• 0

Bekendheid met asperion boekhoudpakket

Goedemiddag,

 

wij zijn op zoek naar een nieuw boekhoudpakket en zijn in aanraking gekomen met Asperion.

Wie kan mij hier meer over vertellen? voor en nadelen van ASP model

Onze dienstverlening richt zich op data en telecomoplossingen voor voornamelijk de MKB markt.

Maandelijks 100 facturen via automatische incasso. Verwachting over een jaar is dat dit richting de 500 gaat.

 

alvast bedankt voor jullie reacties.

Arjen Milhous

 

TRITEL BV

Telefonie, Data & voice logging

T: +31(0)72- 7112711

F: +31(0)72- 7112712

http://www.tritel.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bekendheid met Asperion heb ik niet maar waarom wil je dit zelf gaan doen met de verwachte groei naar 500 facturen per maand? Is het dan niet beter om dit door de boekhouder te laten doen? als het straks echt zo veel wordt moet je straks nog iemand in dienst gaan nemen die dit allemaal voor je invoert en dan moet het later door de boekhouder weer worden na gekeken. Waarschijnlijk ben je dan inclusief personeelskosten en softwareabonnement goekoper uit wanneer je alles rechtstreeks bij de boekhouder laat doen want dan hoeft het maar 1 keer en betaal je niet ook nog eens geld omdat eerst alles moet worden na gekeken.

 

Is misschien een idee.

 

Groeten,

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

Bij de aanschaf van een administratief softwarepakket heb je te maken met eenmalige kosten (aanschaf), jaarlijks terugkerende kosten (onderhoud of licentie abonnement) en verborgen kosten. Deze laatste categorie bestaat uit consultancy (installaties, opleiding en aanpassingen), hardware (uitbreidingen en aanpassing huidige netwerk), training (gebruikers moeten er mee leren omgaan) en beveiligingsaspecten (de backup procedure).

 

Bij ASP modellen, betaal je alleen een abonnementsprijs (vaak per maand) voor hetgeen je afneemt. De eenmalige aanschaf heb je niet en ook geen kosten voor het installeren van updates en upgrades, aanpassingen van het netwerk zijn niet nodig en je mag er vanuit gaan dat de backup procedure goed geregeld is (uiteraard wel regelmatig er ook eentje maken, want je weet maar nooit).

 

Gevaren bij ASP modellen zijn wel dat je in zee gaat met een aanbieder en bestaat deze aanbieder over een paar jaar nog wel en hoe gaat men dan om met de data van jouw administratiebestanden.

 

Een amder groot voordeel van het ASP model vind ik wel dat je gemakkelijker kan samenwerken met je adviseur, boekhouder, belastingadviseur of accountant. Facturen maken kun je zelf het beste en als de instellingen van het pakket juist en goed zijn, worden deze op de juiste grootboekrekeningen geboekt in de administratie. Ook het aangegeven incassotraject kun je dan mooi laten uitvoeren. De eventuele inkoopfacturen kun je wel gemakkelijk uitbesteden, want met ASP kun je vanaf verschillende werkplekken de administratie benaderen. De boekhouding maanden kwijt zijn omdat de adviseur, belsatingadviseur, accountant of boekhouder deze nodig heeft, is uit de tijd en kan tot het verleden behoren.

 

Het pakket van Asperion bevalt mij niet. Ik vind het niet gebruikersvriendelijk en snel genoeg in vergelijking tot de andere pakketten. Ook de controlemogelijkheden waren mij niet toereikend genoeg. Hierbij moet ik wel melden dat het hierbij ging om de versie die beschikbaar was voor de grote vakantie vorig jaar. Ik heb begrepen dat het pakket een aantal grote wijzigingen is ondergaan hierna.

 

Pakketkeuze is zeer persoonlijk (wat vind je mooi en handig), naast de prijs en of je tot de doelgroep behoort van de aanbieder. Overleg ook even met je boekhouder, adviseur, belastingadviseur of accountant, want misschien kan hij of zij niet overweg met dit programma (ze zijn er nog steeds) of kunnen zij misschien een andere oplossing aanbieden.

 

Ik zelf biedt Accountview via een Terminal Server oplossing aan en Exact Online. Succes met de keuze.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.