• 0

Deelname aan lokale bedrijfsbeurs

Sinds eind December ben ik gestart met mijn bedrijf(ICT Dienstverlener gericht op hetMKB).

Ik heb een stand gehuurd op een lokale bedrijvenbeurs. De twee doelen van deze beurs zijn naamsbekendheid bij de lokale ondernemers + een aantal afspraken met potentiële nieuwe klanten.

 

De planning is om in de stand een groot lcd scherm te monteren met hierop een bedrijfspresentatie.

Verder was het mijn idee om koordjes van een usbstick met daaraan een visitekaartje uit te delen. De usbstick ontvangen ze dan als ze een afspraak maken voor een vrijblijvende Quickscan van hun automatisering.

 

Mijn vragen:

Hebben jullie nog extra tips voor het aantrekken van potentiële klanten naar de stand?

 

Wat vinden jullie van het idee met de usbsticks?

 

Heeft iemand goede ervaringen met een leverancier van bedrukte usbsticks?

 

[titel verduidelijkt - mod]

https://plotterpapieronline.nl Plotterpapier - A0 papier - A1 papier

https://plotterwinkel.nl/plotters-a0

Plotters A1 en A0

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bezoekers aan een beurs komen daar veelal om informatie te vergaren. De meeste bedrijven die op een beurs staan besteden veel tijd en geld aan de organisatie en vergeten vervolgens waar het om draait op een beurs. Namelijk contacten leggen. Niet alleen met potentiële klanten maar ook met bijvoorbeeld partners, leveranciers, potentiële werknemers, pers en wie al niet meer.

 

Meestal doen de mensen die op een stand staan (en dat zijn inderdaad vaak verkopers….) niets meer dan met elkaar rondhangen en verveeld voor zich uit kijken.

 

Bezoekers aanspreken gebeurt naar mijn ervaring niet of bijna niet. Terwijl die daar juist komen om geïnformeerd te worden. De beste tip voor een ‘goede beurs’ is om het publiek dus gewoon aan te spreken. Inventariseer snel (maar vriendelijk) of ze interesse hebben in je aanbod en ‘trek ze vervolgens je stand in’. Ja, je gaat dus niet in je stand of op de rand van je stand staan. Nee je beweegt je in het pad voor je stand. Met een open en vriendelijk gezicht spreek je mensen aan.

 

Succes verzekerd, je zul namelijk 1 van de weinigen zijn. Een leuke gadget actie helpt daarbij. Je idee om koortjes uit te delen vind ik wel een aardige.

 

Om je op weg te helpen lees dit artikel over hoe je op een beurs heel veel bezoekers naar je stand trekt:

 

http://www.nicolebosch.nl/item/pub/IPpub.pl?ipP=artikel&ipI=37&ipBlad=1

Link naar reactie
  • 0

De plaats van je stand is zeker belangrijk, want als er geen bezoeker lopen (slaan allemaal voor je stand een andere gang in), dan gaat het lastig worden.

 

De bezoekers die langslopen vellen in één oogopslag een oordeel over je stand: wel interessant of niet interessant. Je ziet het snel als mensen in de eerste categorie vallen of twijfelen en die mensen moet je aanspreken!

 

Zorg voor een goed verhaal, luister naar de mensen en probeer daar met je producten of diensten aansluiting op te vinden. Als je één van je doelstellingen is om nieuwe contacten te maken, voorkom dan lange gesprekken en maak bij interesse direct een afspraak met deze mensen. Op de beurs is het lastig praten en kun je niet optimaal de tijd voor deze mensen nemen...

 

En denk aan je follow-up. Bel iedereen na die je hebt gesproken en kom je afspraken / toezeggingen (afspraak maken, info sturen, demo maken) ook echt na. Zorg dat je dat tussen de 2 en 5 dagen na het gesprek doet.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.