• 0

1000 .nl-domeinnamen verkopen. Hoe ?

In de jaren 1999 en 2000 heb ik 1300 .NL-DOMEINNAMEN vastgelegd.

 

Om juridische problemen te voorkomen zijn deze domeinnamen gecheckt op rechten van derden, zoals Benelux en Handelsnaamrechten. Alle domeinnamen die onderwerp van discussie zouden kunnen zijn, zijn destijds vrijgegeven. Ik heb het dus over een zuiver bestand van ruim 1000 .nl domeinnamen, vrij te gebruiken.

 

De domeinnamen hebben allerlei onderwerpen: reclame, producten, reizen, financieel, etc. etc.

 

Een aantal van deze domeinen exploiteer ik zelf en een aantal zijn er verhuurd en verkocht. Het totaal is echter veel te groot om deze allemaal zelf te ontwikkelen.

 

Ik overweeg dan ook om er ruim 1000 (duizend) in 1 keer te verkopen:

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn er mogelijkheden, naast Sedo, om deze domeinnamen te veilen? Zouden er partijen te verzinnen zijn die interesse zouden hebben om dit pakket in 1 keer te kopen? Kortom, wie heeft goede of minder goede ideeen of suggesties om deze eventuele verkoop snel en tegen een maximale prijs af te ronden ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Leendert,

 

Ik denk niet dat je die domeinnamen ooit in één keer kwijt zult raken. Of je moet een handelaar vinden die alles wil hebben, maar dan zal de prijs veel minder zijn. Probeer ze gewoon los te verkopen. Er zijn vele manieren om dat te doen op de diverse forums.

 

Ook kun je bv een website maken waarin je overzichtelijk al die namen weer geeft. Zo kan de koper makkelijk zien of het interessant is.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Termijn: geen haast

 

Prijs: bij 'losse' verkoop weet ik behoorlijk goed wat een domeinnaam opbrengt en is het uit te rekenen.

 

Maar indien iemand de portefeuille in zijn geheel overneemt.... ik heb geen idee wat dan een redelijke gemiddelde prijs zou zijn; moeilijk in te schatten.

Link naar reactie
  • 0

Dat is idd moeilijk in te schatten. Sowieso is het inschatten van de prijs van een domeinnaam slecht in te schatten. 999 kunnen weinig waard zijn, maar niet die ene kan de jackpot geven. Andersom kan er ook helemaal niets tussen zitten.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Prijs: bij 'losse' verkoop weet ik behoorlijk goed wat een domeinnaam opbrengt en is het uit te rekenen.

 

Knap dat je dat weet, en ben zeer benieuwd hoe jij dat uitrekend. Een domeinnaam is altijd nog een "persoonlijk behoefte en noodzaak". Mits je echt mege goede domeinnamen hebt.

 

Ruud

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook erg benieuwd naar de lijst en wil er ook serieus op bieden. Een PM met de lijst is dan ook zeer welkom.

Slampaq Solutions B.V. - All-round internet partner:

» Content Management Systemen » E-commerce / Webshops » Webdesign » Zoekmachine Optimalisatie » Webapplicaties » Maatwerk software ontwikkeling » Secure Windows ASP.NET hosting «

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon een soort veilingmodule opzetten en dit op allerlei marktplaatsen posten. Als je er zo 50 voor eur 100 weet te verkopen, dan heb je al meer dan wanneer je ze allemaal 1 in keer wil aanbieden. Die andere 950 kan je altijd nog "meeverkopen" voor weinig met de top 50.

 

 

 

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit begint een beetje vraag en aanbod draadje te worden.

Denken bij het posten aan de andere lezers, zitten die te wachten op berichten als ; "ik zou de lijst ook wel willen zien".

 

Hou het on topic pleazze, anders gaat deze draad richting digitale prullenmand.

 

Topicstarter reageerd zelf helaas ook niet op de tips die hem tot nu toe zijn gegeven. Dat kan een beetje frustrerend zijn als je een serieuze reactie plaats natuurlijk.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Registreer 1001domeinnamen.nl, zet je lijst erop en ga voor free publicity...een deel van de goede domeinnamen moet je dan toch kunnen slijten tegen een redelijke vergoeding, jij of koper zullen er flink wat tijd aan moeten besteden met bijbehorende opbrengst ;)!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Leendert, misschien kun je wat van je eigen ideeën mbt verkoopstrategie of waarderingsmethoden delen? Dan wordt het misschien nog interessant!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Behalve dat het moeilijk is, lijkt het me ook niet erg rendabel.

 

Ik zou juist elke domeinnaam die "verkoopbaar" is onder de aandacht brengen bij bedrijven en instellingen die daar geld voor over hebben.

 

Hoe? --> Google....en dan kijken wie er betalen om bovenaan te komen.

 

Stel je hebt: Hypotheekadvies.nl ....dan zijn er wel 10 bedrijven die nu betalen om op dat woord gevonden te worden...allemaal opbellen en/of aanschrijven....

 

Dat was een makkelijk voorbeeld, maar zo kan je het met alle domeinen doen! Kost even tijd, maar dan heb je wel een DOELGROEP in het vizier.

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Bij deze een voorbeeld van hoe een groot aantal domeinnamen te verkopen: http://www.domeinveiling2007.nl

 

Aanvulling 1: sterker nog, het zou me verbazen als dit initiatief niet van Leendert is. Daarom bij deze een verzoek aan topicstarter om nu of na afloop van de veiling ervaringen te delen op dit forum, dan geeft hij ook iets terug!

 

Aanvulling 2: mooie toekomstplannen met domeinveiling 20xx...

 

Aanvulling 3: artikel op Sprout http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1021578

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon een soort veilingmodule opzetten en dit op allerlei marktplaatsen posten. Als je er zo 50 voor eur 100 weet te verkopen, dan heb je al meer dan wanneer je ze allemaal 1 in keer wil aanbieden. Die andere 950 kan je altijd nog "meeverkopen" voor weinig met de top 50.

 

 

Als het inderdaad een initiatief van Leendert is, dan leest hij het forum in ieder geval wel... :-)

 

Ik ben overigens benieuwd of alle biedingen van 250 euro echt biedingen zijn of het startbedrag waar het bieden mee begint.

 

Succes met zaken doen vandaag!

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ze zelf niet snel per 1000 verkopen.

Deel ze op in groepen: sport / marketing etc.

Zo kun je ze veel gerichter verkopen en krijg je er een veel betere prijs voor terug.

 

Wat misschien ook werkt is om al je domeinen kenbaar te maken.

Wie weet verkoop je er op die manier een paar los voor een heel goed bedrag.

 

Ik denk niet dat er veel mensen rond lopen die in 1000 namen geinteresseerd zijn. Vaak vind men er een paar interessant waar men serieus geld voor over heeft. Hierdoor krijg je een laag bod.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toch wel intrigerend. Wie in NL heeft nou zoveel goede domeinnamen en weet een veiling op deze manier te organiseren!?

 

Wat ik me afvraag: zouden derden dit of anders volgend jaar ook domeinnamen in kunnen brengen? Zou de gehele portfolio nog weer te koop zijn?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.