• 0

Verzekeraars testen satellietverzekering

Een blackbox met gps-verbinding in de auto om na te gaan waar we rijden, hoe hard en hoe (on)veilig: daarmee willen verzekeraars de kosten van verzekeringen beter verdelen. Risicorijders betalen meer; veilige automobilisten minder. In Engeland is het systeem al een tijdje op de markt onder de naam Pay as you Drive, en nu wordt satellietverzekering ook in Nederland getest (trouwens ook in Zuid-Afrika), meldt de Telegraaf.

 

Goed idee? De lezers van de krant mopperen over inbreuk op de privacy....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat wanneer je een auto rijdt die diefstalgevoelig is dit systeem ook veel voordelen biedt bij het opsporen. Dus bij de duurdere bolide's kan de premie flink omlaag ... ik denk dat dat voor veel mensen dus toch aantrekkelijk kan zijn.

 

De privacy is in Nederland al niet meer zo groot. De snelwegen, parkeergarage's, binnensteden etc hangen al vol met camera's ...

 

Wanneer het een keuzeoptie is en geen verplichting lijkt het me een aardige ontwikkeling.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Zolang het een keuze is (en blijft) lijkt het mij ook wel een goede optie.

 

Maar dan zullen ze ook kunnen zien dat je wel eens iets harder rijdt dan is toegestaan.. en dan gaat de premie weer lekker omhoog..

 

Niet dat ze het doorgeven aan de politie (die wet zullen ze na verloop van tijd ook wel invoeren, om te bezuinigen op flitspalen :o)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Prachtig toch: zo'n sputnik-polis! Ik zou vandaag tekenen, ook als de verzekeraars zich bemoeien met de veiligheid. Dat is de onvermijdelijke volgende stap: waarschuwingen voor files, ijzel, enz. In Duitsland testen ze reeds een systeem dat waarschuwt voor botsingen.

 

Safety heeft voorrang op privacy!

 

Krijg je trouwens een navigatiesysteem bij zo'n sputnikpolis?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.