• 0

Import, te klein om handel te noemen, toch weten

Hallo,

 

Wat een heerlijk forum is dit :-)

Heb met de searchfuntie veel gezocht en ook gevonden al is het jammer om vaak niet 'de afloop' te lezen van iemand die de vraag stelt. Bijkomend; het gaat vaak om containers importeren ipv kleine hoeveelheden.

 

Door mijn zoektocht ben ik zeker wijzer geworden, maar ben nog niet waar ik zijn moet.

 

Het is mij duidelijk; import kost geld, risico etc. Nu ben ik zelf iemand die meer 'voor de hobby' een artikel wil verkopen online zonder de ambitie te hebben om er van te leven of iets dergelijks. Het betreft hier speciaal gemaakte sokken. Klein artikel; leuk om mee te klooien zonder veel risico. Ik wil dan ook 50 setjes naar Nederland halen. Waarom? leuk en er van leren. Nu heb ik via alibaba.com mensen gevonden die ook een kleine hoevleeheid als deze willen leveren. Zonder contactpersoon van mij in China, dus direct aan mij. Ik begrijp de vele hobbels en beren op de weg van iedereen maar deze 50 hebben een waarde 120 dollar. Zal dus wel via de douane moeten maare we spreken niet van containers vol

 

wat is mijn vraag? Nou, volgens mij kan ik dit straffeloos doen en netjes volgens de regels doen. Heb niet te maken met CE keurmerken, garantie van mij kopers etc etc. Lijkt mij eerder leuke handel. De sokken bevatten geen namen, labels of wat dan ook. Ik zal de dassen alleen moeten inklaren toch? en lekker opsturen toch?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet ingewikkeld over doen, gewoon op laten sturen.

Hou er wel rekening mee dat als je dit spul veelvuldig via marktplaats gaat verkopen dat de belastingdienst op de stoep kan staan, maar dan moet het wel duidelijk zijn dat je er een handeltje van maakt.

 

Laat 50 paar komen, kijk wat het doet, gaat het goed dan laat je er van de winst 200 komen, gaat het dan nog goed nog meer.

En dan wordt het tijd om een te kijken of je er niet een officiele eenmanszaak van moet maken. En of je er ook andere spullen bij kan verkopen enz. enz,

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet ingewikkeld over doen, gewoon op laten sturen.

Hou er wel rekening mee dat als je dit spul veelvuldig via marktplaats gaat verkopen dat de belastingdienst op de stoep kan staan, maar dan moet het wel duidelijk zijn dat je er een handeltje van maakt.

 

Laat 50 paar komen, kijk wat het doet, gaat het goed dan laat je er van de winst 200 komen, gaat het dan nog goed nog meer.

En dan wordt het tijd om een te kijken of je er niet een officiele eenmanszaak van moet maken. En of je er ook andere spullen bij kan verkopen enz. enz,

 

 

 

Hallo,

Bedankt voor je antwoord!

Zeg je hier: stuur op

of

Zeg je hier: stuur op, geef aan, betaal invoerrechten etc etc.

bedenk me namelijk dat als ik online verkoop, ik wel een factuur moeten kunnen tonen in mijn administratie, dus BTW, dus invoer. Wil ik het zuiver doen dan moet ik de goederen wel echt invoeren dus

Link naar reactie
  • 0

Invoerrechten worden verrekend als het pakket binnenkomt.

Soms wel soms niet, net via welk kanaal het pakketje binnenkomt.

 

Vertel anders eerst eens hoe je dit spul wilt gaan verkopen en wat je verdere plannen zijn ?

Als je toch wel groei plannen hebt en daarvoor ook investeert en dus ook btw wilt kunnen verekenen dan kun je het beter meteen officieel aanpakken en een btw nummer aanvragen en inschijrven bij de KvK

 

Maar maak dan ook meteen een businessplan, zodat je weet wat je per paar sokken moet verdienen om iets over te houden aan je verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Invoerrechten worden verrekend als het pakket binnenkomt.

Soms wel soms niet, net via welk kanaal het pakketje binnenkomt.

 

Vertel anders eerst eens hoe je dit spul wilt gaan verkopen en wat je verdere plannen zijn ?

Als je toch wel groei plannen hebt en daarvoor ook investeert en dus ook btw wilt kunnen verekenen dan kun je het beter meteen officieel aanpakken en een btw nummer aanvragen en inschijrven bij de KvK

 

Maar maak dan ook meteen een businessplan, zodat je weet wat je per paar sokken moet verdienen om iets over te houden aan je verkopen.

 

Groei is wellicht leuk, als het zo uitkomt. Ik benader het niet op die manier in ieder geval maar wil wel alles volgens de regeltjes doen. Wie weet ga ik ooit eens iets serieuzers doen en dan heb ik deze ervaring maar mooi opgedaan.

 

Invoerrechten zijn toch verplicht? ik moet het immers aanmelden ter import. Wil in ieder geval de blastingdienst laten zien dat ik een eerlijke inkoop heb gedaan, eerlijker verkoop etc etc. Of is dit alleen van belang als ik BTW wil terugvorderen.

 

Het idee? [even fictief] de sokken hier van een kleine aanpassing laten voorzien, kleine opdruk hier laten maken en online verkopen voor mede-idioten. Inschrijven bij KvK lijkt me weer wat onnodig. immers niet verplicht en op deze schaal eerder te duur dan te handig toch?

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

Beste fiego007,

 

Voor zo'n kleine hoeveelheid (en waarde) kun je het best je leverancier vragen om deze per koerier (TNT/DHL) naar Nederland te verzenden. Je krijgt dan een rekening van de koerier voor de btw en invoerrechten. China post kan ook, maar is veel minder betrouwbaar en (afhankelijk van de betaalde prijs) erg langzaam. Waarom bij je leverancier? In China kost dezelfde verzending vaak maar de helft van in Nederland.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.