• 0

eenmanszaak, help!

Bsete lezer,

 

Met een voorbereiding van tien maanden ben ik in oktober 2006 gestart met een praktijk in een nieuwbouw wijk van Amsterdam. De groei van mij cliënten is er, maar te langzaam om mijn maandelijkse kosten te kunnen dekken. Mijn aflossingen en huur zijn erg hoog!

 

Met behulp van een finacieel adviseur ben ik van start gegaan en heb een casco pand moeten huren en moeten verbouwen.De financiering heb ik van de ABN amro. Eén krediet voor de verbouwing, één voor inventaris en een rek. courant. De kredieten zijn vijf- en tienjarig.

 

Nu vijf maanden later; heb ik wel groei in mijn cliënten maar te lanzaam om mijn kosten te kunnen dekken.Van prive doe ik heel veel bij, maar ook dan is het moeilijk.......

De bouw van de woningen heeft een tijd stil gelegen, nu ben ik in Amsterdam zelf aan het netwerken. Ik kan wel de rekening courant flink opmaken maar dan ben ik bang dat ik maar een half jaar hiermee gered ben! En daarna flink in de problemen zit....

 

Daarnaast werk ik nog vier dagen in loondienst.

 

 

 

Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken. Moet ik nu al naar de bank voor een gesprek? kan ik mijn aflossingen uitsemeren over meer jaren?

 

Graag ideeen en adviezen.

 

Bij voorbaat dank,

 

Cien

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naar de bank gaan voor een lening bedoel je?

 

En je zegt dat je 4 dagen in loondienst werkt? Ik snap het niet echt, je hebt een praktijk bij huis? Wat voor praktijk als ik vragen mag?

 

En het salaris dat je verdiend met 4 dagen loondienst is niet voldoende om in je levensbehoeften te voorzien?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat je dus je salaris in de onderneming pompt om de huur te kunnen betalen. Ik begrijp ook waar je naar toe wilt: ideeen om in marketing te investeren zodat daar het geld in gaat zitten in plaats van in je huur, omdat door die marketing je meer klanten trekt en niet meer in loondienst hoeft te werken?

 

Als je verteld wat je al aan marketing gedaan hebt, kunnen we gaan aanvullen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo weer,

 

Ik zal alle vragen één voor één z.g.m. beantwoorden;

 

* Naar de bank gaan voor een lening bedoel je?

 

Nee, voor een gesprek. Of het mogelijk is mijn aflossingen uit te smeren over meerdere jaren.

 

*En je zegt dat je 4 dagen in loondienst werkt? Ik snap het niet echt, je hebt een praktijk bij huis? Wat voor praktijk als ik vragen mag?

 

Ik werk vier dagen in een andere praktijk om inderdaad mijn levensonderhoud te voorzien. Dus, ik heb geen praktijk aan huis! Het gaat hie om een Praktijk voor mondzorg(= ben mondhygiëniste).

 

* Doe ik aan marketting?

Eerst alle tandartsen aangeschreven, toen gebeld voor een afspraak maar geen respons.

Ik ga nu geregeld langs tandartsen in en om Amsterdam, maak kennis en vraag om samenwerking. Daarnaast doe ik aan flyeren en ik schrijf stukken voor de plaatselijke site. Ik heb ook een persbericht geschreven, maar de lokale kranten plaatsen hem niet ???

 

* '' Voordat ik hier een heel verhaal op ga hangen over een andere mondhygieniste wil ik eerst weten of ze dat inderdaad is en hoe ze nu werkt.En niet inbelangrijk war ze die vier dagen in loondienst doet".

Ik wil niet all mijn gevens bloot geven, maar ik werk in Noord Holland vier dagen.

 

Alvast bedankt,

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je hebt een nieuwe praktijk ingericht, maar je werkt nog vier dagen per week bij een andere praktijk omdat de klandizie van je eigen zaak nog op gang moet komen. De inkomsten zijn te laag en de kosten zijn relatief hoog, zeker omdat jouw praktijk vier dagen per week niet gebruikt wordt.

 

Je neemt aan dat je praktijk beter gaat lopen als de nieuwbouwwijk klaar is, en wil daarom een extra overbruggingskrediet.

 

Hoe ver reizen mensen voor jouw soort werk? Hoe lang blijven mensen bij hun bestaande mondhygiëniste na een verhuizing? Zijn er bedrijven in de buurt of passerende forenzen op redelijke afstand? Kun je jouw werk ook mobiel doen?

 

Met andere woorden: in hoeverre kloppen jouw aannames tav verwachte klantengroei en kun je dat met gerichte marketing stimuleren?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vanuit Amsterdam CS is het 10 min met de tram en de auto is de ring op. Wat mij opvalt is als de tandarts mij als mondhygiëniste aanraadt, mensen ook uit amsterdam zuid willen komen.

 

Ik denk mensen te bereiken uit amsterdam centrum, -noord, -oost, -zeeburg en diemen. Via tandartsen. Ik ga nu de tandartsen langs om ze te overtuigen om met mij samen te werken.

 

Mensen uit de omgeving zullen vaak een jaar na de verhuizing aan mij denken. Eerder dan de tandarts. Want sommigen moeten wel 4 keer per jaar naar de mondhygiënist.De tandarts houden de inwoners langer aan ivm hun vertrouwensband, die ze hebben opgebouwd.

 

Amsterdam Zuidoost is een afslag verder met veel bedrijven, maar ik weet niet hoe ik die bedrijven moet bereiken. De werknemers kunnen onder het werk door snel naar de mondhygiënist.

 

hebben jullie een idee hoe ik die bedrijven kan bereiken?

 

Inderdaad, mijn verwachte aannames waren te rooskleurig.

 

En kunnen jullie aangeven hoe ik dit bij bank moet aankaarten? voordat ik in de problemen zit?

 

Wat zijn jullie ervaringen met de ABN?

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik van mening dat je niet parttime ondernemer kan zijn met de faciliteiten die je nu hebt aangelegd ( je werkt immers niet vanuit huis).

 

Misschien is het een idee, zolang je nog bij je huidige werkgever werkt, 's avonds te werken in je eigen praktijk. Probeer hier dan ook toegvoegde waarde uit te halen. Er zijn een heleboel mensen die zo weinig tijd hebben, dat ze het 't liefste 's avonds zouden doen. En volgens mij zijn er niet zoveel mondhygiënisten die koopavond hebben..

 

Als je vervolgens met deze toegevoegde waarde naar de tandartsen gaat, zul je tevens veel meer resultaat boeken volgens mij.

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet wat een mondhygiëniste precies is, maar klinkt alsof het toch wel om een doorverwijzing van bij een tandarts gaat ?

Dan zou ik me niet zozeer focussen op bedrijven maar echt wel op de tandartsen zelf.

Mijn vriendin is orthondontiste en zij is toen ze haar praktijk paar jaar geleden opgestart is persoonlijk langs àlle tandartsen in de buurt gegaan voor een kennismaking en gesprek over doorsturen patienten.

 

Ze zegt ook altijd dat mensen blindelings hun tandarts geloven, ttz ze heeft wegens overvolle praktijk een wachttijd van minstens 6 maand waarin ze geen nieuwe patienten maar aan kan nemen en mensen zijn bereid om te wachten want 'mijn tandarts heeft u aanbevolen'.

 

b

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat mij opvalt is als de tandarts mij als mondhygiëniste aanraadt, mensen ook uit amsterdam zuid willen komen.

 

Ik denk mensen te bereiken uit amsterdam centrum, -noord, -oost, -zeeburg en diemen. Via tandartsen. Ik ga nu de tandartsen langs om ze te overtuigen om met mij samen te werken.

 

Dat lijkt me inderdaad een hele goeie.

 

hebben jullie een idee hoe ik die bedrijven kan bereiken?

 

Bedenk een all-in-one pakket dat je aan die bedrijven kunt aanbieden. Doe het dan bijvoorbeeld zo dat het bedrijf de factuur betaalt, en korting krijgt omdat ze meerdere mensen langssturen. Voor de werknemer kan het dan gratis zijn. Of biedt de werknemer een korting aan, zolang die niet te groot is.

 

Ik weet niet of het mogelijk is je werk op locatie bij die bedrijven te doen, maar als dat kan lever je op die manier nog veel meer service, en zal men eerder toehappen.

 

Deze dienst zou je denk ik het beste kunnen aankondigen met een mailing of een folder, waarna je een week later nabelt of ze die gelezen hebben, en of ze geintereseerd zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

hebben jullie een idee hoe ik die bedrijven kan bereiken?

 

Bedenk een all-in-one pakket dat je aan die bedrijven kunt aanbieden. Doe het dan bijvoorbeeld zo dat het bedrijf de factuur betaalt, en korting krijgt omdat ze meerdere mensen langssturen. Voor de werknemer kan het dan gratis zijn. Of biedt de werknemer een korting aan, zolang die niet te groot is.

 

 

Nieuwe secundaire arbeidsvoorwaarden ? 8)

 

Persberichtje naar de lokale krantjes.

Bedrijven betalen steeds vaker blabla

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.