• 0

De Comfortheker

Ik wil de inmiddels europees beschermde naam (met logo) 'De Comfortheker' gaan uitbaten of vermarkten. De Comfortheker wil via internet en via een winkelformule 'comfortproducten' aanbieden.

Bij comfortproducten moet je niet zozeer denken aan 'zorgproducten' etc. maar aan leuke mooie producten die het leven van alle dag flink kunnen veraangenamen.

 

Eersten zou ik graag eens wat reacties ontvangen op de gekozen naam; ik kan immers nu nog terug als daar aanleiding toe is.

 

Comfjohan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De naam is wel leuk, maar ik moet de anderen toch wel gelijk geven ik had ook een gevoel met de Hypotheker. Of aan een revormwinkel ofzo.

 

Zit je aan alleen Nederland te denken dan zou deze naam kunnen werken alhoewel het wel een beetje een, hoe zal ik het vriendelijk zeggen, ouwelullen gevoel geeft.

 

Sorry voor de uitdrukking mensen het is niet onaardig bedoeld.

 

Ikzelf vind Engels klinkende namen altijd wel pakkend maar niet iedereen houd daarvan. Dan zit ik te denken aan ComfortShop of ImprovementShop. Die laatste is misschien weer wat lang.

 

Het is wel moeilijk om een andere naam te vinden waarvan ik zou zeggen JA dat is hem.

 

Als er iets te binnen schiet dan zet ik het er wel op misschien helpt dat. Ik wens je alle succes en hoop dat het gaat werken voor je.

Groeten,

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste reactie was: die gaat hypotheken verkopen. M.i. dat als meer mensen een soortgelijke associatie hebben, je relatief meer inspanning moet verrichten om een merk op te bouwen dan met comfort is geassocieerd. Tricky dus.

 

Daarnaast - maar dat is puur mijn gevoel - een beetje knullig gevoel bij winkels met gekunstelde -otheek in de naam. Arthotheek, broodotheek, webotheek. Komt op mij een beetje gemaakt over.

 

Misschien een idee om die -otheek weg te laten en te gaan spelen met het wordt comfort.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het is belangrijk dat je niet veel hoeft uit te leggen aan je naam.

De naam komen de mensen ook op af.

 

In Nederland is de Hypotheker een algemeen begrip geworden, creëer geen verwarring hiermee. Dit kan averechts werken.

 

Denk aan je USP, wees uniek!

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen die gereageerd hebben: dank voor jullie reacties.

Dit voor mij tot enkele dagen geleden nog onbekende forum heeft wel iets.

 

Verder inhoudelijk:

De doelgroep is de 'aanstormende grijze (zilveren) golf'. Dus leeftijd 45-plus.

Verder: het achtervoegsel '-theek' geeft in mijn gevoel iets statisch aan, een pand, een winkel oid.

Met '-theker' wil ik juist iets actiefs aangeven, meer een persoon die de diensten verleend en vertrouwen kan opbouwen.

Verder is 'De Comfortheker' zodanig europees beschermd dat ook buitenlandse 'verbasteringen' onder de bescherming vallen.

 

Eerder (beperkt) onderzoek heeft mij geleerd dat mensen wel snel een associatie hebben met 'de hypotheker' als term, maar niet als hypotheekverstrekker. Eigenlijk kan je m.i. zeggen dat 'De Comfortheker' meelift op de bekendheid van de term 'de hypotheker'.

 

In afwachting van jullie verdere reacties etc.

Comfjohan

Link naar reactie
  • 0

Het is belangrijk dat je niet veel hoeft uit te leggen aan je naam.

De naam komen de mensen ook op af.

 

In Nederland is de Hypotheker een algemeen begrip geworden, creëer geen verwarring hiermee. Dit kan averechts werken.

 

Denk aan je USP, wees uniek!

 

De Hypotheker is gemaakt, niet geworden, door marketinginspanningen en een marketingbudget is die term op de landkaart gezet.

 

Ik vermoed dat de hypotheker mee wilde liften op het woord apotheek, dus als zijnde een specialist, expert in hypotheken. Het probleem waar jij voor staat is eigenlijk dat het woord comfort allerlei uiteenlopende associaties oproept, kortom minder eenduidig is als het woord hypotheken of het woord apotheker. Met het woord Comfortheker (eigenlijk natuurlijk met 2 t's) kun je voor jouw doeleinden prima mee uit de voeten. De grijze golf en de branche die daar op dit moment inspringt (welness branche) staan wellicht ook open voor meer "sexy" namen, het roept ook een beetje een beeld op van incontinentieluiergigant en of dat nu helemaal je bedoeling is ...

 

(zat zelf te denken aan ComfortCare ... ComfortPlus ...De Comforter ... CC ..HomeComfort ..ComfortHome ..........)

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik las laats op internet een artikel van een 55-plusser die al die engelse benamingen nu wel een keer zat is (waar ik het eigenlijk zelf ook wel mee eens ben). Namen als Icare worden uitgesproken al iekaare, inmiddels ook door het personeel zelf. GoComfort wordt uitgesproken met een harde 'g'.

Het mag best 'sexy' zijn, de doelgroep ouderen wordt nu al te lang over 1 kam geschoren. Het individualisme is bij deze doelgroep ook erg groot en ze bestellen niet allemaal hun kleding bij de 'Klingl" en rijden ook niet allemaal in een WagonR.

 

Ik vind 'comfotheker' een erg goede naam, het heeft iets betrouwbaars omdat het je doet denken aan apotheek (en betrouwbaar is zeer belangrijk bij die doelgroep)

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Gelet op de doelgroep (45-plus) liggen volgens mij vooreerst de volgende 3 kanalen voor de hand:

1. Omroep Max

2. Tijdschrift 'Plus-Magazine'

3. Vakantiebeurs

 

De uniciteitvan De Comfortheker moet liggen in het speciale product- en dienstenassortiment en de op te zetten website die voldoet aan alle richtlijnen van 'Drempelvrij' (website ook te benaderen door mensen met een functiestoornis).

 

Daarnaast wil ik nog verder onderzoek doen naar mogelijkheden om 'verzekeraars' voor deze formule te interesseren; misschien wil een verzekeraar wel haar naam aan dit initiatief verbinden en een deel van de opstartinvesteringen voor haar rekening nemen. Bij dit soort verzekeraars denk ik vooral aan pensioenverzekeraars.

Ook zou de vereniging van zorgverzekeraars een prima partner zijn.

 

Als je aanvullende suggesties hebt, dan lees ik dat natuurlijk graag.

 

In afwachting van verdere reacties etc.

 

Groet

 

Comfjohan

Link naar reactie
  • 0
Ik vind 'comfotheker' een erg goede naam, het heeft iets betrouwbaars omdat het je doet denken aan apotheek (en betrouwbaar is zeer belangrijk bij die doelgroep)

 

Ik ben de doelgroep (nog) niet, maar ik vind de naam juist niet betrouwbaar overkomen. Ik denk dat het door die laatste lettergreep komt dat ie bij mij in de twijfelachtige categorie prijsbreker, beddengigant enz terecht komt. Je zou het kunnen vragen aan mensen in je doelgroep.

 

Overigens zou ik je doelgroep van 45+ nog iets verder uitdiepen want volgens mij zitten daar genoeg mensen tussen die betrouwbaarheid minder belangrijk vinden dan status. Anders rijden er straks alleen maar Toyota's e.d. rond in ons land.

Link naar reactie
  • 0

Na een paar weken 'radiostilte' wil ik nu dit onderwerp maar 'even in de wacht zetten' bij higherlevel. Als er nieuws te melden is of er weer nieuwe vragen zijn, dan meld ik me weer.

De andere onderwerpen blijf ik aandachtig volgen en zonodig zal ik reageren.

Wie voor "De Comfortheker' nog nieuwe suggesties/reacties heeft: laat je niet weerhouden.

 

Comfjohan

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk kan je m.i. zeggen dat 'De Comfortheker' meelift op de bekendheid van de term 'de hypotheker'.

 

Dat is reden voor de Hypotheker om jou te verbieden je naam te gebruiken. Het is namelijk formeel niet toegestaan te "profiteren" van de goede naam van anderen.

 

Ik zou echt gaan denken over een reserve naam.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Misschien biedt jou opmerking juist aanleiding om met De Hypotheker in contact te komen om een vorm van samenwerking te bespreken onder het mom van 'niet denken in bedreigingen maar in kansen'.

Nogmaals dank.

 

Comfjohan

 

Kan je doen, maar waarom zouden ze? Mijn ervaring is dat bedrijven in dit soort zaken maar weinig toeschietelijk zijn. Helemaal de jusristen die ze vragen hun belangen te behartigen zijn niet er genegen een beginnede ondernemer "een plezier" te doen.

 

We hebben nu zelfs de advocaten van Paris-Match op ons dak omdat ons eigen magazine Matchme genoemd hebben. Verwarring tussen beide magazine is uitgesloten en toch komen ze ff hun spierballen laten zien. Gevoel voor humor hebben die gasten echt niet.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.