• 0

concurrentiebeding na functie verandering

In mijn arbeidscontract staat dat je als filiaal houder een concurentiebeding hebt.

Per 1 feb. 2007 is dit niet meer mijn functie (schiftelijk bevestigd door werkgever) maar verricht nog dezelfde handelingen met hetzelfde salaris.

Geld een concurentiebeding dan nog wel als ik voor mij zelf wil beginnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het is niet meer dan logisch dat het aan je contract ligt of het nog geldig is of niet.

 

Meestal is het de omschrijving van je werkzaamheden waarvoor het beding geldt.. Dus als je dezelfde taken hebt, dan zel je er nog steeds mee te maken hebben..

 

Alleen is de werkelijkheid zo dat het moeilijk aan te geven is of de concurrentie positie van het bedrijf waarvoor je werkt verslechterd (of marktaandeel gedaald) doordat jij je eigen zaak hebt geopend. Dus stel dat je een eigen zaak opent (ik neem aan dat je dat niet hiervan laat afhangen), dan zal de rechter bepalen (als je er niet samen met je werkgever uit komt) of je beding geldig is, nietig verklaard kan worden en/of je er een deel van moet betalen.

 

Maar als je een eigen bedrijf wilt starten.. dan heb je toch "aanlooptijd" nodig? Welke termijn hangt er aan je beding...?? 12/24/32 maanden..?

Als het een korte termijn is.. dan kan je er ook onderuit door gewoon ontslag te nemen en een periode fulltime aan de voorbereidingen van je eigen bedrijf zitten.. en als de tijd van je beding verlopen is echt aan de markt deell te nemen..

 

Ik denk even hardop hoor.. kan/mag dit uberhaupt?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.