• 0

Een café gaan beginnen, waar rekening mee houden

Ik ben van plan om bij ons in het dorp een kroeg die binnenkort verkocht gaat worden over te kopen. Nu zit ik maar een paar dingen:

 

1) Ik ben nog ERG jong (19) met vast werk maar een relatief laag inkomen, nu heb ik al wat rond gevraagt hoe veel de kroeg ongeveer moet op gaan brengen en het antwoord was rond de HFL 8 ton. De kroeg zit wel op een TOP locatie midden langs de winkelstraat. Nu wil ik samen met mijn moeder de kroeg gaan runnen. Zou ik kans hebben bij de bank dat ik zoveel kan lenen om dit allemaal mogelijk te maken?

 

2) Zijn er ergens voorbeelden op het internet te vinden van een goed ondernemingsplan voor de situatie waar ik me in bevind.

 

3) Er is een zeer grote kans dat de kroeg met de plannen die ik heb goed zullen aanslaan bij onze jeugd. Er is namelijk een half jaar geleden een kroeg dicht gegaan waar ik 3 jaar heb gewerkt waar dat dus een DJ (onderandere ik) draaide en zat dus elke zaterdag stampvol. Nu is deze kroeg een ouwe lullen kroeg (als ik dit mag zeggen ;)) geworden en de jeugd heeft behoefte om in het dorp te kunnen "feesten".

 

4) Ik heb helaas nog niet mijn papieren maar wil ik zo snel mogelijk gaan halen, maar ik heb gelukkig al heel wat ervaring (3 jaar) in de horeca in zowel de keuken, achter de bar, beveiliging, DJ, administratie en af en toe de inkoop. Dus eigenlijk bijna alles kan ik al en alles heb ik gedaan volgens de regels zoals het hoort, wat ik dus erg belangrijk vind!

 

Zou ik hiermee kans krijgen om deze kroeg te kopen en zoveel geld te kunnen lenen bij de bank, en er komen nog veel meer kosten bij omdat de volledige kroeg omgebouwd moet worden (denk aan draaitafels, verlichting, andere inrichting, podium, etc. etc.)

 

Ik hoop dat jullie mij een paar goede tips kunnen geven!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Maar misschien gingen jullie denken, hebben we daar die gozer weer!!!

Als straks je café open is denk je dat van ons ;D

Ik hoop het wel ;D En je kan iedergeval in mijn kroeg deze site bekijken via de InternetPC in de kroeg, "Met een lekker biertje in de hand" ;)

 

Maar zowiezo zijn jullie van harte welkom bij de opening, en je weet het: Het eerste biertje is van mij (en die daarna denk ik ook wel ;))

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

1x Betaalde internet pc, door mijzelf geregeld, of dit er bij mag weet ik dus niet, omdat je er WEL voor moet betalen als je er gebruik van maakt

 

Ik denk voor 99% dat dat mag (1% in reserve ... want de drank- en horecawet is al ingewikkeld genoeg).

Je neemt maar 1x gokkast. Daar waar al je beperkingen bij 2 gokkasten gelden, gelden die niet bij 1. Bovendien kunnen je klanten ondanks dat ze er voor betalen niets verdienen aan de internet pc ... das ook belangrijk voor de toelatingseisen.

 

Houd je ons op de hoogte. Dan zijn wij ook weer wat wijzer geworden v.w.b. de regelgeving op kansspel gebied.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Houd je ons op de hoogte. Dan zijn wij ook weer wat wijzer geworden v.w.b. de regelgeving op kansspel gebied.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, ik denk dat ik eind van deze week meer informatie heb gevonden en dan weet ik ook of alles doorgaat of dat de kroeg aan iemand anders wordt verkocht want ik ben helaas niet de enigste die interesse heeft >:(

 

Jullie horen nog van mij...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.