• 0

winstdeling in eenmanszaak

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je voor hem gaat werken kom je "in dienst" en krijg je een salaris, dat weer kan bestaan uit een vast deel en een variabel deel. Je zou het zo in kunnen richten dat je salaris een soort voorschot op jouw aandeel in de winst is, en de bonus de rest. Als hij wil dat je 50% van de winst krijgt (wat is winst?) kan je overwegen om vennoot te worden.

 

Er zijn overigens aparte belastingregels voor meewerkende familieleden. Staat op de site van de belastingdienst

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Maar het is nog maar de vraag of er winst gemaakt zal worden. Hij wil mij dus geen salaris betalen, maar alleen 50% van de evt. winst.

Is dit mogelijk als je een eenmanszaak hebt opgericht? Dat je bijv. een een samenwerkingsovereenkomst maakt waarin dit beschreven staat.

Trouwens, de keus voor een eenmanszaak, is, dat hij bang is dat er ruzie komt als er 2 kapiteins op 1 schip zijn.

Link naar reactie
  • 0

Tja, als je je zuster niet vertrouwd, waarom mag ze dan wél gratis voor je werken? Ik vind je broer een beetje lomp.

 

Je kan een eenmanszaak makkelijk omzetten in een VoF. Hij doet de investeringen en jij doet het werk. Samen verdelen jullie de winst. Je kan onderling afspreken wie er de baas is.

 

Wat jij wil afspreken kan inderdaad alleen in familie verband geloof ik. Kijk bij de belastingdienst onder meewerkende partners en/of familieleden.

 

Je kan niet zomaar iemand aan het werk zetten voor de helft van de winst.

 

zie: http://www.belastingdienst.nl/zoek/simpleSearch.do?query=partner+meewerken#showPage_0

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een tactiek die ik ook wel eens toepas is het starten van twee eenmanszaken. Wanneer je dat goed toepast is dat om op te starten ook geschikt.

 

Daarom moet je dat ook slim toepassen. Door over en weer te factureren kun je je inspanningen toch vergoed krijgen. Het is eenvoudige maar doeltreffende methode. Vergt alleen wat handigheid.

 

Ard

 

(p.s. en je werkt natuurlijk dan altijd tenminste 1225 uur ....per jaar ....)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.