• 0

Ondergronds distributienet

Gast Verwijderd account

hey jongens,

 

Ik heb zo het idee om eventueel een project op te zetten om, zoals vroeger bij de spoorwegen, een ondergronds distributienet op te zetten.

Ik zou wat informatie willen of dit wel kans op slagen heeft.

Om te beginnen zou ik al informatie opzoeken, en eventueel een student een werk laten maken, over hou de spoorwegen zijn ontstaan, gefinancierd enz...

 

mvg,

 

Christophe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ok, dan nog even een serieuze reactie.

 

In principe is het natuurlijk een geweldig plan. Maar eigenlijk komen alleen de grote steden hiervoor in aanmerking.Het probleem waar je dan tegen aanloopt is, dat er al zo godsgruwlijk veel kabels en buizen in de grond liggen dat er gewoonweg geen plaats meer is voor een grootschalig distributiesysteem.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Lagen de spoorwegen vroeger ondergronds? Goh, die erosie gaat harder dan ik dacht. ;D

 

Trouwens, er moet een bibliotheek vol studies naar distributie via pijpleidingen zijn. Er ligt in menig Europese stad nog een stelsel voor buizenpost, en daar zijn ook nieuwe varianten voor bedacht....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

jongens, gelieve in het vervolg die humor achterwege te laten.

Het probleem van de leidingen die reeds in de grond zitten, kunnen we oplossen door deze in de gangen van het netwerk te leggen. Ze zijn hierdoor beter bereikbaar en liggen veiliger. Volgens mij zit het grootste probleem er in om de maatschappij, investeerders, ondernemingen enz... op de kar te laten springen. Gelieve nog wat meer meningen te posten hierover.

 

En ik doe dit voor mijn plezier omdat ik me verveel in de les economie. Ik ben nog maar 15 en studeer economie-wiskunde.

 

groetjes,

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou wat informatie willen of dit wel kans op slagen heeft.

 

 

Ik denk dat het antwoord indirect al gegeven is.

Van tijd tot tijd worden dergelijke proefballonetjes ook door ingeniuesbureaus en dergelijke opgelaten.

Omdat het idee verder niet nieuw is en wel heel ver van de doelstelling van dit forum afstaat sluit ik deze draad.

 

 

Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen.

Ik vind het prima als je hier leuke ideeën plaats, maar doe wel zelf eerst wat voorwerk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.