• 0

sieraden inkopen vanuit china

Hallo allemaal,

 

Ik wil een webshop beginnen en ik wil sieraden inkopen vanuit china zoals RVS armbanden en ringen enzo, ik wil inkopen voor +/- € 5.000,00

Wie wil mij help met de eerste bestelling want ik ben toch bang dat ik iets bestel en naar de goederen fluiten.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

De reactie van Perry is m.i. zeer gegrond..

 

Probeer eerst eens een leverancier in Nederland te vinden en daar een bepaalde tijd mee samen te werken.

 

Verbeter me als ik het fout heb, maar volgens mij heb je nog niet zoveel ervaring in de sieradenbranche?

 

Zo weet je bijvoorbeeld misschien nog niet welke maten gangbaar zijn in Nederland, de modellen etc. (stalen sieraden zijn bijvoorbeeld op geen enkele manier te vermaken..)

 

Het lijkt misschien erg duur om bij een Nederlandse importeur te kopen. Maar bij kleinschalige import blijkt goedkoop vaak duurkoop.

 

Pas bij grotere volumes wordt het interessant zelf te gaan importeren.

 

Het beste motief om zelf te gaan importeren vind ik bijna nooit de prijs, betere motieven met m.i. meer kans van slagen lijken mij: exclusiviteit, kwaliteit etc.

 

Omdat je het nu specifiek over stalen sieraden hebt kan ik je misschien wel helpen tegen importprijzen netto te kopen in NL (faillesementspartij)

 

Link naar reactie
  • 0

Faillissementspartij?

Je bedoelt de handel kopen van een bedrijf dat het niet gered heeft?

Lijkt me een prima basis voor een nieuwe toko… ;-)

 

Van een (grote) fabrikant/importeur.

 

Met zeer courante modellen, ik ken de importprijzen en de designs. Groot voordeel vergeleken met importeren; geen minimum afname per model (bij fabrikanten vaak 20-50 stuks), zelf kiezen (en er is meer dan genoeg keus..)

 

Begint een beetje op een advertentie te lijken :-X

Link naar reactie
  • 0

Zo weet je bijvoorbeeld misschien nog niet welke maten gangbaar zijn in Nederland, de modellen etc. (stalen sieraden zijn bijvoorbeeld op geen enkele manier te vermaken..)

 

 

Nou RVS armbanden zijn wel te verkleinen.

 

Zou je eerst niet eens wat gaan verkopen?

 

Perry

 

Nou ik ben al bezig met verkopen

 

Ik wil nu zelf alles inkopen uit china en dan hier verkopen.

Dus kan mij iemand helpen ?

Link naar reactie
  • 0

Een van de eerste vragen die bij mij opkomt is wat de toegevoegde waarde is van zelf inkopen in China.

 

Stel een armband kun je voor 10 euro verkopen (ik laat btw even buiten beschouwing).

 

Wanneer ik dan idd ergens in Nederland zelf armbanden uit kan kiezen, voelen etc en ik direct handel voor mijn handel in mijn bezit krijg koop ik het dan liever daar in voor 2 euro per stuk. Dan dat ik een kale inkoopprijs van 80 eurocent in China betaal, maar met extra handling en toestanden ook zo op 1,30 ofzo zit kortom op deze schaal is de rechtstreeks import in mijn ogen geen kernactiviteit.

 

Ik zou me eerst richten op mijn webshop, dat alle aandacht geven en zo de verkoop vergroten. Wanneer je vervolgens zo een inkoopvolume realiseert dan ga je daar het schaalvoordeel uitbuiten door eventueel rechtstreeks te gaan importeren.

 

Stel dat je 1000 armbanden verkoopt voor 10, dan is je omzet 10000

of je inkoop dan 2000 euro of 1300 euro is, dat is peanuts, stop je energie er dan eerst in om je omzet/afzet te verdubbelen.

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

In een woord:

 

Exclusiviteit!

 

Als je zelf in China koopt kun je er vrij zeker van zijn dat jouw sieraden niet bij 75 andere winkels in Nederland in hetzelfde assortiment worden aangeboden. Sieraden van een euro verkopen voor 10 is niet zo moeilijk maar als jouw klant daarna op straat exact hetzelfde ding kan kopen voor 5 euro zie je hem nooit meer terug. Sieraden zijn geen kopieerpapier.

 

Misschien kan ik je helpen, stuur maar een PM.

Link naar reactie
  • 0

@TechNico

Ah sorry, probeerde alleen als eerste in dit draadje te reageren op de vraag van deze ondernemer. Ik weet dat Higherlevel niet bedoelt is als marktplaats, maar ik kan de vraag van deze ondernemer toch moeilijk anders interpreteren als een vraag om contact met.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik wil een webshop beginnen en ik wil sieraden inkopen vanuit china zoals RVS armbanden en ringen enzo, ik wil inkopen voor +/- € 5.000,00

Wie wil mij help met de eerste bestelling want ik ben toch bang dat ik iets bestel en naar de goederen fluiten.

 

 

[titel aangepast - mod]

Hi,

 

maybe i can help u with jewelry.Im buying and selling silver jewelry at very cheap prices.

Send me an e mail and i will send u fotos with prices or your address than i can send a print catalog.

 

Regards

 

Eva

Aangepast door mod, spammen is niet de bedoeling op HigherLevel. Spam.

Link naar reactie
  • 0

Er had iemand bij deze topic geschreven dat ie mensen wel op weg kon helpen bij het vinden van leveranciers! Ik ben zoekende! Ben een eigen site begonnen en het gaat lekker, maar ik wil naar de eerste hand ipv de tussenhandelaar of groothandel! Wie kan me helpen???

Link naar reactie
  • 0

:) Hoi Allemaal,

 

Ik ben op dit moment werkzaam op de afdeling Quality Inspections bij Live-shop.

Wij controleren oa sieraden, horloges ed. voordat het in de verkoop gaat.

En ik heb even een tip voor mensen die zilveren en gouden sieraden willen verkopen, zowel op internet als in een winkel of op een markt.

 

In Nederland moet goud en zilver aan wettelijke eisen voldoen. Er moet een keurmerk of stempel instaan. Dit om de consument te beschermen voor bedrog en fraude. Bij gouden sieraden boven 1 gram, en zilveren sieraden boven 8 gram moeten voorzien zijn van keurstempel van het waarborg. Zo niet, en mochten ze controleren, dan kan er een fikse boete boven het hoofd hangen.

Aan te raden is om bij nederlandse leveranciers af te nemen, die zijn vaak al voorzien van het keurmerk. mocht je toch bij buitenlandse everanciers af te nemen , houdt hier dan rekening mee.

 

Kijk anders ook een kijkje op:http://www.waarborg.nl/index.html

 

Groetjes Peggy

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik lees dat je goederen wilt inkopen voor 5000 euro.

 

voor een bekende grote retailer heb ik zelf in china ingekocht, niet voor eigen rekening maar ik heb er wel ervaring mee en kan je zo al wel zeggen dat je niet zo kunt redeneren.

 

Stel je hebt een budget voor 5000 euro aan voorraad. heb je er bij stilgestaan wat het je -in huis- kost? als je hier in nederland de lokale groothandels afstruint, kun je alle handel ter plekke beoordelen en zien of het wat is. Ik sta zelf met sieraden op markten dus ik ben inmiddels ook door schade en schande wijzer geworden.

 

Inkopen in China doe je op een hele andere schaal: als jij wat via china wilt inkopen doe je dat omdat je wilt profiteren van de lage loon en materiaalkosten. Maar heb je er bij stilgestaan, dat de hoeveelheden dan wel van die aard moeten zijn, dat de transportkosten lonend zijn? als je voor een dergelijk klein bedrag aan handel wilt/kunt inkopen, dan zullen de transport- douane etc. kosten dermate hoog zijn, dat je het prijsvoordeel wel op je buik kunt schrijven. Plus, wat je zelf al aangeeft, als je denkt de zaken hier vanachter je bureau in china te kunnen regelen, dan moet je daar toch wel op z'n minst reeds uitstekende contacten hebben. oftewel, je moet er zelf geweest zijn en weten met wie je wel en niet zaken moet doen. Als het zo eenvoudig was geweest, hadden de groothandels hier bijna geen bestaansrecht meer.

 

Hier loop je in Nederland hooguit tegen een min. bestelwaarde aan, die soms op 85 eur, soms op 100 euro en soms daarboven ligt. bij de ene groothandel kun je stuks kopen, bij de andere groothandel gaat het per zoveel verpakt.

 

Als je toch perse in china wilt inkopen, kom je door te googlen al een heel eind.Kijk een op alibaba.com

 

Ik zou me wel eerst even verdiepen in de verkoopkant, zoals reeds eerder aangegeven, de markt wordt hier overspoeld door sieraden. hetzij bij de ketens, hetzij op markten, dus weet waar je aan begint en verdiep je er ff iets meer in.

Link naar reactie
  • 0

Erg grote hoeveelheden zijn niet altijd nodig. Er zijn zeker fabriekjes die sieraden graag maken in oplagen van minimaal 240-360 stuks per model. 5000 euro is toch zo'n beetje een maand loon voor 50 tot 100 man. Natuurlijk heb je dan niet de allerlaagste prijs, maar soms kan het toch rendabel zijn. Hangt een beetje af van het bedrijf.

Transportkosten zijn natuurlijk een punt, maar LCL of zelfs luchtvracht kunnen best lonend zijn voor zo'n bedrag.

 

Maar goed, TS is al een tijdje met vakantie. Dus neem aan dat er al een oplossing is.

Link naar reactie
  • 1

Beste Tonino

 

ik ben het toch niet helemaal met je eens. Heb je zelf praktijkervaring met zakendoen in china of heb je het van horen zeggen? Ik ga er maar van uit dat je uit eigen ervaring spreekt? ;D

 

lees nog even terug wat je zelf schrijft.

 

"Exclusiviteit!

 

Als je zelf in China koopt kun je er vrij zeker van zijn dat jouw sieraden niet bij 75 andere winkels in Nederland in hetzelfde assortiment worden aangeboden. Sieraden van een euro verkopen voor 10 is niet zo moeilijk maar als jouw klant daarna op straat exact hetzelfde ding kan kopen voor 5 euro zie je hem nooit meer terug. Sieraden zijn geen kopieerpapier."

 

Nou laat ik daar dan even mee beginnen. Heb je zelf misschien, naast ervaring in zaken doen met china ook ervaring met deze (sieraden)handel? Ik denk toch van niet, want dan zou jij namelijk weten dat de markt werkelijk overspoeld wordt met handel uit china. Sieraden te kust en te keur, alles werkelijk meer van hetzelfde. Ga voor de grap eens zelf kijken op markten en braderien, de kraampjes staan zij aan zij met nog goedkoper en nog goedkoper. En trouwens, op internet stijgt het aanbod ook nog steeds nu het heel eenvoudig is zelf je webwinkel op te zetten. Totaal verzadigd, en exclusief ho maar. :(

 

Dus dat is echt een punt waar je je terdege van bewust moet zijn. Ga voor de grap ook eens googlen op sieraden, je zult zien dat je heel veel van hetzelfde tegenkomt. Een Chinees heeft het kopieren namelijk uitgevonden: iets wat het hier goed doet wordt daar nagemaakt, maar dan toch goedkoper. En dat heeft wel zin, maar dan moet je de zaken toch echt groots(er) aanpakken. :D

 

Heb echt wel wat ervaring in internationaal zakendoen en voor de grootste nederlandse retailer met 7 formules in Nederland ingekocht en daar in china zelf ter plekke over de beurzen en bij de leveranciers in de fabrieken gelopen. Links rechts voor achter of het nu manden zijn of woonaccessoires, textiel, overal zie je veel heel veel, meer van hetzelfde. Stukken goedkoper dan de consumenteneindprijs hier, dat wel, maar je moet je zelf niet zo simpel rijk rekenen.

 

Om uit china lonend rechstreeks te importeren, wat absoluut mogelijk is, moet je hier echt wel een beetje aantallen kunnen wegzetten.

 

Lees nog een keer wat je zelf aangeeft: jij vindt 250 stuks per model niet veel? Hou op schei uit, wat vervolgens te doen als dat ene model niet loopt? dan heb je nog een mooi voorraadje over. ???En dat betekent afprijzen en afschrijven om weer nieuwe liquide middelen te creeeren. Want zonder geld maak je geen geld, je moet een behoorlijke omloopsnelheid weten neer te zetten.

 

Dus je kunt met een dergelijk budget, veel beter kiezen voor flexibiliteit. Hou je kosten en voorraad goed in de hand. Hier in Nederland inkopen betekent kunnen kiezen uit stuks, in plaats van een paar honderd per model en dezelfde kleur/vorm, of zoveel stuks assorti. Sieraden is trend, je hebt geen idee hoe snel dat wisselt en veroudert. Steeds weer wat nieuws kunnen brengen kan veel sterker werken dan een heel jaar lang hetzelfde model - goedkoop- op voorraad houden. :'(

 

En ja, eens, voor die mensen in China is 5000 euro een hoop geld. Maar je weet toch ook dat het zo niet werkt? Je moet niet rekenen wat daar de artikelen in dollars kosten, maar wat kost jou de hele zwik als het hier in Rotterdam ingeklaard is en per vrachtwagen bij je thuis wordt bezorgd? En die kosten moet je toch echt meenemen, want als jij alle extra kosten moet omslaan in een paar stuks van een paar modellen, dan kan dat sowieso al nooit uit. Dan wordt de prijs in huis per artikel echt te hoog om er nog lekker aan over te houden.

 

Je hoeft het natuurlijk ook niet met mij eens te zijn: ik zou zeggen laat hij eens informeren bij een slimme handelaren die de klappen van de zweep kent: Roshan impex in Breda. Kijk maar eens op zijn site, ik ken deze Indiase zakenlui vanuit mijn inkoopachtergrond .Ga voor de grap eens in zijn hal kijken wat voor een aantallen hij heeft liggen van sieraden, horloges, zonnebrillen etc etc. Er wordt in grote hoeveelheden ingekocht: immers een 20ft container is sneller gevuld met tuinmeubelen dan met armbanden. Dus vanwege de wet van de grote aantallen kan hij zo lekker interessant handel aanbieden, niet als hij een ordertje van 5000 euro te besteden zou hebben.

 

Begrijp me goed, ik besef dat 5000 euro voor de een een heel bedrag is. Om echter zaken te doen met china, moet je echt wel over een portemonnaie te beschikken dat je in containers kunt praten. Anders kun je veel beter hier in Nederland je weg zoeken bij een aantal geschikte groothandels. Altijd zelf ter plekke de handel gaan bekijken en beoordelen, veel vragen, gewoon in nederlands tekst en uitleg krijgen, is er een probleem dan kun je dat hier prima afhandelen. En als je met de grote jongens in china mee wilt doen, is ook prima, maar dan moet je echt al wel een beetje door de wol geverfd zijn en weten waar abraham de mosterd haalt.

 

Echt renderen gaan zaken pas als je met (veel) winst weet te verkopen. Marge is wat je overhoudt als je de inkoop er af haalt. Winst is wat je overhoudt nadat alle kosten eraf zijn. Een goed inkoper weet dat je winst moet gaan draaien om een bedrijf draaiend te houden. 8) Omzet alleen is niet voldoende. Winst creeer je alleen door kosten strak in de hand te houden. Dat begint door eerst te kijken naar wat lonend is. En dus adviseer ik uit eigen ervaring om met een dergelijk budget eerst maar eens in Nederland/Europa rond te kijken. Ervaar eerst waar een markt voor is, want het wiel is echt al 100x uitgevonden. Retail in z'n algemeenheid bewijst iedere dag opnieuw dat je ofwel succesvol kunt zijn in aantallen en prijs (discount, lager marktsegment) ofwel in exclusiviteit voor een beperkte doelgroep met ruime bestedingsmogelijkheden. Alles wat zich in het grijze middensegment begeeft, heeft het zwaar en loopt vaak stuk.

 

Maar ik kan het ook helemaal mis hebben, in dat geval word ik graag wijzer gemaakt: ik sta altijd open voor tips hoe het wel moet! laat mij ook maar weten waar je dan deze interessante inkoopkanalen in china weet te vinden, ik heb nog wel 5000 euro op de plank liggen die ik graag wil laten renderen! ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste aacclangenberg,

 

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je het verliest op prijsconcurrentie met zulke kleine aantallen. Voor zulke bedragen importeren uit China is altijd duurder dan in grotere aantallen met containers. Het is echter wel mogelijk, zeker in industrieën waar zoiets vaags als mode een grote rol speelt. Vandaag in, morgen uit. Het verdienmodel is ook drastisch anders. Marges van 500 tot 1000% inkoop/retail zijn vaak goed mogelijk. De kooplustigen zullen eerder voor het perfecte product gaan als een alternatief dat 5% goedkoper is. Neem je genoegen met 250 tot 500% of kun je hogere verkoopprijzen vragen, waarom niet?

 

Neem bijvoorbeeld ook het transport. Om te kunnen concurreren op prijs is zeevracht per volle container waarschijnlijk hard nodig. Voor zo’n klein bedrag als 5000 euro is echter luchtvracht ook een goede optie (sieraden zijn vaak vrij klein/licht). Bijkomend voordeel is dan dat je de sieraden in ongeveer de helft van de tijd (4-5 weken) in huis kan hebben. Bij hoeveelheden die nodig zijn voor die containers ben je nu al aan de late kant met het verzinnen wat komende kerst gedragen zal worden.

 

Wil je standaard sieraden inkopen, dan heeft het zelf importeren inderdaad weinig nut. Wil je echter iets speciaals, bijvoorbeeld een eigen ontwerp, dan kan zelf importeren zeker wel interessant zijn, zeker als je een businessmodel hebt waarin je verkoopprijzen wat hoger kunnen zijn dan bij een ander. Misschien had de TS een hele lijn met speciale gravures voor z’n ringen die perfect aansloten bij het huidige of toekomstige modebeeld van zijn doelgroep. Met het juiste verkoopkanaal erbij kan zelf importeren dan zeker interessant zijn.

 

Je hebt een mooi winst/omzet verhaal. Op de kosten letten is zeker belangrijk, maar om winst te maken zul je toch eerst moeten verkopen. Als je met je eigen inbreng qua model, kleuren, materialen of wat dan ook een duidelijk voordeel hebt ten opzichte van je concurrenten… Ben je ondernemer of niet?

 

Ik heb inderdaad voornamelijk ervaring met productie en realisatie in China. Ik heb helemaal niets met mode of met het verkopen van sieraden in Nederland. Weet wel waar ik kan kopen en welke fabrikanten wat kunnen maken. Tip, zoek de kleinere bedrijven (die dus niet op de Canton Fair staan), 20 tot 50 man in dienst en een lage kostenstructuur.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.