• 0

Aangifte IB 2006 voor ondernemers

In 2006 heb ik een parttime baan gehad en daarnaast ook gewerkt in mijn eenmanszaak... Ik heb drie vragen:

 

1. Kom ik dan in aanmerking voor de ondernemersaftrek?

 

2. Zo ja, hoe moet ik bewijzen dat ik minimaal 1225 uren besteed heb aan het feitelijk drijven van mijn onderneming?

 

3. Het saldo van winst-en-verliesrekening van mijn onderneming is rond Euro 10.000,-, maar ik heb helemaal geen winst _uit_ onderneming gehad (= geen priveonttrekkingen gedaan in 2006). Mag ik dan zowiezo ondernemersaftrek doen? Dat zou mijn algemene balastbaar inkomen (loon + eenmanszaak) verminderen. Kan dat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In 2006 heb ik een parttime baan gehad en daarnaast ook gewerkt in mijn eenmanszaak... Ik heb drie vragen:

 

1. Kom ik dan in aanmerking voor de ondernemersaftrek?

 

Die vraag is op basis van de gegeven informatie niet te beantwoorden.

 

2. Zo ja, hoe moet ik bewijzen dat ik minimaal 1225 uren besteed heb aan het feitelijk drijven van mijn onderneming?

 

Het is aan jou om dat te bewijzen met een urenadministratie en onderbouwende gegevens zoals een agenda, facturen met facturabele uren etc.

 

3. Het saldo van winst-en-verliesrekening van mijn onderneming is rond Euro 10.000,-, maar ik heb helemaal geen winst _uit_ onderneming gehad (= geen priveonttrekkingen gedaan in 2006).

 

Onjuist. Winst = omzet - kosten. De winst wordt belast, niet de privéonttrekkingen.

 

Mag ik dan zowiezo ondernemersaftrek doen?

 

Die mag je doen als je voldoet aan de voorwaarden die daarvoor gelden.

Link naar reactie
  • 0
Onjuist. Winst = omzet - kosten. De winst wordt belast, niet de privéonttrekkingen.

 

Maar... als 'priveonttrekkingen' niet van toepassing zijn (zoals in mijn geval), berekend het programma 'Aangifte inkomstenbelasting 2006 voor ondernemers' helemaal geen (Euro 0,-) belastbare winst uit onderneming!

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.