HL in de Sprout

Aanbevolen berichten

Een leuk artikel, en een mooie aandachttrekker voor dit prachtige forum. Hoewel ik wel wat kritische punten erin lees, denk ik dat de algehele strekking prima is en dat duidelijk is dat heel veel mensen heel wat aan Higherlevel.nl hebben en hebben gehad.

 

Voor wat betreft de kritiek dat het niveau enigszins gedaald is en er te weinig te leren valt wanneer je al wat verder bent in je ondernemersloopbaan: trek zelf de schoen aan, pak de handschoen op, en doe er wat aan! Niemand staat ons in de weg om weer discussies van 'higher level' te hebben! :)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bert (auteur van artikel) geeft in het artikel weer hoe ons forum werkt en wat je zoal in HL.nl tegenkomt.

Een artikel met een kritisch tintje? Ik vind het wel meevallen. Het zijn de meningen van de HL-deelnemers die door Bert geinterviewd zijn. Nu weet ik dat de geïnterviewden ook lovend waren, maar Bert heeft als insteek met name de kritische noot gepakt (incl. coupe Jelmer), maar is in zijn artikel wel heel objectief (excl. coupe Jelmer).

 

Verder ben ik het met Christine eens. De groep is groter en dus ook breder geworden. Zegt wellicht indirect iets over het technoniveau van actieve deelname aan HL? Maar ook in de off-line wereld is de high tech ondernemer in verhouding met 'algemene ondernemer' ook nog steeds 20 versus 80%. Dus hoe groter/breder je wordt hoe anders de verhoudingen worden. Bovendien ... en dat is denk ik wel van belang ... de problematiek is voor beide in de opstartfase nagenoeg hetzelfde.

 

Na 5 jaar zit de dynamiek er nog goed in bij HL. Zijn we inmiddels het snelstgroeiende ondenemersforum zo niet de enige?!?

En in dit verband ... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen:

"Higherlevel maakt de community niet. Máár de community maakt Higherlevel.nl"

Dit betekent dat HL nooit een goed forum kan zijn als de content niet door de HL-bezoekers én het netwerk zelf wordt gegenereerd en onderhouden. En wat dat betreft denk ik dat je HL nooit ontgroeid. Zoals Jelmer ook terecht zegt "je wordt van informatievrager informatieleverancier".

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: "Higherlevel maakt de community niet. Máár de community maakt Higherlevel.nl."

 

Vergelijk het met een buurthuis. Ooit opgericht met een bepaald doel, maar geleidelijk ingenomen door een fanatieke klaverjasclub en een stel hangjongeren die voor de goedkope drank langskomen. Dan zal de leiding toch wat maatregelen moeten nemen om het geheel weer in balans te krijgen.

 

Het is dus een wisselwerking tussen stuurlui en passagiers. In lijn met de doelstellingen van het forum dienen bijdragen over Innovatie in Ondernemerschap bevorderd te worden, terwijl nonnovatieve onderwerpen gesmoord mogen worden. Onlangs is besloten dat HL geen huiswerkvragen meer opneemt, we doen niet meer aan website-beoordeling en zo zijn er meer maatregelen die we genomen hebben (een bezemploeg instellen) en opnieuw kunnen nemen. Al dan niet in overleg met die community.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mooi gesproken en goede vergelijking !

Wij (HL) buigen ons hoofd hier telkens over en moeten inderdaad alert blijven EN acties en/of een andere invulling bedenken om de innovatieven te stimuleren om ook hen actief aan de community deel te laten nemen.

Tot nog toe zijn met name de innovatieven de "lurkers". Ze zijn niet actief in HL, maar vinden wel heel veel informatie waar ze naar op zoek zijn. Als ze gevonden hebben wat ze zoeken, gaan ze vervolgens verder met de voor hen specifieke issues. Het zou mooi zijn als deze groep met deze issues actief aan HL deelneemt. Maar, zoals ook in het Sprout artikel genoemd is, zou voor deze groep hier een NextLevel ook een uitkomst kunnen bieden. Of ze al dan niet actief zijn/worden is nog steeds aan hen, en dus (mede) aan die community innovatieven zelf.

 

Dus eigenlijk is de vraag "waarom zijn de innovatieven minder actief?" Aan de ene kant is daar de simpele reden voor omdat dit nu eenmaal een veel kleinere groep is. Maar aan de andere kant: "als die groep er wel is, maar niet actief is, waarom dan niet?" Dat antwoord kunnen we vooralsnog niet invullen, maar daar houden wij (HL) ons wel mee bezig.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Je kan heel innovatief zijn in je expertise (technologie, financiële zaken, marketing, design, productontwikkeling) en een totale nitwit op andere gebieden. Als je een beetje serieuze ondernemer bent, ga je de ontbrekende info zelf opzoeken of kennis inhuren, om op onderdelen eens wat voor te leggen aan zo'n forum. Waar je vervolgens antwoord krijgt van andere ondernemers die jouw tekorten aanvullen.

 

HL krijgt echter bezoek van veel starters die eigenlijk helemaal geen ervaring of expertise hebben, en die het forum gebruiken als een makkelijk opstapje naar een antwoord. Op zich kunnen hun vragen snel beantwoord worden, maar het forum slibt dicht en de innovators haken af. Want als er dan eens een interessante vraag opduikt, zitten er meteen een paar betweterige studenten bovenop. Met een beetje pech krijg je daar nog eens een lichtelijk overspannen moderator overheen, want ook dat valt me op: van voortdurend bezemen worden de moderators ook niet vrolijker.

 

Misschien dat we behalve een bezemploeg en een schoolmeester (die studenten te woord staat) ook eens een stimulator moeten instellen, die het innovatief gehalte kan verhogen.

 

Iemand ideeën?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ha ... grappig ... voordat je deze naam opperde zat net in een verhaal van 2002 waar we ook voor een biergigant mega ideetjes hadden.

 

Ontwerp je eigen kroeg >>>

 

Naast die discussie hadden we ook het design van de HL-kroeg al klaar >>>

Nonex ... jammer dat je er toen nog nie was. Interieur-minded had je je daar uit kunnen leven.

 

De optie van jou de naam RB geeft producent van dat drankje teveel aandacht en traffic door HL ;D

 

Back on topic.

 

Einstein of gewoon stimulator noemen.

 

Naam is bydewee wel te bedenken. Ben met name benieuwd naar de ideeen hoe deze het innovatief gehalte van HL kan/gaat verhogen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Leuk stuk hoor, zal wel nieuwe bezoekers hebben gebracht. (heeft iemand dat gemeten?)

 

En tja, ik ben zelf relatief kort aanwezig op dit forum maar ben blij dat er geen onderscheid (meer) is tussen starters, innovators, techneuten, juristen etc.

 

Ook al is het voorheen als innovatieplatform gestart, zoiets groeit altijd uit naar een grotere doelgroep. Problemen zijn immers ook (bijna) gelijk. Innovators kunnen ook starters zijn en die trekken weer andere starters aan.

 

Jammer als er bepaalde groepen komen (anders dan interessegebieden) maar voor de harde kern wel vervaging van hun initiele doelgroep.

 

Dus: Ga zo door!

 

 

Tja en de "studentenproblematiek"....iemand die daar een apart gedeelte voor wil inrichten en een paar studenten die het als opdracht 6 maanden wil onderhouden en vragen beantwoorden. Iedere 6 maanden een andere groep en de continuiteit is daar!

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie

Wat belachelijk dat studenten hier eventjes de grond ingeboord worden, zij zijn toch de nieuwe aanwas, die nieuwe generatie de en ook innovatieven met mogelijk een frisse blik en andere kijk op bepaalde kwesties ...

 

Ik dacht dat innovatief ondernemerschap gestimuleerd moest worden ..

 

Mag ik mij niet aangesproken voelen tot de betweterige studentjes en studentenproblematiek? Blegh

 

Ik lees hier met genot allerlei artikelen help mensen graag laat mijn mening horen. En misschien ga ik binnen enkele jaren nog wel wat innovatiefs ondernemen.

 

Oh shit ben ik nu betweterig?

 

Link naar reactie

 

Naast het karma voor individuele deelnemers zou bv gedacht kunnen worden aan prima-ratings voor berichten en bijdragen die vernieuwend zijn. Wellicht is het zelfs mogelijk rss-feeds op basis van die prima-ranking op te zetten en er search engine optimization aan te koppelen (of andersom: filteren van nonnovatieve bijdragen).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.