• 0

Richtprijs advertentieruimte op website

Beste,

 

Binnenkort ga ik het nieuwe concept van mijn website lanceren. Daarvoor wil ik graag advertentieruimte beschikbaar stellen namelijk 2 banners boven de header, en 1 advertentie op de plaats waar nu 'Word nu gratis lid!' staat.

 

Meestal hebben we rond de 16000 unieke bezoekers per maand (550 per dag) en rond de 30.000 hits per dag en iets minder dan 1.000.000 per maand.

 

Met de nieuwe website verwachten we dat deze aantallen hoger worden omdat we het nu met een beter team gaan doen, en omdat we het een stuk meer geautomatiseerd (met verschillende scripts en dergelijke) willen gaan maken.

 

Nu is mijn vraag:

Hoeveel € kunnen we volgens jullie het best vragen (per maand?) als organisaties en dergelijke een advertentie willen plaatsen.

 

Dus hoeveel € per maand voor een banner bovenaan de site op elke pagina (468x60)

 

En hoeveel € per mand voor een custom sized advertentie naast de headlines, ook op elke pagina (315x210)

 

Alvast bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraag het aan de markt: bel een mogelijke adverteerder op en vraag of ze interesse hebben, en wat voor budget ze er aan zouden willen spenderen. Laat de prijs varieren per contractduur: duur voor 2 maanden, goedkoop voor 6 maanden. En je kunt natuurlijk bijvoorbeeld twee weken voor een instapprijs aanbieden om ze te laten ervaren hoe het werkt.

 

Uiteindelijk laat je dan de markt de prijs bepalen, en als er meerdere gegadigden zijn kunnen ze kiezen: een hogere prijs of op de wachtlijst.

Link naar reactie
  • 0

Het valt en staat met het aantal bezoekers en hoevaak een advertentie word aangeklikt. Er zijn al heel veel dance sites op het moment dus is het moeilijk ok hier adverteerder voor te vinden. Ik denk dat je beter net als bv Partyflock ruimte aanbid en het aantal cliks registreert waarna de adverteerder betaalt per klik. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je site bezoekers gaat genereren en uniek is waardoor de mensen terug blijven komen. En als ik naar je ontwerp kijk valt me op dat de hele opzet + lettertype een kopie is van id-t.com. De meeste mensen die willen adverteten op je site zullen organisaties zijn van dance evenementen en dus de site id-t.com kennen.

Link naar reactie
  • 0

En als ik naar je ontwerp kijk valt me op dat de hele opzet + lettertype een kopie is van id-t.com. De meeste mensen die willen adverteten op je site zullen organisaties zijn van dance evenementen en dus de site id-t.com kennen.

 

Sorry hoor, maar heb je jezelf nou speciaal aangemeld om dat te komen vertellen? Als je rond kijkt op internet vind je wel meer sites die op elkaar lijken en al helemaal veel sites die hetzelfde lettertype gebruiken of dezelfde kleuren etc.

 

En wij zijn geen partyorganisatie, en we kopieren helemaal niks, en ID-T heeft een hele andere doelgroep, Eardamage is puur gericht op de hardere muziek stijlen (hardcore en harder) terwijl ID-T juist gericht is op het commerciele gebeuren.

 

Maarja, nou heb ik weer 5 minuten van m'n tijd verspilt aan iemand die 2 sites op elkaar vind lijken omdat hetzelfde lettertyp gebruikt is... Anyway, bij het bouwen heb ik heel die site niet gezien en ik heb dus ook niks gekopieerd. :-X :-\

Link naar reactie
  • 0

Off topic:

 

Wat is de overeenkomst tussen een hond en een ondernemer??

 

Kom niet aan zijn pup of toko want dan wordt ie vals ;D

 

Heel goed Impulzer ... beetje emotie mag best ..... geeft aan dat je toko je aan het hart gaat, ga zo door!!!

 

(mooie site trouwens ook .... en blijkbaar scoort die kleurencombi goed bij de jongere generatie want id-t gebruikt hem ook !!!, maar ja een Heineken blikje is groen, een Grolsch blikje is groen en een Bavaria blikje is ...ook groen, dus dat is geen nieuws ....daar zal je wel een marktonderzoek naar hebben gedaan ;) )

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Je kan de reclameinkomsten wellicht baseren op de volgende parameters:

 

(1) Verwachte inventory (aantal reclameposities x pageviews).

(2) Bezettingsgraad

(3) CPM. Ik ken de doelgroep niet zo goed. Wellicht is 6-8EUR per duizend pageviews redelijk?

 

Voor een adverteerder kom je dan op:

30,000 pageviews per dag / 1000 * 6EUR * 30dg ~= 5,400 EUR per maand.

 

Reclameinkomsten per maand wordt dan: 1 * 2 * 3

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er helemaal vanaf wat de gek er voor geeft.

 

Als je in een niche zit en de juiste adverteerder daarvoor kunt vinden, dan is 15-25 euro per 1000 views niet ongewoon (dat bedrag wisselt ook per positie, banners zijn niet zo in trek tegenwoordig en kunnen soms niet meer dan de helft opbrengen van een square). Maar dan praat je wel over A-merken die een groot budget hebben, niet over kleine adverteerders met een veel beperkter budget... Tsa, nu ben je dus nog niks wijzer. Het lijkt me in ieder geval wijs om in je ontwerp meer potentiële advertentieposities te maken.

 

Waarom bel je niet gewoon met een advertentiebureau? Of willen jullie de verkoop zelf in de hand houden? Een bureau houdt doorgaans 50% van de inkomsten in, maar daar staat tegenover dat je geen acquisitie hoeft te plegen. Alleen maar achterover leunen en eenmaal per maand factureren is voldoende (en da's geen geleuter hoor, ik spreek uit ervaring).

 

Maar: grotere adverteerders kopen niet 30 dagen x jouw site, maar die kopen een X aantal views per maand binnen hun doelgroep. En als ze op -laten we aannemen- 30 websites adverteren, dan heb jij geen idee hoeveel views van het totaal jij krijgt. Kan zomaar zijn dat je een aardige adverteerder hebt die na een week weg is omdat het aantal bestelde views op is.

 

Waarmee ik maar wil zeggen dat je doorgaans niet een adverteerder voor een maand hebt, maar voor een deel daarvan. Daarom klopt ook een berekening als "ik heb 100.000 pageviews per maand, keer 20 euro per duizend = 2.000 euro" niet. Om continue bezetting te hebben op je site moet je hard lopen (als je zelf acquisitie doet) en die uren moet je weer aftrekken van je inkomsten.... Zelf bij 'grote' sites als nu.nl zie ik af en toe uitingen waarvan ik bijna zeker weet dat die onder de gewenste prijs verkocht zijn. Waarom? Het is beter dan niks, en dat is het enige alternatief.

 

Bij mij kwam het uiteindelijk neer op uitbesteden in ieder geval.

 

Nou eerst dat bureau enthousiast krijgen!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Prijs tussen de 10 en 30 euro afhankelijk van de doelgroep segmentatie en de plaatsing. Deze prijs is op basis van CPM (kosten per duizend views) Als er iemand een hele maand gaat adverteren op je site, wat je natuurlijk ook kan aanbieden, lijkt het mij logisch dat ie minder gaat betalen dan de CPM gerelateerd aan je views.

 

Maar je kan ook op basic van CPC gaan werken (kosten per click) Dan kun je eerder tussen de 100 en 500 euro gaan vragen. Houd er dan wel rekening mee dat het best een tijdje kan duren voor je deze clicks hebt gerealiseerd.

 

Waarom zou je overigens advertenties toelaten op je website? Tis alleen maar irritant, je geeft jezelf een hoop meer werk (tenzij je het uit besteed... maar dan kost het je weer meer geld en of het goed is voor je imago: vaak bellen ze adverteerders helemaal plat), en reken jezelf niet rijk want storm zal het niet lopen vrees ik. (Wat niets met je website te maken heeft hoor...)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je overigens advertenties toelaten op je website? Tis alleen maar irritant, je geeft jezelf een hoop meer werk (tenzij je het uit besteed... maar dan kost het je weer meer geld en of het goed is voor je imago: vaak bellen ze adverteerders helemaal plat), en reken jezelf niet rijk want storm zal het niet lopen vrees ik. (Wat niets met je website te maken heeft hoor...)

 

Omdat we op het moment alleen maar kosten aan de website hebben (flyers, hosting, domein, etc.)

En we willen wat meer kunnen investeren in promotie materiaal en dergelijke. Vandaar dat we zo toch nog een zakcentje erbij kunnen verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Mjah mij lijkt het niet slim. Je website is nou eenmaal jouw promotie materiaal en dat kost geld. Maar het zou (als je het goed doet) toch veel meer moeten opbrengen ?

 

Zou je het niet beter andersom kunnen berederen? Waarom probeer je je website niet (nog) beter te positioneren bij google, zodat je minder geld uit hoeft te geven aan promotie ed. ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

laat de mensen die je inhuren om te fotograferen op hun feesten je eens een kleine financiële bijdrage doen ? :)

 

Er zijn best veel sites met party foto's enz. dus dat schiet niet echt op, want bijna elke website maakt overal gratis foto's (zolang de fotograaf gratis naar binnen kan is het al snel goed natuurlijk ;)).

 

Al is onze site wat meer gericht op de hardere muziekstijlen, dus dat is wel in ons voordeel bij verschillende organisaties. Maar een financiële bijdrage gaat dus niet... helaas :(

 

Iemand anders misschien nog een idee?

Link naar reactie
  • 0

Peil is bij je bezoekers of er behoefte is naar de uitgeprinte versies van de gemaakte foto's. Tegen een kleine vergoeding print jij de foto's uit en plakt ze op een mooie achtergrond van het betreffende feest? Lijkt me (mits de prijs goed is) veel leuker dan op internet te gaan kijken: kijk daar was ik. In plaats daarvan staan die foto's nu lekker op je kamer, bureau, vitrinekast? :)

 

Mss een beetje arbeidsintensiever dan die advertenties, maar dan creëer je wel een meerwaarde voor je website. Met advertenties plaatsen jaag, mijn inziens, alleen maar mensen weg. Dat is op tv en radio al zo... En ergernis nr1 op websites is advertenties, popups en al dat andere gezever... (wil je verder niet ontmoedigen hoor, maar probeer wat creatiever te zijn dan plain ad's)

 

Edit: Can cheen Nederlandsch

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Graag gedaan ;)

 

Je kunt zelf wel een beetje photoshoppen volgens mij? Zorg voor een (deel van een) flyer, of mooie foto als basis voor je psd file. Maak een omkadering en ga ermee naar de dichstbijzijnde copyshop. Vraag een prijs op voor je verwachte oplage (nadat je de peiling hebt gedaan) Vraag bij de organisators hoeveel kaarten er verkocht zijn en neem een bepaald percentage van de bezoekers. (Misschien zelfs maar 1%, of minder, in het begin)

 

Kijk of het loopt. Maak de prijs scherp, tot een Euro of 5 lijkt mij erg acceptabel.

 

Automatisch ga je (nog) betere foto's maken, want hoe mooier de foto's, des te meer kans is er dat iemand die foto wil hebben.

 

Je hoeft, nu ik er over nadenk, trouwens niet eens elke keer een party afhankelijke achtergrond te maken. Je kunt vast wel wat leuks verzinnen met al die terror corps, whatever, afbeeldingen als omkaderingen. (Sorry, ik ben níet thuis in "the scene";)) Pas alleen op met de rechten die op die afbeeldingen rusten, je mag ze volgens mij niet zomaar gebruiken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Succes.

 

/offtopic Die avatar (met die smileys) vind ik erg mooi gedaan. Vraag me toch altijd af hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Ook in photoshop gedaan? Allemaal dezelfde objects die :( en 1 :) apart gemaakt ? Of hoe moet ik dat zien?

 

Mag je ook pm'en hoor als het te offtopic wordt ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

/offtopic Die avatar (met die smileys) vind ik erg mooi gedaan. Vraag me toch altijd af hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Ook in photoshop gedaan? Allemaal dezelfde objects die :( en 1 :) apart gemaakt ? Of hoe moet ik dat zien?

 

Mag je ook pm'en hoor als het te offtopic wordt ;)

 

Ik heb die niet zelf gemaakt helaas :P

 

Maar hier vind je de originele bestanden, het zijn 2 wallpapers:

Wallpaper 1

Wallpaper 2

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.