• 0

alternatief voor onbetrouwbare TNT Post?

Goedendag,

Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:

 

Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft

verstuurd is vermist.

 

TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende

dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen

gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval

niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.

Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.

blablabla...

 

Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).

 

Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.

 

Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.

 

Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.

 

Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).

 

Daniël

 

P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)

 

[titel aangepast mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik erger me groen en geel dat ze een pakje van mij kwijt maken, ik vervolgens wel nog steeds moet betalen voor een overeenkomst die ze niet hebben uitgevoerd en ik vervolgens ook nog zo een brief ontvang.

 

Nou ja, ik heb diverse brieven geschreven naar de klachtenafdeling (elke twee dagen een brief) en na 2 maanden een reactie gehad dat ik een schade vergoeding kreeg van rond de 40 euro.

 

Daar ik veel meer schade heb geleden en ze zich beroepen op de rare postvoorwaarden heb ik wederom diverse brieven geschreven. Plus een klacht bij de OPTA en CO welke de zaak nu in behandeling aan het nemen is. (Totaal bedrag ongeveer 600 euro.). Hierbij uiteraard dossiers bijgedaan van gelijke zaken welke de TPG/TNT/PTTPTNT of hoe ze morgen ook mogen heten, ooit verloren hebben.

 

Overeenkomst is overeenkomt, en die van de PTTPTNT zijn voorwaarden welke alleen ten gunste komen van deze, en dat was volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ook de kvk/wet spreekt dat een bedrijf geen onredelijke voorwaarden mag hebben, die van TNT is er eentje van..

 

Uitslag laat op zich wachten enige tijd maar deze zal ik uiteraard melden.

Link naar reactie
  • 0

Nu in 1 maand tijd ook 3 klachten bij TNT.

 

1 pakketje niet aangekomen bij een klant (kost me 100 euro en me naam)

1 brief niet aangekomen bij de bank

 

en net kreeg ik een brief binnen met een Irischeque waarvan de envelope aan de zijkant was geopend en deel B van de Irischeque is weg.

 

*fijn vakantiekrachten bij TNT*

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Zeker de komende 2 maanden is het zeer raadzaam om extra maatregellen te nemen bij het verzenden via TNT.

Verzend zoveel mogelijk met verhoogde aansprakelijkheid.

Tijdens de vakantie periode verdubbeld het aantal vermiste zendingen altijd wel zo een beetje.

 

Overigens de laatste stund van TNT: een zending met verhoogde aansprakelijkheid verdwenen en TNT stuurd doodleuk briefje dat het jammer voor me is omdat ze enkel verandwoordelijk zijn voor zendingen met verhoogde aansprakelijkheid;-)

Nog maar weer een briefje terug sturen dat ik 450 euro van ze krijg omdat het verhoogde aansprakelijkheid was.

 

 

Link naar reactie
  • 0

graag wil je alternatief zijn voor je pakketten want ben bezig met het opstarten van een koeriersbedrijf en het lijkt me wel leuk als ik een opdracht voor je kan uitvoeren en dat jij je geen zorgen hoeft te maken over je post of die kwijt is of wel afgeleverd is , lijkt het je wat om een nieuwe start te maken ?

 

[Geen werving op dit forum svp - mod]

Link naar reactie
  • 0

 

Nou ja, ik heb diverse brieven geschreven naar de klachtenafdeling (elke twee dagen een brief) en na 2 maanden een reactie gehad dat ik een schade vergoeding kreeg van rond de 40 euro.

 

 

 

hmm... (44ct x 30) + (tijd x tarief) = ?? Duidelijk een principekwestie en daar kan ik me wel in vinden. Veel succes met die 600 euro!

 

Je koopt een tv, binnen een half jaar stuk, gaat terug en ze zeggen dat dit jouw eigen risico is. Vele bedrijven zouden door deze ' service' allang failliet zijn! Betekent dit dat er echt geen goede alternatieven zijn?

Nadeel van sommige alternatieven (ken ze niet allemaal) is dat het pakketje ergens 30 min met de auto op te halen is als klant wanneer het na 2 keer bezorgen niet gelukt is of dat je een afspraak moet maken op een dag en dus een hele dag als klant vrij moet nemen om te wachten op je pakje. Dat noem ik voor mijn klant dus ook geen alternatief.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn zaak tegen de TNT komt 15 november voor, ik wacht het besluit af wat er uitkomt.

 

Andere alternatieven?

Tja, ik heb laatst een pakje verstuurd met een bedrijf krijg ik die na weken en weken eens terug met de mededeling dat het huis niet bestaat. Terwijl ik bij het huis ben geweest. Nu is het verzonden met UPS, die is er ook al weken over aan het doen om het af te leveren.

 

Nu moet ik wel zeggen dat dit een buitenlands adres betreft maar dan nog kan het in dat land binnen 5 dagen zijn..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg voor een goede verstandhouding met je buren, dan komt ook veel verkeerd bezorgde post weer boven water. Fout bestellen maakt een postbode nog geen dief...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zorg voor een goede verstandhouding met je buren, dan komt ook veel verkeerd bezorgde post weer boven water. Fout bestellen maakt een postbode nog geen dief...

 

wat heeft dat er nu mee te maken?

Als pakje niet bij buren afgeleverd mogen worden end at wel gebeurd...

als pakjes gewoon buiten voor de deur gezet worden...

als pakjes gewoon halverwege de route spoorloos verdwijnen...

als rembours bedragen niet uitbetaald worden....

als verzekerde zendingen kwijt raken en niet uitbetaald worden...

als pakjes helemaal in de vernieling bij de klant aankomen...

als het pakje naar het afhaal kantoor gaat en er geen briefje achter gelaten wordt...

als... zo kan ik wel even doorgaan.

 

Hoe helpt het dan als ik als verzender of de geaddresseerde een betere verstands houding met zijn buren heeft?

 

TNT moet gewoon de gesloten overeenkomsten goed uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0

als voorbeeld: ik ben nu al bijna 4 maanden bezig om een zending welke verzekerd was en is kwijtgeraakt vergoed te krijgen.

Krijg gewoonweg geen reactie meer op brieven en bij telefoontjes krijg je te horen dat ze ermee bezig zijn.

Morgen gaat een laatste keer een factuur de deur uit en exact 7 dagen later gaat die naar de deurwaarder.

Link naar reactie
  • 0

Ben ik helemaal met je eens, maar ik krijg wel twee of drie brieven via buren per week, als die ook nog eens allemaal weg zouden blijven...

 

...verzamel je klachten die je goed kunt verdedigen en procedeer eens per jaar.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik verstuur het laatste jaar alles met Select vracht.

Veel meer service en als er al eens een pakketje weg is dan gaan ze met de bezorger terug naar het adres voor een "confrontatie"

Tot nu toe altijd uitgekomen en ze zijn nog goedkoper ook! (contract)

Link naar reactie
  • 0

Ja even deze topic omhoog schoppen.

Ik zou namelijk nog even laten weten wat de uitslag zou zijn na de uitspraak van de geschillencommissie.

 

De uitslag is, TNT wint...

 

De punten van mijn kant uit:

TNT stuurt niet alles poststukken door.

De klantenservice beantwoord de mail niet of geeft een reactie ' we zullen er op letten'.

Telefonisch niemand bereikbaar (best duur vanuit het buitenland bellen en dan een uur in de wacht staan), site was niet te laden op het moment dat er een nieuwe service afgesloten moest worden (dit was tijdens de overgang van tpg naar tnt.

Dat er meerdere klachten zijn verstuurd en nooit een reactie op kwam.

Na heel boos te zijn geweest er 1 maand service is terugbetaald.

En dat de algemene voorwaarden van TNT onredelijk zijn.

 

Samen met alle correspondentie alsmede de brieven opgestuurd welke fout zijn afgeleverd naar de commissie.

 

TNT post:

Wij kunnen niet controleren of die brieven door ons zijn bezorgd of niet.

(Kunnen ze wel, bar code, meer informatie op de brief waaruit blijkt dat het van de tnt afkomt).

Misschien was het wel post van de partner.

Misschien een brief onder de naam van een bedrijf, want er stonden bedrijfsnamen op dat adres ingeschreven (al jaren zijn die er niet meer).

Dat ik mijn oude bedrijfsnaam als email adres aanhou is alleen maar omdat het makkelijk is.

Dat er naar de tnt gebeld word is een kostenpost welke bij de klant ligt, geen verantwoordelijkheid van de tnt. (Ja uiteraard maar als via internet aanvragen niet werkt, hoe moet je het dan doen..)

En, het toppunt, naar alles waarschijnlijkheid is de computer te oud om onze site te bezoeken, een te oude browser en of een slechte internetverbinding..

 

Met als afsluiting dat als al dit bovenstaande niet of niet helemaal van toepassing is, dat men zich beroept op hun algemene voorwaarden waarin de TNT geen aansprakelijkheid heeft.

 

Nu is dit het korte deel want ik ga niet 5 a4'tjes overtikken en een deel van het verhaal had ik hier al geschreven.

 

Feit blijft wel dat de TNT lak heeft aan haar klanten, totaal niet mee wil denken met hun klanten en zich werkelijk op alle mogelijke manieren zich overal onder uit wil praten en het lukt ze ook nog.

 

Ik had geen hoge pet op van deze club maar nu is er wel heel erg weinig van over helaas...

 

Ben blij als die postmarkt helemaal open gaat..

Link naar reactie
  • 0

Bij mij ligt de percentage verdwenen brievenbusbestellingen bij TNT inmiddels rond de 25%.

Vroeger in het jaar was dat veel lager.

Ik begin er echter moedeloos van te worden

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Ik verstuur heel veel kleine, voordelige produkten en alles aangetekend verzenden is gewoon geen doen.

Ik zie ook geen alternatief voor TNT voor heel kleine pakketjes.

Ben vanaf nu wel van plan om ze direkt in te leveren bij het postkantoor, misschien zal dat enigszins helpen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien eens kijken of je een consumentenprogramma als radar of kassa zo gek kunt krijgen er onderzoek naar te doen?

 

Een gps/gsm trackertje plus batterij voor een paar dagen kost wellicht 100 euro, en past gemakkelijk in een brievenbuspakket. Ergens ben ik wel heel benieuwd waar die pakjes dan wel blijven, maar je moet er een hoop (100?) verzenden om daar een beetje een beeld van te krijgen.

 

Overigens zou ik verwachten dat tnt/postnl zoiets zelf ook wel kan bedenken en op die manier eens echt kan uitvogelen waar het probleem nou zit.

Link naar reactie
  • 0
Een gps/gsm trackertje plus batterij voor een paar dagen kost wellicht 100 euro, en past gemakkelijk in een brievenbuspakket. Ergens ben ik wel heel benieuwd waar die pakjes dan wel blijven, maar je moet er een hoop (100?) verzenden om daar een beetje een beeld van te krijgen.

 

http://www.opengpstracker.org/ voor de mensen die er zelf een willen maken.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik dit zo lees, denk ik in 1 woord : "Belachelijk TNT". Je zou eigenlijk een domein moeten registreren en daar alle klachten op verzamelen, want als ik de reacties proef is dit slechts het topje van de ijsberg. Tips voor domeinen:

 

www.tntklachten.nl

www.postnlklachten.nl

 

Het kan toch niet zo zijn dat dit sporadisch gebeurd? Ik heb zelf niet zo vaak met TNT of PostNL te maken, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat webshops e.d. hier veel hinder ondervinden.

 

Zijn er geen afspraken te maken voor dit soort zendingen met bijv. een UPS/DHL/Selektvracht/DPD/GLS? Of zelfs Sandd?

 

 

Link naar reactie
  • 0

hahah ja Sandd is inderdaag goed alternatief als die namelijk een adres niet vinden gaat je brief retour via hun vrienden van PostNL :). Als je brief dan niet aankomt weet je zeker dat hij in ieder geval ook waarschijnlijk nooit terug komt.

Je moet trouwens wel betalen voor elke Sandd retour aan PostNL :)

 

xxx

Sanne

Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel veel afgezien met PostNL, veel verlies van post. Heb dit regelmatig hier geuit.

Ook heb ik heel veel klachten bij PostNL ingediend, meestal geen reactie.

De piek van postverlies lag voor ons in het 2e kwartaal van 2011.

Aan het eind van dit kwartaal ben ik gebeld door een service medewerker van PostNL.

Excuses, begrip en belofte van beterschap. Was een vriendelijke man, maar dit gaf mij natuurlijk niet veel nieuwe hoop.

 

Maar! en nu kom ik bij mijn punt. De tweede helft van 2011 lijkt er toch iets te zijn veranderd bij PostNL.

Misschien is het toeval, misschien niet, maar sinds we de 2e helft van dit jaar zijn ingegaan hebben wij drastisch minder postverlies ervaren bij PostNL. Ik sta altijd vooraan als het aankomt op mopperen op PostNL,

maar nu ik deze verbetering ervaar vind ik het ook eerlijk dit even te melden. :)

Link naar reactie
  • 0

Nou hopelijk neemt het vermissingsaantal bij mij nu ook af

Er kwam een soort piek midden oktober

Ik gebruik het brievenbus om de hoek nu niet meer en lever alles direkt in bij het postkantoor

Durf nog niet te zeggen dat het geholpen heeft, want dat voelt aan als de goden verzoeken

Maar van april tot oktober ging alles gewoon goed en dan kreeg ik plotsklaps de ene mail na de andere binnen, van waar blijft m´n bestelling?

Begon echt uit mijn vel te schieten op het laatste

Want het kost je heel, heel veel geld en het is ook niet bepaald bevorderlijk voor je goede naam.

Zowel jij als je klant hebben aan hun verplichtingen voldaan en als je postbedrijf (die ook niet bepaald goedkoop is) het verprutst, is dat buitengewoon ergerlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit topic eerder doorgelezen en mis wel wat extra informatie. Ik vraag me namelijk af hoe jullie de bestellingen inpakken.

 

Ziet het er mooi of luxe uit: bijvoorbeeld met kadopapier ingepakt, mooie glanzende envelopen, grafisch aantrekkelijk bedrukt, professionele logo duidelijk op de envelop?

 

Kan men raden wat er in de envelop of doos zit: door te voelen of te schudden?

 

Ik denk dat dit wel erg meespeelt of een pakketje 'kwijtraakt' of niet. Er zijn zoveel tussenpersonen die het pakketje in handen krijgen, en er hoeft maar 1 iemand te zijn die niet eerlijk is..

 

Zelf pak ik bestellingen vrij neutraal en eigenlijk wel saai in, maar verder heb ik weinig last van kwijtgeraakte pakketjes via PostNL (3% van alle bestellingen denk ik, maar toch even afkloppen). De belevenis van de klant zal wel wat minder zijn, maar een supersnelle levering maakt dat wel goed (hoop ik).

Link naar reactie
  • 0

De TNT heb ik in het begin gebruikt maar nooit meer! Tegenwoordig gebruik ik een koeriersdienst, komen de pakketten ophalen en de volgende dag wordt het afgeleverd.

Tot nog toe 1 keer gehad dat een pakket vermist raakte (<1%) maar dit is keurig vergoed door de koerier. Bij de TNT was het percentage hoger en is er nooit een pakket vergoed.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ook een contract bij PostNL en op zich valt het wel mee met pakketten die kwijtraken. Wij versturen duizenden pakketten per jaar en er verdwijnen er maar een paar per jaar. Op een hand te tellen.

 

Wat ons wel dwarszit bij PostNL als je een klacht indient is dat je een standaard mail terug krijgt na een paar dagen. Helaas hebben wij uw pakket niet kunnen vinden, jammer dan. U heeft geen verzekerd pakket gestuurd.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.