• 0

Bedrijf starten in de thuiszorg

Beste forumleden,

 

Ik wil graag een eigen bedrijf starten in de thuiszorg. Ik zit te denken aan een stichting (non-profit). Weet iemand hier meer over. Met name over de financiering (startkapitaal e.d.). Ook over subsidies zou ik graag wat meer informatie willen hebben. Ik zag dat hier al een forum over is, maar deze is gesloten. Vandaar dat ik het hier vraag.

 

Elke reactie is welkom. Hartelijk dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

[titel aangepast - mod]

Pieter Vermeulen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tis bijna met gif in je mond praten... Non-profit ;) Maar ik respecteer je keuze. Ik neem aan dat je mensen in dienst gaat nemen die voor jouw stichting werken en worden "uitgezonden" naar hulp behoevenden...?

 

De hulpbehoevenden betalen aan jouw stichting en jij betaalt aan jouw persooneel/free-lancers etc.

 

Ik denk dat je, als je deze constructie gaat toepassen, heel weinig startkapitaal nodig hebt. Ga naar de KvK, schrijf je in. Start met het zoeken van je twee doelgroepen.

 

Omdat er op dit moment erg veel vraag is naar thuiszorgers, zou ik er voor kiezen om er geen stichting van te maken (die non-profit is) maar er een eenmanszaak/bv van te maken. Er wordt tegenwoordig veel geld aan uit gegeven en ik denk dat het je geen windeieren zal liggen het op de profit manier te doen.

 

Maar als jij een hele andere reden hebt om je onderneming op te zetten: for the good of mankind, dan moet je dat zeker doen !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Pieter,

 

Jouw vraag is te algemeen, en dat maakt het beantwoorden praktisch onmogelijk.

Ik raad je aan een businessplan te gaan schrijven, dan gloop je stap voor stap door alle facetten waar je als ondernemer tegen aan loopt.

Met concrete vragen kun je uiteraard weer op het forum terecht.

 

 

Onderwerp verplaatst naar ondernemingsplannen

 

Beste Technico,

 

Aan het ondernemingsplan wordt op dit moment gewerkt. Met betrekking tot subsidies: Zijn er subsidies voor thuiszorgorganisaties m.b.t. tot het verlenen van thuiszorg, verplegen, het doen van administratie voor klanten?

 

In ieder geval bedankt voor je reactie hierboven!!

 

Groeten Pieter

Link naar reactie
  • 0

Tis bijna met gif in je mond praten... Non-profit ;) Maar ik respecteer je keuze. Ik neem aan dat je mensen in dienst gaat nemen die voor jouw stichting werken en worden "uitgezonden" naar hulp behoevenden...?

 

De hulpbehoevenden betalen aan jouw stichting en jij betaalt aan jouw persooneel/free-lancers etc.

 

Ik denk dat je, als je deze constructie gaat toepassen, heel weinig startkapitaal nodig hebt. Ga naar de KvK, schrijf je in. Start met het zoeken van je twee doelgroepen.

 

Omdat er op dit moment erg veel vraag is naar thuiszorgers, zou ik er voor kiezen om er geen stichting van te maken (die non-profit is) maar er een eenmanszaak/bv van te maken. Er wordt tegenwoordig veel geld aan uit gegeven en ik denk dat het je geen windeieren zal liggen het op de profit manier te doen.

 

Maar als jij een hele andere reden hebt om je onderneming op te zetten: for the good of mankind, dan moet je dat zeker doen !

 

Beste Spoon,

 

Dat was inderdaad het idee! Ik wil namelijk een thuiszorg oprichten waarbij de kwaliteit gericht is op klanten. Deze mensen hebben het vaak al moeilijk genoeg en daarom wil ik hun zoveel mogelijk steun geven. Heel erg bedankt voor je reactie!

 

Groet, Pieter

 

Link naar reactie
  • 0

Met betrekking tot subsidies: Zijn er subsidies voor thuiszorgorganisaties m.b.t. tot het verlenen van thuiszorg, verplegen, het doen van administratie voor klanten?

 

Even Googlen levert meteen een link op naar onze Technopartner site.

 

Subsidies

 

Maak jezelf niet afhankelijk van subsidies, morgen kunnen ze afgeschaft zijn.

Link naar reactie
  • 0

Google eens op WMO en je zult ontdekken dat de concurrentie moordend is sinds een deel van de thuiszorg (HV) de verantwoordelijkheid van de gemeente is geworden. Vrijwel iedere gemeente had eind vorig jaar een aanbestedingstraject lopen en inmiddels zijn de "winnaars" bekend.

 

Om er nu nog tussen te komen zul je vooral als onder-aannemer aan de gang moeten. Probleem daarbij is dat er uitsluitend naar prijs wordt gekeken. Gezien jouw non-profit instelling lijkt mij dat je je vooral op kwaliteit wil profileren en niet als een veredeld schoonmaakbedrijf wil worden ingezet Of het onderaanemerschap dan de juiste weg is waag ik te betwijfelen.

 

 

Wil je je gaan richten op het "hogere segment" (bijvoorbeeld PV) dan zul je ontdekken dat het verschrikkelijk moeilijk is om hiervoor gediplomeerd personeel aan te trekken.

 

Subsidies voor het starten van een thuiszorgorganisatie bestaan niet. Hulpbehoefenden die "hulp in natura" bij de gemeente aanvragen, worden doorverwezen nanr de Thuiszorgorganisaties waarmee de gemeente een contract heeft dus daar kom je niet tussen. Blijft over de klanten met een PGB. (ongeveer 10-15%). Daar wordt op dit moment sterk op gejaagd door de thuiszorgorganisaties die niet voor een contract met de gemeente in aanmerking kwamen.

 

Wellicht is een combinatie met een thuiszorgwinkel een optie ?

Die schieten momenteel namelijk als paddestoelen uit de grond.

Bij interesse wil ik je wel de naam van een franchise-orgnisatie PM'n.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het starten van een thuiszorg(bemiddelings)bureau is in deze tijd niet meer simpel; 10 jaren geleden was dat wel anders. Zoals in andere reacties ook al is aangegeven is 'de markt' op dit moment grotendeel wel verdeeld/'vergeven'. Beperkte mogelijkheden zijn er nog in de particuliere thuisverzorging/verpleging vanwege het bestaan van het PGB (Persoons Gebonden Budget). Bij het starten zal je dan vooral eerst clienten moeten zoeken binnen de familie/kennissenkring.

Bovendien moet je heel goed weten hoe het PGB werkt anders loop je de kans dat het uitloopt op een mislukking (wel diensten verlenen, geen geld verdienen).

 

Comfjohan

Link naar reactie
  • 0

Google eens op WMO en je zult ontdekken dat de concurrentie moordend is sinds een deel van de thuiszorg (HV) de verantwoordelijkheid van de gemeente is geworden. Vrijwel iedere gemeente had eind vorig jaar een aanbestedingstraject lopen en inmiddels zijn de "winnaars" bekend.

 

Om er nu nog tussen te komen zul je vooral als onder-aannemer aan de gang moeten. Probleem daarbij is dat er uitsluitend naar prijs wordt gekeken. Gezien jouw non-profit instelling lijkt mij dat je je vooral op kwaliteit wil profileren en niet als een veredeld schoonmaakbedrijf wil worden ingezet Of het onderaanemerschap dan de juiste weg is waag ik te betwijfelen.

 

 

Wil je je gaan richten op het "hogere segment" (bijvoorbeeld PV) dan zul je ontdekken dat het verschrikkelijk moeilijk is om hiervoor gediplomeerd personeel aan te trekken.

 

Subsidies voor het starten van een thuiszorgorganisatie bestaan niet. Hulpbehoefenden die "hulp in natura" bij de gemeente aanvragen, worden doorverwezen nanr de Thuiszorgorganisaties waarmee de gemeente een contract heeft dus daar kom je niet tussen. Blijft over de klanten met een PGB. (ongeveer 10-15%). Daar wordt op dit moment sterk op gejaagd door de thuiszorgorganisaties die niet voor een contract met de gemeente in aanmerking kwamen.

 

Wellicht is een combinatie met een thuiszorgwinkel een optie ?

Die schieten momenteel namelijk als paddestoelen uit de grond.

Bij interesse wil ik je wel de naam van een franchise-orgnisatie PM'n.

 

 

 

 

Bedankt voor jullie reacties. We zitten inderdaad o.a. ook te denken aan PV. Ik ben wel geinteresseerd in de naam van de franchise-organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Nu een bedrijf beginnen in de thuiszorg is inderdaad lastig, ik zie dat veel instellingen het momenteel zwaar hebben.

Thuiszorgwinkels schieten inderdaad als paddenstoelen uit de grond, maar er zijn ook inmiddels heel veel weer verdwenen maar met sommigen gaat het ook erg goed ;D!!!!

 

Ik denk als je iets in die richting wilt gaan doen je iets moet bieden of doen wat je duidelijk onderscheid van al die anderen.

 

Ik denk wanneer je je op het 'hogere segment' wilt richten je misschien nog wel moet nadenken of dat past in de vorm van een stichting (en uitstraling). Het aantal thuiszorg bedrijven die zich richten op het hogere segment is ook aardig gestegen, ik zou zeggen doe eens onderzoek naar die bedrijven. Ik denk dat een uitgebreid marktonderzoek in jouw geval geen kwaad kan!

 

Heel veel succes met je plannen.

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik werk nu in de thuiszorg als alfahulp, erg leuk werk, maar zeer slecht betaald.

 

Nu ben ik naast deze alfahulp baan ook ingeschreven bij de KVK, ik kan toch gewoon eigen clienten zoeken, en daar tegen

mijn eigen tarief gaan werken?

 

Als ik er 10 in de week heb is het genoeg, het probleem is waar ga ik ze vinden, het leifst binnen mijn eigen regio.

 

Zijn deze tarieven vastgelsteld? of is dat onderhandelen met de klant.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

 

Naar mijn idee kan ik op dit moment "Goud" verdienen.

Link naar reactie
  • 0

dag Johan

 

Ga eerst eens na bij Thuiszorg of er sprake is van een zogenaamd non-concurrentiebeding. Ga daarna eens op zoek naar een branchevereniging. Snel zoekend op google zijn er diverse, wat me doet vermoeden dat niet alles centraal geregeld is. Wellicht kun je daardoor vrij zijn in je tarieven, in elk geval richting klanten die geen subsidie krijgen.

 

Als het om gesubsidieerde thuiszorg gaat, dan zul je ongetwijfeld te maken krijgen mat maximum uurtarieven, indicaties van behoefte etc.

 

Groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.