• 0

eenmanszaak in nood, hoe kan ik mijn huis behouden?

goedendag

 

wil graag weten of iemand van deze conctructie wat af weet

 

ben eenmans zaak kosten en schulden lopen op

ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden

nu wil ik mijn huwelijkse voorwaarden aan laten passen zodat het huis van mijn vrouw wordt door middel van verrekenbeding!

ik laat mijn vrouw samen met nog iemand een stichting oprichten en deze richt een werk bv op waar bij ik in dienst ga

ik laat me vervolgens falliet verklaren en verschuil me achter de bv

de stichting maakt zoveel onkosten dat daar ook niets over blijft

kan dit????

p.s de schulden wie er zijn , zijn geen debiteuren deze zijn allemaal netjes betaalt dus alleen leningen

dit omdat ik 3 x flink bij de poten genomen ben

 

mvg bounce

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

banken en belastingdienst kunnen vrij ver gaan ook al heb je een BV zo beperkt is de aansprakelijkheid bij een bv dus niet ... volgens mij kan de bank je alsnog uit huis schoppen. Correct me if im wrong

 

Als deze constructie in theorie zou kunnen werken denk ik dat hij beetje dubieus is in de praktijk ...

Link naar reactie
  • 0

@debounce

 

Een beetje curator prikt dwars door dit soort constructies heen en zal de transacties aanmerken als paulianeus. Gevolg: handelingen zijn onrechtmatig en derhalve vernietigbaar.

 

Ik weet niet wat jouw definitie is van innovatie in ondernemerschap, maar het uitdokteren van dubieuze constructies valt daar niet onder. Deze vraag voegt niets toe aan het doel van dit forum en gaat daarom ook op slot.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.