• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Fantastisch dat er veel ervaringen hier worden gedeeld! Erg informatief voor het importeren van goederen. Heel dit topic doorgelezen en ben er nog niet helemaal uit.

 

Ik wil IP Camera's invoeren en deze op de markt brengen in Nederland.

Om klein te beginnen ga ik voor 36 stuks á 120 USD. = 40 x 120 = 4800 USD = 3566.65 €

1 doos bevat 12 camera's , het gewicht is 8 kg per doos: totaal is dan 3x8 = 24 kg

 

Verzendingskosten met DHL zullen gemiddeld zijn: 24 kg x 7 USD = 168 USD = 124.83

De camera's worden Costs and Freight verstuurd door de contactpersoon in China met mijn adres als plaats van bestemming.

 

Verder lees ik hier in dit topic::

De douanewaarde wordt gebaseerd op de CIF waarde binnenkomst EU. Dus over de transportkosten betaal je gewoon invoerrechten

Wat dan nog erbij komt in het land van aankomst: inklarings- en handelingskosten, invoerrechten (if any), BTW. en vervoer naar de finale plaats van bestemming (je magazijn).

 

1: Invoerrechten

Dus de douanewaarde is totaal product+vervoerskosten = 3566,65 + 124,83 = 3691,48

Over dit bedrag betaal ik dus de invoerrechten,de TARIC Code voor IP Camera's: volgens puzzelwerk kom ik uit op de volgende TARIC code (Goederen code) = 8525 8091

- - - 8525 8091 enkel voorzien van een opnamemogelijkheid van het door de televisiecamera geregistreerde beeld en geluid --> http://gebruikstarief.douane.nl/8525809100

Daar staat dan weer bij Invoer/Doorvoer OB-Tarief = 19

 

Dus als ik het goed begrijp betaal ik dan 19% over 3691,48 € = 701,45

En als ik het nog steeds goed begrijp krijg je dit bedrag weer terug van de belasting en/of kan hiervoor heen verlengingsverklaring aanvragen zodat ik de BTW over de invoerrechten niet hoef voor te schieten,toch....

 

Wat dan nog erbij komt in het land van aankomst: inklarings- en handelingskosten, BTW. en vervoer naar de finale plaats van bestemming (je magazijn).

 

2: inklarings -en handelingskosten ???

3: BTW ??? moet ik dan toch wel 19% betalen, en zo ja over welk bedrag dan ??

4 vervoer naar bestemming ( is al voor betaald aan DHL mag ik aannemen in China)

 

Dus bij punt 2 en 3 blijft het voor mij onduidelijk en misschien kan iemand me helpen op de site die mij hierbij een handje kan helpen, heb deze gegevens nodig voor mijn bedrijfsplan om te kunnen starten.

 

Met dank voor alle toegevoegde waarde.

 

gr

Alex

 

 

 

 

HomeG IP Camera Beveiliging

Link naar reactie
  • 0

Een opmerking m.b.t. shipping via DHL:

 

Zoals ik het lees in je bericht is de shipping niet meer dan dat iemand in China een pakje bij DHL aanlevert ter bezorging op jouw adres.

Als er verder niets met DHL geregeld is, neemt DHL het initiatief om de goederen in Nederland (de EU) in te klaren. Dat betekent dat je dan bij aflevering de BTW betaalt aan de DHL koerier, inclusief (eigenlijk plus) eventuele (inklaring en handelings) kosten. DHL zal zonder (contante !!) betaling de goederen niet aan je afgeven.

 

En een vraag:

 

3 Dozen van 8 kilo met DHL vanuit China voor USD 168 ?

Dan doe ik iets verkeerd, volgens mij kost dat minstens iets van USD 360. Is dat een verzekerde verzending by air ?

De vraag is dus, hoe kom je aan die prijs ?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al veel nuttige tips gelezen op deze forum waar ik iets mee kan.

 

Ik ben een startende ondernemer en wil schilderijen gaan importeren uit China. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij belangrijke tips kan geven waar ik op moet letten? Ik heb ook een vraag over ROHS papieren, wie levert deze papieren?

 

Bedankt voor jullie antwoord

Link naar reactie
  • 0

Een opmerking m.b.t. shipping via DHL:

 

Zoals ik het lees in je bericht is de shipping niet meer dan dat iemand in China een pakje bij DHL aanlevert ter bezorging op jouw adres.

Als er verder niets met DHL geregeld is, neemt DHL het initiatief om de goederen in Nederland (de EU) in te klaren. Dat betekent dat je dan bij aflevering de BTW betaalt aan de DHL koerier, inclusief (eigenlijk plus) eventuele (inklaring en handelings) kosten. DHL zal zonder (contante !!) betaling de goederen niet aan je afgeven.

 

En een vraag:

 

3 Dozen van 8 kilo met DHL vanuit China voor USD 168 ?

Dan doe ik iets verkeerd, volgens mij kost dat minstens iets van USD 360. Is dat een verzekerde verzending by air ?

De vraag is dus, hoe kom je aan die prijs ?

 

 

Ik neem aan dat het ook de bedoeling is dat de 3 pakketten thuis worden afgeleverd of moet ik ze dan op Schiphol ophalen ??

 

Mijn contactpresoon geef me het volgende aan:

As for your new coming order ,if 40 pcs (one carton is 12pcs ,the weight is 10kg for one carton), the weight is about 40KG.The DHL Internation express freight is about US258.00

 

De IP Camera's wegen per doos 8 kg (mijn contactpersoon neemt 10 kg), dus zodoende kom ik op dat bedrag.

 

Zolang dit nog niet actueel is weet ik dus ook niet wat het definitieve bedrag zal worden. Ik kan er enkel vanuitgaan dat haar indicatie bedragen kloppen vanwege hun ervaring met het verzenden.

Verder weet ik nog steeds niet of ik nog btw moet betalen (naast de invoerrechten) en wat de inklarings -en handelingskosten zijn. Is dat ook ergens transparant terug te vinden op sites van de betreffende transportbedrijven?

 

gr

Tellme

 

 

 

 

 

 

HomeG IP Camera Beveiliging

Link naar reactie
  • 0

Wat DHL betreft, je kunt voor een DHL Express verzending online een quote laten berekenen : http://www.dhl.com/en.html

Het is handig als je dan de verpakkingsmaten ook weet (of kunt schatten) naast het gewicht.

Ik betaal ongeveer de helft van wat die tool aangeeft van SHENZEN naar Amsterdam, ongeveer 100 euro voor een 6 kilo pakket, 120 voor een (groter) 8kg pakket. Ik schat mijn verpakkingsmaat voor die 6kg op 25x25x35.

En ja, DHL levert aan je voordeur af.

Ik kan die rare constructie met BTW = OB-tarief > 19 ook niet duiden, het lijkt er op dat je alleen BTW betaalt. Lijkt me ook redelijk waarschijnlijk, je kunt er natuurlijk gewoon even over telefoneren met de douane.

 

Nog een vraag: wat doet die tussenpersoon voor je, en waarom heb je voor die constructie gekozen ?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat DHL betreft, je kunt voor een DHL Express verzending online een quote laten berekenen : http://www.dhl.com/en.html

Het is handig als je dan de verpakkingsmaten ook weet (of kunt schatten) naast het gewicht.

Ik betaal ongeveer de helft van wat die tool aangeeft van SHENZEN naar Amsterdam, ongeveer 100 euro voor een 6 kilo pakket, 120 voor een (groter) 8kg pakket. Ik schat mijn verpakkingsmaat voor die 6kg op 25x25x35.

En ja, DHL levert aan je voordeur af.

Ik kan die rare constructie met BTW = OB-tarief > 19 ook niet duiden, het lijkt er op dat je alleen BTW betaalt. Lijkt me ook redelijk waarschijnlijk, je kunt er natuurlijk gewoon even over telefoneren met de douane.

 

Nog een vraag: wat doet die tussenpersoon voor je, en waarom heb je voor die constructie gekozen ?

 

 

Zeer handig die link, is me nog niet opgevallen --> Get rate and time quote echter de afmetingen per carton zijn me nog onbekend, zal deze eens opvragen.

 

Over die BTW = OB Tarief, daar heb ik zelf ook geen verstand van, het enige wat ik weet is dat mijn TARIC code (Goederen code) = 8525 8091 voor IP Camera's en daar staat enkel een OB Tarief bij met erachter 19 dus ga uit van 19 %

 

De tussenpersoon regelt de IP Cameras en staat garant voor de kwaliteit, verder zorgt zij voor het vervoer van China naar mijn bedrijfsadres. Ondertussen heb ik een jaar contact met dezelfde tussenpersoon en regelmatig e-mail contact. Aangezien het gewicht lager is dan 50 kg heb ik gelezen op de site dat het makkelijker is om deze met DHL of i.i.g. via luchtpost te verzenden.

 

Begin te twijfelen of de transportkosten wel juist zijn welke mijn contactpersoon doorgeeft, echter is het wel de factuur die ik van hun zal krijgen en verder regelen hun het vervoer en zodoende neem ik aan dat ze zichzelf toch niet tekort zullen doen ? Misschien een typefout, zal er nog eens op terugkomen bij haar

 

Dank voor alle reply, maar hoe zit het nu met de kosten van inklaring en afhandeling door de vervoerder en komt er nog een andere btw percentage over een bedrag behalve dan de invoerrechten ? Moet uiteindelijk de brutoprijs van het product berekenen maar weet sommige kosten dus nog niet :-)

 

 

 

HomeG IP Camera Beveiliging

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle reply, maar hoe zit het nu met de kosten van inklaring en afhandeling door de vervoerder en komt er nog een andere btw percentage over een bedrag behalve dan de invoerrechten ? Moet uiteindelijk de brutoprijs van het product berekenen maar weet sommige kosten dus nog niet :-)

Ik hoop dat je de risico's van de constructie wel ziet.

Wie geeft garantie in China? De tussenpersoon ?

Je importeert, dus wordt in Nederland gezien als de verantwoordelijke producent.

Wat doe je met een defecte camera, terugsturen ? Naar wie, de tussenpersoon ?

En dan? Wat zijn de verzendkosten voor een enkele camera van jou naar de tussenpersoon ?

Of is er een afspraak dat garantie "op je erewoord" of "n.a.v. foto" o.i.d. wordt gegeven?

Heb je geprobeerd korting te krijgen omdat geen werkelijke garantie wordt gegeven ?

Dat zijn zo maar wat overwegingen.

 

Een heel andere is je relatie met de tussenpersoon.

Is het vertrouwen dat je in haar hebt ergens op gebaseerd ?

Een vriendelijk email contact is niet genoeg, en zo te lezen is er geen commerciële relatie geweest (anders had je al import ervaring is mijn vermoeden).

Gaat de betaling via de tussenpersoon of rechtstreeks aan het bedrijf.

Gaat de betaling via een normale bank op een bedrijfsrekening, of is het een particuliere transactie ?

Hoe ontvang je de Invoice, de betalingsbevestiging, wie verzorgt de douane gegevens bij verzending.

 

Ik hoef geen antwoord hoor, het zijn gewoon aandachtspunten, er zijn zeker meer te vinden op dit forum.

Link naar reactie
  • 0

Beste iedereen,

 

Ik ben erg blij dat er zon forum is, ik zeg hierbij dat ik veel van heb geleed, ik dank iedereen voor zijn bijdrage,

En ik heb hier ook een vraag: ik wil een partij laptops uit China laat importeren naar NL, maar dan ik ze weer naar een ander land buiten de EU laten exporteren, het lijk dat het beste is qua logistiek, en zekerheid. Mijn vraag is : kan ik ze dan gelijk door sturen zonder dat ik ze uit de douane haal. Voor de eerste instantie wil wat monsters bestellen, de vraag is hier wat is de beste manier om die monsters te laten komen per schip of vliegtuig.

 

Zijn er nog meer dingen die op moet letten,

Alvast bedankt voor het advies.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste iedereen,

 

ik ben al een tijdje aan het lezen op het forum (wat overigens zeer leerzaam is).

Ik ben alleen nog niets tegen gekomen over het importeren (vanuit China) van hoezen ed. voor iPhones.

Deze wegen namelijk vrijwel niks en nemen niet veel ruimte in beslag tijdens het vervoeren. Heeft iemand enig idee op de kosten waar ik op moet rekenen?

 

Verder zou ik niet weten onder welk gebruikstarief ik die (leren) hoesjes moet plaatsen.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

 

Alvast bedankt,

 

Ryan

Link naar reactie
  • 0

Wil graag wat meer weten mbt Importeren uit China

 

Contact gehad met Fabriek heb wat spullen die ik wil importeren totaal 1000kg / 1ton,

ik kies voor zeevracht omdat ik op deze manier veel goedkoper uit ben, luchtvracht is veel te duur!

 

Nu betaal ik een inland Fee van 120 dollar aan hun transportkosten,port fee and customs fee etc.

Ocean Freight fee word voor 1000kg / 1 ton, maar 3 Dollar, Zijn dit ook meteen de totale transportkosten??

Dit zou betekenen dat ik voor 123 dollar het spulletje in Rotterdam heb, lijkt me aardig goedkoop voor dit gewicht!

 

Welke kosten kan ik nu nog verwachten? en aan wie maak ik dat geld dan weer over, het liefste haal ik zelf de spullen op in Rotterdam. Kan ik de tariff code aan hun opvragen?

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je krijgt hiervoor het transport naar Rotterdam. Maar dan begint het spel weer opnieuw. Je krijgt in Rotterdam nog een paar honderd euro voor je kiezen denk ik. Vraag wie de coloader is in Rotterdam en informeer daar. Wat ik zou doen is FOB kopen en hier lokaal iets afspreken met een expediteur (die zijn er vele dus keuze genoeg). Dan kun je in je eigen taal afspraken maken en een totaal prijs laten afgeven voor het transport gedeelte. Anders ga je toch nog verrassingen tegen komen verwacht ik.

 

Succes!

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je hebt de goederen exworks gekocht en je betaald de 120 dollar als CFR kost (FOB kosten + zee transport).

Dus mag u zeggen dat de goederen CFR Rotterdam zijn aangekocht.

 

Nu om te weten welke kosten je nog kan verwachten , zou je even moeten kenbaar maken om welk volume het gaat.

1000 kg kan minder dan 1cbm (M3) lood zijn , maar ook meer dan 20 cbm veren (ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel). Voor zeetransport wordt er in de meeste gevallen per volume gewerkt. Enkel in het geval dat het gewicht per CBM hoger ligt dan die 1000 kg, gaan ze u per gewicht factureren.

 

 

Die 3 dollar die u voor het "transport" betaald, kan u wel duur komen te staan. U heeft namelijk geen controle over de doorgeschoven kosten die een chinese agent (geselecteerd door de leverancier) aan uw expediteur gaat aanreken bij aankomst in Nederland. U heeft namelijk geen offerte van heb gekregen en zij kunnen u aanrekenen wat ze willen.

 

Lees het volgend artikel

 

Algemene raad :

 

1. Vraag een FOB prijs bij de leverancier en contacteer zelf een paar agenten (u kan dan offertes opvragen inclusief alle kosten en vergelijken vooraleer u de goederen verzend)

 

2. Vraag aan uw leverancier om bij zijn agent de kosten (CISF, EXchange Rate Surcharge,... ) bij aankomst op te vragen en u deze mede te delen.

 

3. Vraag een offerte DDU (eventueel zonder de lokale levering) aan.

 

In ieder geval, de kosten die u bij aankomst gaat moeten betalen liggen vele malen hoger dan de 120 dollar.

 

Edit: link aangepast

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Thnx voor de info !!

 

 

Ga hier even mee a.d slag.

Transport kosten china tot Rotterdam is 123 dollar dit valt nog mee...

Een agent is een persoon die een X bedrag krijgt die op de boot meegaat??

Vanaf Rdam worden producten opgeslagen en moet dit worden opgehaald door een transport bedrijf of kan ik dit ook gewoon zelf doen omdat het een om klein pakket gaat?? scheelt mij weer in kosten

 

tariffcode kan ik opvragen bij leverancier?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

"Een agent is een persoon die een X bedrag krijgt die op de boot meegaat??" ??

 

Met agent bedoelde ik de persoon of bedrijf die door de leverancier (bij CFR) is aangeduid om het transport naar nederland te organizeren (douane china, handeling, boeking,...). Dus eigenlijk een forwarder.

 

U kan in principe de goederen zelf gaan ophalen nadat deze door de douane zijn vrijgegeven. Uw expediteur verteld u dan wanneer en waar u de goederen mag gaan ophalen. (U gaat van hen normaal gezien een ophaalreferentie code ontvangen waarmee u meestal de goederen gewoon meekrijgt

 

1000kg is niet zo'n klein pakket ;)

 

De tariefcode kan u zeker bij de leverancier opvragen (kijk wel even na of het om de juiste code gaat) of u kan deze zelf opzoeken. Zoek even op higherlevel,nl . Hoe u aan de tariefcode komt is al heel wat keer aan bod gekomen.

 

In ieder geval, veel succes met uw project !! :)

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0
3. Vraag een offerte DDU (eventueel zonder de lokale levering) aan.

@Sanna Lin, waarin verschilt een incoterm DDU zonder lokale levering dan van DAF? en sowieso, waarom dan niet gewoon CIF? : het enige verschil lijkt mij dan dat het risico van zeetransport formeel al voor koper is, maar verkoper draagt zorg voor de (minimale) verzekering daarvan.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

DAF VS DDU

 

Effe verduidelijken (waarschijnlijk niet voor u Norbert maar voor wie niet bekend is met alle incotermen):

 

DDU staat voor Delivered Duty Unpaid: De verkoper is verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze afgeleverd wordt op het leveradres. De invoerrechten (en btw) worden wel betaald door de ontvanger.

 

DAF staat voor Delivered at Frontier : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze door de douane aan leveranciers zijde is vrijgegeven

 

CFR staat for Cost and Freight : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze in Nederland aankomt (voor het ontladen en inklaren van de goederen). De ontvanger betaald voor het afhandelen, inklaren en lokaal transport (incl btw en invoerrechten). De verzekering van de goederen is de verantwoordelijkheid van de ontvanger

 

CIF idem als CFR , enkel de verzekering wordt geregeld en betaald door de verkoper

 

 

DAF is inderdaad DDU zonder lokale levering en ik had beter die term moeten gebruiken.

 

 

DAF VS CIF

 

Nee, er is een verschil. Laat even de verzekering in het midden (ik raad zowiezo iedereen aan om zijn zending op de een of andere manier te verzekeren).

 

Bij DAF (DDU/DDP,DEQ) weet de ontvanger vooraleer deze de bestelling plaats wat de integrale kost gaat zijn van zijn zending. Bij CFR (CIF) weet de ontvanger dat niet. Aangezien de ontvanger niet de forwarder kiest heeft wel (indien apart aangegeven in de Proforma) zicht op de kosten van de leverancier, maar geen zicht op de kosten bij aankomst in Nederland

 

Het zijn net deze kosten die vrij sterk varieren en vaak ontvangers voor blok zetten.

 

Hoe gaat het vaak in zijn werk :

 

Leverancier ontvangt centen van chinese forwarder om zijn zending met hen mee te sturen. Leverancier rekent de aankoperer een laag bedrag aan aangezien dit hem aantrekkelijk maakt. De forwarder stuurt de zending naar Nederland op en bij aankomst stuurt hij zijn factuur op naar de nederlandse expediteur. Er is nergens een afspraak gemaakt over hoe hoog deze factuur mag zijn en indien u deze niet betaald mag de expediteur uw goederen niet vrijgeven.

 

CIF/CFR is interresant ALS u de kosten kent die u bij aankomst gaan worden aangerekend , Indien dit niet het geval is, kan het met deze kosten alle richtingen uitgaan.

 

 

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de uitgebreide uitleg , in mijn geval gaat het ook om cfr cost freight!

Nu ik deze info heb wil ik graag van leverancier wat meer duidelijk mbt kosten aan forwarder, neem aan dat hun wel een indicatie kunnen geven.

 

In principe is CFR gewoon heel erg onduidelijk, zaak om dit dus even te veranderen zodat ik een goede inschatting heb wat me te wachten staat.

Ik las ook iets over betaling factuur, betaal je de zending per direct aan de forwarder? Wat is het meest gebruikelijke?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

"Ik las ook iets over betaling factuur, betaal je de zending per direct aan de forwarder? Wat is het meest gebruikelijke?"

 

Bij het transport zijn meestal 4 partijen betrokken:

 

De verkoper , forwarder , koper en expediteur .

 

Bij CFR werkt de forwarder voor de verkoper en de expediteur voor de koper.

 

De verkoper betaald de forwarder voor de export en handeling bij vertrek en de koper betaald de expediteur voor de inklaring en handling bij aankomst.

 

Meer dan waarschijnlijk krijgt jouw expediteur bepaalde kosten (CISF, Exchangre rate surcharge, enviroment rate surcharge ,...) toegeschoven van de forwarder en die dien jij dan ook te betalen.

 

Meestal dient de factuur (inclusief btw en invoerrechten) voldaan te zijn vooraleer je de goederen in ontvangst kan nemen.

Van zodra de invoerrechten en btw gekend zijn kan u een factuur verwachten (van de expediteur) die u onmiddelijk dient te betalen.

 

mvg

 

PS: Norbert, bedankt voor jouw reus !!!!

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Effe corrigeren :

 

DAF staat voor Delivered at Frontier : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze door de douane aan leveranciers zijde is vrijgegeven en geleverd tot aan de landgrens.

 

Mijn statement :

" DAF is inderdaad DDU zonder lokale levering en ik had beter die term moeten gebruiken."

 

is dus niet correct . Bij DAF zijn de inklaringskosten voor de ontvanger en verschilt mede hiervan van DDU.

 

Zowiezo wordt de term DAF bij internationaal zeetransport zo goed als niet gebruikt.

 

Nu bij DDU kan men aangeven wat men als "leverings adres" beschouwd.

 

vb

U woont in Eindhoven maar wil zelf de goederen in Rotterdam ophalen.

 

U kiest dan voor de term DDU Rotterdam ipv DDU Eindhoven. Alle kosten tot vrijgave douane (EXCL. BTW en invoerrechten) zijn dan voor de leveracier en de ontvanger regelt de ophaling zelf.

 

 

Sorry voor de verwarring. maar wou het toch rechtzetten

 

 

 

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

 

Top!

Neem aan dat verkoper ook een indicatie kan geven van prijs expediteur? Regelt verkoper daar contact mee of ga ik zelf een expediteur contacten? dit is dus het inhandelingskosten en vrachtpenning.

Dat is gedaan, ben niet echt voorstander om factuur 100% voor ontvangst te betalen aan verkoper, Tips/ ervaringen? , deze stap betaal ik aan expediteur invoerrechten en belasting over mijn totale factuur.

 

Nu wil ik de producten zelf ophalen omdat dit in mijn ogen geld scheelt, kan ik gewoon met me bus langs de boot gaan staan en inladen?? Voor mij klinkt dit heel logisch maar kan me zo voorstellen dat hier ook weer regels voor zijn etc..

 

Annalin de uitleg met stappen erbij geven mij een goed overzichtelijk beeld van de procedure Bedankt daarvoor!!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je hebt zoals je het nu voorsteld geen enkele referentie of je veel of weinig betaald boven op het feit dat je geen controlle hebt op de zending/verscheping. Je bent op deze manier echt heel makelijke voor de gek te houden. Ken je deze leverancier goed genoeg om je geld aan over te maken zonder dat je een controlle moment hebt?

 

De kosten hier in NL zullen nog tussen de 150 - 200 euro (excl. invoerrechten en btw bij invoer) liggen verwacht ik zonder te weten met welke coloader het in Rotterdam gaat. Voor dit geld kun je ook de volledige zaak in eigen handen nemen (met iemand die je eigen taal spreekt wel wie je mocht het nodig zijn nog eens bij de oren kunt pakken).

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Fabriek naar Haven is 120 dollar, Ocean freight is 3 dollar totaal 123 dollar

 

 

Lading is 1000kg/ 1 ton:

Agent kosten worden :

Un-/Re-loading:Eur 75/TON OR Eur 30/m3(min 75) ?????? hier staan 2 prijzen welke kan ik aanhouden

LCL:Eur 21.5 w/m (= min)

Admin/D-O Fee:Eur 90/BL ????? 90 euro wat zit hier allemaal bij inbegrepen vind dit vrij hoog

Eco-Tax:Eur 13.5/BL

ISPC:Eur 4/BL

ERS :Eur 10 w/m

ISF:Eur 17.5 w/m (min 4CBM)

 

 

Welke kosten/personen kan ik nu nog meer gaan aantreffen?? Btw en invoerrechten?

Zending wil ik gewoon persoonlijk ophalen..

Alvast bedankt greetz

Link naar reactie
  • 0

Stroomwaards,

 

Als je gewoon bij 2 nederlandse logistieke bedrijven een offerte vraagt dan krijg je een mooi gesprecificeerd overzicht.

 

Op het moment dat je ziet dat je maar 3 usd voor zeetransport betaald dan kun je ook een beetje op je sloffen aanvoelen dat er een addertje onder het gras zit op het moment dat je van verdere diensten van deze aanbieder gebruik wil maken.

 

En hier hopen ze op. Je hebt ook niet veel keuze nu want je wil het zelf bij de haven op gaan halen. Een logistieke partij zal niet veel intresse hebben enkel de inklaring voor je te regelen.

 

Dus hier had je eerder over na moeten denken helaas.

 

1) je regeld de inklaring zelf

2) je schakeld de agent in en moet slikken wat ze rekenen. De bedragen hierboven schrik ik niet van.

 

Link naar reactie
  • 0

"Welke kosten/personen kan ik nu nog meer gaan aantreffen?? Btw en invoerrechten?"

 

De inklaringskosten zijn niet in uw lijstje vermeld.

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.