• 0

nog maar een keer de KOR

beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum en heb al een beetje lopen grasduinen. Veel nuttige info,dus ik denk hier nog vaak te komen. Vooral in deze periode waar de aangiften weer in de bus rollen.

Ieder jaar klungel ik weer met de KOR. Omdat ik ieder jaar nog onder de zgn drempel zit hoef ik geen BTW af te dragen,maar moet ik dit voordeeltje bij mijn vermogen optellen. So far so good. Nu heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat deze bijtelling bij het vermogen niet hoeft als het genoten voordeeltje onder een bepaald bedrag ligt.

Ik kan dat nergens achterhalen. Ook niet op de site van de belastingdienst.

Weet iemand daar iets van?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

0800-0443 ? :)

 

Ik dacht dat je de BTW die je terugkrijgt moet aangeven bij de IB en daar belasting over moet betalen... Maar weet het niet zeker. De belastingtelefoon zal het je kunnen vertellen, of je wacht even af want er zitten hier genoeg mensen die het wél zeker weten !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt volgens mij ook. Ik bedoel dan ook dat ik die BTW moet opgeven bij mijn inkomen cq winstvaststelling en daar dus IB over betaal. Ik had alleen ergens gelezen dat daar ook weer een drempel bestond. Dus bijv. als de KOR 1000 euro of minder is dan geen bijtelling. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk maar voor de zekerheid toch maar deze vraag

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij niet. Elke Euro die je door de KOR niet hoeft te betalen moet opgegeven worden. (Maar ik ben (helaas) geen expert)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb moeite om begrip te tonen voor het feit dat je ieder jaar met de KOR gaat zitten te puzzelen. 2 muisklikken op de belastingdienstsite levert de volgende info op. Wat is je motivatie om zoiets niet gewoon een keertje uit te zoeken voor jezelf, tis tenslotte toch je eigen portemonnee waar je voor aan het werken bent ....

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_aangiftedoen/ondernemen_aangiftedoen-07.html

 

Zeker wanneer je jaarwinsten draait zo tussen de 10 en 20K leveren dit soort regelingen verhoudingsgewijs netto veel op ...

 

Maar aan de andere kant zo houden de boekhouders ook een boterham over, zij kunnen dan "opeens" voordelen tevoorschijn toveren. ;D

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor het meedenken Ard, de info waarnaar jij verwijst is mij bekend. Die heeft volgens mij betrekking op de BTW-aangifte. Daar ziet mijn vraag dan ook niet op. Die heeft nl betrekking op de KOR in combinatie met de aangifte IB. nl. als de KOR minder dan een bepaald bedrag is moet je het dan toch bij je inkomsten optellen? Bijv. als het saldo te betalen BTW 100 euro is, moet dat dan toch bij de winstvastelling worden opgeteld. Of geldt ook daarbij een drempel? ???

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.