• 0

Hoe kan ik de juiste zzp-ers doelgericht vinden?

Ik wil mijn business via network marketing verder uitbreiden.

 

Dit wil ik niet doen met mensen op de loonlijst maar met zzp-ers.

 

Specifiek zoek ik dames met relevante marketing ervaring danwel sales/marketingervaring die thuis zitten met kinderen en nu weer part-time en zelfstandig willen ondernemen (3-4 dagen per week).

 

Zijn er bestaande, bekende netwerken die ik kan aanspreken?

 

Gr WF

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Definities van network marketing op het Internet in het Engels:

 

A business in which a distributor network is needed to build the business. Usually such businesses are also MLM in nature in that payouts also occur at more than one level. Network Marketing is sometimes also used incorrectly to indicate that the business uses a network of product suppliers in order to offer a broader selection of products. It is usually used this way to differentiate themselves as a way to suggest that their program is superior to other such programs.

www.cybercitymommies.com/Glossary.html

 

This is a generic term that covers the realm of direct sales and multilevel marketing. As a network marketing agent, you would sell products through your own network of friends, neighbors, co-workers and so on. In some instances, you may gain additional commissions by recruiting other agents.

www.takeonlinesurveys.com/businessopportunityventures.html

 

Multi-level marketing (MLM) (also called network marketing (NM) or matrix marketing) is a business model which utilizes a combination of direct marketing and franchising. Typically, independent business owners (IBOs) become associated with a parent company in a contractor-like relationship. IBOs receive remuneration for shopping within their own business, for selling products and for expanding their network of people ("downline") doing the same. ...

en.wikipedia.org/wiki/Network_Marketing

 

The term network marketing is used in two ways. In popular usage it is a synonym for multi-level marketing and often mistakenly considered the same as a pyramid scheme.

en.wikipedia.org/wiki/Network_marketing

 

edit: vraag heeft geen betrekking op MLM

Link naar reactie
  • 0

Hai WF, zoals je merkt denkt een aantal mensen dat je MLM dingen wilt doen met je vraag. Daar doen wij hier niet aan.

 

Omdat ik het idee had dat je iets anders bedoelde met "netwerk-marketing" heb ik dit topic opnieuw geopend.

 

Kan je hierover helderheid geven ? Al was het maar om te voorkomen dat het opnieuw op slot gaat.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad wil ik niet werken volgens het klassieke MLM principe wat vooral voorbeelden binnen B-to-C kent.

 

Wij werken B-to-B en mijn opzet is het om een netwerk van zzp-ers op te bouwen die ieder binnen hun (regionale) gebied zelfstandig opereren met ons concept (in een andere branded versie). Binnen dit systeem zijn maximaal 2 lagen denkbaar. Ook in dat opzicht valt het niet binnen het klassieke MLM.

Welke term ik dan correct wel zou moeten gebruiken, is me niet geheel helder aangezien ik geen praktijkvoorbeelden ken in NL van bedrijven die op deze wijze werken. Zijn er praktijkvoorbeelden van bedrijven die al zo opereren? Ook hierin ben ik wel geinteresseerd.

Link naar reactie
  • 0

Ken in ieder geval een voorbeeld in de koerierswereld.

 

Er is een masterfranchisegever, vervolgens een regiofiguur die ook commercieel uit de voeten kan en vervolgens krijg je de koeriersbedrijfjes.

 

De constructie is in mijn ogen ook niet zo interessant op zich, het gaat erom dat iedereen een mooie boterham kan verdienen en dat er niet teveel op korte termijn/zakken vullen en wegwezen manieren wordt gedacht.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Hai WF,

 

Je kan ook kijken naar veel reclamebureaus en adviesbureaus : zij werken meestal met een vast/los aantal freelancers, interimmers en uitzendkrachten. De beste voorbeelden van netwerk-organisaties, als je het mij vraagt.

 

Blijf een eind weg van MLM, het verpest de basis van je netwerk : onderling vertrouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.