• 0

Gewond door verkeersongeval; tegenpartij aansprakelijk voor derving inkomsten?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een gebroken sleutelbeen opgelopen a.g.v. een verkeersongeval waarvoor de tegenpartij waarsch. aansprakelijk is. Ik ben ZZP 'er, en doe gelukkig vooral advieswerk zodat m'n werkonderbreking hopelijk maar een paar weken gaat duren. Niettemin blijkt hier hoe kwetsbaar je bent. Ik zit midden in een opdracht van 40 decl. uren per week, welke in een overeenkomst voor bep. tijd zijn vastgelegd. . De opdracht zal waarschijnlijk niet afketsen, maar kan ik de tegenpartij aansprakelijk stellen voor gederfde inkomsten vanwege niet gewerkte uren?

 

Ikzelf heb alleen een AOV, die bedoeld is voor als ik daadwerkelijk arbeidsongeschikt verklaard wordt, en dan na 1 jaar gaat uitkeren.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 3

Misschien wel handig als ik zelf laat weten hoe het afgelopen is (ruim 4 jaar na dato...., excuses)

 

Mijn motorrijtuigverzekering schakelde destijds NRS Rechtsbijstand in die me bijstond. Uit mijn schadeformulier kon men opmaken dat de tegenpartij schuld had aan het ongeval en dat ik gewond was geraakt (gebroken sleutelbeen, ik heb toen 2 weken niet gewerkt) . NRS Rechtsbijstand heeft toen Hofman Associates Schadeletsel Consultancy ingeschakeld. Aan hen heb ik destijds mijn gederfde arbeiduren tegen netto tarief opgegeven, en Hofman heeft dat bij de tegenpartij te weten verhalen en aan mij uitgekeerd. Het te claimen bedrag moet netto zijn omdat dergelijke vergoedingen onbelast zijn (volgens Hofman destijds). Tevens kreeg ik ook nog letsel smartegeld.... (1000 euro). Al met al liep het dus prima af.

 

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • -2

Misschien wel handig als ik zelf laat weten hoe het afgelopen is (ruim 4 jaar na dato...., excuses)