja, wat zijn dan de risicos bij bijv. faillisement?
Ik weet het een hoop vragen, maar tot nu toe niemand gesproken die duidelijk is geweest. En, met alle respect, onze accountant kan ons hierbij niet overtuigen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Futs
Futs
Geachte experts,
Dit Topic is niet compleet nieuw maar ik kan helaas niets vinden wat exact aansluit op mijn vraag;
Na lang wikken en wegen (...) besloten om uit de VOF te stappen welke ik 12 jaar geleden met 1 andere vennoot heb opgericht.
-We hebben samen 1 pand in eigendom met een hypotheek van 109.000
(aflossingsvrij)
Boekwaarde per 31-12-2006: 92.000
Onderhandse verkoopwaarde (bepaald door bedr.makelaar): 195.000
-Totaal inventaris per 31-12-2006: 11.000
-Totaal vervoermiddel (auto's en bus): 27.000
Nu hebben we beiden (op de balans) een eigen vermogen van ongev. 50.000
Wat is redelijk???
Wat betreft inventaris en auto kunnen we gemakkelijk onderhands iets regelen maar wat heeft dat dan voor een invloed op de balans?
We willen het beiden zo netjes mogelijk afhandelen. We hebben een VOF contract op papier.
Ik verlang geen goodwill (hoewel dat fiscaal gezien misschien niet kan?)
Hoe wordt in deze situatie normaal gesproken gerekend?
Zijn er mogelijkheden om bijv. mede-eigenaar van het pand te blijven zodat bij verkoop (in de toekomst) pas wordt afgerekend? En, zoja, wat zijn dan de risicos bij bijv. faillisement?
Ik weet het een hoop vragen, maar tot nu toe niemand gesproken die duidelijk is geweest. En, met alle respect, onze accountant kan ons hierbij niet overtuigen.
Alvast bedankt!
Een desperate ondernemer.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11202-uitreden-vof-complex/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag