• 0

Kosten import uit China

Hallo iederen

 

Ik ben een startend ondernemer en zou graag mijn goederen importeren uit China.

 

De vraag is nu, als ik mijn kostprijs ken in China , hoeveel percent zou ik er dan moeten bij tellen als ik mijn product hier voor mijn deur wil hebben staan ? Wss verzekering van container, kost van transport, en ik weet niet wat voor kosten ze je allemaal aanreken als je het importeert, dus invoerrechten en al de rest.

 

Alvast bedankt

 

groetjes

Dimitri

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Karin,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik zal het bedrijf vragen of ze ook FOB kunnen leveren.

Het geheel weegt 280 KG.

Klopt het volgende rekensommetje een beetje:

 

Goederen 2862,53

Transport 150 (of dus nav offerte eigen transportbedrijf)

Invoerrechten 105,40 (3,5%)

BTW 592,41

Losse items als lossingskosten, inklaring (alles voor 280KG) 235

Totaal 3945,34

 

Als de leverancier FOB levert, is het enige wat ik verder moet regelen dat het transportbedrijf het ophaalt vanaf de haven van China tot onze stoep zeg maar?

 

Dit is trouwens het bedrijf:

http://www.made-in-china.com/showroom/sunlight365

 

Ik ben hiermee echt geholpen! Ik zag door de bomen het bos niet meer.. en het scheelt dan toch al wel gauw 5000 euro met een NL leverancier!

 

Hoi Meri, Ik heb het sommetje niet nagerekend, maar het ziet er op het oog goed uit. De transporteur regelt verder alles voor je als je daarvoor kiest, dus dat is makkelijk.

Het bedrijf oogt ook goed op het eerste gezicht, maar dat kun je beter zelf inschatten nav de contacten die je ermee hebt gehad.

 

De KVK geeft 1x per zoveel weken een seminar: importeren, wellicht interresant om het eea helder te krijgen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ben nog steeds e.e.a. aan het uitzoeken!

Indien we het met DHL of UPS laten verzenden, zitten we dan ook met de kosten als lossings kosten, inklaring kosten etc?

BTW en invoerrechten dus wel. Komt er verder nog wat bij kijken?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil kleine hoeveelheden telefoons bestellen uit China, en dan

stapje voor stapje goter worden.

 

ik heb aantal bedrijven gevonden via google en made-in-china.com

 

made-in-china heeft deze bedrijf golden member status. Hierdoor denk ik dat het betrouwbaar is.

Op zijn http://wangpeijiang73.en.made-in-china.com/

staat niet alle producten die ik via email heb gekregen. De prijzen zijn best goed (laag). Ik weet dat er zoveel namaak producten in China zijn. Ik wil geen namaak. Het gaat om hele kleine hoeveelheden, zal ik het doen of niet ???

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb onlangs een 50-tal producten geïmporteerd uit China. Ik sta nog niet ingeschreven bij de KvK maar ga dit wel snel doen, en wil de producten dus verkopen.

Ik heb over de producten €105,50 aan BTW betaald en vroeg me af of ik dit nog terug kon krijgen? Ook omdat ik nu nog niet ingeschreven sta. Of is het sowieso niet mogelijk om de BTW over de geïmporteerde goederen terug te krijgen.

 

Alvast bedankt,

 

Robert-Jan

 

Als jij je alsnog laat inschrijven bij de KvK, met als startdatum de datum waarop je bent begonnen ondernemershandelingen te verrichten (markt verkennen, contacten zoeken e.d.), dan kan je de BTW bij invoer op je aangifte BTW terugvragen. Geen probleem.

 

Als je zaak echt gaat lopen en je voert vaker in, dan is een invoervergunning een aanrader. Je betaalt de BTW dan niet direct bij de invoer, maar verlegt 'm naar je aangifte. Per saldo geen verschil omdat je de BTW dus op aangifte ook terugvraagt. Je hoeft de BTW dan echter niet voor te financieren.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 1

Hierdoor denk ik dat het betrouwbaar is.

Op zijn http://wangpeijiang73.en.made-in-china.com/

staat niet alle producten die ik via email heb gekregen. De prijzen zijn best goed (laag). Ik weet dat er zoveel namaak producten in China zijn. Ik wil geen namaak. Het gaat om hele kleine hoeveelheden, zal ik het doen of niet ???

 

Ik zag toevallig ook dSLR camera's staan daar, ze leveren Canon, Olympus, Sony, kortom grote kans dat het fake is. Er is een agent van ons langs de deur gegaan om te controleren, het telefoonnummer werkt niet meer en de deur van het bedrijf zit op slot, geen reactie bij kloppen of aanbellen.

Link naar reactie
  • 0

Indien er mensen of bedrijven zijn die twijvelen aan een made-in-china.com of alibaba.com bedrijf kan ik zo na gaan of het goede en/of echte bedrijven zijn. Svp niet vragen voor: mp3 spelers, fotocamera's of mobiele telefoons etc etc, ga er maar van uit dat het nep is.

 

Om de spampolice voor te zijn: kost niets. Ik heb enkel 2 medewerkers die voor deze platforms gewerkt hebben en toegang tot de databases hebben. kleine moeite om HL leden te helpen.

 

Cheers

Link naar reactie
  • 0

Ondanks alle info op deze site nog een vraag.

Als je goederen wilt importeren en zelf mee terug neemt na een bezoek aan China,

hoe werkt dat op Schiphol? Ik kan nergens vinden wat je behalve de invoerrechten moet betalen.

Hoe werkt dat met de BTW, mag je die laten op de aangifte verwerken, de vrijstelling om direct te betalen

krijg je pas als je met regelmaat importeert? Mag je als het bedrijfsmatig is

wel goederen meenemen? Aangezien wij af en toe in China komen, zou het voor ons interessant

kunnen zijn. Iemand hier ervaring mee?

 

gr. Diaan

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Diaanb,

 

Gewoon in de bagage stoppen die je in China incheckt.

 

Mocht er in Nederland vragen komen dan zeg je samples. geen waarde en zeggen dat je ze ook gratis van de fabriek gekregen hebt. Verweider in china de orginele verpakking etc om zo niet de indruk te wekken dat het om commerciele produkten gaat.

 

Zeker met bv kleding, nooit in de orginele verpakking met labels eraan etc etc , gewoon alsof het jouw eigen kleren zijn in de koffer.

 

Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
  • 0

Paul, bedankt voor je reactie.

Tot hoeveel producten is het aannemelijk dat het om samples gaat?

Heb je daar enig idee van?

Het gaat niet om goederen waarvan je kan denken dat het voor mijzelf bestemd is.

Ook is het de bedoeling dat het daarna verkocht wordt zonder gerommel in de administratie en

zullen we als we niet zelf naar China gaan de producten importeren.

Wij willen nu een bezoek aan een fabriek brengen en alvast wat meebrengen.

Idd wel om te zien hoe dit product bevalt voordat we gaan importeren.

Je zou het dus wel als samples kunnen benoemen.

Ik twijfel alleen hoe hiermee om te gaan bij de douane van Schiphol.

Link naar reactie
  • 0

Hoi, ik heb dit hele draadje doorgelezen en toch nog wat vragen.

 

Ik wil rond de 35 kilo aan spullen importeren uit China. Afmetingen doos 45x45x50cm. Inkoop 300 dollar, door verkoper geschatte transportkosten met koerier 600 dollar.

 

Als ik dit zelf regel, welke koerier is dan kostentechnisch interessant FedEx, DHL, EMS, UPC, DHL, TNT? Het valt me trouwens op dat websites van koeriers iha ingesteld zijn op export en veel minder op import en nogal gesloten zij als het om tarieven gaat.

 

Wie zorgt er voor de transportdocumenten? Doe de verkoper dat of moet ik dat doen als ik zelf de koerier regel? Stelt de koerier ook nog documenten op of gaat deze er van uit dat alle documenten in orde zijn?

 

Welke transportdocumenten zijn dit dan? Factuur met inkoopwaarde, letter of origin (niet echt meer nodig begreep ik), pakbon. Verder nog iets?

 

Is het kostentechnisch gezien meestal beter om de verkoper de koerier te laten boeken?

 

Klopt het dat de koerier altijd voor uit- en inklaring zorgt bij de douane in China en in Nederland?

 

Klopt het dat de koerier altijd de BTW (ik heb geen vrijstelling) en invoerrechten bij mij bij aflevering incasseert? Schieten zij dat dan voor bij de douane of zo?

 

Klopt het dat de BTW (19%) en invoerrechten (in mijn geval 2.1%) over de douanewaarde worden berekend?

 

Klopt het dat de douanewaarde in mijn geval 900 dollar is (inkoop + transport)?

 

Ik zou in contact willen komen met een betrouwbare tussenhandelaar in China die mij een diversiteit aan temperatuur meetinstrumenten kan leveren. Het gaat in beginsel om relatief kleine orders, zeg tot 500 euro inkoop. Tips graag per direct contact.

 

Hoop vragen toch nog, maar wellicht dat iemand de moeite wil nemen. Alvast heel erg bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je in China artikelen koopt en gebruik wil maken van de diensten van bedrijven als DHL/EMS/TNT, kun je het beste dit via een agent doen. De agent verstuurt dagelijks een volume en heeft hierdoor veel betere prijzen.

 

Probleem is enkel dat je een agent moet zien te vinden in de omgeving van de fabriek... Das niet altijd makkelijk vanuit Nederland en al helemaal niet als je geen Chinees spreekt.

 

Agent is vele malen goedkoper, kan tot 5x goedkoper in vergelijk met direkt DHL opbellen.

 

Bijkomend puntje is dat het verzenden via een agent soms een dag of 2 langer duurt, maar dat is meestal niet erg.'

 

Rere, 35 KG direkt met DHL ofzo gaat zekers 15 euro per kilo kosten, agent misschien 4.5-5 euro per Kg.

 

Op de UPS bon kun je aangeven dat het om samples gaat, commerciele waarde 0.00 USD. Maar goed dan moeten het ook echt samples zijn en dan nog is de Nederlandse douane vrij om tot een andere conclusie te komen. Verders zijn andere documenten niet nodig.

 

Wanneer de douane niet in het verhaal van samples trapt, dan maken zij een schatting van de waarde en wordt je hierover aangeslagen.En ja, bij aflevering moet je dit dan betalen. Ik geloof dat je dan eerst opgebelt wordt, maar dit is niet bij alle express diensten zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg onder de indruk over de kennis die ik hier gevonden heb,mijn dank daarvoor.

Ik koop ongeveer voor 5 jaar in china mijn producten in ,tot nu liet ik dat altijd verzenden via DHL of UPS .

dit omdat het nogal kleine producten zijn die gemakkelijk in 1 of 2 dozen te verzenden zijn(fournituren).

En lekker makkelijk omdat het aan de deur wordt afgeleverd binnen 1 week ,je betaald je kosten en klaar.

Maar nu heb ik een grotere bestelling gedaan ,gewicht ligt rond de 120 kilo,en willen ze het per schip verzenden.

nou kan ik hier helaas niet helemaal mijn antwoord vinden in dit forum.

 

Hoe gaat het in zijn werk zodra de boot met mijn vracht in Rotterdam aankomt ?

 

Wie haalt het van de boot af klaart het in en zorgt ervoor dat het bij mijn bedrijf afgeleverd wordt ?

ik weet dat ik daarvoor een schipping agent voor moet inschakkelen maar wie wat waar en hoe duur zal dat zijn ?

voor mij is dit dus echt abacadabra op dit moment.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag importeren uit China en heb een vraagje daarover.

 

Omdat ik dievrse leveranciers heb gevonden in China zou ik eigenlijk iemand willen hebben die alle bestellingen bij alle leveranciers ophaalt en dan pas naar Nederland verscheept... Zou dat goedkoper zijn dan door de leveranciers afzonderlijk van elkaar de bestelling laten verzenden?

 

Heeft iemand een naam van zo'n transporteur in China die betrouwbaar is?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ook ik ben nieuw hier op deze site, die trouwens boordevol nuttige informatie staat.

Maar voordat ik uren aan het lezen ben, kan wellicht iemand mij een duwtje in de goede richting geven.

Want ik wil wellicht eenmalig 1 product bestellen (plastic) en wil eigenlijk weten wat het me allemaal gaat kosten, zodat ik een redelijke Nederlandse verkoopprijs kan bepalen voordat ik mezelf in de vingers snijd...

 

Ik heb al gesproken met de nodige Amy's, Amber's en Sherry's.

1 bedrijf heeft mij 2 samples opgestuurd die kunnen nu ieder moment binnen komen.

 

Hier wat prijzen:

 

Quantity: 1,000 pcs - Unit Price: USD$0.54/PC FOB Xiamen Port

Quantity: 5,000 pcs - Unit Price: USD$0.49/PC FOB Xiamen Port

 

Prijzen zijn overigens bij meerdere bedrijven ongeveer hetzelfde, of kan/moet ik nog pingelen??

Verder wil ik er wellicht een 2 kleuren logo op laten drukken, ik kom zelf uit de Grafische Wereld, zou de kwaliteit daarvan ok zijn?

Ze hebben het dan over Silk screen printing, iemand een idee wat dat precies betekent?

 

Packing details:

Carton size: 55x40x36cm

75g/psc - 200 pcs/CTN (CTN betekent dat 200 stuks per doos?)

Gross Weight 16kg/CTN

 

Stel ik wil 2000 van die dingen, kan iemand mij uitrekenen wat mij dit allemaal gaat kosten?

En wat er nog allemaal bij komt?

Ik wil ze eigenlijk snel hebben (Eind Mei) maar via de lucht wordt natuurlijk een duur grapje?

 

Dan is er nog een bedrijf die ze ook aanbiedt met een Nederlands contactpersoon.

Die komen aan de volgende prijzen:

 

2000 stuks USD$1,29

Voorwaarden: Prijzen Franko Huis (DDP per zeevracht) aan jullie adres in Nederland incl. 2,7% invoerrechten, excl. BTW in US-Dollars. Betaling 50/50 per T/T bij order en verscheping.

Deze prijzen zijn franco huis: dus volledig inclusief transport, inklaren, invoerrechten en afleveren tot aan de deur (ex.BTW) er zijn geen bijkomende kosten zeggen ze...

 

Met wie zou ik nu het beste in zee kunnen gaan?

 

Ervaren verkopers/handelaars enig idee wat ik in Nederland/Belgie voor dit product zou kunnen vragen?

Met de winst hieruit zou ik een klein startkapitaaltje willen vergaren voor mijn nog beginnend bedrijfje.

Alle extra info is welkom, bij voorbaat dank.

 

Mvg. Maurice

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Interessant bericht. Maar hoe kun je nu van anderen hier verwachten dat ze je een advies hierover gaan geven? Dat zou aardig verkeerd af kunnen lopen. Ik denk dat je beter met je vraag bij een van de NL-Chinezen kunt informeren, die daar wonen en die van wanten weten. Zie voorgaande pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten ve tassenlijn.

Het contact in China heb ik ve ex collega en is voor zover ik in kan schatten betrouwbaar.

Een proto sample is onderweg, communicatie verloopt soepel.

de prijzen zijn ook ok.

Ik heb besloten die kant op te gaan en vlieg over een kleine 2 weken naar Hongkong om het sample door te spreken, stoffen in te kopen en de productie voor 400pcs op poten te krijgen..

Natuurlijk heb ik al wat vooronderzoek gedaan en probeer nu het hoognodige af te tikken ter voorbereiding op mijn trip.

 

Kan iemand mij vertellen waar ik nog op moet letten of wat ik echt niet moet vergeten?

Het betreft bv:

 

Het opzetten ve contract wat moet er allemaal in:

kwaliteit, levertijden, leveringsomstandigheden, prijs overeenkomst,wat als de levering niet goed is?

 

Daarnaast moet ik een transport verzekering afsluiten>> heeft iemand hier een tip voor of gaat dit via de transporteur?

zijn er nog andere verzekering waar ik aan moet denken?

 

Kortom dingen die ik absoluut niet over het hoofd mag zien voor mijn aankomende trip.

 

Barb

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

wat betreft de transporteur heb i kde tip voor Seaborn gekregen, ik heb 2 pakketjes via hun laten versturen voor een mooie prijs.

Ik vroeg me af waarom zij nog niet genoemd zijn want prijs technisch was het voor mij een groot verschil met de grote spelers (UPS, DHL etc)

Dus tenzij er negatieve ervaringen zijn..TIP!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.