Ik heb een bedrijf vanwaaruit ik normaal gesproken dingen verkoop.
Nu wil ik echter ook tegen betaling teksten schrijven, en dit werk factureren vanuit mijn bedrijf.
Omdat ik niet helemaal bekend ben met het leveren van diensten, even deze eenvoudige vraag: (uitgaande van dat ik met mijn eenmanszaak dit jaar binnen de eerste schijf inkomstenbelasting blijf)
Als ik netto 10 euro over wil houden per gewerkt uur, dan zegt mijn boerenverstand dat ik per uur moet factureren:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mjmlvp
mjmlvp
Ik heb een bedrijf vanwaaruit ik normaal gesproken dingen verkoop.
Nu wil ik echter ook tegen betaling teksten schrijven, en dit werk factureren vanuit mijn bedrijf.
Omdat ik niet helemaal bekend ben met het leveren van diensten, even deze eenvoudige vraag: (uitgaande van dat ik met mijn eenmanszaak dit jaar binnen de eerste schijf inkomstenbelasting blijf)
Als ik netto 10 euro over wil houden per gewerkt uur, dan zegt mijn boerenverstand dat ik per uur moet factureren:
10,- x 1,19 x 1,344 = EUR 15.99
correctie: 10,- / (1 - 0,19) / (1- 0,344) = 18,82
Dus bedrag x BTW-tarief x inkomstenbelasting
Correct?
Groeten,
Martijn
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag