• 0

financiering vanuit een borgstelling

Ik heb een vraag,

 

Ik heb 3 mensen die borg voor mij staan voor een bepaald bedrag...

De bank had in de eerste instantie gezegd dat dat als eigen vermogen gezien mocht worden (althans dat had ik begrepen) en nu willen ze dat geld vrij zien, dus op een rekening...

 

Zijn er instanties die voor zo'n borgstelling een lening willen verstrekken???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat er wat ruis is geweest bij de communicatie tussen jouw en de bank. Wanneer de 3 personen geld hadden geleend aan jou of jouw onderneming en dit hadden verstrekt als een achtergestelde lening (dus bij een faillissement staan zij pas als laatste in de rij van schuldeisers), dan mag je dit bankair gezien bij het eigen vermogen optellen.

 

Jij bent er - voor zover ik de vraag begrijp - vanuit gegaan dat de mededeling dat zij garant staan voldoende is. Dit laatste is bij veel banken mogelijk, mits de 3 personen kredietwaardig genoeg zijn en zullen dus moeten meetekenen bij de financieringsovereenkomst.

 

Is het mogelijk dat zij het geld (voor het bedrag dat zij borg willen staan) ook daadwerkelijk aan jou willen lenen. Fiscaal kan dit voor hun geregeld worden via een tante agaath lening of als een lening in box 3. Hier tegenover kan eventueel de persoonlijke lening die de personen voor deze lening hebben moeten lenen bij hun bank staan. Een eventueel renteverschil in het doorlenen aan jou is dan niet belast met inkomstenbelasting.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Gelet op jouw reactie, denk ik dat jouw situatie iets complexer is en uitgebreider dan je in eerste instatie zou verwachten aan de hand van de gestelde vraag.

 

Zoals ik al schreef is dit bij veel banken mogelijk, maar moeten zij wel meetekenen met de financieringsovereenkomst en hun kredietwaardigheid kunnen aantonen. Overwaarde in een huis is te financieren, maar ingezakte aandelen levert geen goede kredietwaardigheid op. Eventueel kan er wel een pandrecht worden gelegd op de aandelenportefeuille. Dit moet je wel bespreken met de bank.

 

Zoek ook eens op dit forum over de mogelijkheden van een Borgstellingskrediet van de Nederlandse Staat (BK). Deze is specifiek bedoelt voor MKB ondernemers die een blanco hebben in de financiering en hierbij staat de Nederlandse Staat garant bij de bankinstelling.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Ondernemer,

 

Je kunt een hyp. krijgen op basis van 95% ex.waarde van de aan te kopen woning ZONDER inkomensgegevens (eigen verklaring). Als de borgstellers jou een 2e hyp. willen verstrekken via de notaris ben je er ook. Dit is voor de borg stellers ook beter.Nu lopen ze risico over het 2e stukje, anders over de gehele hyp. incl hogere (40%!!) inschrijving van de bank.

rekenvoorbeeld kan je op verzoek wel krijgen.

 

Succes,

 

Lucien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.