• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mensen zoals u zijn nogal nutteloos op deze forum.

neem voorbeeld aan die andere heren.

 

 

OK, ik moet dus duidelijk zijn. Blijkbaar kun je niet verder denken.

 

Wat denk je dat onze douane doet als er fake-laptops worden ingevoerd?

Wat denk je dat de topmerken doen als ze merken dat er (buiten hun reguliere distributie om) hun laptops worden ingevoerd?

Link naar reactie
  • 0

leuk topic dit over china

 

ik zelf laat nu al weer een tijdje spullen maken in china. Dacht eerst zelf van hoe dit aan tepakken. ja via email kan en dan maar zien wat er komt in de postbus. Maar een vriend van mij spreekt chinees.

Dus een groot aantal fabrieken uit gezocht via de bekende sites. Via de mail prijzen opgevraagd en een aantal simpelen vragen gesteld om er achter tekomen of het een fabrikant is of niet. Hierdoor viel al een groot deel af.

 

Ik heb toen een ticket geboekt wat niet zo heel erg veel meer kost tussen de 550 en 1000 euro. tja dat is toch maar een klein bedrag op een container vol met spullen. ik heb toen via de mail nog wel wat voorwerk gepleegt door bij de bedrijven aantegeven wie er langs kwamen. Wat belangrijk is ook dan om je te verdiepen in de cultuur verschillen.

 

In het vliegtuig gestapt en twee weken rond gereisd. Wel slim om een auto met chauffeur tehuren voor de tijd dat je er bent.

Waanzinge tijd gehad en heel veel opgestoken van de manier van zaken doen en denken. Ik heb toen een goede keuze kunnen maken voor met wie zaken gaan doen. Het grootste voordeel vandaar zijn is dat je kwaliteit gelijk kan zien en kan overleggen. ik ga in januari weer een aantal andere fabrieken bezoeken. Heb er weer zin het eten is daar veel te lekker. Tijdens het eten is ook de plek waar je echt zaken doet zonder over prijzen tespreken.

 

 

 

 

 

 

Sometimes your the windshield and sometimes your the bug.

You need to get on the side of the windshield

Link naar reactie
  • 0

Mensen zoals u zijn nogal nutteloos op deze forum.

neem voorbeeld aan die andere heren.

 

 

merci ;)

 

Maar waar jij op doelt zijn geen nutteloze mensen cq adviezen. Ik denk dat je elk gekregen advies hier op het forum best goed mag overpeinzen, in welke subtiele of minder subtiele vorm het dan ook geschreven is.

 

 

Link naar reactie
  • 1

krypto: goed idee hoor. Je moet zeker niet op de bonnefooi het vliegtuig instappen, ik denk niet dat dat de manier is.

 

Ik ben nu inmiddels al een persoonlijk vliegretourtje kwijt aan het over laten vliegen door UPS van samples. Voor de overige producten heb ik geen samples besteld maar een paar kuub aan spullen en neem de weloverwogen en goed besproken "gok"....En denk erover om over een tijdje (wanneer er weer nieuwe samples nodig zijn) ook maar eens op bezoek te gaan bij de mensen waar ik inmiddels een heel goed email contact heb opgebouwd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

krypto: goed idee hoor. Je moet zeker niet op de bonnefooi het vliegtuig instappen, ik denk niet dat dat de manier is.

 

Ik ben nu inmiddels al een persoonlijk vliegretourtje kwijt aan het over laten vliegen door UPS van samples. Voor de overige producten heb ik geen samples besteld maar een paar kuub aan spullen en neem de weloverwogen en goed besproken "gok"....En denk erover om over een tijdje (wanneer er weer nieuwe samples nodig zijn) ook maar eens op bezoek te gaan bij de mensen waar ik inmiddels een heel goed email contact heb opgebouwd.

 

 

 

Ik hoop dat dat goed komt voor je. Maar als je langer zaken met Chinezen doet zul (naast meerdere economische wetenswaardigheden) twee belangrijke ontdekkingen doen;

 

1) De Chinezen gaan er allemaal voor om op korte termijn geld te verdienen. Investeren op lange termijn is taboe.

2) De vriendelijkheid en het geheugen van Chinezen, werken aleen maar als het hun uitkomt.

 

Probeer er dus het beste van te maken. Ik ervaar het zelf als een tweespant, waarin je gevangen kunt zitten maar waaruit je ook de beste graankorrels kunt oppikken.

Link naar reactie
  • 0

Tja het is en blijft lastig, wellicht ben ik als "groentje" nog wat naief hierin, maar aan de andere kant ben ik mij hier zeer goed van bewust en probeer objectief te blijven. inmiddels zijn er met 1 leverancier in de tijd zo'n 60 email wisselingen geweest, en heb het idee hier ECHT een goed contact uit te halen.

 

Ik moet ook echt een goed gevoel erbij hebben, wil ik zaken doen...maar maak me absoluut geen illusies: ik krijg zeker niet de beste prijs, maar ben er vooralsnog tevreden mee.

Link naar reactie
  • 1

Mijn ervaring is dat er ook Chinezen zijn die jouw menselijkheid en westerse gevoel waarderen. Je zult merken dat de gemiddelde Chinees erg veel moeite heeft om iets van zichzelf prijs te geven, laat staan iets van zijn gevoelens te tonen. Maar je kunt het geluk hebben dat je toch een vertrouwensband met iemand kunt opbouwen en dat je met een of enkele personen zelfs vriendschap kunt sluiten. Zulke personen zullen je altijd helpen en proberen alles voor jou het beste te regelen. Ik ben ook gewoon op reis gegaan en heb mijn contacten opgebouwd. Ik stel me van nature altijd al vrij kwetsbaar op en de Chinees die denkt daar even flink misbruik van te maken, komt van de koude kermis thuis. Je zult ontdekken dat een leugen in China een totaal ander item is dan in onze cultuur. Met de zakenpartner kun je daar niet over spreken, maar met een vriend of vriendin kun e dat wel. In het vliegtuig heb ik westerse ondernemers gesproken, die zulke leugens al behoorlijk waren gaan haten. Tijdens mijn bezoeken ben ik gaan filosoferen en ben ik tot de conclusie gekomen dat je beide culturen nooit over elkaar kunt laten "matchen". Van beide zijden zal er water bij de wijn moeten worden gedaan om er het beste gedaan te krijgen. Gelukkig heb ik dat wel kunnen bespreken, maar soms lijkt het erop dat toch niet alles is blijven hangen. Maar je kunt de Chinezen ook niet alles kwalijk nemen. Ze hebben in de afgelopen decennia zoveel veranderingen moeten ondergaan en ze komen uit een leven waarin niets zeker was en nauwelijks zelf-innitiatief mogelijk was. Als je niet relativeert, loopt een Chinees avontuur kans om snel op de klippen te lopen.....

Link naar reactie
  • 0

P.J. Mooi verhaall! en ik ben het absoluut eens met jou visie mbt de cultuurverschillen. De veranderingen en groei zijn immens geweest en gaan gestaag door.

Ik heb me daar ook voor zover mogelijk op ingesteld, maar zoals je schrijft zal een daadwerkelijke match een utopie blijven.

Ik denk ook dat je het meest ver komt met een open enigzins kwetsbare opstelling,maar de allertheid op de achtergrond.

Daar hoef ik gelukkig ook geen moeite voor te doen maar zo ben ik gewoon...

 

Gelukkig zit ik niet in de electronica branche oid, maar een bepaald deel van de meubelmarkt, waar het er naar mijn idee wat prettiger aan toe gaat.

 

Maar om met je westerse normen, waarden en eisenpakket daar op de stoep te gaan staan, wordt zowiezo een fiasco. of je het nu zelf door hebt of niet.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zakelijke cultuurverschillen als het gaat om lange termijn denken verschillen sterk. Echter niet zoveel als vaak wordt beschreven. Ik werk nu 6 jaar permanent in China en heb een groep Chinese ondernemers leren kennen die 100% kiezen voor lange termijn samenwerking.

Echter, dit werkt pas als ze je kennen als iemand waarmee echt zaken kan worden gedaan. Als een Chinees rechtstreeks of via guanxi te horen heeft gekregen dat je geen gebakken lucht verkoopt, maar daadwerkelijk expertise hebt en afneemt, dan gaat de samenwerking goed.

Overigens doe ik op een "westerse" manier zaken in China, en na de inwerkperiode kunnen de leveranciers en klanten in China daar prima mee overweg.

Uiteraard heb ik een aantal Chinese bedrijven leren kennen die de boel flest. Geen verschil met Nederlandse bedrijven :'(

Link naar reactie
  • 0

De Chinese cultuur is best goed te begrijpen, maar dat duurt even. Zeker investeren in een lange samenwerking is iets dat in eerste instantie afhankelijk is van het zaken doen, samen oplossen problemen en meer zaken doen.. Na een jaar, twee jaar kun je vaak een verandering zien en ik heb meegemaakt dat de chineze fabriek onder de kostprijs geproduceerd heeft om mij te helpen, in zeer urgente gevallen personeel en machines gratis ter beschikking stelt etc.

 

Over het algemeen gedragen buitelanders zich erg arrogant hier, ook al realizeren ze dit niet altijd, en soms gebeurt dit ook met volle bewustzijn. De houding is dan dat Chinezen dom zijn, op een speciale manier behandeld moeten worden en over het algemeen met minderwaardige kenmerken worden benoemd die vaak generalizerend zijn. De Categorie inkopers die heen en weer reizen die dan van die verhalen hebben, daar wordt ik helemaal misselijk van. Die hebben duidelijk geen enkel besef van de cultuur en die willen deze ook niet kennen.

 

Misschien is het voor mij allemaal wat makkelijker want ik heb een Chinese vrouw, chineze vrienden en kan heel goed overweg met eigenaren van fabrieken omdat ik de taal een klein beetje beheers..

 

Maar echt.. voor laptops, iphones nokia's etc etc hoef je echt niet naar China te komen. De markt is hier helemaal niet voor.

Telefoons, laptops etc krijg je in NL bijna gratis bij een abbonement en de grote inkopers bieden deze ook aan in NL met een inkoopprijs waar je als kleine jongen moeilijk tegenaan kan concurreren.

 

Ik zou bijna zeggen dat je de hele hightech maar beter kan vergeten.. Bouwmaterialen, Interieur, metalen onderdelen, plastics, gadgets, etc etc etc zeg maar niet de erg complexe technologie en produkten is een veel betere markt. IMHO

Link naar reactie
  • 0

Het is nu misschien beetje offtopic (gaat niet meer over kosten), maar wil anders toch wel even mijn ervaring posten.

 

Toen ik voor het eerst naar China zou gaan was Christine zo aardig een mailadres van een kennis aan mij te geven, die daar een fabriek heeft. Zij gaf mij een boek China handleiding, erg handig. Je leest vaak dat je voorzichtig moet zijn met waar je het over heb, praten over geloof is bv not done. Toen ik daar was was de Deense striptekening over moslims net geweest. Terwijl we bij een Arabische restaurant zaten vroeg mijn leverancier vrolijk hoe we in Nederland daarop reageerden en hoe wij daarover denken. ;D Zo waren er nog meer dingen geheel tegenstrijdig met hoe Chinezen in het algemeen beschreven worden.

 

Mijn ervaring is dat ze het belangrijk vinden een goede relatie op te bouwen. Zeg maar service zo goed mogelijk verlenen. Bij 2de bestelling hoefde ik al pas te betalen terwijl de zending al op de boot zat. Ook kreeg ik zonder dat ik erom vroeg samples van alle bestelde artikelen, gewoon zomaar als handig overzicht. Hij vertrouwt mij heel erg en geeft veel service. Daardoor vertrouw ik hem ook heel erg. Nadeel is wel dat ik het nu lastiger vind te 'zeuren' als de kwaliteit niet goed is, maar tot dusver werd het dan iedere keer netjes opgelost. Tijdens etentjes zegt hij ook vaak dat hij het belangrijk vindt dat het goed klikt, dat het een win-win situatie is. Als hij mij rommel levert gaat het vanzelf slechter met mijn bedrijf en kan ik dus ook minder grote bestellingen bij hem plaatsen, waardoor hij er ook last van heeft. En dat is fijn, dan gun je hem als het ware je geld en vraag je je niet steeds af of je eigenlijk besodemietert wordt en niet langer had moeten onderhandelen.

Link naar reactie
  • 0

Zo, net willen beginnen en dan dit forum vinden, bijzonder fijn! Sorry dat ik meteen begin met een vraag maar ervaring en tips heb ik nog niet te delen :) Maar als iemand nog wat wil weten over moleculaire biologie.. een eigen business lonkt echter al enige jaren.

 

Hoe dan ook, ik heb contact gelegd met wat leveranciers in shenzen om wat sample producten te leveren, 36 stuks. De waarde ligt zo rond de 30USD per artikel en het gewicht ongeveer een kilo per stuk. Nu willen ze het naar Rotterdam verschepen voor me, de prijs is al inclusief shipping zo deelt men mij mede.

 

Dat is fijn, maar als ik nu akkoord zou gaan en zou betalen, dan komen de producten dus over een dag of 40 aan in de haven..en dan? Vanaf hier is het me een volslagen gesloten boek. Moet ik hiervoor contact opnemen met de haven van Rotterdam?

 

De hoeveelheid is wel dusdanig klein dat ik het zelf met de auto+evt aanhanger daarvandaan kan halen, maar wat voor kosten staan mij in dit specifieke geval te wachten (ongeveer is genoeg)? Dat met de afhandeling en loodskosten is me nog wat onduidelijk..

 

En het betalen van eventuele invoerrechten en BTW, hoe geautomatiseerd weet de belastingdienst mij te vinden als ik geregistreerd sta als VOF? En kun je nog wat terugvragen? En (en en) als je producten aan de klant doorverkoopt reken je hen ook weer 19% BTW? Ik denk, vraag gelijk maar alles waar ik niet uit kom :-[

 

Oh nog een ding, wat als je product geen CE labeltje erop heeft staan..? Zijn die makkelijk te krijgen?

 

Alvast bedankt, en ik zal u allen hier op de hoogte houden van relevante ontwikkelingen :)

Link naar reactie
  • 0

De chinese cultuur begint ook steeds meer westerse invloeden te hebben.

Ik ben het met Paul eens, dat de meeste nederlands zich ontzettend arrogant gedragen.

En alle nederlanders denken ook dat je altijd voor een dubbeltje vooraan zit.

Het land kan dan wel goedkoop produceren, maar een goed bedrijf in China verdiend 10 x zoveel als hier.

En als je dan een afspraak hebt met de eigenaar van een fabrikant, die staat echt niet te springen om een arrogante nederlander te woord te staan.

 

Ik ben zelf van chinese afkomst en ben opgegroeid in 2 culturen en ik merk dat de afstand die er vroeger was tussen chinese mensen en buitenlanders alleen maar minder word. Het zaken doen van nu en 10 jaar geleden is niet te vergelijken.

Ik wil dus ook iedereen hier aanraden die zaken wilt gaan doen in china. Nu DOEN!!!! Het contact leggen is niet meer zo moeilijk. De meeste bedrijven hebben wel mensen in dienst die redelijk engels kunnen.

Alleen echter is in china alles zo opgedeeld, dat je wel moet weten waar je moet zijn als je bepaald product zoekt.

het zuiden is bijv. meer elektronica en meubels. Oosten is meer lampen en auto industrie en noorden textiel en medicijnen om maar een paar voorbeeldjes te geven.

 

Veel succes in zaken doen in china!!!

Link naar reactie
  • 0

ik heb reeds monsters ontvangen en heb intetie om 10000 stuks te bestellen van een product,

met goed verpakken moet dit komen in 1m3 me een gewicht van 250 kg.

wie van jullie ervaringsdeskundingen kan me vertellen wat de beste en goedkoopste transportvorm is.

ik heb helemaal geen haast met ontvangen. wil gewoon de beste prijs.

Link naar reactie
  • 0

welkom trecool en pj1, hebben jullie al de zoekfunctie geprobeerd? Er zijn al vaak topics hierover geweest....

@pj1: anders vraag je toch gewoon offertes aan aantal bedrijven? www.itg.nl en http://www.eaglegl.com/ doen iig zowel per boot als vliegtuig, en er zijn nog veel meer die het doen.

 

@TreCool: het hangt er vanaf hoe ze het willen versturen, zijn de bootkosten bv voor jou, of betalen ze het zelf. Als het om maar 36 kilo gaat kan je beter per vliegtuig laten versturen.....Je moet sowieso 'n bedrijf inschakelen om het in te klaren, zorgen dat het gelosd wordt, etc. De 2 sites waar ik net naar verwijs kunnen dat maar er zijn nog veel meer. Je kan het dan vervolgens zelf ophalen (bv vanaf Schiphol) of laten opsturen tegen betaling.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Allemaal!

 

First of All! bedankt voor alle handige informatie en tips die hier op het forum te vinden zijn!

 

Ik ben bezig met het importeren van 50 fietsen, uitteraad vanuit china.

Over de prijs incl het verzenden ben ik het met de leverancier eens.

 

Laten we zeggen dat ik zo rond de 3000 euro kwijtben voor 50 fietsen incl verzending naar rotterdam. (deelcontainer)

 

Nu is het deels wazig voor mij met wat voor kosten ik allemaal precies rekeing moet gaan houden zodra de vracht aankomt in rotterdam.

BTW- wil ik direct afhandelen, geen vrijstelling of dergelijke voor aanvragen.

 

Nu heb ik contact gehad met de douane, HS code etc opgevraagd.

 

Kosten: 3000 (fietsen incl verzenden)

invoerrechten: 420 (14%)

BTW: 650 (19% Btw ook genomen over invoerrechten)

antidumphef. 1955 (48%) Waarom is dit zo hoog?

 

Nu komen er ook nog wat kosten in de haven bij denk dat ik zo rond de 500 euro goed zit? (bij zelf afhalen)

 

Totaal : 6523 euro

 

Is het mogelijk om de antidumpheffing op een of andere manier te verlagen? bijv. verzenden via een ander land?

 

Graag hoop ik iets van jullie te horen! en of er iemand anders misschien ervaring heeft met fietsen importeren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste NickFixed,

 

Je berekening zit goed in elkaar . Toeval wil dat ik ook net hiermee bezig ben geweest en dus relevant op je vraag kan antwoorden. De enige manier om de antidumping op je fietsen (rechtmatig) te ontlopen is om de fiesten in onderdelen te importeren.

Het is nameijk zo dat indien je minder dan 300 frames / vorken etc,.. importeert je vrijgesteld KAN worden van de antidumping. Hieronder een uittreksel van een email die ik hieromtrendt recent heb geschreven.

 

In verband met de fietsen als onderdelen binnen te brengen :

 

In principe is wat ik u aan de telefoon heb verteld juist, indien u

bijvoorbeeld 299 frames zou importeren, dan kan u vrijgesteld worden van

de antidumpingsrechten. Echter u heeft wel een vergunning "bijzondere

bestemmingen" nodig. Dit kan u normaal gezien aanvragen bij de douane,

het is echter wel een vrij omslachtige procedure. Ik heb op het internet

een voorbeeld van zo een vergunningsaanvraag gevonden (wel voor

nederland, maar ik neem aan dat het gelijk aardig is in Belgie).

 

http://download.belastingdienst.nl/douane/docs/gegevens_vergunning_aangifte_bijzondere_bestemmingen_do1631z2pl.pdf

 

Hieronder vindt u de text vermeld waarin deze voorwaarde wordt geeist :

 

/Situatie op: 10/09/2009

 

Een vergunning "bijzondere bestemmingen" is een eerste voorwaarde om van

de vrijstelling van het antidumpingrecht te kunnen genieten. De

hoeveelheden van minder dan 300 eenheden per maand worden geteld in

hoofde van de vergunninghouder.

 

(oorsprong Tarweb site Belgische douane)

 

Nu heb ik voor u ook een totale kostprijs berekening gemaakt indien u

de fietsen gewoon zou importeren:

 

De berekening heb ik weggelaten aangezien ze identiek is aan wat u al hebt vermeld.

 

Mocht het allemaal toch niet zo duidelijk zijn , maak het kenbaar en dan zal ik het proberen te verwoorden

 

mvg

Rachim Elm

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Bedank voor je info Rachim!

 

Heb hier nog wel een paar vraagjes over;

 

Is het wel mogelijk om de fietsonderdelen in 1 container te verschepen of moet dit in verschillende containers?

Kan alles in 1 keer verzonden worden of moet dit in verschillende keren?

En losse onderdelen, bedoel je dat echt alles appart van elkaar verzonden moet worden? bijv. Wielen, frames, crank's, sturen, remmen etc...of is het mogelijk om dit deels bij elkaar te doen?

 

Graag hoop ik op je reactie.

mvg Nick.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben flink aan het uitzoeken hoe het werkt om goederen uit China te importeren.

Het gaat bij ons om siliconen polsbandjes en we hebben volgens mij een goede leverancier gevonden.

Uitgezocht wat de invoerrechten zijn en natuurlijk de BTW.

 

Nu vraag ik mij nog een paar dingen af;

- Freight: covered bij seller staat er op de offerte, wat houd dit precies in? Er staat wel een prijs bij voor het verzenden per boot.

- Het totaalbedrag is ongeveer 3000 euro, zijn er nog andere kosten (ik las iets van inklaring?) waar ik rekening mee moet houden?

- Als het eenmaal hier in NL is aangekomen, moet ik dan zelf voor verder transport naar ons adres zorgen?

 

Het forum heb ik al uitgebreid doorgelezen, maar vond niet precies de antwoorden.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

 

- Freight: covered bij seller staat er op de offerte, wat houd dit precies in? Er staat wel een prijs bij voor het verzenden per boot.

- Het totaalbedrag is ongeveer 3000 euro, zijn er nog andere kosten (ik las iets van inklaring?) waar ik rekening mee moet houden?

- Als het eenmaal hier in NL is aangekomen, moet ik dan zelf voor verder transport naar ons adres zorgen?

 

 

Welkom op het forum. Ik neem aan dat de zeevrachtkosten ongeveer 5 a 20 USD per kuub zullen zijn, dus dat zit bij de prijs.Maar de overige onderstaande kosten zijn naar mijn idee voor jou rekening. Zelf zou ik liever FOB (haven china) kiezen, en het transport door een nederlands/int bedrijf laten regelen tot aan de deur, en je kunt er ook nog eens een verzekering bij afsluiten als je dat nodig acht.

 

nb: De prijzen zijn een voorbeeld, maar zullen bij de meeste transportbedrijven niet zoveel afwijken denk ik.

 

Zeevracht - Usd 20 per 1000 kgs of per cbm

Lossings kosten - Euro 65 per 1000 kgs of Euro 26 per cbm (Min Euro 65)

THC toeslag - Euro 18 per 1000 kgs of per cbm

Admin / Arrival Notice - Euro 78

Eco Tax / ISPS - Euro 12.50

ISF - Euro 16.50 per cbm (Min Euro 65)

Inklaring kosten - Euro 45

BTW / Invoerrechten

transport in nederland

 

Vraag maar eens een paar offertes op, om een idee te krijgen.

 

succes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Karin,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik zal het bedrijf vragen of ze ook FOB kunnen leveren.

Het geheel weegt 280 KG.

Klopt het volgende rekensommetje een beetje:

 

Goederen 2862,53

Transport 150 (of dus nav offerte eigen transportbedrijf)

Invoerrechten 105,40 (3,5%)

BTW 592,41

Losse items als lossingskosten, inklaring (alles voor 280KG) 235

Totaal 3945,34

 

Als de leverancier FOB levert, is het enige wat ik verder moet regelen dat het transportbedrijf het ophaalt vanaf de haven van China tot onze stoep zeg maar?

 

Dit is trouwens het bedrijf:

http://www.made-in-china.com/showroom/sunlight365

 

Ik ben hiermee echt geholpen! Ik zag door de bomen het bos niet meer.. en het scheelt dan toch al wel gauw 5000 euro met een NL leverancier!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb onlangs een 50-tal producten geïmporteerd uit China. Ik sta nog niet ingeschreven bij de KvK maar ga dit wel snel doen, en wil de producten dus verkopen.

Ik heb over de producten €105,50 aan BTW betaald en vroeg me af of ik dit nog terug kon krijgen? Ook omdat ik nu nog niet ingeschreven sta. Of is het sowieso niet mogelijk om de BTW over de geïmporteerde goederen terug te krijgen.

 

Alvast bedankt,

 

Robert-Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.