• 0

Help!! Ik wil een viraal effect

 

Op de site www.modernemensen.nl

De site zie ik als een interactief modern kunstwerk. Het moet mensen prikelen maar niet te veel informeren. Op de site vraag ik mensen hun steentje die zij bijdragen aan het verbeteren van onze samenleving met mij te delen om op deze manier anderen te inspireren. Ik wil zoveel mogelijke steentjes verzamelen en deze later eventueel publiceren.

 

Vraag, hoe kan ik een viraal effect creëren met de site?

Wat vinden jullie van de site en hoe kan ik de kans vergroten dat men daadwerkelijk een “steentje’ plaats en de link van de site ook gaan doorsturen.

 

 

 

Alvast bedankt

 

Arbeidsvreugde is de bron van creativiteit en vormt de basis voor innovatie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hij geeft juist aan niet alleen ondernemers te willen breiken. OK, de links zijn niet conform de forumregels maar verder is het toch een duidelijke uitleg en legitieme vraag? (p.s. waarom linken naar spamklacht bij het woord spam?)

 

 

Enig idee hoeveel van dergelijke initiatieven er jaarlijks opgestart worden ?

Gelden er andere regels ten aanzien van goede doelen als het om spammen gaat ?

 

Wat deze spammer doet is doorlinken in de hoop een hoge google ranking te bereiken. Van deze spammert staan al diverse berichten in onze digitale prullenbak, ook daar ging het om doorlinken of andere overtredingen van de forumregels.

Ergo deze forum misbruiker is uit op naamsbekendheid, en beschimpt daarmee zijn eigen inititief.

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde net posten dat spammen ook met kwantiteit te maken heeft, maar als er al diverse posts in de prullenbak liggen.. Tja, Opensa.. het is echt geen goed idee om je bericht overal maar neer te kwakken.

 

Als je echt advies zoekt, kan je internet marketing bureaus overwegen, mits je een (bescheiden) budget tot je beschikking hebt. Die kunnen je ideeën aanreiken als nominaties onder diegenen die ''steentjes' bijdragen, etc.

Link naar reactie
  • 0

Jammer TechNico dat je indruk zo genatief is.

 

Dit project doe ik om een bijdrage te leveren aan mijn samenleving ik verdien er geen peternoot aan.

 

 

Jij zit hier ook op een site te klagen dat door EZ wordt betaald.

 

 

 

 

 

 

 

 

Arbeidsvreugde is de bron van creativiteit en vormt de basis voor innovatie.

Link naar reactie
  • 0

Jammer TechNico dat je indruk zo genatief is.

 

Dit project doe ik om een bijdrage te leveren aan mijn samenleving ik verdien er geen peternoot aan.

 

En dan gelden nog steeds de forumregels, zelfs als je hier geld weggeeft.

Had een duidelijker vraag gesteld en de verwijzingen niet geplaatst, dan was er niets aan de hand geweest.

 

 

Jij zit hier ook op een site te klagen dat door EZ wordt betaald.

 

Wat is de relevantie ?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wat is er inspirerend aan een initiatief waarbij de initiatiefnemer letterlijk en figuurlijk centraal staat?

 

Hier schuilt de kern van het probleem: iets wordt pas viraal als mensen er zelf iets aan hebben. Als ze moeten lachen, ontroerd worden, blij worden of enthousiast worden, dan wordt iets pas viraal: zij moeten het zelf door willen sturen. Als je nu een verzameling foto's van de meest ontroerende of verbazingwekkende intermenselijke onmoetingen zou presenteren, dan kan ik me nog voorstellen dat ik vanavond mijn vriendin er op wijs: 'moet je kijken. Is gaaf/ontroerend/leuk.'

 

Geef me drie goede redenen waarom ik of een ander er iets aan heeft als ik nu iemand op je site te wijs...

 

Als grote inspirator hoop ik dat het aanpassen van je website ook geen probleem is, dan kan ik vanavond mijn vriendin nog op je site wijzen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Opensa,

 

Ik weet niet waarom, maar ik voel me even genoodzaakt Technico te verdedigen (hoewel hij dat waarschijnlijk absoluut niet nodig heeft).

 

Technico levert al jaren een enorme bijdrage aan startend ondernemerschap in Nederland (volgens veel deskundigen een zeer belangrijk onderdeel van onze samenleving). Zonder er ene pepernoot aan te verdienen heeft hij al vele honderden, zoniet duizenden, startende ondernemers geholpen.

 

Jij benadert een forum voor startende ondernemers met een vraag die weinig met ondernemerschap te maken heeft, maar alles met het feit dat jij een prijs wilt winnen. En in je oorspronkelijke bericht stonden zoveel linkjes naar je eigen website dat het wel heel erg spammerig overkwam.

 

Technico is een van de mensen die ervoor zorgt dat dit forum zo 'schoon' mogelijk blijft. Hij zorgt daarmee dat alle vrijwilligers die bereid zijn hun tijd te investeren om startende ondernemers te helpen, hun kostbare tijd niet hoeven te verdoen met berichten te lezen die niets met het doel van dit forum te maken hebben en/of spam bevatten.

 

Daar ben ik hem in ieder geval dankbaar voor en ik vind het dan ook erg jammer dat jij hem behandelt, zoals je in je laatste bericht hebt gedaan.

 

Karen (die ook jou graag wil helpen als je een keer met een echte ondernemersvraag zit)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig ook een reacties wat ik inhoudelijk iets mee kan. Bedankt

 

 

Mijn project doe ik omdat ik merk dat MKB ondernemers te weinig investeren in MVO en diversiteit. Terwijl deze aspecten maatschappelijke relevante problemen zijn. Niet alle problemen zijn van technische of financiële aard binnen organisaties. Dus hoezo zijn dit geen ondernemersvragen. Momenteel werk ik dat er een spruitjeslucht aan MVO en diversiteit hangt. Dus vandaar dat ik probeer MVO en diversiteit een moderne en wellicht hippe uitstraling te geven.

 

Ik heb de forum na ruim een jaar afwezigheid weer benaderd voor wat input. Dus waarom wordt ik van spammer beticht weet ik niet.

 

 

Arbeidsvreugde is de bron van creativiteit en vormt de basis voor innovatie.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig ook een reacties wat ik inhoudelijk iets mee kan. Bedankt

 

 

Mijn project doe ik omdat ik merk dat MKB ondernemers te weinig investeren in MVO en diversiteit.

 

Ik heb daarnet snel over je site heengelezen, maar die boodschap he-le-maal gemist. Ik lees vooral veel ík' en 'mijn' en 'ik winnen' en 'ik inspritator' zijn.

 

Wet 1 van de marketing: je schrijft voor je klant.

 

In jouw geval de lezer. De lezer is niet zozeer geintereseerd in wat jou drijft, maar wat zij er aan hebben. Als je waarde biedt, zul je waarde krijgen. Jij vraagt waarde, maar biedt weinig. In plaats van 'mijn visie'zou je kunenn schrijven: úw podium'. Maakt de steentjes tot een plaas waar mensen iets kwijt kunnen (wat het al is) en communiceer dat. Zet je visie achteraan (of rechts in het menu), zodat mensen dat kunnen lezen, als ze hun interesse al gewekt is.

 

[edit] ik snap het niet: op de site van opensa heb je een duidelijk voorbeeld van een leuk (viraalachtig) filmpje, waarom kan dat niet op deze site? Of kwam je hier echt alleen maar voor de links? [/edit]

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de indruk dat de site qua communicatie in een spagaat staat; jij, die jouw visie vertolkt (helder, 'ingekookt') en de concrete steentjes van mensen van alle pluimages. Mensen zullen echter niet zo snel een steentje plaatsen. Bescheidenheid, angst als 'borstklopperij' geduid te worden, een gebrek aan goede daden misschien ;-)

Het gaat uiteindelijk ook om winnen voor jouw belang- ook al is dat bij jou vanuit integere motieven; mensen blijven toch egoïstische diertjes, vaak. Die krijg je hiermee moeilijk in beweging.

Misschien zou het beter werken als mensen elkáár kunnen nomineren voor 'het gouden steentje', en dat ze vertellen wat hun partner, kennis, collega, familielid, voor steentje heeft bijgedragen.

Of dat je een steentje kunt doorgeven aan iemand.

 

Wat ik sterk aan de communicatie vind is dat je je duidelijk uitspreekt, ook al is de thematiek vaak glad ijs. Het moet allemaal politiek correct, voordat je het weet zit je weer hetzelfde verhaal te vertellen en kan je je alleen in cliché's uitdrukken, er zijn veel tenen waar je op kunt gaan staan.

 

Een viraal effect is niet zomaar bereikt; als je een geniaal idee hebt dan is het een eitje, maar dat is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Het combineren van idealen lijkt me ook een lastige voor je communicatie; MVO kent weer hele andere krachtvelden en uitdagingen dan diversiteit. Die kennen ook elk weer hun eigen retoriek en kretologie.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo alemaal,

 

ik ben net nieuw hier en verbaas me eigenlijk over het feit dat het verwijzen naar linkjes in de bodytekst keihard wordt afgebrand als spam (kleine letters - met hoofdletters geschreven staat het voor het vleesachtige goedje wat niet vult), terwijl de meeste signatures vol staan met allerlei linkjes.

 

Het staat zelfs expliciet in de voorwaarden:

 

Wat wordt er niet toegestaan:

 

* Spammen - Advertenties, kettingbrieven, pyramide-spelen en sollicitaties zijn ongepast en niet toegestaan. Begrijpelijk dat we allemaal nieuwe starters van bedrijven zijn, dus discussies daarover en links er naar toe (indien relevant of bijvoorbeeld in je "signature") zijn toegestaan.

 

Kan iemand mij de logica hiervan uitleggen?

 

Alvast bedankt.

Ray

AGLOCO - Own the internet

www.agloco-nl.nl

www.aglocobizz.blogspot.com

Link naar reactie
  • 0

In principe hanteren we de volgende regels:

 

- Reclame maken voor jezelf is niet toegestaan in de berichten, daar is je 'signature' voor (die je aan kunt passen in je profiel), daarin mag het wel;

 

- Tevens wordt je na 5 bijdragen aan het forum automatisch opgenomen in de gouden gids van Higherlevel.nl, namelijk de WieWatWaar

 

- Wanneer het past in de discussie is een link altijd toegestaan, tenzij het alsnog 100% reclame is, dan zal het verwijderd worden. Dus relevante links mogen altijd, niet-relevante proberen we te voorkomen danwel te verwijderen.

 

We proberen het forum vrij van reclame te houden, zodat het niet verwordt tot een oninteressante reclameberichtenvergaarbak.

 

Mocht een moderator in jouw ogen uit de bocht vliegen, wat natuurlijk een keer kan, dan is een bericht in het board 'Over Higherlevel.nl' of via de 'Meld dit bericht aan de moderator'-optie die elk topic bevat, zeer welkom. Zo proberen we het niveau hoog te houden en het forum leuk te houden voor alle bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

dank je voor je heldere toelichting. Ik kan niet oordelen over de reactie van de moderator aangezien het oorspronkelijke bericht is aangepast.

 

Het forum leuk houden voor alle bezoekers is in ieder geval een prima streven.

 

Groet,

Ray

AGLOCO - Own the internet

www.agloco-nl.nl

www.aglocobizz.blogspot.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.