• 0

alternatief voor onbetrouwbare TNT Post?

Goedendag,

Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:

 

Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft

verstuurd is vermist.

 

TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende

dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen

gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval

niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.

Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.

blablabla...

 

Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).

 

Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.

 

Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.

 

Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.

 

Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).

 

Daniël

 

P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)

 

[titel aangepast mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier nog zo'n harde claim van Vossie, uit z'n eerste bericht: "Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers)."

 

Als ik nu nog dagelijks bij TNT zou werken, dan zou hij mij persoonlijk hebben aangesproken.

 

Zijn claim is bijna totaal onmogelijk.

Bezorgers jatten echt geen paketten met porno DVDs als ze met dezelfde pakkans ook zendingen voor juweliers zouden kunnen proberen te stelen.

[Maar dat heb ik reeds uitgelegd.]

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dat strijkt zo'n forum vanzelf glad. Je ziet al dat er mensen reageren die vertellen dat andere bezorgdiensten ook niet optimaal werken. Jij legt uit wat de procedure bij TNT is. Iemand anders kan vertellen dat het vaak klanten zijn die smoezen ophangen. Uiteindelijk komt er wel een gebalanceerd beeld uit.

 

Maar misschien dat we de kopregel eens moeten aanpassen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Vossie:

 

Jij beweert het volgende: "Overigens verzend ik pas sinds 1 ½ jaar veel pakjes, daarvoor waren dit er hooguit een tiental per maand maar had ik maanden waarin 25 tot 50% van mijn zendingen een probleem had varierend van gestolen tot zwaar beschadigd."

 

Ondergetekende heeft 2 jaar terug, als bijverdienste, een half jaar lang bij TNT Post/Pakketdienst gewerkt. Op basis van mijn ervaringen kan ik en durf ik best te stellen dat je beweringen complete onzin zijn. Het grenst m.i. daarbij zwaar aan opzettelijke laster.

 

Dat is heel mooi dat jij van mening bent dat dat onzin en laster is.

 

Dit is de praktijk op de DCP's [verdeelcentra] van TNT Paketdienst.

's ochtends vroeg worden de paketten per vrachtauto aangeleverd.

Alle paketten zijn dan al voorzien van een barcode en tevens [dus] al ingescand en ingevoerd in het track-and-trace systeem van TNT.

 

De paketten worden in traditionele rolcontainers op de DCP's aangeleverd.

Iedere rolcontainer heeft een eigen postcode-gebied.

Dus meerdere buurten van een dorp of een stad kunnen in zo'n rolcontainer zitten.

Het komt ook wel voor dat er voor één afleveradres een volle rolcontainer is; met name voor filiaalbedrijven, als er bijv. bijna een hele zomer- of wintercollectie aan kleding wordt uitgeleverd door het moederbedrijf.

 

De rolcontainers die uit de vrachtwagen komen, worden vervolgens in het bijzijn van meerdere collega's naar de betreffende postcode-gerelateerde plekken in de DCP's gereden. In een DCP heb je dus al snel enkele tientallen postcode gebieden; met evenveel chauffeurs. Eventjes wat doosjes achteroverdrukken zou dan direct worden opgemerkt!

 

Ten eerste valt dat juist niemand op in zo een grote drukte ten tweede is de kans groot dat er in zo een sorteer centrum een cultuur heerst waarbij iedereen zijn mond houd.

Als alle rolcontainers per postcodegebied vervolgens zijn verdeeld, dan krijgt/neemt iedere chauffeur een barcode scanner die gerelateerd is aan de route die hij/zij die dag gaat rijden. Iedere chauffeur rolt vervolgens de ene na de andere rolcontainer naar zijn/haar auto. Dan laadt elke chauffeur zijn eigen auto in en maakt daarbij een logische route-indeling. Tijdens het laden is de chauffeur verplicht om elk pakket te scannen voor dat het pakket de auto in gaat.

 

Wanneer de chauffeur zijn rolcontainers heeft ingeladen, dan gaat hij naar het afgiftepunt van de barcodescanners en de barcodescanners worden vevolgens door de computer uitgelezen. De chauffeurs drinken dan een bakkie koffie en de DCP mederkers printen [per chauffeur en route] vervolgens de ladinglijsten uit. Die worden onlosmakelijk vastgeniet.

 

Voor vertrek noteert de chauffeur de kilometerstanden en schrijft het nummer van zijn/haar rijbewijs op. Dan ga je de route rijden. De controle is dan zo scherp, dat bij zendingen waar getekend moet worden, degene die het pakket in ontvangst neemt zijn of haar eigen naam op moet schrijven bij het tekenen voor ontvangst.

 

Of de chauffeur stop het pakje/inhoud in eigen zak en scant doodleuk dat een pakje is afgeleverd (of zelfs dat niet, er moeten van mij nog zo een 15 pakjes ergens continue in verschillende auto's worden rond gereden volgens de tracktrace gegevens. Zijn dus wel gescant dat ze de auto in zijn gegaan maar zijn daarin op wonderbaarlijke wijze verdwenen).

Daarnaast is natuurlijk lang niet alle zendingen voorzien van handtekening voor ontvangst en wordt er ook absoluut niet gecontroleerd of de handtekening overeenkomt met de aflever naam. Heeft ook geen zin aangezien het pakket ook in ontvangst genomen kan worden door een huisgenoot en dan dus de naam van de handtekening niet overeenkomt met de ontvanger naam. Daarnaast is denk ik 80% van de handtekeningen een onleesbare krabbel. kortom onzin wat je verteld.

Na het rijden van de route keer je terug naar de DCP en scan je de niet uitgeleverde paketten. Deze worden in een rolcontainer geplaatst en op de postcode-plek neergezet voor de evt. 2e bestelling. De chauffeur plaatst vervolgens zijn barcodescanner in het dockingsysteem en de computer trekt die dan weer leeg.

 

Dus diefstal en verduistering? Bijna godsonmogelijk. Ja dat is natuurlijk niet helemaal uitgesloten. Maar geloof me maar; dat komt echt supersnel aan het licht.

 

Mogelijk komt dat wel aan het licht maar doet TNT daar verder niks aan aangezien ze er wel blij mee zijn.

Diefstal van pakjes door medewerkers wordt door TNT namelijk gebruikt om klanten te proberen te dwingen om van een duurdere dienst gebruik te laten maken.

Dus wat denk je of beweer je nu, dat een goedbetaalde TNT chauffeur zijn of haar toekomst op het spel [strafblad en ontslag] zet voor een paar lullige porno DVDtjes of een inferieur lingeriesetje? Dat geloof je toch zelf niet?

 

Ik heb wel zendingen naar juweliers gebracht en ook dozen vol met peperdure Intel chips naar computerwinkels. Dozen vol met bijv. Ralph Lauren of andere dure merkkleding... Ik heb het ooit gehad dat een schoenenwinkel [die ik vanwege de grote volumes vaak als eerste lostte] had getekend voor 9 dozen met hele fijne van Bommel schoenen. Aan het eind van de rit had ik echter nog een grote doos met plm. 15 paar Bommels in de auto staan. Die had ik in een overvolle auto over het hoofd gezien. Ik had ze zo bij me thuis kunnen afleveren. De zending was keurig afgetekend. Maar dat doe je niet. 15 paar van Bommels is niet de moeite voor een strafblad.

 

Dus nogmaals: waarom zou een chauffeur een doosje met twee of drie porno DVDs en een lullig lingeriesetje gaan stelen als 'ie ook een overdoos met bijv. Ralph Lauren polo's kan jatten? De pakkans is voor beide namelijk even groot.

 

En inzake de vermeende zwaarbeschadigde zendingen? Daarover valt dit te melden. Mocht het al zo zijn dat een paketje beschadig op de DCP aankomt dan MAG een chauffeur dat paket niet eens inscannen of überhaubt uitleveren! Beschadigde of wellicht geopende paketten meldt je direct op de DCP! Dan komt er een briefje bij en gaat het retour afzender! Maar dat [beschadigde paketten] is beslist géén dagelijkse gang van zaken.

 

In de begin periode verzond ik satelliet aparatuur en daar ben ik o.a. mee egstopt vanwege de extreem hoge aantal diefstallen bij TNT, en nee ik heb het niet over klanten die beweerde dat er niks was aangekomen maar over de zaken waarvan TNT toegaf dat de pakjes verdwenen waren.

 

En kwamen wel degelijk zwaar ebschadigde pakjes aan bij klanten.

Maar volgens TNT is alles wat van 1,5 meter hoog op de grond valt en niet heel blijft gewoon slecht verpakt.

 

Kortom: ik geloof helemaal niets van je beschuldigingen. Volgens mij heb je ze hier neergezet in de hoop bijval te krijgen en om dat dan aan mensen in je omgeving te laten lezen? Dat jij dan kan roepen dat je onschuldig bent aan allerhande zendingen die zouden zijn verdwenen. So tell me?

 

Stom gelul

Zit zeker voor mijn lol wekelijks navraag formulieren in te vullen en boze klanten te woord te staan?

Link naar reactie
  • 0

Hier nog zo'n harde claim van Vossie, uit z'n eerste bericht: "Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers)."

 

Als ik nu nog dagelijks bij TNT zou werken, dan zou hij mij persoonlijk hebben aangesproken.

 

Zijn claim is bijna totaal onmogelijk.

Bezorgers jatten echt geen paketten met porno DVDs als ze met dezelfde pakkans ook zendingen voor juweliers zouden kunnen proberen te stelen.

[Maar dat heb ik reeds uitgelegd.]

 

 

Misschien bijna onmogelijk maar in dit geval toch echt de harde werkelijkheid.

Is gewoon een kwestie van de inkoop waarde (dus niet de verkoop waarde) van alle gestolen/vermiste/niet uitbetaalde producten bij elkaar optellen om aan dat bedrag te komen.

Dan heb ik het dus nog niet over de schade van het extra werk aan het navragen, uitzoeken, kosten 0900 nummer van TNT voor contacten en opgelopen imago schade en/of weggelopen klanten.

Werkelijke schade zal dus nog een factor 2 a 3 zijn van het genoemde bedrag maar is lastig te berekennen.

Vooral in de periode dat ik satelliet apparatuur verkocht verdween er erg veel, maar ook nu met de sextoys verdwijnen er nog wel een aantal pakjes per maand. Misschien sexueel gefrustreerde medewerkers die zelf niet durven te bestellen?

Link naar reactie
  • 0

@TL: De tekst is aangepast. Ik was ff te enthousiast?

 

@TN: Hij heeft echt geschreven dat bij hem op zendingen van enkele tientallen paketten 25- à 50% zwaar beschadigd was of gestolen waren.

 

An sich is dat statistisch gezien al opmerkelijk.

Voorts: hoe kan hij weten dat er zoveel zendingen zwaar beschadigd aankwamen?

 

Klachten van klanten misschien?

Wat ik al aangaf een chauffeur MAG dergelijke paketten niet eens inladen en/of aanbieden aan de geadresseerde.

 

Als er ENKEL HUISADRES op de verpakking staat (op de verzend sticker of met een speciale sticker) mag het pakje ook niet bij de buren afgeleverd worden.

Toch gebeurd dat in zeer veel gevallen wel en wordt zelfs die speciale sticker van de door afgehaald.

Voordat je het vraagd: dat weet ik door klachten van klanten die speciaal verzocht hadden het niet bij de buren af te leveren en waarbij dat wel gebeurd is

Die gaan vanaf de DCP meteen retour afzender, met een begeleidende excuus/contact brief. Überhaubt zou iedere chauffeur zich toch generen als hij met een zwaarbeschadigd 'pornopakket' aan de deur zou komen? Niet zo zeer voor de inhoud, maar voor het feit dat 'ie een dergelijk paket durft aan te bieden. Vossie's claims zijn aldus echt totaal buiten elke bandbreedte.

 

Natuurlijk zijn er wel eens onbestelbare paketten of verdwenen adressdragers. Deze paketten komen dan niet aan op een dcp. Dergelijke 'probleemzendingen' worden dan al op de sorteercentra onderschept. Maar dat is dan echt marginaal.

 

Maar dat is in de situatie van Vossie dus nagenoeg een onmogelijkheid; het zoekraken van adresdragers komt bij zakelijke paketten bijna niet voor.

 

Kortom het riekt m.i. naar iemand die een alibi in elkaar heeft proberen te draaien om dit draadje dan evt. in een nadere procedure aan anderen te tonen. Om dan te roepen: 'Kijk maar, andere ondernemers hebben ook die problemen met TNT.' Let wel: Vossie claimt duizenden euro's aan schade te hebben geleden. Ruiken jullie 'm nu ook?

 

 

Het gebeurd toch echt allemaal.

Jij komt echter over als iemand die schuldig is aan deze praktijken en ze uit alle macht probeerd te ontkennen/ goed te praten.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet vossie hier toch zeker even in bijvallen. Zoals ook reeds eerder aangegeven werkt TNT heel vaak met externe bedrijven die de pakjes afleveren en vooral sinds die tijd is hetgeen wat Vossie schetst schering en inslag. Dit heb ik ook van meerdere TNT insiders bevestigd gekregen.

 

Natuurlijk zal het gros van de medewerkers van goede wil zijn en eerlijk zijn maar feit is gewoon dat er rotte appels tussen zitten. En helaas voor ons verstuurders zijn het verhoudingsgewijs erg veel rotte appels, verdeeld over het hele land.

 

Bijkomend probleem is sowieso dat koeriersbedrijven (en dan vooral de kleintjes, niet de UPSen en FEDEXen van deze wereld) niet bepaald kieskeurig zijn in hun personeelsbeleid. Ik heb dit eens van dichtbij mee mogen maken en als je zag wat voor mensen er aan werden genomen...

 

Feit is dat inderdaad pakketjes vaak beschadigd aankomen, feit is tevens dat 'alleen huisadres' stickers structureel genegeerd worden, feit is ook dat inderdaad zo ongeveer iedereen mag tekenen. Feit is daarnaast dat dingen regelmatig zoek raken.

 

Diekantop probeert ons er van te overtuigen dat we de zaak overdrijven en dat deze feiten helemaal niet kunnen. Helaas is het de praktijk.

 

Wij versturen momenteel ruim 100 pakketten per maand en gelukkig gaat het overgrote deel zonder problemen, echter gebeurt het gewoon te vaak dat er wat mis gaat.

 

En als je de negatieve factoren daarvan op gaat tellen, zie Vossie's betoog, dan is het logisch dat je na verloop van tijd naar alternatieven gaat speuren.

 

Probleem in deze is dat gezien de reacties tot nu toe bijna geen enkele van de 'alternatieven' echt een verbetering zal blijken te zijn.

 

gls is zo te horen ook geen goed idee namelijk.

 

ups heb ik op zich wel vertrouwen in, alleen is het kostenplaatje volgens mij behoorlijk. Of valt het uiteindelijk wel mee, BFU?

 

Heeft er trouwens iemand zelf al ervaring opgedaan met dat hele Kiala gebeuren?

 

Dat klinkt zolangzamerhand nog het meest interessant, alleen hoor je er zo weinig van.

 

 

[titel aangepast mod]

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

??? Ik ben nog even ondersteboven van de verharding van de toon van de discussie....

 

- Diekantop : jouw loyaliteit valt te prijzen en eerlijke mensen zoals jij houden een bedrijf draaiende, maar helaas wijst de praktijk ook uit, dat er ook werknemers zijn, die om wat voor reden dan ook minder goed functioneren. Maar ook systemen kunnen falen als ze niet worden bijgehouden, procedures kunnen zonder goede audit slecht blijken te werken en zo zijn er ontelbare redenen te verzinnen waarom iets niet goed werkt.....

 

ups heb ik op zich wel vertrouwen in, alleen is het kostenplaatje volgens mij behoorlijk. Of valt het uiteindelijk wel mee, BFU?

 

Hieronder wat inside informatie: ;)

 

- Ups is voor ons, voor nederlandse consumenten zendingen wat duurder dan de standaard pakketpost van TNT Post; gemiddeld per zending € 1,25, maar dan ontvangen we een handtekening van ontvangst + standaard worden wij én de klant via email uitgebreid op de hoogte gehouden van de gehele tracking. Invoeren per pakket is (gratis) geautomatiseerd, wat tijd bespaart voor onze magazijnmedewerkers. Hierdoor zijn de verzendkosten uiteindelijk (deze afgelopen periode) gedaald. Alle pakketten worden dagelijks gratis afgehaald.

 

- Voor buitenland consumenten zendingen is UPS voor ons goedkoper: gezien ons volume naar België bedraagt de gemiddelde prijs van een pakket €12,95, dat is met tracking, verzekering, automatisering en handtekening voor ontvangst. Voor buitenland zendingen naar zakelijke partners is dat gemiddeld nog € 0,75 goedkoper. Brievenbuspost (dus lichte post) verzenden we in een speciale UPS envelop (gratis verstrekt) en bedraagt gemiddeld € 7,15 afhankelijk van het gewicht. Maar, ook dan is er een handtekening, verzekering en tracking.

 

De tijd zal ons leren of het een verstandige keus is geweest om geheel over te stappen naar een andere vervoerder. Daarbij hebben we Kiala niet als optie meegenomen in ons besluit tot overstappen: via een enquete onder onze vaste klanten bleek dat meer dan 80% bezorging aan de deur prefereert boven afhalen op een afhaalpunt. Als klanten het willen afhalen, dan komen ze het liever afhalen/passen in onze eigen showroom, 63% gaf aan dat ze daarvoor graag een autoreis naar Brabant over hebben.

 

Vandaar dat we (voorlopig) deze service niet aanbieden, maar wellicht zijn er anderen die er bewust wél voor hebben gekozen en zijn er ontwikkelingen in de toekomst die een Kiala punt voor ons wel interessant maken.

 

TNT Post is een goed bedrijf, met een rijke nederlandse historie en zal voor vele ondernemingen de perfecte oplossing zijn voor hun vervoersvraagstuk. Voor enkele ondernemingen is het dat niet en ik begrijp Vossie's frustraties heel erg goed:zeker gezien mijn eigen ervaring en de nasleep van enkele conflicten ontstaan door het uitblijven van levering (waarvan de vervoersbewijzen hier aanwezig zijn).

 

Maar gelukkig wonen we in een land met keuze mogelijkheden en een ieder is vrij de partner te kiezen die het best bij de eigen bedrijfsvoering past. Gelukkig is er dit forum waarop we met elkaar kunnen discussieren over alle keuze mogelijkheden.

 

De toon van de discussie is nu wat harder, maar de keuze is nog steeds vrij.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Vossie: Je blijft maar doorgaan met allerhande absurde beschuldigingen te uitten; ik zal de bloemlezing maar even achterwege laten.

 

Nogmaals: Vertel mij nu eens waarom of een bezorger een zwaar beschadigd pakket überhaubt ook maar zou willen bezorgen, als hij/zij die genante vertoning eenvoudig weg kan omzeilen door het betreffende paket op de DCP al retour afzender te laten gaan? Een kelner in een restaurant gaat toch ook geen half opgegeten schnitzel uitserveren?

 

En als jij dan zulke hoge percentages aan beschadigde paketten claimt, hoe kan het dan zijn dat van al die paketten er dan niet één is geweest die met een begeleidende brief aan jou retour is gezonden? Dat mis ik dus duidelijk in jouw verhaal. Want als jij hier dus een oprechte weergave van jouw [vooralsnog vermeend] dagelijkse gang van zaken had gegeven, dan had je hier wel vermeld dat jij ook zendingen retour had gekregen met een excuusbrief. Dát is namelijk de standaard procedure wanneer er al een zwaarbeschadigd pakket bij de DCP aankomt. Doordat je die mogelijkheid niet hebt genoemd in je hele opsomming aan vermeende misstanden, kan ik enkel maar tot de conclusie komen dat je het één en ander maar een beetje uit je duim zuigt.

 

Voorts en nogmaals: Waarom zou iemand in godsnaam een paar 'lullige' porno DVDtjes willen jatten als diezelfde persoon, met dezelfde pakkans ook een overdoos met Ralph Lauren polo's mee zou kunnen nemen? Of een aangetekende zending voor een juwelier?

 

Inzake dat niet 'enkel huisadres' bezorgen, daar kan ik wel in meegaan.

En bekijk dat ook eens van de andere kant? Het is wel heel erg makkelijk om dergelijke teksten op een zending te zetten, maar hoe denk je dat zoiets in de praktijk uitpakt? Dat een bezorger 6 of 7 werkdagen, of zelfs langer achtereen een pakketje blijft aanbieden totdat de geadresseerde een keertje thuis is? Dat geloof je toch zelf niet? Helemaal al niet als het gaat om adressen aan een verlaten polderweg of bij een portiekflat van 3 hoog zonder lift.

 

Ik dan nog wel een goede tip voor je: vraag aan je klanten of ze een dag prefereren waarop het pakket bezorgd kan worden. Als er op maandag een pakket op de DCP aankomt met de tekst: 'alleen dinsdags bezorgen', dan laten ze die zending echt wel een dagje liggen hoor.

 

En voor de rest veel sucksex dan maar ;D met het beschuldigen van TNT Post.

Link naar reactie
  • 1

@Diekantop

 

Wat jij zegt klopt niet helemaal.

 

Ook op de sorteer centra en de kantoren waar men de parcels in de bus stopt gebeurd er van alles wat fout is.

 

Er zijn onlangs niet voor niets 2 man ontslagen (op een niet te nader noemen ditributiepunt) omdat deze pakjes leeghaalden omdat ze wisten dat er waardevolle spullen in zaten en vervolgens of de doos weggooiden of weer dicht hadden gemaakt en weer in de bezorg route hadden gegooid.

 

Vroeger was het al niet veel beter toen de postbode's zelf nog pakjes moesten bezorgen. Vanaf het moment dat dit alleen nog maar gedaan moest worden door chauffeurs is de werkdruk op deze idioot hoog geworden waardoor deze nog harder en sneller moeten werken en inderdaad erg veel laten gaan inzake aanbellen/aankondings niet achterlaten/het bij de buren afleveren terwijl dit niet de bedoeling is.

En elke dag worden ze afgerekend op de uitdraai als ze te lang hebben gereden/te hard hebben gereden/niet genoeg hebben bezorgd.

 

En dan de jongens die in dienst worden genomen als extern bedrijf.

Zeker in de november/december tijd schrik je je rot. Jonge gasten die voor een paar euro de stad door crossen en met alles lopen te smijten en lopen te vloekken als er iemand niet thuis is en dan het maar bij de buren proberen achter te laten.

 

Ik kan het weten als oud ptt/tpg/tnt'er..

 

En nee hiermee wil ik niet zeggen dat de TNT helemaal slecht is, en nee ik zal ook niet zeggen dat bedrijf x of y dan stukken beter is maar ik verstuur ook niets meer met de TNT simpelweg omdat ik in de keuken ben geweest voor enige tijd en hier echt nooit meer wil eten, als ik in de keuken was geweest van bijvoorbeeld DHL had ik daar het misschien ook wel nooit aan begonnen.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb met enige verbazing deze discussies gelezen.

 

Onlangs heb ik 80 brieven met "monsters" van een bepaald product verstuurd. Incl. Een monster naar mijzelf (ter controle). Deze 80 brieven zijn bij geen enkele klant aangekomen. Dus ook niet bij mijzelf. Heb ze niet aangetekend verstuurd, maar wel afgegeven in het postkantoor. In totaal heeft me dit geintje 400 euro gekost.

 

Ben wel vriendelijk te woord gestaan door TNT. Maar ze kunnen helaas niets voor me doen. Ze hebben het even uitgezocht. Vervolgens kreeg ik te horen dat de brieven gewoon zijn verstuurd. De volgende keer moet u ze maar aangetekend versturen etc etc. Dat is wat ik te horen kreeg.

 

Maar het zal wel aan mij liggen wat TNT is voor de volle 100% te vertrouwen. ;)

 

Ik wilde mijn verhaal niet bij deze discussie zetten. Ga gewoon nooit meer in zee met TNT. Ik vind het zelf te ver gaan om TNT een dievenbende te noemen. Maar na het relaas van @diekantop te hebben gelezen, vind ik toch dat ook mijn verhaal hierbij moet. Werkt dus geheel averechts

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

@Vossie

 

Jij zegt dat je een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo verzend (merendeel ligt rond de 1 kilo).

 

Wat ik zelf regelmatig doe is een klein rondje nederland, ik spaar alle pakketten van 1 à 2 weken op en gooi alles in de bus en lever alles persoonlijk bij mijn klanten af. Uiteraard neem ik wel eerst even telefonisch contact op met mijn klant wanneer ik kom en hoelaat, mochten ze niet aanwezig zijn breng ik het in overleg op een door hun aangegeven adres, opa, tante of stiefmoeder.

Ik merk zelf dat mijn klanten bereid zijn meer te betalen voor het verzendproces.

 

Ik heb nu geen risico dat mijn producten niet aankomen, beschadigd zijn, klanten betalen direkt contant = geen openstaande facturen.

In mijn geval hoef ik ook niets te verpakken, hier zit vaak veel tijd in.

(jij zal waarschijnlijk wel moeten verpakken i.v.m. de produkten)

 

Uiteraard verstuur ik wel met TNT-Post alles wat "buiten" de route valt.

 

Mogelijk kan je een vutter vinden in jouw omgeving die deze paketten 1x in de week rond brengt, deze mensen hoeven er vaak niet veel aan te verdienen en vinden het leuk om te doen.

 

Klant tevreden, goed voor je naam en per saldo ben je niet duurder uit!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Diekantop.... zal verder maar niet meer op jou reageren aangezien jij toch niet wil inzien dat dit soort dingen echt gebeuren en je daardoor kennelijk persoonlijk aangevallen/beledigd voelt.

 

Edjuh... Wat jij noemd kan interesant zijn, maar helaas niet voor mij.

Ten eerste komen mijn klanten werkelijk vanuit alle uithoeken van Nederland en is dat dus niet te doen. (kan moeilijk in 1 dag van maastricht, zeeland, groningen en de kop van noord holland rijden en alles daartussen).

 

Daarnaast willen mijn klanten geen 2 weken wachten op bestellingen maar deze zo snel mogelijk in huis hebben.

 

Daarnaast willen klanten liever ook niet dat er iemand aan de deur komt die weet wat voor producten er in het pakje zit.

 

Wat ik nu overweeg om te gaan doen is of de naam van mijn bedrijf (mijn hoofd bedrijfsnaam) maar helemaal weg te laten van het pakje en enkel een postcode/huisnummer als afzender te gebruiken.

Of anders een geheel ander soortige naam op het pakje te vermelden welke het idee geeft dat er spullen van zeer weinig waarde in het pakje zitten.

Misschien is dat nodig om te zorgen dat ze bij de TNT mijn pakjes gewoon normaal bezorgen in plaats van achterover drukken.

 

Tevens ga ik kijken om gebruik te maken van pakjegemak waarbij pakjes bij afhaal punten kunnen worden opgehaald (mijn klant wil vaak liever niet thuis bezorgt krijgen) en waardoor er een extra schakel zit tussen de TNT bezorger en de klant waardoor er wat extra controlle op de TNT bezorger plaatsvind en deze het pakje iets lastiger achterover kan drukken.

Link naar reactie
  • 0

Oja...

Kiala heb ik ook bekeken maar vind dat er vrij weinig afhaal punten zijn.

Bepaalde locaties zijn wel goed gedekt maar zijn ook veel plaatsen waarbij er vrijwel niks in de buurt zit.

Zo zit er in een plaats als Nijmegen maar 2 afhaal punten.

 

Verder zit het dichtsbijzijnde punt voor het wegbrengen van de pakjes voor ons op 29 minuten rijden vanaf het magazijn in een tank station (op een route waar als we pech hebben ook nog voor 25 minuten extra file staat).

 

Daarom dus de keuze voor pakjegemak waarbij b.v. in nijmegen al 8 ophaal locaties zijn.

 

Kiala is een goed concept maar helaas hapert de uitwerking een beetje door de vaak slechte dekking.

Mocht kiala hun dekking flink kunnen uitbreiden zou dit in elkgeval zeker een interesante aanvulling zijn op de verzending.

Link naar reactie
  • 0

Oja...

Kiala heb ik ook bekeken maar vind dat er vrij weinig afhaal punten zijn.

Bepaalde locaties zijn wel goed gedekt maar zijn ook veel plaatsen waarbij er vrijwel niks in de buurt zit.

Zo zit er in een plaats als Nijmegen maar 2 afhaal punten.

 

Verder zit het dichtsbijzijnde punt voor het wegbrengen van de pakjes voor ons op 29 minuten rijden vanaf het magazijn in een tank station (op een route waar als we pech hebben ook nog voor 25 minuten extra file staat).

 

Daarom dus de keuze voor pakjegemak waarbij b.v. in nijmegen al 8 ophaal locaties zijn.

 

Kiala is een goed concept maar helaas hapert de uitwerking een beetje door de vaak slechte dekking.

Mocht kiala hun dekking flink kunnen uitbreiden zou dit in elkgeval zeker een interesante aanvulling zijn op de verzending.

 

Zoals je kunt zien zitten veel afhaalpunten bij tankstations, rij jij ook 29 minuten eer je bij het dichtsbijzijnde tankstation bent ?

Ga eens een gesprek aan met de eigenaar van he tankstation waar jij altijd tankt, of misschien de eigenaar van de sigarenwinkel, readshop, enz. Maak die mensen warm voor het initatief en jij hebt een inleverpunt bij jou in de buurt.

Als iedereen gaat roepen dat er niet voldoende dekking is, dan zal die dekking er ook nooit gaan komen. Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit weer typisch Nederlands, wel jammeren over de brakke distributie van TNT maar niet zelf een ander initiatief willen steunen..

Link naar reactie
  • 0

Tech-Nico...

Een aflever punt is op die manier wel te creeren ja, maar zoals ik aangaf zijn er (gewoon als voorbeeld) in nijmegen maar 2 afhaal punten.

Ik kan toch lastig in het hele land afhaal punten gaan zoeken voor kiala (kan ik uiteraard wel maar dat is meer hun werk).

 

En waar het in mijn brance (wat geld voor de meeste internet shops) vooral van belang is is het gemak voor de klant.

 

Ik hou kiala nu al ruim een jaar in de gaten om ze als extra optie te kunnen aanbieden, maar helaas vind ik de uitbreiding van hun punten erg tegenvallen, had gehoopd dat dat sneller zou gaan.

 

mogelijk dat dit niet zo is omdat als ze teveel punten opennen het niet meer rendabel is per geopend punt ofzo, dat weet ik uiteraard ook niet.

Maar zou voor kiala een heel erg goede set zijn om 1 of meer personen in te zetten om door het hele land meer afhaal/inleverpunten gaan zoeken.

 

Kiala heeft zeker wel goede punten zoals de samenwerking met paypal maar voldoet helaas nog niet aan het gemak wat mijn klanten willen.

 

Mocht dat in de toekomst verbeteren zal ik zeer zeker gebruik van ze gaan maken.

Link naar reactie
  • 0

Hee, das een leuke: ik keek net op de site van kiala en we kunnen zelf met onze showroom meehelpen aan het creeëren van ons eigen ophaal - afhaal kiala punt! Dat zou helemaal mooi zijn.

 

Zo kom je nog eens op ideeën!

We gaan het zeker onderzoeken.

 

Thnx Tech-Nico.

 

En Edjuh: idd de klant waardeert zelf brengen enorm: doen we met spoedzendingen ook wel eens en daarmee creeër je heel veel goodwill, maar voor ons is het qua volume en levertijd niet te doen. Wel creatief bedacht.

 

Vossie: jouw klanten bestellen toch bij jou en zien graag de persoon achter de shop... ik kan me niet voorstellen dat ze er een probleem mee hebben als jij voor hun deur staat.. bestellen is vertrouwen en zolang jij niet uitgebreid aan de deur staat te roepen: mijnheer...hier is uw.... zullen ze alleen maar blij zijn dat je het persoonlijk komt brengen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vossie: jouw klanten bestellen toch bij jou en zien graag de persoon achter de shop... ik kan me niet voorstellen dat ze er een probleem mee hebben als jij voor hun deur staat.. bestellen is vertrouwen en zolang jij niet uitgebreid aan de deur staat te roepen: mijnheer...hier is uw.... zullen ze alleen maar blij zijn dat je het persoonlijk komt brengen!

 

 

 

Er zijn zeker klanten die dat waarderen en heel soms bezorgen we ook wel eens een pakje zelf als het erg dichtbij is.

De meeste klanten hebben dat echter liever niet. veel mensen bestellen b.v. ook bij mij op internet omdat ze niet naar een ofline sexshop durven te gaan.

Ze zouden zich (ook al is dat dus absoluut niet nodig) eenvoudigweg ongemakkelijk voelen als het afgegeven wordt door iemand die weet wat er in het pakje zit. Deze klanten voelen zich prettig bij annonimiteit.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop niet dat je nu boos wordt ;) maar ik ventileer even mijn gedachte die er met de laatste zin in me opkwam:

 

Ze zouden zich (ook al is dat dus absoluut niet nodig) eenvoudigweg ongemakkelijk voelen als het afgegeven wordt door iemand die weet wat er in het pakje zit. Deze klanten voelen zich prettig bij annonimiteit.

 

Is het niet zo dat jij een zo hoog aantal "vermissingen" via jouw shop ongewild naar je toetrekt, omdat nu eenmaal niet alle klanten even goed bij kas zitten, maar wel "in 1 van eerste levensbehoeften willen voorzien en in een impuls iets kopen wat ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven?"

 

Anoniemiteit is natuurlijk een groot goed, maar uit onderzoek is ook gebleken dat wanbetalers en fraudeurs gemakkelijker kiezen voor internet aankopen omdat ze de mensen áchter de shop niet kennen, nooit zullen leren kennen en geen band met ze hebben, behalve dan via email, brieven of telefoon?

 

Als een klant dan moet kiezen tussen eten of de impuls aankoop uit jouw assortiment dan is de keuze voor betaling snel gemaakt, zeker als je weet dat je kunt zeggen dat je het nooit ontvangen hebt en de verzender opdraait voor de kosten?.... Ze weten toch dat ze anoniem blijven en dat ze je niet in hun dorp tegen zullen komen, in tegenstelling tot de marktkoopman waar ze hun appels en peren halen....

 

Daarnaast kennen mensen in zo'n situate vaak de wegen om toch door te gaan met een levenstijl die ze zich niet kunnen veroorloven....

Maar als ze zien hé verzending met tnt post, betalen achteraf na ontvangst van de zending, geef je het dan niet heel snel op een presenteerblaadje kado? Ook al is dat kadootje een order waarvoor betaald moet worden, maar waar ze gemakkelijk onderuit kunnen als ze zeggen dat het nimmer is ontvangen, want je zult niet gelijk de klant omwille van jouw service erop aanspreken: dat zul je in eerste instantie bij de verzender doen: juist....TNT Post?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt zeker niet boos hoor ;-)

Uiteraard trekt annonimiteit verkeerde mensen aan, maar dat doet het gehele internet gebeuren uiteraard.

 

Ik bouw daarom zeker wel extra zekerheden in.

Zo moeten de mensen die op factuur willen kopen extra gegevens opgeven (zoals geboortedatum) waarna ze via een speciaal systeem gescreent worden (creditcheck).

Daarbij kan ik zien of ze eerder failliet geweest zijn, wnsp ondergaan, eerdere betalings problemen geweest zijn (uiteraard kan ik niet alles zien maar enkel van de aangesloten bedrijven) en wordt er op postcode gebied gecontroleerd of er daar veel wanbetalers wonen en hoe b.v. de inkomens situatie van de buurt is.

Daaruit komt een score die mij adviseerd wel of niet op factuur te leveren.

 

Indien die score goed is kan er op factuur geleverd worden en wordt het ook altijd nog aangetekend verzonden.

 

Uiteraard blijken er dan nog steeds rotte appels tussen te zitten.

Mijn probleem is verder dus echt gebasseerd op pakjes die echt niet aankomen en ergens in het traject van de TNt verdwijnen en dus niet de pakjes waarvan de klant beweerd ze niet ontvangen te hebben terwijl de TNT kan laten zien dat ze wel bezorgt zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ok...

 

Want wij hebben zelfs te maken met buitenlandse zakelijke klanten die menen dat iets niet aangekomen is, terwijl we de verzendbewijzen in handen hebben en tnt post niets kan vinden... Die wachttijd van de navraag van 30 dagen maakt klanten nu eenmaal kriegelig en geeft klanten de mogelijkheid hun eigen indianen verhalen op te maken & verspreiden...

 

We vergoeden het netjes, maar het wordt al gauw een heel vervelend(gerechtelijk) welles/nietes spelletje wat heel veel schade aan je goede naam kan toebrengen...

 

Ik heb ondertussen geleerd dat niets is wat het lijkt op internet en dat er vele webshop-valkuilen zijn, waar je als enthousiaste starter gemakkelijk kunt intrappen. Service kan ook te ver gaan...

 

Vandaar dus mijn brainwave van net.

Maar zo te zien heb je dat al helemaal uitgepluisd.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gezien bovenstaande oplossing voor jou niet werkt heb ik nog een paar tips waarmee je volgens mij een hoop ellende voorkomt.

 

Stop met het leveren op factuur en verzend ook niet meer onder rembours, je hebt een mooie site, biedt meerdere betrouwbare vormen van betalen. Voor zover ik het kan beoordelen gaat het vaak om zendingen van een paar tientjes, als klanten jouw artikelen graag willen hebben betalen ze gewoon vooruit. (mijn klanten zijn bereid tot € 200,- vooruit te betalen voor artikelen terwijl zij mij en mijn bedrijf verder niet kennen)

 

Inderdaad, je krijgt nu een daling van ik schat 5% (eigen ervaring) die het produkt niet meer bij jou willen bestellen. Persoonlijk denk ik dat van die 5 % afvallers 3% klanten zitten die je kan missen als kiespijn.

 

Wil je jouw klanten toch overtuigen dat jij een betrouwbaar bedrijf bent wordt je lid van de Thuiswinkel organisatie, dat logo op je site gaat wonderen doen.

 

Ik zie nog wat kleine verbeter punten in jouw verzend proces.

Vermeld geen enkel adres van de afzender op de buitenkant van de verpakking. ( zelf neem ik een blanco envelop met venster deze tape ik goed vast op de doos). Stuur tevens je track & trace code direct per e-mail naar je klant. (klanten vinden het zelfs leuk om de zending te kunnen volgen) klanten weten nu ook dat jij hun pakket kan volgen tot aan huis dus ze zullen niet gauw geneigd zijn jou te bellen met de mededeling niets te hebben ontvangen.

 

"ENKEL HUISADRES" hoe je dit op moet gaan lossen is mij een raadsel! Wel nodigt deze sticker uit om te kijken wat de reden voor de sticker is. Deze sticker wordt toch voor een selekte groep produkten gebruikt. Het pakket is anoniem dus waarom niet bij de buren bezorgen?

Ik denk dat klanten de bestelling hier niet op laten hangen, meld in je verzend procedure niets over een mogelijke burenbelevering, slapende honden moet je niet wakker maken.

 

Ik moet zelf mijn eerste pakket nog zoek raken bij TNT al een paar honderd verzonden. Ik weet zeker dat je hier iets mee kan maar wat eerder al gezegd is de service die je biedt kan te ver gaan en ik denk dat dat in jouw geval ook een groot struikelblok is.

 

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar jij bent degene die bepaalt hoe de betalingen geschieden en jij bent ook degene die de verzend procedure bepaalt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gezien bovenstaande oplossing voor jou niet werkt heb ik nog een paar tips waarmee je volgens mij een hoop ellende voorkomt.

 

Stop met het leveren op factuur en verzend ook niet meer onder rembours, je hebt een mooie site, biedt meerdere betrouwbare vormen van betalen. Voor zover ik het kan beoordelen gaat het vaak om zendingen van een paar tientjes, als klanten jouw artikelen graag willen hebben betalen ze gewoon vooruit. (mijn klanten zijn bereid tot € 200,- vooruit te betalen voor artikelen terwijl zij mij en mijn bedrijf verder niet kennen)

 

Dank je, overigens komt zeer binnenkort een compleet vernieuwde site online.

De waarde van zendingen varieerd van 10 euro tot 800 euro.

Rembours ben ik enige tijd terug mee gestopt, dit omdat (ondanks dat ik elke rembours zending telefonisch controleerde om de nep bestellingen eruit te halen) er toch snel zo een 20% van de rembours zendingen terug kwam omdat er geen geld in huis was, ze te lui waren het van het postkantoor af te halen of zich gewoon bedacht hadden. Schade per pakket dat retour kwam: ruim 20,00 euro!

Vooruitbetalen ben ik na lang tweiffelen ook mee gestopt, bijna 90% van de bestellingen waarbij voor vooruit betalen gekozen was werden (ondanks herinneringen) nooit betaald waardoor ze niet verzonden konden worden met als gevolg een hoop gemiste omzet.

 

Paar maanden terug juist gestart met leveren op factuur, dit na veel onderzoek daarnaar en veel doorrekennen wanneer dat positief zou uitvallen en wanneer negatief. Op dit moment nog te vroeg om daarover een goed beeld te krijgen.

Inderdaad, je krijgt nu een daling van ik schat 5% (eigen ervaring) die het produkt niet meer bij jou willen bestellen. Persoonlijk denk ik dat van die 5 % afvallers 3% klanten zitten die je kan missen als kiespijn.

 

Wil je jouw klanten toch overtuigen dat jij een betrouwbaar bedrijf bent wordt je lid van de Thuiswinkel organisatie, dat logo op je site gaat wonderen doen.

 

Lidmaadschap van thuiswinkel.org wordt binnenkort aangevraagd, formulieren zijn al grotendeels ingevuld, moet enkel de informatie van de boekhouder nog toevoegen en verzenden.

Ik zie nog wat kleine verbeter punten in jouw verzend proces.

Vermeld geen enkel adres van de afzender op de buitenkant van de verpakking. ( zelf neem ik een blanco envelop met venster deze tape ik goed vast op de doos). Stuur tevens je track & trace code direct per e-mail naar je klant. (klanten vinden het zelfs leuk om de zending te kunnen volgen) klanten weten nu ook dat jij hun pakket kan volgen tot aan huis dus ze zullen niet gauw geneigd zijn jou te bellen met de mededeling niets te hebben ontvangen.

Bedankt voor de tips.

het eerste punt heb ik dus inderdaad reeds in overweging, het is absurt dat dat noodzakelijk is maar het is kennelijk niet anders.

De tracktrace gegevens moeten binnenkort inderdaad (in de nieuwe software) ook direct zichtbaar worden voor klanten zodat ze het pakje kunnen volgen.

"ENKEL HUISADRES" hoe je dit op moet gaan lossen is mij een raadsel! Wel nodigt deze sticker uit om te kijken wat de reden voor de sticker is. Deze sticker wordt toch voor een selekte groep produkten gebruikt. Het pakket is anoniem dus waarom niet bij de buren bezorgen?

Ik denk dat klanten de bestelling hier niet op laten hangen, meld in je verzend procedure niets over een mogelijke burenbelevering, slapende honden moet je niet wakker maken.

De reden dat we dit doen is in de hoop problemen te voorkomen met leverigen die bij buren zijn afgegeven en waarvoor b.v. geen bericht bij de oorspronkelijke afzender wordt achter gelaten.

Daarnaast krijgen wij ook gewoon bij een zeer groot deel van onze bestellingen specifiek het verzoek van klanten om het niet bij de buren af te leveren.

Daarnaast: in het begin voorzagen we pakjes van de rode TNT sticker met daarop "Enkel Huisadres", dat was voordat we een contract bij tnt hadden.

Nadat we een contract hadden zijn we dat gaan aanvinken in het systeem waardoor het op de verzend sticker komt te staan.

Tegenwoordig doen we het zowel in het systeem als 1 of 2 extra stickers erop als de klant er specifiek om verzocht heeft.

Ik moet zelf mijn eerste pakket nog zoek raken bij TNT al een paar honderd verzonden. Ik weet zeker dat je hier iets mee kan maar wat eerder al gezegd is de service die je biedt kan te ver gaan en ik denk dat dat in jouw geval ook een groot struikelblok is.

 

Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar jij bent degene die bepaalt hoe de betalingen geschieden en jij bent ook degene die de verzend procedure bepaalt.

 

 

Zelfs als zou ik alle genoemde punten dus kunnen uitvoeren blijft nog steeds het probleem bestaan: als TNT een pakje jat/kwijt maakt moet ik dat nog steeds opnieuw aan de klant versturen en krijg ik van TNT geen schade vergoed. Dus wat dat betreft maakt het niet uit of een klant vooruit betaald of op factuur, het werkelijke probleem blijft bestaan.

 

Ondanks dat zijn al dat soort tips uiteraard welkom en nuttig.

maar in de afgelopen 2 jaar heb ik veel dingen al aangepast op basis van mijn ervaringen en de contacten met klanten. Bepaalde dingen die ik in mijn shop doe lijken misschien voor buitenstaanders onbegrijpelijk en dom maar meestal zit daar wel een doordachte strategie achter.

 

Wat betreft de verzending zal ik uiteindelijk (met tips en veel uitproberen) vast ook wel een juiste oplossing vinden.

 

Misschien eens goed gaan analiseren op welke trajecten van de verzending het meeste misgaat en pakjes op die trajecten vaker verzekeren....

Link naar reactie
  • 0

Onbetrouwbare TNT Post. Niet voor mij.

Natuurlijk gaat er overal wel eens iets mis en zitten er bij een groot bedrijf met duizenden personeelsleden altijd wel een paar slechterikken. Wij versturen, mede voor acties van klanten, duizenden pakketjes met artikelen varierend van goedkoop tot zeer duur per TNT-post. Meestal zonder aanvullende diensten. Het percentage dat daarvan niet of in slechte staat de particuliere bezorgadressen bereikt is echter te verwaarlozen. Ik herken dus ook niets in alle eerdere "beschuldigingen" aan het adres van TNT. Voor particuliere adressen is en blijft TNT voor ons de eerste keuze.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rien,

Ik ben het met je eens dat er bij een groot bedrijf als TNT altijd wel een paar rotte appels tussen kunnen zitten.

Enkel lijken dat er bij TNT wel erg veel te zijn en wat nog veel erger is is de manier waarop TNT de problemen door die rotte appels oplost: een eenvoudig briefje dat ze het jammer vinden dat ze je pakje kwijt gemaakt hebben maar verder niet aansprakelijk zijn en je vervolgens maar een (veel) duurdere verzend methode moet gebruiken in de hoop dat het wel goed gaat.

 

Dat is mijn allergrootste ergenis, TNT heeft direct voordeel (of probeerd dat in elkgeval te verkrijgen) van het "verdwijnen" van pakjes en doet er naar wat ik tot nu toe gemerkt heb dus ook totaal niks aan om dat te voorkomen.

 

Ik erger me groen en geel dat ze een pakje van mij kwijt maken, ik vervolgens wel nog steeds moet betalen voor een overeenkomst die ze niet hebben uitgevoerd en ik vervolgens ook nog zo een brief ontvang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.