• 0

Viral game marketing

Hallo,

 

Eerder heb ik op dit forum geschreven over nieuwsbriefaanmeldingen.

Inmiddels gaat dit heel aardig en verzamelen we zo'n 50 tot 100 adressen per dag, maar dat is nog lang niet genoeg.

 

Nu heb ik hier en dar gelezen over een online viral game wat kan worden ingezet.

 

Dat betekent dat wij een spel online zetten waarmee bezoekers prijzen kunnen winnen. Ze mogen het spel 1 x spelen nadat ze hun e-mailadres hebben ingevoerd en hebben aangegeven accoord te gaan met de algemene voorwaarden. Willen ze het spelletje nog een keer spelen (om meer punten te halen en dus meer kans te maken op een dikke prijs...) dan moeten ze 4 e-mailadressen van vrienden/kennissen opgeven. Die vrienden kunnen zich ook aanmelden...Zodra 1 vriend zich heeft aangemeld voor de game (ja, met zijn e-mailadres) kan de initiele speler een tweede gok wagen....

 

Dat lijkt mij wel wat, maar nu rijst mij de vraag:

 

- Wat mag ik van die adressen verwachten

- heeft iemand dit geprobeerd?

- Wat mag zoiets kosten?

- wie zou zoiets voordelig kunnen maken?

 

Iemand enige ervaring? ???

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Yup, heb ervaring.

 

- Wat mag ik van die adressen verwachten.

- heeft iemand dit geprobeerd?

- Wat mag zoiets kosten?

- wie zou zoiets voordelig kunnen maken?

 

@1 : rijp en groen. Soms jonkies, soms gemelleerd ouder en jong.

@2 : plenty bedrijven. Zoek maar eens op online game makers en dan zie je dat ze zeer veel gesponsorde games hebben gemaakt. Zoek bijv. op Carglass.

@3 : afhankelijk van de kwaliteit van de game (daar doelde je toch op ?). Dat kan van een paar honderd tot €15.000 en meer zijn voor een beetje maatwerk-game.

Ik heb goede ervaring met MAD Multimedia. Weet niet of ze het voordelig doen, maar zij zijn een goede partner.

Link naar reactie
  • 0

 

- Wat mag ik van die adressen verwachten?

 

 

In de meeste gevallen niet veel: vergeet namelijk niet dat men heeft meegedaan voor de game en de eventuele prijzen. Vervolgens kun je ze hooguit nog enkele malen benaderen om te interesseren voor het eigenlijke product / de eigenlijke dienst van je bedrijf.

 

Zorg dus dat de game qua beleving en onderwerp zo dicht mogelijk bij de producten/diensten van het bedrijf passen. Middels thema en prijzen is ook enigzins de doelgroep te bepalen.

 

Verder heeft Webwolff de mogelijkheden en prijzen al gegeven.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Thnx voor de tips, ik denk dat ik maar een paar bedrijven ga bellen morgen. Maar 15.000 euro voor adressen waar ik maar een paar keer iets heen kan sturen is niet rendabel...ik wil ze kunnen opnemen in mijn eigen lijst en ze dagelijks onze aanbieding sturen.

 

 

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 0

Ehh... hou je er wel rekening mee dat je alleen geïnteresseerd bent in emailadressen/persoonlijke gegevens van "gekwalificeerde prospects"?

 

Het heeft geen zin om reclameboodschappen over heren sportschoenen, aan bejaarde vrouwen te sturen, om even kort door de bocht te scheuren...

 

Dank u!

 

Het is niet alleen zinloos, maar het doet het skepticisme dat mensen hebben jegens reclame/marketing alleen maar groeien, niet echt iets waar ik persoonlijk op zit te wachten...

 

Het is omdat mailtjes versturen zo goed als gratis is, maar bedenk je eens wat dit voor consequenties heeft als je dit met papier en inkt doet... Niet veel goeds voor je winstmarges in iedergeval!

 

Ga liever op zoek naar "locaties" waar je "hoge concentraties" van je "meest gekwalificeerde prospects" kan vinden, en doe daar je gegevens verzamelen...

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.