ICT zal steeds minder rekening houden met
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
I.Smid
I.Smid
Het volgende kwam ik tegen tijdens het surfen;
<<<<<
Het antwoord was duidelijk: het zal steeds méér ontbreken aan kennis over hoe de mens met informatie en informatiesystemen omgaat, en de ICT zal steeds minder rekening houden met het basale feit dat mensen geen computers zijn en een werkgeheugen van slechts 0,1 kB hebben.
Misschien is het de start voor een systeeminnovatie die er voor zorgt dat het kennisaanbod in de ICT veel beter wordt toegesneden op de 'menselijke maat' en complementair wordt aan de uitzonderlijke wijze waarop het menselijke brein omgaat met informatie.>>>>
Mijn vraag;
Heeft dreamstart of een ander, ook een taak als het gaat om de niet ict-er meer te informeren zodat dit 'gat' niet groter wordt?
m.a.w(als ik dit stukj goed begrijp); Kan er niet wat meer gedaan worden om de gewone man/vrouw vertrouwd te maken met ontwikkellingen in de ict en hen met de voordelen/ nadelen van deze ontwikkelingen te laten kennis maken, op een leuke manier?
heeft iemand hier ideeën over?
Follow your dream, Feel the fear and do it anyway
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag