• 0

alternatief voor onbetrouwbare TNT Post?

Goedendag,

Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:

 

Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft

verstuurd is vermist.

 

TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende

dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen

gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval

niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.

Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.

blablabla...

 

Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).

 

Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.

 

Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.

 

Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.

 

Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).

 

Daniël

 

P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)

 

[titel aangepast mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aangetekend post wordt tot maximaal 46 euro vergoed bij 'vermissing' ::)

 

Je zou ervoor kunnen kiezen dat klanten bij een hoger aankoopbedrag automatisch 1,50 extra bijdragen voor de verhoogde aansprakelijkheid. Nog mooier is het om dat in het aankoopbedrag te verwerken zodat óf gratis of 'flatfee' kunt verzenden.

 

Voor wat betreft alternatieven: Ik heb op een beurs gepraat met iemand van Fastway couriers. Dat is een soort Franchise netwerk van couriers. Als je een redelijke ondergrens aan hoeveelheid pakketjes per week verzend dan hebben ze aardige tarieven. Hoe het zit me hun veiligheid en afleverpercentage is mij niet bekend.

 

[link alert] www.fastwaycouriers.nl [/linkalert]

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een beetje off-topic, maar ik zit, zelfs op dit late tijdstip nog met mn handen in het haar, wat betreft een aantal vermiste zendingen naar 1 klant in België.

 

Probleem:

- Van de 12 zendingen in de afgelopen 3 maanden zijn er maar 6 aangekomen.

 

Vervoerder:

TNT Post - de Post

 

Verzendwijze: Internationaal Pakket Plus EU

 

TNT Post kan op de barcodes alleen vinden: in de verzendroute..of afgeleverd. (dd. 12-06-2007 is er een pakket retour afzender gekomen....)TNT verwijst me naar de Post (omdat de pakketten wel in belgië zijn aangekomen, de Post stuurt me terug naar TNT Post).

 

Heeft iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waar de pakketten gebleven zijn? Het officiele onderzoek duurt zo'n 30 dagen bij TNT Post, 30 dagen bij de Post... dus ik moet wachten... en wachten....

 

Heb heel veel zin om aangifte van diefstal te gaan doen, maar vraag me af of dat iets zal opleveren, behalve nog meer frustraties...

 

Heeft iemand een goede tip, eentje die ik wellicht over het hoofd zie?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aangetekend post wordt tot maximaal 46 euro vergoed bij 'vermissing' ::)

 

Je zou ervoor kunnen kiezen dat klanten bij een hoger aankoopbedrag automatisch 1,50 extra bijdragen voor de verhoogde aansprakelijkheid. Nog mooier is het om dat in het aankoopbedrag te verwerken zodat óf gratis of 'flatfee' kunt verzenden.

 

Voor wat betreft alternatieven: Ik heb op een beurs gepraat met iemand van Fastway couriers. Dat is een soort Franchise netwerk van couriers. Als je een redelijke ondergrens aan hoeveelheid pakketjes per week verzend dan hebben ze aardige tarieven. Hoe het zit me hun veiligheid en afleverpercentage is mij niet bekend.

 

[link alert] www.fastwaycouriers.nl [/linkalert]

 

wat betreft de vergoeding van 46 euro bij gestolen pakjes die verzonden zijn met handtekening van ontvangst kan ik in de algemene voorwaarden niks vinden over een vergoeding van dat bedrag.

Heb onlangs ook nog een standaard afwijzing ontvangen van tntpost over een zending die volgens hun was afgeleverd maar de klant aangaf niks ontvangen te hebben.

heb toen de handtekening opgevraagd maar kreeg enkel het standaard briefje terug met: blablabla pakje kwijtgeraakt blablabl niet aansprakelijk blablabla volgende keer maar verzenden met verhoogde aansprakelijkheid.

 

Na het plaatsen van dit topic is de "score" als volgt:

 

9 zendingen verdwenen, van 5 een navraag gedaan en van 5 een standaard afwijzing ontvangen. overige zendingen maar niet eens meer een navraag van opgestart aangezien ik het antwoord toch al weet.

 

8 zendingen een klacht ontvangen (en dat zijn dus enkel de mensen die de moeite nemen om te klagen) dat het pakje bij de buren was afgeleverd terwijl we ALTIJD de zending voorzien van de opdracht "ENKEL HUISADRES".

 

5 klachten ontvangen dat het pakje nog steeds niet was aangekomen ondanks dat wij aangaven dat het verzonden was. Bij controleren op tracktrace bleek hiervan het pakje na 2 bezorgpogingen op het postkantoor te liggen maar had de klant hiervan geen afhaal bewijs ontvangen.

 

2 klachten dat het pakje gewoon zo op de stoep voor het huis geplaatst was omdat de klanten niet thuis waren.

 

en 16 zendingen waarvan de tracktrace niet werkt en waarvoor je dus een duur 0900 nummer moet bellen om de zending te kunnen volgen.

 

 

Ik ben me nog aan het beraden hoe en wat te doen.

Andere leveranciers wel wat informatie opgevraagd maar ben nog aan het kijken wat ik precies nodig heb.

Ben nu aan het bijhouden hoeveel bezorgpogingen er nodig zijn voor de aflevering

 

Tot nu toe:

55% van de pakjes wordt bij de eerste afleverpoging afgeleverd.

35% van de pakjes wordt bij de 2de afleverpoging afgeleverd

10% moet vanaf het postkantoor worden afgehaald

 

 

Daarnaast inderdaad aan het bekijken of we de prijzen iets kunnen verhogen om alles met verhoogde aansprakelijkheid te kunnen versturen.

 

Maar dit blijft natuurlijk absurt dat je door de slechte kwaliteit van de bezorging van een bedrijf je datzelfde bedrijf meer geld moet gaan betalen in de hoop dat ze hun werk dan wel goed doen. Lijkt er erg op dat ze hun werk met onverzekerde pakjes expres zo slecht doen om klanten te dwingen om duurdere verzendmethodes te gebruiken.

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe:

55% van de pakjes wordt bij de eerste afleverpoging afgeleverd.

35% van de pakjes wordt bij de 2de afleverpoging afgeleverd

10% moet vanaf het postkantoor worden afgehaald

 

Bij elkaar toch 100%. Wat is het probleem? ;)

 

Ik heb ook wel eens iets gelezen over die 46 euro. Kan zijn dat dat enkel bij priority buitenlandzendingen is. Moet je wel direct aangifte doen van diefstal/vermissing.

 

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe:

55% van de pakjes wordt bij de eerste afleverpoging afgeleverd.

35% van de pakjes wordt bij de 2de afleverpoging afgeleverd

10% moet vanaf het postkantoor worden afgehaald

 

Bij elkaar toch 100%. Wat is het probleem? ;)

 

Ik heb ook wel eens iets gelezen over die 46 euro. Kan zijn dat dat enkel bij priority buitenlandzendingen is. Moet je wel direct aangifte doen van diefstal/vermissing.

 

Sterkte!

 

100% van de afgeleverde zendingen ja ;-)

maar ik heb het voorlopig maar grotendeels opgegeven met het doen van navragen van vermiste zendingen, leverd enkel frustraties op doordat ik het antwoord eigenlijk al weet.

Ik schat de kosten die ik heb aan vermiste zendingen en de imgo schade die ik daardoor oploop op ongeveer 1,00 tot 1,50 euro per verzonden zending (dus over het totaal aantal verzonden pakjes) en reken dit bedrag dus als extra kosten van verzenden van pakjes via TNT. dus als het standaard tarief van tnt 5,50 euro is moet je 7,00 rekennen.

 

komt er dus opneer dat voor elk pakje dat je verstuurd en waarbij je 5,50 euro verzendkosten rekend je 1,50 euro van je winst op die order moet inleveren aan ontstane schade door diestal bij de TNT.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je tenminste wel het Track&Trace nummer doorstuurt aan je klant. Dan kan hij het zelf ook volgen en ligt de imagoschade minder bij jou dan bij TPG.

Ik zou er dan zelf de webshop zeker niet lelijk op aankijken, zeker niet als ze binnen afzienbare tijd een nieuw product sturen.

Je houdt natuurlijk de schade... Zou wel heel duidelijk de voorwaarden bij TNT opvragen of contact opnemen met het business center. Als je voor elke vermissing een uur op het politiebureau moet zitten om 47 euro terug te krijgen... :-\

 

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

In geval van problemen geef ik het tractrace nummer (de tracktrace link) door aan mijn klanten ja, maar gebeurd regelmatig dat klanten erg boos zijn en het ze niet eens intereseerd en ze er niet naar willen kijken.

 

Overigens gebreud het ook regelmatig dat de zendingen dus niet via het tracktrace systeem te volgen zijn (zou een fout in hun software zijn) en er dus geen tracktrace mogelijkheid voor de klant (en voor ons) is.

 

Binnenkort gaat er een nieuw systeem van ons online en gaan we een ander verzend systeem van tnt gebruiken en gaan we direct na verzending de tracktrace link al aan de klant aanbieden.

 

En aangifte doen van diefstal van een pakje is niet mogelijk op het politie bureau.

Dergelijke aangiftes worden niet opgenomen aangezien dat volgens politie/justitie een civielrechtelijke zaak is (net zoals dat geld voor mensen die je doelbewust oplichten met valse namen bij bestellingen).

In 9 van de 10 van dergelijke gevallen is aangifte doen dus niet mogelijk omdat het civielrechtelijk is en is civielrechtelijk dus niet mogelijk omdat er bepaalde voorwaarden gelden of omdat er valse gegevens zijn opgegeven.

Link naar reactie
  • 0

En hier de laatste prestatie van TNTPost:

 

Pakje verstuurd naar een klant welke op huisnummer 7 woond.

Pakje voorzien van handtekening voor ontvangst en de melding ENKEL HUISADRES.

 

Volgens tracktrace gegevens 2 dagen bij de 2de afleverpoging afgeleverd bij de klant.

 

Was betaling op factuur en kwam geen betaling binnen, dus aangemaand.

Geen reactie daarop dus naar de deurwaarder die nog eens heeft aangemaand en daarna incasso procedure begonnen is.

Ik daar via e-mail melding van gemaakt aan klant waarop ik reactie kreeg dat ze niks besteld hadden.

 

E-mail terug dat ze wel besteld had (ipnummer e-mail en van bestelling kwam ook overeen) en dat het afgeleverd was.

 

ondertussen als vorobereiding van eventuele rechtzaak de handtekening opgevraagd bij TNTpost.

 

Krijg ik gister de handtekening binnen en geef dat aan haar door dat ik die heb en de naam van de handtekening krijg ik de melding terug:

 

Ik heb de bestelling niet ontvangen en de naam van de handtekening is mijn buurman waarmee ik geen contact heb...

 

Uit telefoonboek blijkt dat dit kan kloppen aangezien er daar iemand met die naam woond.

 

Waarschijnlijk TNT dus gewoon bij de buren afgeleverd ondanks handtekening voor ontvangst (wat het niet mogelijk moet maken bij de buren af te leveren) en de melding Enkel huisadres.

 

Dus nu gaan ze weer een nader onderzoek doen naar het eerder gevoerde onderzoek en of het inderdaad bij de buren afgeleverd is....

 

Ben benieuwd naar de reactie hoewel ik al vermoed welk standaard briefje ik zal ontvangen....

Link naar reactie
  • 0

Jeetje, wat is de situatie van jou Vossie herkenbaar voor ons helaas: dit soort toestanden die jij beschrijft maken ook wij bijna wekelijks mee.

 

Ik had net een hele boze klant aan de lijn die beweerde niets ontvangen te hebben, terwijl Track/Trace aangaf dat het afgegeven was.

Onderzoek starten, kost weer min. 30 dagen, weg goede naam: aangifte doen is niet mogelijk, TNT beroept zich op de voorwaarden & verzekering keert ook niet. :(

 

Heb nu offertes liggen van UPS en GLS: we kiezen morgen een vervanger, want hier krijgen we alleen maar heel veel hoofdpijn van.

Regel je je zaken zelf goed, verziekt een partner het.

 

Informeel krijg ik als reden: ja, maar uw afzender (alleen de postcode & huisnr.) is bekend als lingeriezaak, dat zijn nu eenmaal gewilde artikelen (!!!!!). Toen ik dat hoorde, werd ik helemaal kwaad!

Ik verzend niets meer met TNT Post. Klaar.

Op naar een betere vervoerder.

 

Is dat voor jou Vossie: ook geen optie?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

GLS heb ik geen ervaring mee maar volgens mij leveren die voornamelijk naar bedrijven.

 

UPS heb ik wel ervaring mee, om precies te zijn 1 pakje.

Dat ene pakje was een aluminium schotel waarvan dat hij bij de klant aankwam zodanig behandeld was dat er aangehechte stukken van het aluminium waren afgebroken.

 

In eerste instantie werdt mijn klacht daarover netjes behandeld, er zou iemand bij die klant gaan kijken om de schade te beoordelen.

 

Na 2 weken kreeg ik een brief waarin me werdt verteld dat er inderdaad schade geconstateerd was maar dat dit de oorzaak was van het slecht verpakken van het product. (hier was ik het overigens niet mee eens).

 

Ik mijn klant gebeld met de melding dat ik de uitslag had van het onderzoek dat bij hem thuis gedaan was naar het product.

 

Klant was erg verbaast aangezien er nooit iemand was langsgeweest.

 

Ik UPS gebeld met die melding krijg ik als antwoord: dat klopt, er was 2 keer niemand thuis dus krijgt u die standaard brief.

 

Dat was voor mij voldoende UPS om daarmee niks meer te verzenden.

 

Maar op dit moment ga ik dus toch maar steeds meer aangetekend verzenden en ook vaker verzekerd.

Link naar reactie
  • 0

ook wij hebben voor onze winkels exact dezelfde ervaringen, TNT wordt er niet bepaald betrouwbaarder op.

 

Van TNT medewerkers heb ik begrepen dat het euvel vooral is gaan spelen vanaf het moment dat men voor de aflevering van pakketpost externe bedrijven is gaan gebruiken. Dat zijn vaak kleine lokale koeriersbedrijven die uiteindelijk niet altijd even betrouwbaar blijken te zijn.

 

Voor wat GLS betreft, deze hebben een switch gemaakt en zijn nu ook meer op consumenten gericht. Voorheen was het inderdaad vooral op bedrijven gericht en moesten mensen hun pakketjes op de distributie centra gaan halen. Dat werkte in de praktijk natuurlijk niet.

 

Maar tegenwoordig is het zo dat men na de eerste bezorgpoging en briefje achterlaat met het verzoek aan de klant om even te bellen voor een nieuwe afspraak. Deze bezorging mag dan overal plaats vinden, dus ook op een alternatief adres (werk, familie, etc).

 

In die zin is GLS nu dus een reeel alternatief voor TNT geworden. Tevens zijn de prijzen allezins redelijk en zijn pakketjes standaard verzekerd en traceerbaar (enig probleem is alleen een eigen risico van 50).

 

Wij gaan waarschijnlijk binnenkort over naar GLS in ieder geval.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Hmm .... de vraag waarmee dit topic gestart werd maar dan met een toevoeging: is er uberhaupt wel een alternatief? ;) ???

 

 

Volgens mij gaat Kiala uitgroeien tot een goed alternatief.

Veel mensen die via internet bestellen nemen al voor lief dat TNT langs gaat komen op een moment dat ze niet thuis zijn en ze het pakket vervolgens voor 17.30 bij een postagnetschap op moeten halen.

 

Kiala is een verzendservice die vanuit Belgie een flinke voet op Nederlandse bodem begint te krijgen.

Bij deze club slecteer je zelf het ophaal punt in jouw omgeving.

Ophaalpunten zijn bv tankstations die tot 's avonds laat en in het weekend open zijn.

Ik gebruik het regelmatig om spullen af te halen.

Met de verzenddienst van Kiala heb ik nog geen ervaring.

 

Kiala voor de ontvanger/besteller.

Kiala verzendservicevoor de verzender.

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend dagelijks met TNT post maar heb eigenlijk nooit problemen.

Ik verzend bijna alles standaard en onverzekerd.

 

Met GLS heb ik slechte ervaringen, zij werken ook met charters deze gooien als je niet thuis bent gelijk een briefje in de deur dat ze al voor de

tweede keer zijn geweest en dat u uw pakket af kunt halen op het depot.

Dit briefje wordt ook niet ingevuld met pakket nummer waardoor pakket zoek is als je belt om het af te komen halen.

 

Met Gordijn uit Rijswijk heb ik nooit problemen zij leveren keurig de bestellingen af en als je niet thuis bent zit er keurig een ingevuld briefje

in de bus voor een tweede afleverpoging, vriendelijk personeel.

 

Succes met je keuze..

Link naar reactie
  • 0

ok, als ik dat zo hoor schiet GLS ook amper op in vergelijking met de TNT. Wat dat betreft zijn die charters een drama, je vraagt je af hoe zulke bedrijven kunnen blijven bestaan...

 

Gordijn komt me bekend voor (kom oorspronkelijk uit die regio en heb de vrachtwagens vaak genoeg zien rijden) maar is dat een alternatief voor verzenders als Vossie, BFU en anderen die naar consumenten sturen? En wel kleine pakketjes en dergelijke. Op het eerste gezicht denk ik bij Gordijn aan grote pakketten/partijen.

 

Hoe zit het daar verder prijstechnisch?

 

 

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Kiala is een interessante, ik heb even de afhaalpunten bekeken en dat zijn er al 2 in mijn wijk! Dat is wel mooi! Ik vind hier absoluut iets voor te zeggen dat de klant het kan afhalen.

Toch heb ik zelf nog geen problemen bij TNT, tot nu toe iets van 150 pakketjes verzonden en ontvangen en daarbij is 1 keer iets fout gegaan!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn sinds de laatste post overgestapt op UPS en ik moet zeggen, kijkend naar de eerste resultaten, dat het hoopvol is.

 

Ik heb tijd over gekregen, want ALLE zendingen zijn prima afgehandeld.

Scheelde me een hoop kopzorgen.

 

We houden het nog een maandje of 2 op proef en dan weten we natuurlijk meer.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Graag hoor ik ook ervaringen van andere gebruikers, maar het moet me nu toch echt na 4 jaar ergernis van het hart dat GLS geen idee heeft wat service, snelheid, dienstverlening etc. is.

Sinds januari 2003 hebben wij een eigen bedrijf met internetwinkel, eind 2003 besluiten wij in zee te gaan met het net nieuwe GLS (was tot dan toe Nederlandse Pakketdienst). Begin 2004 zijn we hier weer mee gestopt, reden: Ik kreeg er een taak bij, namelijk hetzelf managen van alles wat fout ging bij GLS, en dat was veel, heel erg veel.

Zodra het ook maar enigzins moeilijk werd kon GLS het zelf niet meer en moest ik dus zelf bellen om routebeschrijvingen etc. door te geven. Ook kwamen pakjes terug, omdat het adres niet zou bestaan, zelfs van adressen waar ze eerder wel geweest waren om iets af te leveren.

Nu in 2007 doe ikzelf allang geen zaken meer met GLS, maar krijg nog wel regelmatig iets toegestuurd, wat standaard te laat komt (2 a 3 werkdagen of nog langer binnen NL is bij GLS geen uitzondering).

Omdat ik mijn afleveradres (sinds kort) deel met een meubellogerij wiens naam groot op de gevel staat gebeurt het regelmatig dat pakketjes niet worden afgeleverd omdat mijn bedrijf daar niet gevestigd danwel verhuisd zou zijn volgens de chauffeurs van GLS. Men gaat niet naar binnen bij de meubellogerij maar rijdt gewoon door ondanks dat het nummer klopt. Vervolgens gebeurt er niets tot we zelf gaan bellen naar de leverancier die met GLS contact op moet nemen om het pakketje toch bezorgd te krijgen.

Afijn ik kan nog veel meer schrijven, wel een boek vol over de ellende met GLS (in mijn geval de vestiging van hun in Zwolle)

Graag zou ik reacties zien van anderen die dit herkennen.

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen tussen de 500 en 1000 pakketten per jaar met TNT/TPG post, maar zijn best tevreden. Het is wel eens gebeurt dat een pakket tijdelijk zoek was, maar kwam altijd weer boven water. UPS is ook best goed, maar kosten zijn hoger en veel klanten van ons zijn niet bereid hier extra voor te betalen.

Verder hebben we veel andere geprobeerd, Packs, Nedpack, DHL etc., deze waren alle slecht, en de slechtste was GLS. Vooral als zendingen naar particulieren moeten blijft de post aan te bevelen, ze hebben altijd een afhaalpunt in de buurt en doen tenminste (meestal) een kaartje in de bus. Iets wat andere koeriers wel beloven maar vaak niet doen.

Link naar reactie
  • 0

@Vossie:

 

Jij beweert het volgende: "Overigens verzend ik pas sinds 1 ½ jaar veel pakjes, daarvoor waren dit er hooguit een tiental per maand maar had ik maanden waarin 25 tot 50% van mijn zendingen een probleem had varierend van gestolen tot zwaar beschadigd."

 

Ondergetekende heeft 2 jaar terug, als bijverdienste, een half jaar lang bij TNT Post/Pakketdienst gewerkt. Op basis van mijn ervaringen kan ik en durf ik best te stellen dat je beweringen complete onzin zijn. Het grenst m.i. daarbij zwaar aan opzettelijke laster.

 

Dit is de praktijk op de DCP's [verdeelcentra] van TNT Paketdienst.

's ochtends vroeg worden de paketten per vrachtauto aangeleverd.

Alle paketten zijn dan al voorzien van een barcode en tevens [dus] al ingescand en ingevoerd in het track-and-trace systeem van TNT.

 

De paketten worden in traditionele rolcontainers op de DCP's aangeleverd.

Iedere rolcontainer heeft een eigen postcode-gebied.

Dus meerdere buurten van een dorp of een stad kunnen in zo'n rolcontainer zitten.

Het komt ook wel voor dat er voor één afleveradres een volle rolcontainer is; met name voor filiaalbedrijven, als er bijv. bijna een hele zomer- of wintercollectie aan kleding wordt uitgeleverd door het moederbedrijf.

 

De rolcontainers die uit de vrachtwagen komen, worden vervolgens in het bijzijn van meerdere collega's naar de betreffende postcode-gerelateerde plekken in de DCP's gereden. In een DCP heb je dus al snel enkele tientallen postcode gebieden; met evenveel chauffeurs. Eventjes wat doosjes achteroverdrukken zou dan direct worden opgemerkt!

 

Als alle rolcontainers per postcodegebied vervolgens zijn verdeeld, dan krijgt/neemt iedere chauffeur een barcode scanner die gerelateerd is aan de route die hij/zij die dag gaat rijden. Iedere chauffeur rolt vervolgens de ene na de andere rolcontainer naar zijn/haar auto. Dan laadt elke chauffeur zijn eigen auto in en maakt daarbij een logische route-indeling. Tijdens het laden is de chauffeur verplicht om elk pakket te scannen voor dat het pakket de auto in gaat.

 

Wanneer de chauffeur zijn rolcontainers heeft ingeladen, dan gaat hij naar het afgiftepunt van de barcodescanners en de barcodescanners worden vevolgens door de computer uitgelezen. De chauffeurs drinken dan een bakkie koffie en de DCP mederkers printen [per chauffeur en route] vervolgens de ladinglijsten uit. Die worden onlosmakelijk vastgeniet.

 

Voor vertrek noteert de chauffeur de kilometerstanden en schrijft het nummer van zijn/haar rijbewijs op. Dan ga je de route rijden. De controle is dan zo scherp, dat bij zendingen waar getekend moet worden, degene die het pakket in ontvangst neemt zijn of haar eigen naam op moet schrijven bij het tekenen voor ontvangst.

 

Na het rijden van de route keer je terug naar de DCP en scan je de niet uitgeleverde paketten. Deze worden in een rolcontainer geplaatst en op de postcode-plek neergezet voor de evt. 2e bestelling. De chauffeur plaatst vervolgens zijn barcodescanner in het dockingsysteem en de computer trekt die dan weer leeg.

 

Dus diefstal en verduistering? Bijna godsonmogelijk. Ja dat is natuurlijk niet helemaal uitgesloten. Maar geloof me maar; dat komt echt supersnel aan het licht.

 

Dus wat denk je of beweer je nu, dat een goedbetaalde TNT chauffeur zijn of haar toekomst op het spel [strafblad en ontslag] zet voor een paar lullige porno DVDtjes of een inferieur lingeriesetje? Dat geloof je toch zelf niet?

 

Ik heb wel zendingen naar juweliers gebracht en ook dozen vol met peperdure Intel chips naar computerwinkels. Dozen vol met bijv. Ralph Lauren of andere dure merkkleding... Ik heb het ooit gehad dat een schoenenwinkel [die ik vanwege de grote volumes vaak als eerste lostte] had getekend voor 9 dozen met hele fijne van Bommel schoenen. Aan het eind van de rit had ik echter nog een grote doos met plm. 15 paar Bommels in de auto staan. Die had ik in een overvolle auto over het hoofd gezien. Ik had ze zo bij me thuis kunnen afleveren. De zending was keurig afgetekend. Maar dat doe je niet. 15 paar van Bommels is niet de moeite voor een strafblad.

 

Dus nogmaals: waarom zou een chauffeur een doosje met twee of drie porno DVDs en een lullig lingeriesetje gaan stelen als 'ie ook een overdoos met bijv. Ralph Lauren polo's kan jatten? De pakkans is voor beide namelijk even groot.

 

En inzake de vermeende zwaarbeschadigde zendingen? Daarover valt dit te melden. Mocht het al zo zijn dat een paketje beschadig op de DCP aankomt dan MAG een chauffeur dat paket niet eens inscannen of überhaubt uitleveren! Beschadigde of wellicht geopende paketten meldt je direct op de DCP! Dan komt er een briefje bij en gaat het retour afzender! Maar dat [beschadigde paketten] is beslist géén dagelijkse gang van zaken.

 

Kortom: ik geloof helemaal niets van je beschuldigingen. Volgens mij heb je ze hier neergezet in de hoop bijval te krijgen en om dat dan aan mensen in je omgeving te laten lezen? Dat jij dan kan roepen dat je onschuldig bent aan allerhande zendingen die zouden zijn verdwenen. So tell me?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Vossie:

 

Jij beweert het volgende: "Overigens verzend ik pas sinds 1 ½ jaar veel pakjes, daarvoor waren dit er hooguit een tiental per maand maar had ik maanden waarin 25 tot 50% van mijn zendingen een probleem had varierend van gestolen tot zwaar beschadigd."

 

Ik heb de berichten nog eens nagelzen van Vossie maar ik lees nergens dat hij beweert dat 25 tot 50% van de zendingen verdween of ernstig beschadigd was.

Wel lees ik dat hij relatief best veel zendingen heeft waarbij dingen misgaan.

 

Het is goed dat we een keer een verhaal van de andere kant krijgen, natuurlijk zijn er vele integere mensen bij TPG die hun werk doen zoals van ze wordt verwacht, en natuurlijk komt een groot deel van de spullen wel aan.

 

Aan de andere kant is mijn ervaring ook dat er een klein percentage van de spullen ergens in het systeem verdwijnt, en dat zijn zeker niet altijd dure spullen. Misschien komt het doordat bijvoorbeeld een adresdrager verdwijnt en het pakket niet meer traceerbaar is.

Misschien staat er een onmogelijk adres op, en geen afzender, dat kan ik allemaal niet inschatten.

Link naar reactie
  • 0
Kortom: ik geloof helemaal géén donder van je hele serie beschuldigingen. Volgens mij heb je ze hier neergezet in de hoop bijval te krijgen en om dat dan aan mensen in je omgeving te laten lezen? Dat jij dan kan roepen dat je onschuldig bent aan allerhande zendingen die zouden zijn verdwenen. So tell me?

 

Door als een puber te gaan schelden, zet je je op zich prima betoog geen kracht bij. Hou het een beetje kalm, ajb. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TL: De tekst is aangepast. Ik was ff te enthousiast?

 

@TN: Hij heeft echt geschreven dat bij hem op zendingen van enkele tientallen paketten 25- à 50% zwaar beschadigd was of gestolen waren.

 

An sich is dat statistisch gezien al opmerkelijk.

Voorts: hoe kan hij weten dat er zoveel zendingen zwaar beschadigd aankwamen? Wat ik al aangaf een chauffeur MAG dergelijke paketten niet eens inladen en/of aanbieden aan de geadresseerde. Die gaan vanaf de DCP meteen retour afzender, met een begeleidende excuus/contact brief. Überhaubt zou iedere chauffeur zich toch generen als hij met een zwaarbeschadigd 'pornopakket' aan de deur zou komen? Niet zo zeer voor de inhoud, maar voor het feit dat 'ie een dergelijk paket durft aan te bieden. Vossie's claims zijn aldus echt totaal buiten elke bandbreedte.

 

Natuurlijk zijn er wel eens onbestelbare paketten of verdwenen adressdragers. Deze paketten komen dan niet aan op een dcp. Dergelijke 'probleemzendingen' worden dan al op de sorteercentra onderschept. Maar dat is dan echt marginaal.

 

Maar dat is in de situatie van Vossie dus nagenoeg een onmogelijkheid; het zoekraken van adresdragers komt bij zakelijke paketten bijna niet voor.

 

Kortom het riekt m.i. naar iemand die een alibi in elkaar heeft proberen te draaien om dit draadje dan evt. in een nadere procedure aan anderen te tonen. Om dan te roepen: 'Kijk maar, andere ondernemers hebben ook die problemen met TNT.' Let wel: Vossie claimt duizenden euro's aan schade te hebben geleden. Ruiken jullie 'm nu ook?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.