• 0

Tips voor handelsreis naar China: met wie, en wat te (niet) doen?

Ik wil gaan importeren uit China, nu wil ik zelf een aantal fabrikanten op gaan zoeken.het lijkt mij het slimst om met een handelsreis mee te gaan, wie heeft hier ervaring mee ?? Er zijn verschillende aanbieders, welke staan goed en minder goed bekend ??

 

Wat daar te doen of juist NIET te doen als je de fabrikant ontmoet ??

 

Robin Besselink, Robes-cleaning.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan niet direct achterhalen in welke branche je precies actief bent, maar op grote internationale beurzen zijn vaak ook hele hallen vol met aziaten. Ik ken dit zelf voornamelijk van beurzen in Duitsland.

Als je hier al eens gaat kijken, scheelt je dat al een hele reis.

 

 

Ik zou ook zeker met een tussenpersoon gaan werken. Veelal zitten zij in Hong Kong en regelen de locale zaakjes voor je. Dit is vaak onbegonnen werk vanuit Nederland. Ik kan je hier niet veel verder mee helpen maar als je je wat verdiept in de materie/branche zul je het zeker tegenkomen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hallo, een client van mij is chinese en zij bemiddelt tussen chinese en nederlandse ondernemers. Misschien dat dit iets is voor u. Zij kan er voor zorgen dat alle communicatie perfect loopt en dat alles volgens de chinese regels etc. wordt geregeld. Haar bedrijf heeft NC Business Link.

Indien u interesse heeft kunt u mij mailen en dan zal ik u haar gegevens doorgeven.

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

Advies over handelsreizen?

Niet doen. Zie ze hier regelmatig langskomen en meestal lijken ze weinig nuttig. Maak een afspraak bij een paar bedrijven met wie je eventueel zaken zou willen doen. Als het een beetje fatsoenlijke ondernemingen zijn halen ze je graag op van het vliegveld, regelen een hotel, laten graag hun fabriek zien en leveren je weer af op het vliegveld. Natuurlijk regelen zij dat er iemand redelijk in het Engels kan communiceren. Mocht je dat eng vinden, dan kun je vast makkelijk via Google een vertaler/gids vinden die voor een klein bedrag graag met je op stap gaat.

 

Veel plezier in China!

Link naar reactie
  • 0

Handelsreizen is leuk om mee te gaan als je al een beetje bekend bent met de cultuur en handelswijze. Het is een korte eenmalige introductie en daarmee kom je nog niet ver.

 

Probeer aan te haken bij bedrijven die al ervaringen en of ga eens in overleg met een "adviseur". Er zijn al wat tips in dit topic gegeven..

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.