• 0

alternatief voor onbetrouwbare TNT Post?

Goedendag,

Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:

 

Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft

verstuurd is vermist.

 

TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende

dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen

gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval

niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.

Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.

blablabla...

 

Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).

 

Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.

 

Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.

 

Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.

 

Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).

 

Daniël

 

P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)

 

[titel aangepast mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

die 2000 euro schade is dus enkel de producten die gejat zijn, dan tel ik nog niet de extra verzendkosten (voor opnieuw verzenden van producten), de kosten van het werk hieraan (navraag formulieren invullen, nabellen, uitzoeken, administratie, opnieuw zendingen klaar maken enz.) en al helemaal niet de imagoschade en gemiste orders doordat klanten in eerste instantie mijn bedrijf de schuld geven dat ze hun producten niet ontvangen of heel laat ontvangen (ik verstuur uiteraard opnieuw als iets weg is, maar inclusief onderzoek ben je dan snel 3 a 4 weken verder en dan hoeven veel mensen het ondertussen al niet meer en bestellen ze de volgende keer ergens anders omdat via mij die problemen geweest zijn).

 

Zelfde bij melding enkel huisadres: ik verstuur erotische producten en klanten willen dat (ondanks dat zendingen niet als erotisch te herkennen zijn) absoluut niet bij de buren bezorgt hebben. Ik krijg vervolgens de schuld als het ondanks dat ik zeer nadrukkelijk aangeef dat het NIET bij de buren bezorgt mag worden toch door de TNT bij de buren wordt afgeleverd.

 

Kortom de totale schade is hoger als die 2000 euro wat enkel maar de inkoop prijs van de gestolen producten is.

 

Daarnaast moet je het dus ook zo zien: in al die gevallen is de TPG / TNT post zijn overeenkomst met mij dus niet nagekomen en dat vind ik byzonder kwalijk, ik moet hier van leven en TNT post beschadigd mij (en dus mijn inkomen) door de overeenkomst niet na te komen en wijst vervolgens met een standaard briefje gewoon alle verandwoordelijkheid af.

 

Oftwel: ze ontvangen wel geld voor het uitvoeren van een overeenkomst maar voeren die niet (naar behoren) uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe je deze pakjes verzend, staat je bedrijfsnaam op de zending ?.

Misschien het beter om dan je eigen naam te vermelden.

Chauffeurs zien gauw wat voor zending het is, maar het geeft ze geen recht om deze zendingen achterover te drukken... >:(

 

Het is jouw brood, op higher level staan meerdere topics over diefstal bij TNT ,voorheen tante post.

Groetjes,

 

Sietse

Link naar reactie
  • 0

verzend al jaren behoorlijk wat pakjes via tnt (allemaal bestellingen via marktplaats) vermeld geen afzender en kan het met track & trace altijd goed volgen. in de afgelopen 3 jaar ben ik via tnt post nog niets kwijt geraakt. miscchien toch eens naar jouw manier van aanbieden bij tnt kijken. en anders je klanten toch maar adviseren om aangetekend te verzenden. volgens mij valt het verschil tussen gewoon en aangetekend wel mee.

Link naar reactie
  • 0

Me dunkt dat TNT Post zijn aansprakelijkheid juridisch goed heeft dichtgetimmerd, maar het gemak waarmee ze zich van zulke verdwijningen afdoen, lijkt me ook niet in de haak.

 

Overigens heb ik in België (De Post) en nu ook in Engeland (Royal Mail) vergelijkbare ervaringen.

 

Is dat ooit voor een rechter gekomen? De verantwoordelijkheid van de posterijen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Is dat ooit voor een rechter gekomen? De verantwoordelijkheid van de posterijen?

algemene voorwaarden gelezen ?

 

door pakjes aangetekend te verzenden kan je ze wel verantwoordelijk houden voor vermissingen, maar nogmaals mijn eigen ervaringen zijn anders dan van klager. gemiddeld 100 pakjes per jaar en dat 3 jaar lang. tot op heden geen zoekgeraakte pakketten. (even afkloppen)

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk is rembours van deze tijd, of laat de klant eerst betalen, dan pas aangetekend versturen.

Bij rembours even de klant bellen, dat hun zending verstuurd is, de dat hij binnen , nu en twee dagen zijn zending kan verwachten.

 

Het zijn volgens mij alleen particulieren die bij hem kopen, dus rembours of vooruitbetalen is dan een safe optie.

Tegenwoordig moet je goed opletten met wie je zaken doet, de nederlander staat er om bekend , kopen,kopen, niet betalen. 8)

Link naar reactie
  • 0

Me dunkt dat TNT Post zijn aansprakelijkheid juridisch goed heeft dichtgetimmerd, maar het gemak waarmee ze zich van zulke verdwijningen afdoen, lijkt me ook niet in de haak.

Ik heb me hier ook al over verwonderd.

 

Ik neem een dienst van ze af (het versturen van een pakket), zij leveren de dienst niet en doen mij ook nog eens schade toe. En alles wordt opgelost met "had je maar verzekerd moeten versturen" ???

 

Als ze de diefstalcijfers bekend maken, dan is hier over te praten, dan kan ik een afweging maken of dat ik het verzekerd wil versturen voor een paar centen extra.

Link naar reactie
  • 0
Als ze de diefstalcijfers bekend maken, dan is hier over te praten, dan kan ik een afweging maken of dat ik het verzekerd wil versturen voor een paar centen extra.

 

je aangifte ib zet je toch ook niet op internet ! en de afweging wel of niet verzekerd verzenden kan je ook vanuit je eigen ervaring maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid: wij verzenden onder onze algemene bedrijfsnaam welke dus niet erotisch van aard is. Verder is aan de buitenkant ook niet te zien wat erin kan zitten.

 

Overigens is aangetekend versturen inderdaad niet veel duurder (30 cent extra) maar ook geen oplossing aangezien ze dan dus nog steeds niet aansprakelijk zijn voor schade.

Pas bij het versturen met verhoogde aansprakelijkheid accepteren ze dat dus en dat kost 1,30 euro per zending extra en dat komt dus neer op duizenden euro´s per jaar extra die ik zou moeten betalen omdat TNT Post te belazerd is om de normale overeenkomst na te komen.

 

Zelf zijn ze dus in elkgeval van mening dat ze voor het normale verzendtarief dat ik als klant betaal ze niet verplicht zijn om de overeenkomst ook daadwerkelijk uit te voeren

 

Overigens verzend ik pas sinds 1 ½ jaar veel pakjes, daarvoor waren dit er hooguit een tiental per maand maar had ik maanden waarin 25 tot 50% van mijn zendingen een probleem had varierend van gestolen tot zwaar beschadigd.

 

Daarnaast zie je direct wanneer het vakantie periode is en er veel tijdelijke krachten werkzaam zijn, dan stijgt het aantal gestolen pakjes of pakjes met andere problemen direct schrikbarend

 

Link naar reactie
  • 0

Als ze de diefstalcijfers bekend maken, dan is hier over te praten, dan kan ik een afweging maken of dat ik het verzekerd wil versturen voor een paar centen extra.

 

je aangifte ib zet je toch ook niet op internet ! en de afweging wel of niet verzekerd verzenden kan je ook vanuit je eigen ervaring maken.

1. Mijn klanten hebben niks te maken met mijn IB aangifte. Ik heb als klant van TNT wel te maken met de diefstalpercentages.

2. Uit eigen ervaring de keuze maken is een gok, de variantie is te groot om een redelijke schatting te maken. Om te gokken kan ik naar Holland Casino.

Link naar reactie
  • 0

Bij TNT post raakt veel post zoek doordat zij een negatief personeelsbeleid voeren. Zelf ken ik twee voormalige personeelsleden. Een werd door criminele collegas weggepest. De daders mochten blijven en hij moest weg. De ander werd het werken onmogelijk gemaakt toen hij stelselmatige diefstallen wilde aangeven. TNT post is helaas niet het enige bedrijf waar klokkenluiders het leven onmogelijk wordt gemaakt. Zelf ben ik ook meerdere postpakketten kwijtgeraakt, waaronder prototypes, die voor anderen geen enkele waarde hadden. Bij een bezoek aan een postsorteercentrum viel mij trouwens op wat voor tuig daar rondhangt. Er is daar wel bewaking maar die lijkt te slapen. Je speelt gewoon Russisch roulette als je onvervangbare stukken met de posterijen verzendt.

Link naar reactie
  • 0
1. Mijn klanten hebben niks te maken met mijn IB aangifte. Ik heb als klant van TNT wel te maken met de diefstalpercentages.

 

uiteraard zal tnt deze ook niet op internet zetten. dus zal je toch zelf de afweging moeten maken wel of niet via tnt verzenden. helaas zijn er voor het versturen van pakketjes naar particulieren weinig alternatieven. en al helemaal geen aanbieders die ook nog eens goedkoper of beter zijn dan tnt. dus blijft toch alleen het aangetekend verzenden over op dit moment. met het bijbehorende prijskaartje. maar nogmaals mijn eigen ervaringen met tnt zijn positief.

Link naar reactie
  • 0

Even kneuzen, natuurlijk zijn er alternatieven voor het vervoeren van pakketten. even zoeken en je vindt ze, en ze bezorgen zonder diefstal.

Echt waar ze bestaan echt.

 

Maar het moet gewoon niet gebeuren, je geeft een zending aan een organisatie die jouw waardevolle zending kan afleveren, maar ze voldoen niet, persoonlijk vind ik , dat ze hiermee moeten stoppen.

 

Ga dan vlug op zoek naar een andere vervoerder, het is makkellijk even naar het postkantoor een pakket afgeven ,dan maar hopen dat dit pakket wordt bezorgd.

TNT geeft dit pakket gewoon af zonder een handtekening met naam te vragen.

Foutje bedankt.

Wie maakt nu de fout, TNT dus, bewijs nu maar dat je de zending hebt ontvangen.

De afzender is altijd de lul.

 

Link naar reactie
  • 0
Even kneuzen, natuurlijk zijn er alternatieven voor het vervoeren van pakketten. even zoeken en je vindt ze, en ze bezorgen zonder diefstal.

Echt waar ze bestaan echt.

 

Maar het moet gewoon niet gebeuren, je geeft een zending aan een organisatie die jouw waardevolle zending kan afleveren, maar ze voldoen niet, persoonlijk vind ik , dat ze hiermee moeten stoppen.

 

Ga dan vlug op zoek naar een andere vervoerder, het is makkellijk even naar het postkantoor een pakket afgeven ,dan maar hopen dat dit pakket wordt bezorgd.

TNT geeft dit pakket gewoon af zonder een handtekening met naam te vragen.

Foutje bedankt.

Wie maakt nu de fout, TNT dus, bewijs nu maar dat je de zending hebt ontvangen.

De afzender is altijd de lul.

 

het is altijd makkelijk preken voor eigen parochie

Link naar reactie
  • 0
Ik maak geen reclama voor mijn parochie, wie is er begonnen TNT een dievenbende te noemen.

 

ik niet, ben zelf dit tevreden over tnt/tantepos. handel zelf via marktplaats en verzend aardig wat. tot op heden geen vemissingen gehad. maar ik lever dan ook altijd alles zelf af op het postkantoor en krijg dan altijd een verzendbewijs (bij gewone verzending) via track en trace kan je het pakket altijd volgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe versturen je concurrenten? Wehkamp en Christine le Duc in ieder geval met Selekt vracht. Dan heb je in ieder geval niet meer problemen met de verzending als zij.

Misschien moet je eens contact opnemen met dit bedrijf.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.