• 0

arbeidscontract voor 4,5 maand

hallo

 

ik wil iemand aannemen voor een bepaalde tijd

 

periode 26-02-2007 tot 15-07-2007 Mag dit.!!! dus 4 en half maand

 

ik hoor veel dat er alleen maar contrakten voor 3 maanden of half jaar of jaar worden afgesloten

 

De arbeids tijden tevens wil ik er in zetten van 8 tot 40 uur

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beperking van een tijdelijk contract is dat je het maar 2 keer mag verlengen, daarna treedt automatisch een vast dienstverband in. Verder mag je gewoon een contract aanbieden voor 4.5 maand.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

ik bedoel de arbeidsduur 8 uur tot 40 uur per week

 

Als er nou een 1 of 2 dagen geen werk is hoef ik hem niet door te betalen

 

voor die 1 of twee dagen

 

 

Je maakt dus gewoon een contract met een arbeids duur van bijvoorbeeld 40 uur per maand. De rest is dan flexibel "oproep-kracht" . Blijft de vraag of de persoon inderdaad als oproep-kracht wil fungeren, of dat de persoon toch iets meer zekerheid wil. Ga voor je zelf na hoeveel uur per maand je de werknemer nodig hebt.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het derde contract een vast contract, maar daar wil ik van af zijn. Meestal zijn dit soort contactten voor een minimun aantal ueren of dagen per week. Dat mimum betaal je altijd en daar moet de werknemer zich ook voor beschikbaar houden. Wordt er in een week meer gewerkt, dan betaal je dat gewoon uit. Is er niet meer werk of heeft de werknemer niet meer meer tijd, dan wordt er ook niks uitbetaald.

 

Dus een contract voor 8 tot 40 uur gaat niet, wel een contract voor 16 uur met de mogelijkheid om meer te werken als dat voor beide partijen goed uitkomt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

via jurofoon.nl:

Het ontstaan van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

De werkgever kan slechts drie keer een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met werknemer aangaan indien het dezelfde, of min of meer dezelfde functie / werkzaamheden betreft. Wil de werkgever daarna nog een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aangaan, dan wordt deze vierde arbeidsovereenkomst van rechtswege omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

 

Verder ontstaat een arbeidsovereenkomst van onbepaalde tijd indien de arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van minder dan 3 maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden (inclusief de eventuele tussenpozen) hebben overschreden. Met ingang van de dag waarop de periode van 36 maanden wordt overschreden, ontstaat een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

De periode (4,5 maanden) is geen probleem, mits het niet - zoals eerder genoemd - het 4e contract wordt. Denk wel even aan de proeftijd (als je deze vermeld).

 

Verder denk ik dat de contractvorm een arbeidsovereenkomst met uitgestelde prestatieverplichting (ookwel mup genoemd) van toepassing is. Let hierop wel op de valkuilen en win daarom even het advies in van uw adviseur.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

De periode (4,5 maanden) is geen probleem, mits het niet - zoals eerder genoemd - het 4e contract wordt. Denk wel even aan de proeftijd (als je deze vermeld).

 

Verder denk ik dat de contractvorm een arbeidsovereenkomst met uitgestelde prestatieverplichting (ookwel mup genoemd) van toepassing is. Let hierop wel op de valkuilen en win daarom even het advies in van uw adviseur.

Geheel correct. Het grootste gevaar wat aan een arbeidsovereenkomst MUP kleeft is dat bij een zekere consistentie in het aantal uren dit verplichtingen kan betekenen om de werknemer tenminste voor een x aantal uren op te roepen c.q uit te betalen.

 

Dit gaat pas op wanneer de werknemer in een periode van drie opeenvolgende maanden iedere week dan wel minimaal twintig uur per maand werkzaam is. Alsdan ontstaat het rechtsvermoeden dat de werknemer werkzaam is op basis van een arbeidsovereenkomst. Het gemiddelde zal dan bepalend zijn voor de omvang van de arbeidsovereenkomst.

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Op terug te komen op onderstaande weergeven zinnen

 

 

 

 

Het ontstaan van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

De werkgever kan slechts drie keer een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met werknemer aangaan indien het dezelfde, of min of meer dezelfde functie / werkzaamheden betreft. Wil de werkgever daarna nog een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aangaan, dan wordt deze vierde arbeidsovereenkomst van rechtswege omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

 

Als je nou meerdere B.V,s hebt

dan zou je ze ook de werknemer over kunnen plaatsen als het zover is, bij (het contrakt onbepaalde tijd ontloop je dan) want het de nieuwe arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd Naar een andere B.V dan zou het weer opnieuw beginnen.!!! :) ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.