• 0

ASP or not ASP

Gast Verwijderd account

Wij hebben een desktopapplicatie. Zo'n pakketje wat je op je pc moet installeren. Met updates en zo. Vreselijk ouderwets. ;)

Een enquete leerde ons dat veel gebruikers wel naar ASP of webapplicatie willen. Hebben we onderzocht.

Volgens mij is ASP het via het internet 'draaien' van 'zo'n pakketje' als het onze.

Maar als ik (ook op dit forum) lees dan krijg ik sterk de indruk dat webapplicaties in 1 adem genoemd worden met ASP. Kijk naar internetboekhouden met Asperion en Reeleezee. Dat is echt geen ASP maar echt wel webapplicatie.

Volgens mij is ASP een trage en slechte oplossing en is webapplicatie de nieuwe toekomst.

Of niet? Wie heeft een mening?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Webapplicaties worden tegenwoordig geprogrammeerd in DOT NET oftewel .NET. Dat is de opvolger van de Microsoft programmeertaal ASP. En meer de tegenhanger van Java, dan dat ASP dat was. (Java, waar ook zeer goede webapplicaties mee gemaakt kunnen worden.)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Webapplicaties worden tegenwoordig geprogrammeerd in DOT NET oftewel .NET. Dat is de opvolger van de Microsoft programmeertaal ASP. En meer de tegenhanger van Java, dan dat ASP dat was. (Java, waar ook zeer goede webapplicaties mee gemaakt kunnen worden.)

 

Nee hoor de vraag gaat over de harddisk array in de IBM's i5/OS (aka OS/400) operating system. Er zijn meer dingen die ASP heten ;) In dit geval 'application service provider'.

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor de vraag gaat over de harddisk array in de IBM's i5/OS (aka OS/400) operating system. Er zijn meer dingen die ASP heten ;) In dit geval 'application service provider'.

 

Meen je dat nou echt?

 

Dan heb ik niets gezegd. Ik dacht dat het hier om de Active Server Pages ging van Microsoft. Excuus voor de (ongewilde) creatie van eventuele verwarring.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ASP en Webapplicatie zijn twee met elkaar samenhangende begrippen, die echter niet door elkaar gebruikt kunnen worden. Zie het eerder genoemde artikel.

 

Je huidige PC pakket vervangen door een versie die via een Internet browser gebruikt kan worden heeft voordelen voor zowel leverancier en gebruiker. De gebruiker hoeft niet meer zelf het pakket en evt upgrades te installeren, en de leverancier kan snel een nieuwe versie beschibaar maken voor al zijn bestaande klanten, en snel nieuwe klanten aansluiten.

 

Echter;

- je pakket moet technisch geschikt zijn voor gebruik door meerdere gelijktijdige gebruikers via een internet browser

- je zult een ASP moeten selecteren die jouw webapplicatie aan gaat bieden, of zelf een met internet verbonden server moeten inrichten (je bent dan zelf ASP);

- de ASP zal zorg moeten dragen voor backups ed.

 

 

Ik noem hier bewust even niet remote computing oplossingen zoals Citrix, omdat die nog steeds enige installatie van programmatuur op de pc van de eindgebruiker vragen.

 

 

Webapplicaties nemen een grote vlucht (telebankieren, asperion, e-boekhouden, webmail) en zijn m.i. 'the way to go' . Google heeft zelfs een complete office suite via het web.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.