• 0

Beginnen in de bouw

Hallo,

 

Momenteel ben ik 15 jaar in dienst bij een goedlopend aannemersbedrijf en heb reeds voldoende kennis en ervaring genoten in meerdere vakgebieden binnen de bouw.

 

Nu ben ik sterk aan het overwegen om mijn huidige werkgever te bedanken voor de jaren lange samenwerking en zelfstandig verder te gaan.

 

Kan ik hier tips,aanbevelingen en kennis opvragen omtrent het starten van mijn eigen onderneming in de Bouwsector?

 

Hoop op een reactie,

Groet Mike

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Mike,

 

Wat wil je beginnen?

 

Je bent een fanatiek (wel kortzichtig) persoon, gezien je je eigen bericht weer onder het commentaar van Edward plaatst. (reden?)

 

Ik zit zelf in de bouw en kan je op weg helpen wanneer je uitlegt wat je bedoelt. Wil je goederen leveren, wil je aannemer worden (papieren?) of wil je als ZZPér aan het werk.

 

Kortom; Wat is jouw mogelijkheid zoals:

 

- Kapitaal

- Papieren

- inzicht

- ondernemingsplan

- kwaliteiten

- Hoe de markt aan te pakken?

- waarom gaan mensen jouw laten bouwen?

 

 

Ik heb nog een functie vrij als vertegenwoordiger van diamantgereedschap, afhankelijk van jouw regio.

Ook voor jezelf (zelfstandig) is er een mogelijkheid. (inkoop, verkoop)

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Beste Gijs.

 

Mijn plannen zijn om als zelfstandige (eenmansbedrijf) kleine en middelgrote opdrachten te vervullen. het zal hier voornamelijk om reparatie en onderhouds klussen gaan. De motivatie om als zelfstandige in de bouw verder te gaan komt door mijn vakgebieden als:

Gevelwerk

Latei reparatie

Betonband reparatie

Balkon reparatie

Schoorsteen reparatie

Stucadoors werk

Graniet werk

Tegel werk

 

Door mijn veelzijdigheid denk een zeer goede en gezonde start te kunnen maken.

 

Mijn voormelijkste sruikelblok zijn de papieren,vergunningen,verzekeringen.Ik heb hier totaal geen kennis genomen. Ik heb hiervoor informatie op gevraagd, maar door de bomen kan ik het bos niet meer zien. De informatie is vaak voor mij onduidelijk en niet geheel relevant. Ik wil graag weten wat ik vooral op papier nodig moet hebben om voor mezelf te beginnen.

want dat zal ik zeker doen !

;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Cuncard,

 

Als je jezelf inschrijft bij de KVK als klussenbedrijf heb je geen papieren nodig. Je betaald het minst aan bijdrage etc. en wanneer je jezelf doorverhuurt aan tussenpersonen of groot aannemers heb je alleen VCA nodig.

 

+ uiteraard je standaard verzekeringen.

 

Het geld wat je nodig hebt zit in vervoer, gereedschap, twee maanden overleven (betalingstermijnen) etc.

 

Ik zal heel eerlijk zijn!

 

Zelf heb ik twee bedrijven waarvan 1 mensen doorverhuurt aan grote aannemers. Ik praat over 30 man vaste dienst en 15 ZZPérs.

 

Wat drijft iemans tot ZZPér worden?

 

Als je jezelf alleen verhuurt per uur is de eerste drie jaar leuk.

Daarna worden de kosten alszijnde belasting teveel en blijkt dat je in loondienst net zoveel hebt.

 

Mocht je daarnaast ook goederen verkopen (handel) , en werken aannemen, dan kan het lucratief zijn.

 

Echter heb je dan wel meer capaciteit nodig; Kapitaal, ruimte, aannemerspapieren etc.

 

Als je op dit moment zoekt in de bouw; Je kan alle kanten op.

Deze markt is booming.

 

Maar denk goed na met voor jezelf beginnen.

 

Diamant

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cuncard,

 

Ik heb ook veel klanten in de bouw. Mijn advisering is bij de bouwklanten vaak juridisch van aard.

 

Ik wil je dan ook uit ervaring waarschuwen en aanraden toch zoveel mogelijk contracten af te sluiten en facturen zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven, hoe aantrekkelijk de afgesproken bedragen dan ook zijn.

 

Zorg er ook voor dat er geen misbruik van je wordt gemaakt en neem het liefst iemand (een derde) mee bij een opdrachtbespreking, als getuige, mocht het later tot een conflict komen.

 

Succes en veel plezier!

 

Mocht je verder nog vragen dan hoor ik het wel....

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cuncard,

 

Het is verstandig om voor je je in allerlei materie van vergunningen, verzekeringen, ed. stort je eerst nagaat hoe jouw kansen op opdrachten zijn. Wie zijn jouw klanten, heb je al potentiele opdrachtgevers? Ga inderdaad ook na wat je nodig hebt. Een kritisch gesprek met iemand die jouw plannen evalueerd en de vinger op de zwakke plekken legt is verstandig. Pas als je dat allemaal hebt doorlopen moet je je gaan toeleggen op de zaken die je moet regelen om te kunnen starten. Zorg, in ieder geval voor een goede rechtsvorm, waarbij jij persoonlijke zo min mogelijk risico loopt.

 

Voor hulp mag je mij benaderen,

 

Groeten,

 

HansO

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.