• 0

Antispamproduct - hoe introduceren?

Email is een zegen maar kan ook een last zijn. Dit vanwege de grote hoeveelheid ongewenste berichten.

Nu hebben wij een produkt ontwikkelt dat er voor zorgt dat het alleen maar een zegen is. Het bespaart je dus tijd, geld en ergenis. Alleen gewenst berichten en geen ongwenste berichten meer. Nee het is geen spamfilter want die werken maar voor 90%. (Voor de liefhebber kijk op www.xtome.com)

 

Wij hebben een Free Home, Full Home, Small Business en Business versie.

De Free en Full home versie is voor thuisgebruik.

Wij willen xtome (X To Me) meer onder de aandacht brengen van de mensen. Door het nieuwe karakter van de oplossing zien wij dat veel mensen meer naar de techniek kijken en trachten aan te tonen dat het niet werkt. Ipv dat er een vertrouwen is dat het werkt en er gebruik van word gemaakt. Maar hoe breng je dit nu het beste (en op een orginele manier) onder de aandacht van de mensen? Waardoor is het mogelijk om het laagdrempeliger te maken dat de mensen het in iedergeval proberen?

 

Suggesties zijn meer als welkom.

Bij voorbaat dank,

 

Marcel van Bezouw (XToMe)

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zaaien!

 

Biedt een gratis testversie aan (het was al gratis, maar allez) en biedt ruimte voor kritiek. Betrek de antispam community bij de ontwikkeling. Mik op bloggers, zines en forums, en overlaad ze niet met reclame maar vraag assistentie.

 

Op je site leg je overigens veels te weinig uit. Ik zie iets met 'eenmalige nummers'. En het oogt ook allesbehalve web 2.0, maar dat is het klaarblijkelijk ook niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

even een paar goed bedoelde kritische opmerkingen over het product:

 

1. Het idee is goed, soortgelijke challenge respond systemen bestaan echter al wel langer. o.a. junker.nl(werkt niet voor 100% hetzelfde).

 

2. Een klein probleem is dat je ook bijvoorbeeld nieuwsbrieven, factuur van je provider, en andere automatische mail niet ontvangt tenzij je deze adressen zelf in je whitelist vermeld.

 

3. Een groter probleem is dat je degene die jouw een mail sturen en daarna bijvoorbeeld op vakantie gaan er aan het einde van de vakantie bij het nakijken van hun mail pas achterkomen dat de mail niet is aangekomen.

 

4. Een verkooptechnisch probleem is denk ook dat veel bedrijven hun klanten niet met de extra handeling willen opzadelen. Er zullen klanten zijn die reageren met opmerkingen zoals "omdat jullie te lui zijn je spam te wissen moet ik een hoop codes invoeren".

 

Verder lijkt het mij een zeer goede manier van spambestrijding. zonder valse positieven en met een detectie van 100%.

https://plotterpapieronline.nl Plotterpapier - A0 papier - A1 papier

https://plotterwinkel.nl/plotters-a0

Plotters A1 en A0

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor je reactie.

Maar ik hoop dat je mij het niet kwalijk neemt.

Dit is nu precies de response die wij telkens krijgen, waar wij eigenlijk van af willen. Aangezien ons produkt echt goed doordacht is.

Daarom zal ik hier op je opmerkingen in gaan, zie OPM:

 

even een paar goed bedoelde kritische opmerkingen over het product:

 

1. Het idee is goed, soortgelijke challenge respond systemen bestaan echter al wel langer. o.a. junker.nl(werkt niet voor 100% hetzelfde).

 

OPM: Ja ze bestaan maar ze zijn niet zo goed.

Waarom niet, junker is traag en je moet van e-mail overschakelen naar webmail. (lastig voor mensen met een inbel verbinding) Tevens bevat junker een aantal onvolkomenheden die XToMe niet heeft. Als je kijkt naar Junker en de "andere" dan hebben zij geen mogelijkheid om bijv GEWENSTE e-mail marketing berichten door te laten. Is trouwens te complex om dit hier uit te leggen. (sorry voor het hoofdletter gebruik))

 

2. Een klein probleem is dat je ook bijvoorbeeld nieuwsbrieven, factuur van je provider, en andere automatische mail niet ontvangt tenzij je deze adressen zelf in je whitelist vermeld.

 

OPM: XToMe heeft een makkelijke optie waarbij je een domein tijdelijk op de doorlaatlijst (bijv niewsbrief.nl). In die tijd komt je nieuwsbrief / factuur binnen en word het e-mail (bijv brief@niewsbrief.nl). op de doorlaatlijst geplaatst. Na een bepaalde periode haalt XToMe het domein weer van de doorlaatlijst en blijf je alleen de neiuwsbrief ontvangen en voor de rest niks meer van dat domein.

 

3. Een groter probleem is dat je degene die jouw een mail sturen en daarna bijvoorbeeld op vakantie gaan er aan het einde van de vakantie bij het nakijken van hun mail pas achterkomen dat de mail niet is aangekomen.

 

OPM: Alles in perspectief. Hoe vaak komt het voor dat iemand, waarmee je nooit e-mail contact hebt gehad, jou een mail wil sturen en dan op vakantie gaat? Blijkbaar is hij 3 weken niet geintereseerd in je antwoord.

Maar wat als je beschermt wordt door een spamfilter en het filter ziet het als spam. Dan is het bericht ook niet aangekomen bij jou en de verzender weet van niets. Bij XToMe ziet de verzender dat jij het bericht niet hebt ontvangen.

 

4. Een verkooptechnisch probleem is denk ook dat veel bedrijven hun klanten niet met de extra handeling willen opzadelen. Er zullen klanten zijn die reageren met opmerkingen zoals "omdat jullie te lui zijn je spam te wissen moet ik een hoop codes invoeren".

 

OPM: Voor bedrijven hebben wij een info pagina funtionaliteit voor hun website waarmee de klant een vraag kan stellen. De klant zal dan nooit een nummer moeten bevestigen. Wel stel ik mijn vraagtekens bij klanten die dergelijke uitspraken doen. Wie is eigenlijk te lui. Is het zoveel gevraagd om een nummer te bevestigen. Verwacht 'de klant bij een bezoek dat hij/zij direct naar de directiekamer kan lopen! (Nee toch, waarom bij mail wel) Feit is dat het bedrijf zijn best doet om er voor te zorgen dat de mail van de klant niet verloren gaat en kan beantwoorden omdat zij geen capaciteit verkwisten met het doorploegen van spam.

 

Verder lijkt het mij een zeer goede manier van spambestrijding. zonder valse positieven en met een detectie van 100%.

 

Klopt inderdaad. Ook kan ik je verzekeren dat XToMe nog meer functionaliteit bevat, die zowel in het belang van de verzender als de ontvanger van de mail zijn. Maar nogmaals die discussie wil ik eigenlijk niet ingaan, aangezien het snel te complex word. Maar ik realiseer mij zeer zeker dat heden ten dage niemand een vraag meer stelt over de actieradius van een auto maar dat het rond 1900 een relevante vraag was.

 

Maar mag ik je wel hartelijk danken voor de reactie.

 

met vriendelijke groet.

 

Marcel van Bezouw

Link naar reactie
  • 0

Dag Marcel,

 

ik ben het niet met de bezwaarmakers eens. Het lijkt me een goed systeem en om zelf klanten op de whitelist te zetten lijkt me niet het grootste probleem. Ik heb inmiddels een exemplaar gedownload.

 

Blijft over hoe je het onder de aandacht moet brengen. Eerst even zeuren:

ik vind de website niet zo'n professionele uitstraling hebben, zeker niet het eerste scherm waarin ik mijn taalkeuze moet maken. [/einde zeuren]

 

Bedenk goed wie je doelgroep is: is dat de kleine ondernemer, of zijn dat de grotere jongens. (of een ander onderscheid dat je kunt maken). Pik er om te beginnen in ieder geval een uit en probeer die intensief te bewerken.

 

Kijk welke websites voor je club relevant zijn en laat daar gratis versies los, om te beginnen met de webredacteuren en webloggers. Vraag ze je product te recenseren. Natuurlijk loop je het risico dat het ze niet bevalt, maar anderzijds: als deze 'beïnvloeders' enthousiast zijn, kunnen ze behoorlijk wat publiciteit voor je verzorgen.

 

Spam is (al lang en nog steeds) actueel, succes gegarandeerd lijkt me.

 

P.S.: hoe moet ik dit in gebruiken? Na installatie moet ik een wachtwoord invullen, maar dat heb ik niet. Op jullie site staat bij de FAQ's/ondersteuning dat er geen vragen zijn, dus ook geen problemen... Beetje meer uitleg op de site is handig, als ik het hier niet net over had geschreven op dit forum had ik de installatie meteen weer ongedaan gemaakt.

Voor verbetering vatbaar lijkt me, want nu heb ik het programma dus wel, maar gebruik ik het niet...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
Dit is nu precies de response die wij telkens krijgen, waar wij eigenlijk van af willen. Aangezien ons produkt echt goed doordacht is.

 

Misschien bevat die respons dan toch een kern van waarheid. Als mensen steeds op dezelfde manier reageren is het een beetje arrogant om daar niet naar te luisteren, maar te concluderen dat ze ongelijk hebben omdat jij dat immers weet.

 

Een aardig lijstje met mogelijke problemen die je met zo'n systeem kunt ondervinden is te vinden op Wikipedia.

 

Met name de variant waar twee gebruikers van zo'n systeem elkaar mailen zonder elkaar eerst op een whitelist gezet te hebben lijkt me een prima voorbeeld.

 

Een ander nadeel dat op deze pagina niet genoemd wordt, maar die zeker belangrijk is, is dat je op deze manier bevestigt dat je email adres aktief is. Spammers zullen dus gewoon doorgaan je emailadres te bestoken, waardoor het internet met onnodig dataverkeer blijft belast.

 

Verder stel je dat de ongewenste email die niet doorgelaten wordt na verloop van tijd van de mailserver van je provider verwijderd worden. Dit is echter lang niet altijd het geval, met als gevolg dat je inbox volraakt en je helemaal geen mail meer kunt ontvangen.

 

Tenslotte is het natuurlijk helemaal niet 100% garantie dat je geen spam krijgt. Als een spammer het emailadres van iemand uit je adresboek gebruikt, bijvoorbeeld, komt de spam gewoon binnen.

 

Mijn persoonlijke mening is dat de nadelen van zo'n systeem niet opwegen tegen het dagelijks beoordelen van 5 verdachte emails met een normaal spamfilter als bijvoorbeeld SpamBayes.

 

Je stelt in je eerste post: "Door het nieuwe karakter van de oplossing zien wij dat veel mensen meer naar de techniek kijken en trachten aan te tonen dat het niet werkt. Ipv dat er een vertrouwen is dat het werkt en er gebruik van word gemaakt. "

 

Zoals eerder opgemerkt is de methode absoluut niet nieuw. Dat is dus niet de reden dat men naar de techniek kijkt. Waarom dan wel? Omdat het erg omslachtig overkomt, en men bij nadere beschouwing tot de conclusie komt dat het dat ook best wel is.

 

Nog een tip: geef ergens op je homepage duidelijk aan hoe het systeem precies werkt, of een directe link naar een pagina waar dat te vinden is. Ik heb er te lang naar moeten zoeken...

 

PS - nog een site met goede argumenten dit soort systemen niet te gebruiken: http://linuxmafia.com/faq/Mail/challenge-response.html

Link naar reactie
  • 0

Eerst op een vraag reageren;

Na installatie moet ik een wachtwoord invullen, maar dat heb ik niet.

 

OPM: Je mag zelf een wachtwoord kiezen wat je in het vervolg gaat gebruiken.

Wij voegen hier een help knop toe, want inderdaad het kan verwarrend zijn.

 

Verder wil ik nog op een voorgaande posting reageren. Zie telkens OPM:

 

---

Misschien bevat die respons dan toch een kern van waarheid. Als mensen steeds op dezelfde manier reageren is het een beetje arrogant om daar niet naar te luisteren, maar te concluderen dat ze ongelijk hebben omdat jij dat immers weet.

 

OPM: Dat was nu mijn vraag hoe kan ik die discussie vermijden.

Is het arrogant om een discussie (proberen) te vermijden. Puur vanwege het feit dat je het produkt XToMe onder de aandacht wil brengen en niet in een technsiche discussie wil belanden. Of heeft dit met de PC belevens wereld te maken waar iedereen praat over GB, RAM, ROM etc terwijl niemand spreekt waar kan het apparaat (of software) mij bij ondersteunen en er vanuit gaat dat het werkt.

 

---

Een aardig lijstje met mogelijke problemen die je met zo'n systeem kunt ondervinden is te vinden op Wikipedia.

 

OPM: In Wikipedia wordt in het algemeen over Challenge Response Systemen (CRS) gesproken en echt alle systemen zijn identiek, en vergeet niet in de wikipedia wordt de eerste generatie besproken en niet de tweede generatie.

 

---

Maar laten we een algemeen voorbeeld noemen waarom men denkt dat het niet werkt.

Bijv. Een challenge kan door een spamfilter als spam gezien worden, daarom is een CRS niet een goed werkend systeem. Aangezien een challenge een gewenste e-mail is voor de de gebruiker achter het spamfilter is het dus het spamfilter wat niet goed functioneert. Je kan dus niet zeggen dat het CRS fout is. Simpel voorbeeld, alles zeggend.

 

 

Met name de variant waar twee gebruikers van zo'n systeem elkaar mailen zonder elkaar eerst op een whitelist gezet te hebben lijkt me een prima voorbeeld.

 

OPM: Hier weer zo'n prachtig voorbeeld. Is miscchien van toepassing voor de eerste generatie CRS, maar niet voor de tweede generatie waar XToMe toe behoort.

 

---

Een ander nadeel dat op deze pagina niet genoemd wordt, maar die zeker belangrijk is, is dat je op deze manier bevestigt dat je email adres aktief is. Spammers zullen dus gewoon doorgaan je emailadres te bestoken, waardoor het internet met onnodig dataverkeer blijft belast.

 

OPM: Eerst een fabeltje uit de wereld halen. Een spammer kan zonder een mail te sturen kijken of je e-mailadres bestaat. Dus zonder dat je reageerd weet de spammer toch wel dat e-mailadres bestaat.

 

Een (slimme) spammer zal geen capaciteit verkwisten aan een e-mailadres waar van hij weet dat het bericht niet door komt. Dus de spammer zal deze adressen vermijden. Tevens bevat XToMe in de business versie technologie om het aantal challenges te beperken om onnodig dataverkeer te beperken (Later ook beschikbaar in de Home edition).

 

---

Verder stel je dat de ongewenste email die niet doorgelaten wordt na verloop van tijd van de mailserver van je provider verwijderd worden. Dit is echter lang niet altijd het geval, met als gevolg dat je inbox volraakt en je helemaal geen mail meer kunt ontvangen.

 

OPM: Je geeft aan "dat is lang niet het geval". Ik zie niet in waarom XToMe mail, waar niet op de challenge gereageert wordt, op de server moet laten staan. Dus de gemaakte opmerking is niet correct, de mail word verwijderd, je mailbox zal niet vol lopen.

 

---

Tenslotte is het natuurlijk helemaal niet 100% garantie dat je geen spam krijgt. Als een spammer het emailadres van iemand uit je adresboek gebruikt, bijvoorbeeld, komt de spam gewoon binnen.

 

OPM: Dan is de vraag hoe komt de spammer aan het bewuste emailadres. Door een virus op de computer die het adresboek kan lezen.

Dan kan ik dus stellen dat je virusprogramma heeft gefaalt. Is het virus met de e-mail gekomen dan heeft ook je spamfilter gefaalt (mail met een virus is een ongewenste mail). Een andere mogelijkheid is vrijwel uitgesloten.

 

---

Mijn persoonlijke mening is dat de nadelen van zo'n systeem niet opwegen tegen het dagelijks beoordelen van 5 verdachte emails met een normaal spamfilter als bijvoorbeeld SpamBayes.

 

OPM:

Dat is natuurlijk je persoonlijke mening wat jij als nadeel ervaart. Maar mag ik daar een kanttekening bij maken. Dat zijn dus op jaarbasis 1800 berichten, waar jij je tijd mee verdoet.

En dan ga je er van uit dat het spamfilter geen berichten wegfiltert die wel gewenst zijn. Voor een prive persoon (misschien) niet zo heel erg, maar voor een bedrijf toch knap vervelend (Uit het verleden, kan ik daar over mee praten). Of kijk je elke dag ook de box met mogelijke spam na!

 

---

Je stelt in je eerste post: "Door het nieuwe karakter van de oplossing zien wij dat veel mensen meer naar de techniek kijken en trachten aan te tonen dat het niet werkt. Ipv dat er een vertrouwen is dat het werkt en er gebruik van word gemaakt. "

 

Zoals eerder opgemerkt is de methode absoluut niet nieuw. Dat is dus niet de reden dat men naar de techniek kijkt. Waarom dan wel? Omdat het erg omslachtig overkomt, en men bij nadere beschouwing tot de conclusie komt dat het dat ook best wel is.

 

OPM: Omslachtig... je verlangt van een onbekende mailer dat hij 1 keer nummer bevestigd. (Mail van alle andere bekenden komt gewoon door).

Zet dat af tegen het steeds maar verwijderen van spam. Wat is dan omslachtig. Lees ook eens bij "wie krijgt eenmalig een nummer toegestuurt" http://www.xtome.com/nl/animatiexsite.htm

 

---

Nog een tip: geef ergens op je homepage duidelijk aan hoe het systeem precies werkt, of een directe link naar een pagina waar dat te vinden is. Ik heb er te lang naar moeten zoeken...

 

OPM: Je hebt gelijk, passen we aan.

 

---

OPM: Tot slot

 

Laat het duidelijk zijn wij waarderen als mensen reageren en wij hebben al zeer bruikbare tips gekregen. Ook als ze technisch van aard zijn, en niet geheel correct zijn. Want wij weten ook dat er nog onduidelijk heerst over CRS en foutieve informatie op het web helpt ons daar niet bij. Door deze opmerkingen hebben wij de kans dit te corrigeren.

 

Met vriendelijk groet,

 

Marcel van Bezouw

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste grotere bedrijven hebben spamfilters die wel voor 100% werken. Je doelgroep is dus particulieren en MKB, neem ik aan. Als je product software voor de PC is, dan kun je dat het beste eerst gratis verspreiden en later een "pro" versie maken. Als het een dienst is die je via het web aandbied, dan geldt eigenlijk hetzelfde.

 

Antispam is een markt waarin veel aanbieders zijn, waarvan de meeste aanzienlijk groter zijn dan jij en die aanzienlijk meer ontwikkel- en marketing budget hebben. Je moet dus wel heel duidelijk kunnen aangeven wat het voordeel is van jouw oplossing.

 

Link naar reactie
  • 0
OPM: Dat was nu mijn vraag hoe kan ik die discussie vermijden.

Is het arrogant om een discussie (proberen) te vermijden. Puur vanwege het feit dat je het produkt XToMe onder de aandacht wil brengen en niet in een technsiche discussie wil belanden.

 

Misschien, en dat is mijn vermoeden, is het technische aspect nu juist de oorzaak van het gebrek aan interesse...

 

Bijv. Een challenge kan door een spamfilter als spam gezien worden, daarom is een CRS niet een goed werkend systeem. Aangezien een challenge een gewenste e-mail is voor de de gebruiker achter het spamfilter is het dus het spamfilter wat niet goed functioneert. Je kan dus niet zeggen dat het CRS fout is. Simpel voorbeeld, alles zeggend.

 

Simpel voorbeeld inderdaad, maar niet alleszeggend. Het gaat er niet om waar het probleem zijn oorzaak precies vindt, het gaat er om wat het probleem is, en dat is in dit geval dat de challenge niet doorkomt, en daardoor de oorspronkelijke email niet bezorgd zal worden. Door de afhankelijkheid van het doorkomen van en gereageerd worden op de challenge levert het systeem beperkingen op.

 

Veel mensen hebben nu eenmaal een 'standaard' spamfilter. Als de combinatie van dat filter en jouw produkt dit soort problemen oplevert moeten ze kiezen welke van de twee ze moeten de-installeren. Ik denk dat XToMe dan verdwijnt - mensen redeneren nu eenmaal dat ze dat probleem pas hebben sinds dat nieuwe produkt, dus moet die er maar af.

 

OPM: Hier weer zo'n prachtig voorbeeld. Is miscchien van toepassing voor de eerste generatie CRS, maar niet voor de tweede generatie waar XToMe toe behoort.

 

Misschien kun je het verschil tussen de twee generaties dan even uitleggen, want ik kan op je site niet vinden waarom deze situatie niet tot een deadlock zou leiden.

 

OPM: Eerst een fabeltje uit de wereld halen. Een spammer kan zonder een mail te sturen kijken of je e-mailadres bestaat.

 

Dat is helaas incorrect. Een spammer kan alleen aan de mailserver vragen of een bericht aan een bepaald emailadres geaccepteerd zal worden. Mailservers met catch-all postmaster adressen bijvoorbeeld zullen op alles 'Ja' antwoorden. Dat betekent niet dat dit email adres ook daadwerkelijk bestaat.

 

Een (slimme) spammer zal geen capaciteit verkwisten aan een e-mailadres waar van hij weet dat het bericht niet door komt. Dus de spammer zal deze adressen vermijden.

 

Spammers verkwisten geen capaciteit - ze misbruiken het. Laatst zijn er in een internetcafe in Amsterdam-Noord weer een aantal opgepakt - denk je dat die zich zorgen hebben gemaakt om capaciteit? :)

 

Tevens bevat XToMe in de business versie technologie om het aantal challenges te beperken om onnodig dataverkeer te beperken (Later ook beschikbaar in de Home edition).

 

Dit vind ik een beetje vreemd klinken. Op elke email moet toch met een challenge gereageerd worden om deze uberhaupt te kunnen lezen? Hoe kun je dan het aantal challenges beperken zonder dat er emails ongelezen blijven?

 

OPM: Je geeft aan "dat is lang niet het geval". Ik zie niet in waarom XToMe mail, waar niet op de challenge gereageert wordt, op de server moet laten staan. Dus de gemaakte opmerking is niet correct, de mail word verwijderd, je mailbox zal niet vol lopen.

 

Op je website, op de pagina 'Informatie over XToMe", onder het kopje "Bijkomende voordelen" staat als tweede punt: XToMe downloadt alleen de gewenste e-mail van de server van je internetprovider. De rest wordt na een aantal dagen automatisch verwijderd.

 

Dus, ofwel je loopt het risico dat valide email worden verwijderd zonder dat je dat weet, of ze worden niet verwijderd en je mailbox loopt vol.

 

OPM: Dan is de vraag hoe komt de spammer aan het bewuste emailadres. Door een virus op de computer die het adresboek kan lezen.

 

Virussen zijn niet de makkelijkste manier om aan email adressen te komen... De spammer heeft waarschijnlijk zo'n DVD-ROM met miljoenen email adressen gekocht. Hij hoeft alleen maar een email adres te gebriken dat toevallig ook in jouw adresboek staat, en de spam komt er doorheen.

 

OPM: Dat is natuurlijk je persoonlijke mening wat jij als nadeel ervaart. Maar mag ik daar een kanttekening bij maken. Dat zijn dus op jaarbasis 1800 berichten, waar jij je tijd mee verdoet.

 

Ja, da's een half uurtje per jaar, alles bij elkaar. Maar ik beoordeel liever alle mogelijke spam even zelf dan dat ik afhankelijk ben van het al of niet reageren op een challenge.

 

En dan ga je er van uit dat het spamfilter geen berichten wegfiltert die wel gewenst zijn.

 

Dat is in de 2,5 jaar dat ik SpamBayes gebruik niet 1 keer voorgekomen.

 

Of kijk je elke dag ook de box met mogelijke spam na!

 

Als die mailbox vol is exporteer ik die naar een Access database, en laat ik er wat queries op los, ja.

 

OPM: Omslachtig... je verlangt van een onbekende mailer dat hij 1 keer nummer bevestigd. (Mail van alle andere bekenden komt gewoon door).

Zet dat af tegen het steeds maar verwijderen van spam. Wat is dan omslachtig.

 

Och, als ik in je FAQ alle mogelijke instellingen zie waar ik mee te maken zou kunnen krijgen... Maar goed, dat is meer een persoonlijke opinie, en geen objectieve beoordeling van je produkt.

 

OPM: Je hebt gelijk, passen we aan.

 

;)

 

Laat het duidelijk zijn wij waarderen als mensen reageren en wij hebben al zeer bruikbare tips gekregen. Ook als ze technisch van aard zijn, en niet geheel correct zijn. Want wij weten ook dat er nog onduidelijk heerst over CRS en foutieve informatie op het web helpt ons daar niet bij. Door deze opmerkingen hebben wij de kans dit te corrigeren.

 

Pas er alleen voor op dat je argumenten niet als incorrect bestempelt omdat ze negatief zijn voor je produkt. Het negeren van minpunten helpt niet. Zeker niet als inderdaad zou blijken dat dat nu juist de oorzaak van het gebrek aan aandacht voor je produkt blijkt te zijn!

 

Link naar reactie
  • 0

Mocht je echt de 'stoute' schoenen aan willen trekken, dan zou je langs enkele grote ISP's kunnen gaan en aanbieden dit product 6 maanden kostenloos te laten draaien. Wil je echt stoer zijn (en geloven in je product) dan neem je ook nog de installatie kosten voor je rekening. Succes, All

Link naar reactie
  • 0

Allemaal hartelijk dank voor de input;

 

---

Leuk, maar niet handig op deze manier. Mijn klant moet geen moeite doen omdat ik het probleem heb dat ik veel spam heb, dat is mijn probleem, dus moet ik dat oplossen.

 

OPM:

Is een mening, maar niet van mij.

Spam is namelijk voor ons allemaal een probleem.

Gezamenlijk dienen wij een bijdrage te leveren om het probleem goed op te lossen.

Het is namelijk ook in het belang van elke klant dat zijn mail altijd aankomt.

 

Maar is het nu te veel gevraagd van een klant om 1 extra mailt te sturen. Jij gaat deze klant bedienen en zal veel meer tijd daar in investeren. Als een klant zo makkelijk een keuze maakt van “ach laat maar zitten”, dan is dit misschien dit het juiste instrument om serieuze klanten te scheiden van de niet serieuze.

Onze ervaring is dat klanten niet zo kort door de bocht zijn. In het dagelijkse leven accepteren wij als klant veel onaangenamer zaken omdat wij alle als klant begrip hebben voor de ondernemer. Bijvoorbeeld het muntje in het winkelwagentje. Iedereen ervaart het als niet prettig, maar begrijpt dat het noodzakelijk is.

 

Mag ik je ook wijze op functionaliteit die wij aanbieden zodat, een klant via jouw website een mail naar je bijv info@bedrijf.nl adres kan sturen zonder dat hij een challenge ontvangt. Daarna kan hij ongestoord mailen.

 

----

De meeste grotere bedrijven hebben spamfilters die wel voor 100% werken. Je doelgroep is dus particulieren en MKB, neem ik aan. Als je product software voor de PC is, dan kun je dat het beste eerst gratis verspreiden en later een "pro" versie maken. Als het een dienst is die je via het web aandbied, dan geldt eigenlijk hetzelfde.

 

Antispam is een markt waarin veel aanbieders zijn, waarvan de meeste aanzienlijk groter zijn dan jij en die aanzienlijk meer ontwikkel- en marketing budget hebben. Je moet dus wel heel duidelijk kunnen aangeven wat het voordeel is van jouw oplossing.

 

OPM:

Tja, er is dus al een gratis versie voor consumenten (Free Home Edition).

Wij roepen al beter, dan een spamfilter en

 

1. Gegarandeerd 100% GEEN SPAM.

2. Aanzienlijke reductie van virussen.

3. Gewenste e-mails komen ALTIJD aan.

 

Maar hier ligt waarschijnlijk wel de oplossing. Als wij het roepen kan je wachten op de vraag, hoezo waarom etc. Maar als iemand anders het zegt en hij krijgt de vraag “Hoezo”. Dan zal hij waarschijnlijk zeggen, dat weet ik niet precies, maar het werkt wel. Einde discussie.

 

Dank voor je bijdrage.

 

 

Aanvullend wil ik opmerken;

Ook voor bedrijven zijn geen spamfilters die 100% werken. Je wilt niet weten hoeveel mail er verloren gaat en hoeveel tijd systeem beheerders kwijt zijn aan het fenomeen spam

 

----

Met spamassasin ben ik aardig verlost van het probleem. Er verdwijnen geloof is 1200 spammailtjes in de prullenbak. Ik zie daar niets van. Wat is mijn probleem dat je wilt oplossen?

 

Als jij met “aardig” tevreden bent dan heb je geen probleem.

Als “aardig” inhoudt dat er regelmatig toch spam door komt en dat gewenste mail verdwijnt, dan is dat je probleem.

 

 

---

Mocht je echt de 'stoute' schoenen aan willen trekken, dan zou je langs enkele grote ISP's kunnen gaan en aanbieden dit product 6 maanden kostenloos te laten draaien. Wil je echt stoer zijn (en geloven in je product) dan neem je ook nog de installatie kosten voor je rekening. Succes, All

 

OPM:

Beste All, een provider met 115.000 gebruikers heeft ons benaderd en met deze provider gaan wij dit traject in.

 

---

 

Wat betreft de opmerkingen van Zaph – Peter Bonjernoor.

 

OPM:

Beste Peter, Dank dat je er serieus de tijd voor neemt. Uit je antwoorden blijkt dat je in diepte kennis hebt. Maar de aannames zijn niet allemaal correct (sommige wel) en ook niet van toepassing voor de gemiddelde PC gebruiker. De meeste mensen weten bijvoorbeeld niet hoe zij een query in Access moeten aanmaken. Dat is dus van toepassing voor de grootste doelgroep waar wij ons in de consumenten markt willen focussen en daarom willen wij de discussie vermijden. Zonder problemen wil ik antwoord/commentaar geven op wat je geschreven hebt. Lijkt mij echter gezien de technische aard niet

Link naar reactie
  • 0

Er viel blijkbaar wat tekst "weg";

 

Wat betreft de opmerkingen van Zaph – Peter Bonjernoor.

 

OPM:

Beste Peter, Dank dat je er serieus de tijd voor neemt. Uit je antwoorden blijkt dat je in diepte kennis hebt. Maar de aannames zijn niet allemaal correct (sommige wel) en ook niet van toepassing voor de gemiddelde PC gebruiker. De meeste mensen weten bijvoorbeeld niet hoe zij een query in Access moeten aanmaken. Dat is dus van toepassing voor de grootste doelgroep waar wij ons in de consumenten markt willen focussen en daarom willen wij de discussie vermijden. Zonder problemen wil ik antwoord/commentaar geven op wat je geschreven hebt. Lijkt mij echter gezien de technische aard niet geschikt voor dit forum. Ons telefoon nummer staat op de website klik op “Over XToMe”.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Bezouw,

 

Je vraag begint met "antispamproduct - hoe introduceren".

Vervolgens weet je een sfeer te creeeren in de trend van "mensen die mijn product niet gebruiken zijn gewoon te dom voor het leven".Met een dergelijke houding heb jij jezelf en het product al bij voorbaat gediskwalificeerd, zelfs al zou het een goed product zijn.

En over dat product gesproken, het is me alleen maar onduidelijker geworden hoe het product werkt en daarmee is de kans dat ik de gratis versie uit wil testen gezakt tot het kansniveau nul.

Ik ga gewoon verder met de filtermogelijkheden die thunderbird en Mail mij bieden.

 

Verder zijn er naast de spamverzenders nog andere mensen die aan spam verdienen, en laten dat nu precies de partijen zijn die de macht hebben om spam in te dammen. En trouwens, jij wilt toch ook verdienen aan spam, dan moet je niet gaan roepen dat het een verantwoordelijkheid van ons allen is om spam in te dammen.

Of ik wel of niet spam in mijn mailbox wil ontvangen mag ik nog altijd lekker zelf weten, xtome kan van mij de pot op.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het gegeven dat er nogal wat woorden gebruikt worden om e.e.a. uit te leggen en te verduidelijken meteen een aardig leerpunt ....

 

Kortom: geef eens wat aandacht om korter en krachtiger de voordelen van jouw systeem te benoemen.

 

(vergelijk het met de werking van een lamp, ik wil als gebruiker helemaal niet weten hoe de stroom opgewekt wordt, getransporteert, verdeelt etc etc...maar wanneer ik hier een knopje omduw en boven me gaat een lamp branden daar draait het om ....)

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Misschien, en dat is mijn vermoeden, is het technische aspect nu juist de oorzaak van het gebrek aan interesse..."

 

OPM:

Beste Peter,

Misschien kan je het toelichten, want ik snap niet wat je wil zeggen.

 

Mijn gedachte is zo.

Ik wil een technische discussie voorkomen, omdat eerder correct is opgemerkt "Je wil alleen de voordelen van een gloelamp en niet het technische verhaal erachter". Maar als mensen mij vragen stellen over het technische karakter ga ik ervan uit dat zij daarmee interesse tonen.

Anders zou je toch de vraag niet stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste dames en heren,

 

ik raak zo langzamerhand de draad kwijt. Hier is iemand die vraagt hoe hij een product op de markt kan zetten, maar de reacties gaan steeds over de technische aspecten ervan. Ook belangrijk natuurlijk (als het werkt werkt het, als het niet werkt, niet), maar daar is volgens mij een andere rubriek voor. Als je liever een andere anti-spam-oplossing gebruikt is dat fijn (maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die nog niet 100% tevreden zijn over hun huidige oplossing).

 

De vraag is -even samengevat- hoe krijg ik meer aandacht voor mijn product? En niet: wat vind je van mijn product?

 

Nu vind ik de discussie wat dwalen. Kunnen jullie het gesprek over 'wat is beter?' niet voortzetten onder een 'techno-kopje' in plaats van in de mij zo gewaardeerde 'commercie en marketing rubriek'. Ach... mijn dank is groot!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

@Bezouw:

 

ik heb net eens even je site bezocht .... als de vraag zou zijn waarom verzand ik toch telkens in een "technische discussie" en wordt mijn product toch niet gewoon gekocht dan zou ik de site-inhoud eens kritisch gaan bekijken ....

 

Je bent namelijk (in mijn ogen) zelf de initiator op je site van een welles-nietes discussie (kreten als het is geen spamfilter, bokshandschoenen tegen spamfilters etc)

 

Naar mijn mening ga je uit van je eigen kracht en dat breng je voor het voetlicht ... dus zet je marketingbril eens op of haal er iemand bij met een marketingbril ....

 

(wellicht heb je last van het vroegere Philips-probleem, het beste product, maar slechte marketing waardoor je het toch niet red en dat is natuurlijk zonde)

 

Kortom ik zou je marketingaanpak vanaf nul opnieuw (laten) opzetten.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0
Beste Peter,

Misschien kan je het toelichten, want ik snap niet wat je wil zeggen.

 

Hetzelfde wat onder andere Starterscoach hierboven ook al opmerkt, met daaraan toegevoegd dat de gebruikte techniek blijkbaar de nodige vragen oproept, wat er de reden van zou kunnen zijn dat mensen er niet zo veel interesse in hebben.

 

In plaats van dat te negeren zou ik juist, zoals je hier doet, die discussie wel aangaan. Alleen zou ik de reakties wat serieuzer nemen - zeker als deze, zoals je zelf terecht concludeert, komen van mensen die er iets vanaf weten.

 

Bekijk het zo - negatieve feedback is ook feedback. Doe er je voordeel mee, in paats van het te ontwijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.