• 0

Mobiele PIN betalingen

Wij willen een PIN automaat aanschaffen voor kleine betalingen. Bij voorkeur een mobiel apparaat. Het staat me bij dat de Office Centre iets had voor 150 euro inclusief abonnement. De bank vraagt 1700 euro voor het apparaat, + kosten voor het abonnement,+ betaling voor iedere transactie.

 

Hebben jullie ervaring met mobiele PIN apparaten? Wat kost dat over het algemeen? Graag advies.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het enige waar je meer voor betaald, is voor het feit dat ie mobiel is. Zender/ontvanger dus. Maar het principe blijft hetzelfde. Dus blijven ook de abonemmentskosten en transactiekosten hetzelfde. Als je zo'n ding bij de officentre kan kopen voor die prijs + abo, dan zou ik dat zeker doen. Maar ik denk wel dat je nog per pinbetaling transactiekosten betaald. Zij treden nu gewoon op als intermediar voor bv interpay en die rekenen ook per transactie.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk geen ervaring maar omdat ik die markt in de gaten houd, weet ik dat de banken overgaan naar een nieuw systeem. Let er dus op dat je niet met ouwe meuk wordt opgescheept!

 

Geknipt en geplakt van www.ccv.nl

Arnhem, 11 december 2006 - CCV, marktleider op het gebied van elektronische betaalsystemen, maakt vandaag bekend dat zij nu een compleet portfolio PINautomaten heeft die voldoet aan alle nieuwe (inter)nationale standaarden. CCV is daarmee de eerste leverancier in Nederland die PINautomaten kan aanbieden die klaar zijn voor de toekomst. Het portfolio dat gereed is omvat een geïntegreerde oplossing die gekoppeld kan worden aan kassasystemen, twee baliemodellen en een mobiele PINautomaat. Al deze automaten zijn bovendien voorbereid op ondersteuning van PINnen via een chip in de betaalpas in plaats van de huidige magneetstrip.

 

Er zijn momenteel veel veranderingen gaande in het betalingsverkeer, die ook consequenties hebben voor de Nederlandse consumenten en winkeliers. De belangrijkste verandering is de invoering van de EMV-standaard. De EMV-standaard is door Europay, MasterCard en Visa opgesteld om het betalingsverkeer veiliger te maken door de magneetstrip op betaalkaarten te vervangen door een chip. Dit proces is voor creditcards inmiddels al in volle gang. Echter, niet alleen de betaalpassen, maar de gehele keten in het betalingsverkeer, inclusief betaalautomaat en transactieverwerking, wordt aangepast.

 

Om EMV-klaar te zijn, moeten PINautomaten tevens voldoen aan verschillende veiligheidseisen die zijn opgesteld door grote partijen in het betalingsverkeer. De nieuwe automaten van CCV zijn als eerste voor al deze normen gecertificeerd. Zo heeft Equens, het voormalige Interpay, samen met het Belgische Banksys het Common Terminal Acquiring Protocol (CTAP) ontwikkeld. CTAP is een nieuwe technologie in Nederland voor betaalautomaten van de toekomst en is bedoeld als open standaard, waardoor betaalautomaten ook op andere payment processors kunnen aansluiten. Technisch biedt de standaard een antwoord op de invoering van EMV. Currence, merkeigenaar van de betaalproducten PIN en Chipknip, heeft onlangs het PCI+ certificaat ingesteld voor PINautomaten om fraude met PINnen en chippen tegen te gaan. Ook voldoen de CCV betaalautomaten aan het ICT Milieu Keurmerk en de nieuwe RoHS-richtlijnen. Deze laatste gelden per 1 juni 2006 en staan voor de beperking van gevaarlijke stoffen, zoals lood en cadmium, in elektrische en elektronische apparatuur.

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt die dingen ook per dag of weekend huren uiteraard!

 

Ik heb ooit iets gedaan voor een kleding uitverkoop, kosten toen 150 euro voor een weekend meen ik (was dan wel via ISDN verbinding), exclusief transactie kosten en uiteraard een flink borg bedrag, volgens mij bij Interpay of ccv inderdaad geregeld.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad verschillende vormen van PIN-apparaten. Je hierin verdiepen is belangrijk.

 

Zie het maar als de aanschaf van een nieuwe computer. Er zijn vele verschillen en mogelijkheden, maar welke ga jij gebruiken.

 

Een apparaat dat je veel gaat gebruiken en in weer en wind (denk aan op de markt) vraagt om een ander apparaat dat in een taxi of bij een balie van een winkel.

 

Wat ik eventjes niet weet is of de nieuwe (Europese) standaard al is geimplementeerd (ik heb hier namelijk iets over gehoord bij een aantal klanten van mij), maar let hier wel op bij de aanschaf of het aangaan van een contract. Uiteraard moet je ook de mogelijkheden in de gaten houden (chip en/of creditcard en/of pin) en tenslotte de kosten van de telefoonverbinding (mobiel elke keer online of periodiek uitwisselen).

 

Succes met het kiezen.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ik ben ervaringsdeskundige...want wij hebben er hier eentje. Tsja, we wilden niet afhankelijk zijn door te huren dus heb ik er eentje gekocht bij de start van de onderneming.

 

Het is voor ons ontzettend handig, en zeer leuk om de gezichten van mensen te zien als ze er achter komen dat ze midden in het bos kunnen pinnen.

 

Maar inderdaad, abbonement per maand (het is gewoon een hele grote GSM) en een prijs per transactie. Het is wat je zelf wilt, aanschaf moet je denken aan een 1500 Euro.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.