• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Ton,

 

Wij zitten met hetzelfde probleem, de inklaring in Rotterdam kost het meeste, het zijn allemaal kleine bedragen maar alles bij elkaar opgeteld kwamen wij op € 650,00 inclusief € 125,00 transsportkosten.

Gelukkig voor ons ging het om 2 samples voor eigen gebruik en kon het qua kosten dus nog wel uit maar als je meer en echt gaat importeren dan ligt het eraan hoeveel produkten je laat verschepen.

Binnenkort laten wij weer 6 produkten verschepen via zee, dit kost ons € 15,00 m3 en dat is niet veel dus zitten wij erover na te denken om de werkplaats maar helemaal opnieuw in te richten als showroom en alles in een keer te laten overkomen, de inklaringskosten blijven hetzelfde volgens mij alleen de vervoerskosten gaan omhoog omdat het gewicht en volume groter worden.

Misschien zijn er andere mensen die lid van dit forum zijn en hier meer van weten dan wij, mocht dat zo zijn dan wachten wij hun reacties even af om toch maar zo goedkoop mogelijk te kunnen importeren.

Nog even over de betrouwbaarheid van sommige zogenaamde fabrikanten/leveranciers, tot nu toe hebben wij altijd geluk gehad en alle goederen geleverd gekregen die wij hadden besteld maar ga eerst eens goed informeren/checken of het een fabrikant of leverancier is, vaak wordt er via tussenpersonen geleverd en betaal je dus meer, betaal nooit via Western Union/PayPal als je de fabrikant/leverancier niet kent, wij doen alleen zaken met vaste fabrikanten/leveranciers en doen betalingen alleen via de bank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Eddy de Jong

 

ADS-HOLLAND

Burgemeester de Kockstraat 73

7861AC Oosterhesselen

Drenthe

Nederland

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even alles op een rijtje:

 

Ex-Factory

Af fabriek, de goederen + verpakking

 

FOB - FOP + (lucht)havennaam

Free on Board, Free on Plain, dan zijn de goederen gestuwd op het schip, vliegtuig, dus prijs van de goederen + vervoer vanaf de fabriek naar de (lucht)haven + uitgeklaard + ingeladen

 

C&F, CIF + aankomst (lucht)havennaam

Costs and Freight, Costs, Insurance and Freight, alle voorgaande kosten (product, stuwen, vervoeren)

C&F=zonder transportverzekereing, CIF=mét transportverzekering

 

Wat dan nog erbij komt in het land van aankomst: inklarings- en handelingskosten, invoerrechten (if any), BTW. en vervoer naar de finale plaats van bestemming (je magazijn).

 

De laatste kun je bij elke havenexpediteur opvragen.

 

Betaling

Er bestaat ook nog een Creditbrief (Letter of Credit) - kost wat geld, en je kunt hem bij je bank aanvragen. Indien de bank bereid is een L/C voor je te openen, dan gaat zij voorwaarden stellen (meestal) via de bank van je leverancier. Wordt aan de voorwaarde voldaan, dan betaalt de bank uit. Doch in een eerdere fase al kan je leverancier verschepen, immers jouw bank heeft zijn bank gegarandeerd te zullen betalen. Zo'n L/C heeft een "uiterste houdbaarheid" - dus moet binnen een gegeven termijn alles geregeld zijn. Je klant zal een "irrevocable" L/C vragen/accepteren (onherroepelijk, dus je kunt je niet bedenken halverwege). Je bank kan hieromtrent alles vertellen. Het is heel oud en alle banken weten er alles van.

 

Hiermee worden zowel leverancier als koper beschermd!!!!

 

Tot slot: je kunt de goederen ook "in transit", in een "douane loods" houden tot verdere verscheping, naar het buitenland. Dan worden ze niet ingeklaard, geen invoerrechten en BTW omdat ze verder gaan naar een ander land (waar uiteraard de koper de invoerrechten en BTW zal moeten betalen).

 

Succes, Karel

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3

er komen allemaal hele mooie bedragen voorbij maar je kunt zo op je gezicht gaan met spullen bestellen in China.

 

er zijn een heleboel dingen waar je op moet letten en als je met chinezen begint te praten zijn het allemaal je vrienden.

 

voor die gene die al zaken doen doen in die regio moet de zin "Hello my dear friend " zeer bekend klinken.

 

weet er is al veel over gezegd maar ik wil alleen maar vertellen wat mijn ervaring is na 3 jaar bestellen in China voornamelijk in Shenzhen.

 

1 leer je fabrikant / tussenhandelaar kennen en dat wil niet zeggen dat een tussen handelaar slecht is want als je breed

besteld zul je toch bij de tussenhandel moeten zijn kost iets meer maar dat verdien je weer terug in tijd en transport kosten.

 

2 bestel eerst samples en test die goed het klopt wat hier eerder gezegd werd dat er vaak producten zijn die na 4 weken

al kapot gaan en zeker oppassen met electronica.

 

3 KOOP GEEN KOPIE MERK ARTIKELEN bij het bestellen van een ipod namaak NIKE of weet ik wat heb je grote kans dat

de douane het bij het inklaren vast houdt en vernietigd als het een 1 op 1 kopie is.

 

4 wees duidelijk in je order aanvraag naar je contact in china.

 

5 Let heel goed op ROHS papieren dat is een wet die afgelopen jaar in is gegaan die iedere fabrikant verplicht om zijn

producten te laten controleren op de hoeveelheid gevaarlijke stoffen in het product geen certificaat kan ook problemen

geven bij de douane. en alleen een ROHS stickertje zeg niks ze kunnen alles kopieren he.

 

6 dan het verhaal WU westen union money transfer het klopt dat dit heel link kan zijn maar als je de fabrikant goed kent is het

de snelste manier van betalen wij hebben net $ 20000 in 4 keer overgemaakt en de goederen zijn nettjes geleverd.

 

7 transport kan als je tijd genoeg hebt via zeevracht onze ervaring hiermee is vertrek in shenzhen en 28 dagen later staat het

gegarandeerd bij ons op de stoep in Antwerpen.

 

8 Zoek vooraf duidelijk de TARIC code van jou producten per product uit dit zijn de inklaar codes voor de douane en hiermee

bepaal je de invoerkosten heeft mij op de laaste order bv 15 % invoerkosten bespaard de invoer was op dat product

namelijk verlegd dus 0% als ik niet had gereageerd moest ik 15% betalen.

 

9 dan voor die mensen die veel invoeren en spullen in kopen voor eigen gebruik of directe export naar andere EU landen

vraag een verleggingsverklaring aan dan moet je de BTW niet voor te financieren.

 

10 Garantie ja dat hebben ze maar pas op vaak is dat geregeld maar transport naar China moet jij betalen zij betalen het

transport weer retour naar jou. vaak kun je met een fabrikant de garantie afkopen of 3 tot 5 % extra goederen krijgen.

 

11 Denk niet dat je de gans mer de gouden eieren hebt gevonden in china naast jou woont ook een jongen met een pc en

die besteld net zo hard op internet als jij.

 

12 Vertel nooit je totale idee aan de leverancier ze zijn er zo mee weg splits orders des noods op bij diverse leveranciers

zodat de ene niet weet wat de andere voor je maakt.

 

13 In china vragen ze altijd een MQO van rond de 1000 stuks dit doen ze om 2 redenen inkoop grondstoffen en om de

particulier buiten te houden wees dus bereid om groot in te kopen of vindt een partner in die regio om voor je in te kopen.

 

14 als je samples besteld laat hun de verzending regelen wij doen heel veel via UPS belgie maar de fabrikant doet nog veel

meer met UPS hongkong en krijgt dus een veel betere prijs en je betaald bij lucht vracht niet noodzakelijk het gewicht

vaak is het meer de omvang van het product.

 

15 dan de fout die veel mensen maken omdat de chinees dat aanbood het klinkt zo verleidelijk.

je betaald $ 3000,00 voor een aantal dvd speler ik noem maar wat. vaak zegt de fabrikant dan zal ik een lagere factuur

bij de zending doen dan betaal je minder invoerrechten en BTW.

heel verleidelijk maar als je ooit controle krijgt ben je de lul om het maar plat te zeggen.

je hebt namelijk geld over gemaakt 3 weken voor aankomst en de belasting is ook niet gek.

Wat wij wel doen tegen woordig is als er development kosten zijn die apart betalen dat is namelijk een dienst in China

en daar kan geen invoer recht over worden gevraagd. zorg wel dat je de aparte facturen daar van hebt.

 

16 Veel plezier met het zaken doen in China ik doe dit al jaren en het blijft leuk heb er veel goede contacten gelegd

en zoals het er nu uitziet gaan we daar een agent inhuren dat is eigenlijk wel een pre als je daar veel zaken doet

 

 

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en ik hoop dat ik hier ook nog wat van kan leren je bent nooit te oud om te leren he

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste wil ik mijn complimenten geven aan dit forum, Super!

 

Ik sta op het punt om een sample-package te bestellen vanuit China.

Nu vraagt hij of ik een account aan wil maken bij UPS of TNT zodat hij de samples direct kan versturen en ik de verzendkosten aan TNT of UPS betaal...

 

Is dit aan te raden?

Dit is de eerste keer dat ik iets uit China wil laten komen, als test.

Ik weet dus niet of ik veel vaker gebruik ga maken van het TNT/UPS account...

 

Zijn verzendkosten:

"Freight cost from NINGBO to Holland: USD 65"

 

Het zal maar een klein doosje zijn wat er verzonden dient te worden.

30 stuks in blisterverplakking...

 

Wat zal ik doen?

Verzendkosten ($65,-) aan de fabrikant betalen?

Of account aanmaken en afwachten wat dan de kosten zullen zijn....

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groeten,

 

-BARNI-

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

Weldra ga ik naar China en wil er een eigen winkel met degustatieruimte starten, ik wil ( super de luxe)goederen uit europa naar China, laten brengen (onder koeling), daar om het om verse delicatessen gaat met beperkte versheidsdatum is enkel per vliegtuig onder koeling het snelst.

Welke vergunningen heb ik in China nodig en waar moet ik ze aanvragen ?

Alle info ivb met export uit europa naar China is welkom, ik wil alles weten voor ik vertrek naar China.

Dank bij voorbaat voor uw reacties.

M. L.van Hoegaerden

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook weer een vraag.

 

Zojuist krijg ik dit bericht binnen:

"The sample will be ready the day after tomorrow, maybe batteries will be not included as it is not permited during the air transportation"

 

Klopt het dat dat niet mag?

Ik heb wel eens als consument iets uit azie besteld, en daar zat de batterij gewoon bij!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

@Toucan

Vergeet het maar. In China is het al lastig om te bepalen wat de wetten zijn en je krijgt te maken met officials die de wetten niet kennen of interpreteren naar eigen smaak. Ga naar China en zorg dat je contact krijgt met Chinezen die je kunnen helpen. Dit is, zeker als je geen ambtelijk Chinees leest, niet te doen vanuit Nederland.

@barni

Het mag inderdaad vaak niet, maar controle is erg laks. Dus zo af en toe zitten ze erbij, zo af en toe mogen ze niet mee. Tenminste, dat is mijn ervaring. Verder zijn koerierskosten vanuit China naar Nederland vaak veel lager dan andersom. Ik denk dat je voor 65 euro redelijk goed zit (pakje vanaf 1,5 kilo)

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo beste Forumleden,

 

Wij zijn een startende onderneming dat volgende maand een kleine sample order willen bestellen vanuit China, nu hebben wij gehoord dat het goedkoper is om deze produkten via Antwerpen te laten lossen/inklaren, is dit waar of kunnen wij toch beter via Rotterdam lossen/inklaren?

Ik hoop hier zo gauw mogelijk wat meer duidelijkheid over te kunnen krijgen, misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Met vriendelijke groet,

 

ADS-HOLLAND

Eddy de Jong

ads-holland@live.nl

Mobiel: 0615261274

 

 

Beste Eddy, dat verhaal kan wel kloppen chemische/ brandbare/ontplofbare stoffen mogen niet in de luchtvracht. De apparaten waar jij het over hebt komen allemaal per schip(inclusief batterijen) echter zijn er ook genoeg situaties waarbij de batterijen wel per luchtvracht meegaan. Dit heeft dan echter meer te maken met het niet erbij nadenken of erbij stilstaan van de verzendende partij. Bestel je via internet bijvoorbeeeld electronica met batterijen of accu's in amerika zul je het vaak gewoon via dhl of ups geleverd krijgen en die douwen het gewoon in een van hun eigen vliegtuigen. Maar het mag dus niet.
Link naar reactie
  • 0

@Lampje,

 

Beste Eddy, dat verhaal kan wel kloppen chemische/ brandbare/ontplofbare stoffen mogen niet in de luchtvracht. De apparaten waar jij het over hebt komen allemaal per schip(inclusief batterijen) echter zijn er ook genoeg situaties waarbij de batterijen wel per luchtvracht meegaan.

 

Dit is niet helemaar waar en ik meld dit hier louter voor iedereen die ooit behoefte hieraan zal krijgen! (in dit geval wordt vermoedelijk te duur). Er zijn specialisten in luchtvervoer die een certificaat hebben om gevaarlijke goederen te vervoeren via de lucht (op gewone lijnvluchten). Z.g.n. "Dangerous Goods Management". In Nederland zit er een in Badhoevedorp (Dangerous Goods Management BV). Geen spam, heb niets mee te doen.

 

Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Geachte collega ondernemers,

 

Gaarne opletten met transacties vanuit China. We hebben het in het verleden gehad dat er de monster zending via TNT werd gestuurd en daar in zaten 2 nieuwe tft schermen.

 

Toen de partij door onze klant werd verzonden vanuit China kregen wij als customs clearance company de goederen binnen. Tijdens het uitladen bleek de lading 2e hands beeldschermen te bevatten. De klant had alles compleet al betaald aan de leverancier.

 

Wij hadden het advies gegeven om via een letter of credit te werken en CIF leveren van de goederen. Tenslotte dien je je douane aangifte op CIF niveau in te dienen. Dus betaald alles aan de leverancier en maakt duidelijke afspraken met de levertijden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hadden het advies gegeven om via een letter of credit te werken en CIF leveren van de goederen. Tenslotte dien je je douane aangifte op CIF niveau in te dienen. Dus betaald alles aan de leverancier en maakt duidelijke afspraken met de levertijden.

 

Bedankt voor de waarschuwing, dit kan uiteraard overal gebeuren. Oplichters wonen zelfs in Nederland ;D

 

Echter,CIF laten leveren met een letter of credit kan wel, maar ook dan moet je je geld nog maar terug zien te krijgen na betaling aan de bank. De bank geeft ook niet zomaar geld terug op jouw zending, ook bij de bank is het cash for documents. En pas na de cash krijg je dus je goederen, opgelicht? Zelfde verhaal, moeilijk terug te halen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Ik ben jullie forum al een tijdje aan het volgen en veel bijgeleerd ondertussen.

Nu heb ikzelf ook eens een vraagje.

Ik zou mss sierverwarmingselemeten willen importeren uit china. 2 modellen interesseren mij het meest. 1 Ervan werkt gewoon op hout, kolen of eender wat. Het andere werkt op gas.

We zouden binnenkort van elk een sample willen laten komen. Tot hier geen probleem.

Stel dat de samples ons bevallen en we een klein container (20, en dus geen 40) willen laten komen, wat zijn de kosten dan die erbij komen?

Transport per boot ongeveer 2000€ (juist?)

Verzekering?

Douanekosten?

Bijkomden kosten?

 

Wat moet er allemaal betaald worden vooraleer we onze goederen hier hebben en kunne leveren aan onze klanten?

Moest het van belang zijn, een container vol zou ons rond de 14000 dollar (aan goederen) kosten.

 

Moeten we daar belastingen op betalen?

Uitvoer- invoerrechten?

Is een licentie hiervoor verplicht? Waar verkrijg je al de nodige info en documenten?

Nogmaals, het gaat hier wel om een Belgische firma (sorry :-) )

Welke winstmarge wordt er gehanteerd voor deze markten?

En welke kortingen worden gegeven aan verdelers?

 

Ik werk nu zelf bij de firma van mijn vader, maar wij kopen momenteel aan in Duitsland, dus heb 0.00 ervaring hiermee.

 

Alvast bedankt

 

Gregory

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

Weldra ga ik naar China en wil er een eigen winkel met degustatieruimte starten, ik wil ( super de luxe)goederen uit europa naar China, laten brengen (onder koeling), daar om het om verse delicatessen gaat met beperkte versheidsdatum is enkel per vliegtuig onder koeling het snelst.

Welke vergunningen heb ik in China nodig en waar moet ik ze aanvragen ?

Alle info ivb met export uit europa naar China is welkom, ik wil alles weten voor ik vertrek naar China.

Dank bij voorbaat voor uw reacties.

M. L.van Hoegaerden

 

Hi,

 

Wellicht kan ik je aan iemand voorstellen (per mail) die net terug is in NL vanuit China met een zelfde soort verhaal.

 

Edit: communicatie graag via het forum Wesley, niet via allerlei privé e/mailsadressen.

 

Gr,

 

Wesley

 

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

ik heb een pallet laten komen uit china,

 

de kosten zijn voor een pallet van 1 cub waarde 210 euro ijzerwaren

 

60 euro import service fee

75 euro ad.fee

7 euro eco tax

4 euro espc fee

17 euro lcl chargers

60 euro un reload fee.

 

daar buij komt nog douane en btw,

 

kan iemand mij vertelen of deze kosten redelijk zijn en wat import service fee betekent.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik doe al een poosje zaken op China en heb over de afgelopen jaren verschillende goede en minder goede ervaringen opgedaan. Wat me iedere keer opvalt, is dat Chinezen (lekker generaliserend, ik weet het) er vaak een erg korte termijnvisie op na houden.

 

Bij het afgeven van offertes zijn ze superscherp, takelen ze je snel binnen als klant, maar zodra er een relatie is (of je denkt die te hebben) dan veranderen de voorwaarden weer even snel. Ook voor de bijkomende kosten moet je vreselijk alert zijn. Dit heeft me inmiddels al behoorlijk wat centjes gekost en ik werd het oook een beetje zat om de hele tijd alles te moeten controleren wat feitelijk niet meer gecontroleerd hoefde te worden.

 

Omdat ik dacht het allemaal wel zelf te kunnen, maakte ik geen gebruik van een sourcer of handelshuis. Tot dat ik hier op het Forum op het nut daarvan gewezen werd en als test een nieuw product (productie en import van NdFeB magneten) onderbracht bij een handelsbedrijf (impexbel, zie een stukje terug). Ik moet zeggen; er gaat een wereld voor mij open!

 

Doordat dit soort bedrijven zelf in China aanwezig zijn, de markt goed kennen en het gehele traject van sourcing, productie- en documentcontrole tot aan aflevering voor de deur voor je regelen, scheelt mij dat vreselijk veel werk. Je weet van te voren waar je aan toe bent wat betreft de kosten (die 10% heb ik al terugverdiend doordat ze zelfs de prijsonderhandelingen succesvol voor mij regelde).

 

Ik zou niet anders meer willen en zou iedereen willen aanraden om gebruik te maken van een handelshuis met "eyes and ears" in China. Het scheelt mij in ieder geval een boel muntjes, irritatie en zorgt voor een stukje piece of mind!

 

Goede zaken!

 

 

 

 

 

Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars

Link naar reactie
  • 0

Al enige tijd (lees 2 jaar) koop ik electronica onderdelen in, in China. Gaat allemaal goed.

Nu wil ik ook gewone witte t-shirts en ander merkloze kleding invoeren (dus geen fake wat zoveel wordt aangeboden op Alibaba.com).

 

Maar vele van deze bedrijven hebben een MOQ van paar honderd stuks.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik in contact kan komen met kleinere bedrijven?

 

Is het verstandiger om zelf even een bezoek te brengen aan de locals?

 

Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zit ook met dezelfde vraag!

Graag had ik goederen laten overkomen uit china ( Het zijn kleine producten, 6.4gram per stuk ( materiaal=mousse) en het gaat om 1000 stuks.

Volgende mail kreeg ik:

 

Dear Michiel,

 

Yes,altogether it is USD360 for 1000pcs nail buffer.

Please advise your delivery address to us.

 

Best regards,

Fanny

Hello Fanny,

 

 

 

 

Thank you for your quick replay!

 

So all togheter it will be 360 dollar, for this price the 1000 pcs are in Belgium? Where will the delivery adress be?

 

Many thanks,

 

Michiel Coppens

 

 

 

 

Dear Michiel,

 

Thanks for your inquiry .

MOQ is 1000pcs

unit price:USD0.15 per pc

express cost is USD210.

TOTAL IS USD360 for 1000pcs.

size is 9x3.5x2.3cm

 

Best regards,

Fanny

 

 

NU MIJ VRAAG: Die 360 dollar, komen daar nog andere kosten bij eens het hier geleverd is?

Zij zegt: geef me je adres en ik stuur ze op, hoe gaat dat precies? Nemen zij contact op met een transporteur van hier?

 

Link naar reactie
  • 0

Best Michiel,

 

Daar ga je normaal gezien nog invoerrechten op moeten betalen en de btw voorschieten. Normaal gezien komt er nog een adminstratieve kost bij van de expres leverancier (paar percentjes).

 

mvg

Rachim Elm

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier nu al alles doorlezen, heel veel bijgeleerd maar zit toch nog met een vraag als beginnend importeur.

 

Ik zou een kleine sample lading van 4 stuks willen importeren uit China. Totaal gewicht: 15Kg , Alles in 1 doos met afmeting: 55×30×40cm en een waarde van goederen in totaal $360.

 

Vragen:

- Is het altijd goedkoper om via schip te importeren dan via lucht? (Maw zijn er voor kleine bestellingen geen zotte extra toeslagen)

- Als ik dat dan via schip laat komen via DHL, betaal ik dan nog extra kosten (buiten BTW) daarop, of is dat een all-in prijs

- Iemand enig idee wat het me zal kosten om te laten leveren. Een ruwe schatting is meer dan voeldoende.

- Als er wordt aangevinkt op de papieren 'Sample' , wat voor voordelen geeft me dit (geen belastingen?) en als er een korting is, kan ik dat dan uit de hoedanigheid van particulier of heb ik een nummer van kamer van koophandel nodig?

 

Alvast bedankt.

Een beginnende ondernemer

Link naar reactie
  • 0

- Is het altijd goedkoper om via schip te importeren dan via lucht? (Maw zijn er voor kleine bestellingen geen zotte extra toeslagen)

- Als ik dat dan via schip laat komen via DHL, betaal ik dan nog extra kosten (buiten BTW) daarop, of is dat een all-in prijs

- Iemand enig idee wat het me zal kosten om te laten leveren. Een ruwe schatting is meer dan voeldoende.

- Als er wordt aangevinkt op de papieren 'Sample' , wat voor voordelen geeft me dit (geen belastingen?) en als er een korting is, kan ik dat dan uit de hoedanigheid van particulier of heb ik een nummer van kamer van koophandel nodig?

 

1. Nee, zeker voor zo'n kleine zending is een koerier veel goedkoper.

2. Nog nooit per DHL zeevracht verzonden, dus dat zou je daar na moeten vragen.

3. Versturen met koerier kost ongeveer 150 euro.

4. Je hoeft dan waarschijnlijk geen btw en invoerrechten te betalen. Wel geef je daarmee aan dat je de artiklen niet koopt voor de handel maar enkel als monster. Aangezien het transport je ongeveer maar gaat kosten als het product, lijkt dat aannemelijk.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

- Is het altijd goedkoper om via schip te importeren dan via lucht? (Maw zijn er voor kleine bestellingen geen zotte extra toeslagen)

- Als ik dat dan via schip laat komen via DHL, betaal ik dan nog extra kosten (buiten BTW) daarop, of is dat een all-in prijs

- Iemand enig idee wat het me zal kosten om te laten leveren. Een ruwe schatting is meer dan voeldoende.

- Als er wordt aangevinkt op de papieren 'Sample' , wat voor voordelen geeft me dit (geen belastingen?) en als er een korting is, kan ik dat dan uit de hoedanigheid van particulier of heb ik een nummer van kamer van koophandel nodig?

 

1. Nee, zeker voor zo'n kleine zending is een koerier veel goedkoper.

2. Nog nooit per DHL zeevracht verzonden, dus dat zou je daar na moeten vragen.

3. Versturen met koerier kost ongeveer 150 euro.

4. Je hoeft dan waarschijnlijk geen btw en invoerrechten te betalen. Wel geef je daarmee aan dat je de artiklen niet koopt voor de handel maar enkel als monster. Aangezien het transport je ongeveer maar gaat kosten als het product, lijkt dat aannemelijk.

 

Succes!

 

Volgens de invoice die ik krijg gaat dat grapje importeren mij 280$ kosten voor 20kg ... kan dat (dus zonder express en dergelijke he)??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.