• 0

Hoe vind je snel een investeerder?

Hallo allemaal,

 

Ik heb gezien dat er op deze site erg nuttige adviezen worden gegeven door de gebruikers.

 

Ik ben een 23-jarige net afgestudeerde HBO-er commerciele economie.

Ik ben samen met een vriend bezig een eigen bedrijf op te zetten.

 

We hebben een nieuw medium voor advertising bedacht (geen online advertising) en we zijn nu in onderhandeling met een A1 locatie in Nederland om het te verstrekken. Ik verwacht in maart hier duidelijkheid over te krijgen. We hebben een startkapitaal nodig van 25000-50000 euro en zoeken hier z.s.m. een investeerder voor.

We verwachten de investering binnen 1 jaar terug te kunnen betalen uitgaande van realistische omzet.

 

Heeft iemand enig idee waar ik een investeerder kan vinden op korte termijn? Ik zou graag meer vertellen over het concept maar ik moet nog enigzins voorzichtig zijn.

 

Groet,

 

Elon

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Elondahan.

 

Blijkbaar heb je onderstaander sticky berichten op het forum financieringen niet gelezen. >:(

Deze draad wordt straks verwijderd.

 

Het "scoren" van een investeerder voor je nieuwe bedrijf kost tijd en moeite. Het traject van eerste contact tot "deal" kan enkele maanden duren. Echter, als je "het spel" niet onder de knie hebt, zal je nooit een investeerder scoren.

 

Handige hulpmiddelen bij het vinden van een investeerders zijn ondermeer:

 

- De Gids Startkapitaal, handleiding voor het vinden van een investeerders

- Database Nuttige Partijen, lijst met investeerders, fondsen, intermediairs en adviseurs

- Columns van Ties van der Laan

- De gratis voorlichtingsbijeenkomsten van de Business Angels Netwerken

 

Geachte nieuwe forumleden,

 

Met enige regelmaat worden op dit forum oproepen gesplaatst voor investeerders of andere geldschieters om te participeren in een bepaald initiatief.

 

Dat mag dus NIET!.

 

Het is bij wet veboden om publiekelijk participatievoorstellen te doen (wet toezicht effectenverkeer van 1995) Daarnaast is HigherLevel een discussiefourm waar dit soort oproepen niet thuishoren.

 

Het is natuurlijk WEL toegestaan je case toe te lichten en te vragen aan de forumleden wat je het beste kan doen om aan investeerders te komen. A: je krijgt dan goede tips en B: mocht een geïnteresseerde investeerder contact met je willen, dan zullen ze dat wel laten weten.

 

Veel succes en houd het beschaafd.

 

Nils de Witte

Moderator

Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan hoe kort die termijn is, het snelste gaat natuurlijk bij mensen die je kent. Professionele investeerders nemen nogal de tijd.

 

Een investeerder wil z'n geld niet binnen een jaar al terugzien, hij/zij wil participeren in de onderneming en niet geld uitlenen, dan ga je maar naar de bank..

Link naar reactie
  • 0

 

We verwachten de investering binnen 1 jaar terug te kunnen betalen uitgaande van realistische omzet.

 

 

Beste ElonDahan,

 

Je oproep is kantje boord. Je doet impliciet een aanbeveling om in jouw bedrijf te investeren. Dat is "not done" op dit forum.

 

Daarnaast vrees ik dat de meeste investeerders niet zo warm worden van jouw belofte dat je binnen een jaar terugbetaald op basis van een realistische omzet. De combinatie "nieuw medium" en "realistische omzet" is ongeloofwaardig.

 

Anyway, gezien het bedrag dat je zoekt en de haast die je hebt, ben je aangewezen op het FFF circuit (friends, family & fools). Je moet je investeerder al kennen, want een vreemde ga je niet overtuigen in de termijn die je jezelf daarvoor gesteld hebt.

 

Dus op naar de verjaardagsfeestjes, huwelijken en begrafenissen, daar lopen je investeerders.

 

Veel succes,

 

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Begravenisen zijn netwerkelegenheden bij uitstek. De aanwezigen zijn verdrietig en kwetsbaar en willen het liever niet over de overledene, of de achterblivers hebben. Bij uitstek de gelegeheid om een geanimeerd gesprek te beginnen over "on-line advertising". ;D

modus>

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

25.000 - 50.000 is wel los te krijgen als student ondernemer met een goed plan maar dan moeten jij en je compagnion wel de bank overtuigen dat jullie capabel zijn om dit plan te realiseren.

 

Het is voor 70% jullie en voor 30% het plan ofzo ...

 

Trouwens als je zo zeker bent dat het zo goed gaat waarom niet naar een bank gaan dan heb je geen gezijk met investeerders die een deel van je bedrijf willen?

Link naar reactie
  • 0

25.000 - 50.000 is wel los te krijgen als student ondernemer met een goed plan maar dan moeten jij en je compagnion wel de bank overtuigen dat jullie capabel zijn om dit plan te realiseren.

 

Het is voor 70% jullie en voor 30% het plan ofzo ...

 

Trouwens als je zo zeker bent dat het zo goed gaat waarom niet naar een bank gaan dan heb je geen gezijk met investeerders die een deel van je bedrijf willen?

 

Vind je het echt nodig om op deze manier je boodschap kracht bij te zetten ???

 

Verder zal een bank altijd een onderpand of andere borgstelling willen.

Lees eerste de diverse informate op deze site , en nogmaals, deze oproep gaat over het toelaatbare en zal later vandaag van het board verwijderd worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is meer het feit dat naar de bank gaan weer een behoorlijke klus is. En ik heb overigens nog geen ondernemersplan.

Nu is het voor mij geen groot probleem om dit te schrijven maar het kost wel weer de nodige tijd.

 

Het verhaal is dat als we halverwege maart overeenstemming krijgen met de locaties dat we heel snel aan de slag moeten.

 

Voor die start hebben we minstens 25000 euro nodig. Het gaat hier om een eenmalige investering in voornamelijk diplays en kantoorbenodigheden.

Link naar reactie
  • 0

Het is meer het feit dat naar de bank gaan weer een behoorlijke klus is. En ik heb overigens nog geen ondernemersplan.

Nu is het voor mij geen groot probleem om dit te schrijven maar het kost wel weer de nodige tijd.

 

Het verhaal is dat als we halverwege maart overeenstemming krijgen met de locaties dat we heel snel aan de slag moeten.

 

Voor die start hebben we minstens 25000 euro nodig. Het gaat hier om een eenmalige investering in voornamelijk diplays en kantoorbenodigheden.

 

Uhm, hoe weet je dan of je goed bezig bent ?

Een goed ondernemingsplan schrijf je voor al voor jezelf om te voorkomen dat je niet enkele zaken over het hoofd ziet, voornamelijk op het kosten baten vlak en niet onbelangrijk, het klantenverhaal.

 

Zonder goed plan zal geen enkele investeerder instappen, laat staan een bank.

Link naar reactie
  • 0

25.000 - 50.000 is wel los te krijgen als student ondernemer met een goed plan maar dan moeten jij en je compagnion wel de bank overtuigen dat jullie capabel zijn om dit plan te realiseren.

 

Het is voor 70% jullie en voor 30% het plan ofzo ...

 

Trouwens als je zo zeker bent dat het zo goed gaat waarom niet naar een bank gaan dan heb je geen gezijk met investeerders die een deel van je bedrijf willen?

 

Vind je het echt nodig om op deze manier je boodschap kracht bij te zetten ???

 

Verder zal een bank altijd een onderpand of andere borgstelling willen.

Lees eerste de diverse informate op deze site , en nogmaals, deze oproep gaat over het toelaatbare en zal later vandaag van het board verwijderd worden.

 

 

Wat ik meer bedoel aan te geen is dat als je zo overtuigd bent van je product en het al binnen 1 jaar terug gaat verdienen. Waarom je dan een investeerder zoekt als je het bij de bank ook los kan krijgen die dan geen belangen in jou bedrijf heeft tegenover een investeerder die dat wel wil.

Investeerders zijn prima maar voor dit bedrijf, volgens de oprichter nagenoeg zonder risico's lijkt een investeerder mij minder praktisch voor de eigenaar.

 

Maargoed :) waarom niet nu verwijderen ipv straks?

Link naar reactie
  • 0
Verder gaat het hier om een uniek product en klanten daar hoef ik niet bang voor te zijn.

 

Maar hoe weet jij dit? Er zijn velen voor je geweest die dachten een "uniek" product in handen te hebben, maar hadden de "tijd" niet om verder te kijken dan hun neus lang was. Marktonderzoek is een van de belangrijkste factoren in de start van je ondernemer. Zonder dit weet je niets slecht dat er jij de enige ondernemer bent! Schrijven van een ondernemers plan is echt belangrijk. Financiele positie van je bedrijf kun je niet ff berekenen op een kladblaadje en dan starten maar....

Waar je dan tegen aan loopt is de val waar veel ondernemers tegen aanlopen het unieke idee is toch niet zo uniek en de kosten zijn te hoog waardoor het bedrijf binnen de kortste keren op de fles gaat.

 

Kortom: Schrijf een ondernemerplan ook al heb je geen tijd dit is veel belangrijker dan het feit dat je al in een stroomversnelling bent gekomen!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met je eens dat het verstandig is om een ondernemersplan te schrijven. Dit ga ik doen.

 

Maar nog even over het unieke van mijn product. In het buitenland is het al een groot succes en het is een minimale investering. Ik bedoel eenmalig 25000 en meer niet.

Verder is er in de advertising business jaarlijks milioenen te besteden.

En hebben wij een relatief goedkoop product in vergelijking met andere media.

 

Ik heb alle gegevens voor het schrijven van een ondernemersplan al om handen. En marktonderzoek heb ik ook al gedaan. Ik ben tenslotte afgestudeerd ce-student.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is inderdaad een groot risico.

 

Ik denk dit te voorkomen door met de meest gunstige locatie in Nederland een deal te sluiten waardoor een mogelijke concurrent in ieder geval niet vanuit deze locatie kan verstrekken.

 

Verder heb ik het idee auteursrechtelijk laten beschermen maar ook dit is natuurlijk niet waterdicht.

Link naar reactie
  • 0

 

Verder heb ik het idee auteursrechtelijk laten beschermen maar ook dit is natuurlijk niet waterdicht.

 

Kijk dat is nou één van de vele redenen om een businessplan te schrijven.

Hoe wil je dit plan auteursrechterlijk beschermen, het is hier al vaker aan de orde geweest, concepten kun je niet beschermen.

 

Kijk even op www.auteursrecht.nl wat wel en niet onder het auteursrecht valt.

 

Zal ook vast heel goed vallen bij de bank of bij een investeerder als je op een soortgelijke vraag van hun ditzelfde antwoord geeft "oh ik had het idee dat ........"

Link naar reactie
  • 0

Je kan ideeen laten stempelen bij de belastingdienst. Op deze manier heb je een geboortedatum van je werk.

Als een ander dan met hetzelfde idee aan de slag gaat zal hij/zij moeten aantonen dat zij voor deze datum zijn begonnen met dit idee lukt dit niet dan moet er worden geschikt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan ideeen laten stempelen bij de belastingdienst. Op deze manier heb je een geboortedatum van je werk.

Als een ander dan met hetzelfde idee aan de slag gaat zal hij/zij moeten aantonen dat zij voor deze datum zijn begonnen met dit idee lukt dit niet dan moet er worden geschikt.

 

 

Ik was er al bang voor, waar komt DEZE GROTE ONZIN toch vandaan.

Het is een broodje aap verhaal dat het stempelen bij de belastingdienst jou bepaalde rechten geeft t.a.v. ideeen.

Een concept/idee is in Europa niet vast te leggen in vormen zoals een patent of via het auteursrecht.

 

Nogmaals begin aan een ondernemingsplan en ga niet uit van 'hear say" maar onderzoek zelf wat er van bepaalde beweringen klopt.

Leren ze jullie op school nu helemaal niks meer. ???

Link naar reactie
  • 0

Ik heb enkele goede ingangen in de reclamewereld. Wanneer het echt een origineel idee mag je mij proberen te overtuigen van de kracht van jullie idee. Indien het voor hun iets iets is zal ik je dan in contact met hen brengen.

 

Begrijp dat je het misschien nog niet op het forum wil zetten dus doe dat maar in een persoonlijk bericht of mail.

 

Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.