• 0

waardering IE in nieuwe BV

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jeroen,

 

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar een vraag aan jou.

 

Waarom wil je dat merkrecht onderbrengen in die nieuwe BV en die BV niet gewoon een gebruiksrecht geven/lenen/verkopen?

 

Het Merkenbureau heeft mij meerdere malen verteld (ik heb zelf ook enkele merken) dat je jezelf als ondernemer veel ellende kunt besparen door het merkenrecht bij jezelf (en liefst nog als privepersoon) te houden. Dat waren wel onofficiele adviezen, want officieel mag het merkenbureau geen adviezen geven...

 

De waardering van 'zachte' (immateriele) zaken is overigens volgens mij altijd "wat de gek ervoor geeft". Nogal discutabel dus. Daarbij is de eerste vraag: wat denk je dat het merk de nieuwe BV gaat opleveren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Even een ander vraagje ...

 

wat doe je als er herrie in de hut komt???

 

Beetje lastig delen lijkt me een merk .... (de ene mag het woord coca hebben en de ander het woord cola???)

 

waarom hou je je merk niet in eigen beheer en verstrek je een licentie voor een bepaalde periode/hoeveelheid etc dan hou je meer grip op de zaak.

 

Nu ben je, vermoed ik, de controle kwijt.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jeroen,

 

Vraag 1, is het niet handiger om de aandeelhouders in je huidige bedrijf te laten participeren?

 

Antwoord op jouw vraag. Hebben de investeerders als geld geboden voor hun aandelenpakket? Zo ja, dan weet je meteen dat je merk (als dat je enige inbreng is) twee keer zoveel waard is.

 

De waarde van een merkt is uit te drukken in de hoeveelheid geld die je er mee kan verdienen. Met een goed merk kan je in theorie meer marge maken. (klanten betalen meer voor jouw product dan voor een vergelijkbaar product van een ander)

 

Voor een bestaand merk kan je uitrekenen hoeveel extra marge je gaat maken in de komende 10 jaar. Deel dat bedrag door 2 en je hebt een globale indicatie van de waarde. Voor een nieuw mek kan je het bedrag door 5 delen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.