• 0

Nieuwe rol Innovatieplatform?

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij hebben we al een draadje lopen over het IP. WEG ERMEE. Ik heb de eindnotitie van Balkenende gelezen; staat vol leugens en gepronk met andermans veren. Laten we a.u.b. ophouden met die onzin.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn bericht heeft niet de bedoeling te spammen, maar te attenderen op het openbare We the People-initiatief van NRC, en daarmee de ruimte te bieden om een stem te laten horen richting Den Haag. Niet meer en niet minder! Reacties en input voor onze alternatieve paragraaf zijn uiteraard ook op dit formum welkom.

Link naar reactie
  • 0

Mijn bericht heeft niet de bedoeling te spammen, maar te attenderen op het openbare We the People-initiatief van NRC , en daarmee de ruimte te bieden om een stem te laten horen richting Den Haag. Niet meer en niet minder! Reacties en input voor onze alternatieve paragraaf zijn uiteraard ook op dit formum welkom.

 

Ondanks de goede bedoelingen blijft het een vorm van spam. Trek het je niet te zeer aan. Dit blog wordt ook gelezen in Den Haag. We hebben een vrij uitputtende discussie over het Innovatieplatform op : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=31;action=display;threadid=2695 Deze discussie loopt vanaf de dag dat het platform geïntroduceerd werd door de RVD. Het falen van het platform zat vanaf dag 1 ingebakken in de opzet ervan.

 

Misschien leuk als je op "we the people" aandacht besteed aan deze discussie. Hij is zeer de moeite waard en een bron van zeer grote ergernis bij de overheid.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn bijdrage:

# Nils de Witte zegt:

zondag 11 februari 2007, 01:39 uur

 

Innovatie is een middel en geen doel. Technologie zonder klanten is niks waard. Het innovatieplatform doet niets (werkt zelfs tegen) dat nieuwe bedrijven met succes nieuwe technologie naar de markt brengen. Het Platform heeft schromelijk gefaald en moet opgeheven worden. In het nieuwe regeeraccoord gaat de paragraaf over innovatie en ondernemen alleen maar over geld van economische zaken storten in de onderwijs pot. Onderwijs is belangrijk, maar daar komen geen ondernemers uit voort. Zonder ondernemers geen economie. Volg het falen van het Innovatieplatform vanaf dag 1 op: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=31;action=display;threadid=2695

 

Ik roep alle ondernemers met een mening over innovatie en ondernemerschap op om ook een bijdrage te leveren aan de discussie.

http://wethepeople.nrc.nl/weblogs/innovatie/2007/02/09/pijlers-en-punten/#comments

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik roep alle ondernemers met een mening over innovatie en ondernemerschap op om ook een bijdrage te leveren aan de discussie.

http://wethepeople.nrc.nl/weblogs/innovatie/2007/02/09/pijlers-en-punten/#comments

 

Heb ik al gedaan :-)

 

En "alle ondernemers met een mening"? Dat is dubbelop. Een ondernemer heeft per definitie een mening over van alles.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Overheid en ondernemers kan prima samengaan, bijvoorbeeld als de overheid zijn nek zou durven uitsteken daar waar het gaat over het zijn van 'launching customer'. Ik ben van mening dat je niet kan spreken van het falen van de overheid als geheel. Het is van belang de verschillende diensten/ZBO's/Gemeentes etc etc afzonderlijk te bekijken. Niet als 'bestuurslichamen' maar als een collectief van mensen. Ze zouden bijvoorbeeld een innovatietarget en budget moeten instellen, daarnaast een 'board' van de (ex-)ondernemers die de selectie doet van de proposities. Zo ondervang je ook het probleem dat individuen binnen organisaties hun nek moeten uitsteken. Daarvoor is tenslotte ondernemerschap nodig en dat zie je gewoon veel minder bij de overheid.

Link naar reactie
  • 0

Overheid en ondernemers kan prima samengaan, bijvoorbeeld als de overheid zijn nek zou durven uitsteken daar waar het gaat over het zijn van 'launching customer'.

 

Ik heb met projecten waarbij de overheid opdrachtgever is vooral te horen gekregen 'met belastinggeld gaan we niet experimenteren' (als het innovatieve projecten betrof). En het was niet eens 'experimenteel', want geheel volgens NEN ontworpen. Alleen de toepassing ervan was nieuw.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.