• 0

Merken moeten minder op het gevoel spelen...

Ik las het volgende artikel op marketingonline.nl:

http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem23103.html

 

En zodra alle hypevolgers besloten hebben om zich volledig te storten op de functionaliteiten van het product, dan gaat de consument zeuren dat er niet genoeg emotie aan zit... offeh, zie ik dat nou verkeerd?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
offeh, zie ik dat nou verkeerd?

Nou ehhhh ... nee. Dat zie je niet verkeerd. Wat een onzin artikel. Natuurlijk moet je niet ALLEEN op emotie mikken ... alhoewel, wat zijn de productaspecten van parfum? De geweldige ingredienten? de dubbelgezuiverde alcohol?

 

Zoals gewoonlijk moeten productaspecten en emotie parallel lopen. Productaspecten zie ik echter als "dissatisfier". Als het product niet goed is wil je het NIET hebben. Echter, als het product wel goed is betekend dat nog niet dat je het WEL wil hebben. Je moet het eerst WILLEN hebben, dat is een erg emotioneel gedreven proces. Als je het dan WIL hebben, wil je ook weten wat het product voor je doet. DAn komen de productaspecten aan de orde en die moeten niet teleurstellen.

 

Het artikel is van één of andere klojo die graag in publiciteit wil. Doet me denken aan die klojo die zo nodig moest bewijzen dat het systeem van automatische incasso niet werkt (werkt dus wél, maar nu gaan ze toch maar een systeem van geregistreerde machtigingen bedenken. Weg voordeel van gemak).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat was 'm.

 

Wat dat betreft vind ik recessies interessanter dan bloeiperiodes;

it seperates the boys from the men, het maakt de mens weer creatief, het laat mensen dingen zeggen waar je steil van achterover slaat of van in slaap valt, er staan allerlei figuren op die het evangelie der merken, marketing en economie gaan verkondigen (allemaal totaal verschillend en allemaal zien ze zichzelf als de guru).

De downside ervan is dat er heel mooi over gepraat wordt, maar dat het eigenlijk een soort afvalrace is waar heel veel menselijk leed bij komt kijken. Maar wie zijn het nou eigenlijk die hier heelhuids doorheenkomen? De optimisten? De marketeers? De ondernemers die op safe spelen of de risicozoekers? De intuïtief opererende zakenmensen of de verstandige entrepeneur?

 

Overigens; hoe kan een merk uiteindelijk niet op je gevoel spelen?

Als je een product hebt dat het lang doet dan geeft dat toch een goed gevoel?

Dan kun je wel met productfeatures en kwaliteitspraatjes aan komen maar dat is uiteindelijk volgens mij nog niet de bottom line.

Als ik trots vertel over mijn vorige auto zeg ik niet: "Die had zulke goeie kogellagers en enorm fijne cylinders!".

Nee; ik zeg dat ik daar zo lang plezier van gehad heb en dat 'ie me bijna nooit in de steek heeft gelaten.

(Overigens, ik had een auto die zelf kon denken; ik kreeg alleen maar pech op afritten en vlakbij benzinestations... maar daar zal wel niks van in het foldertje gestaan hebben ;)

 

Misschien een leuke nieuwe baan voor Jomanda;

de honderden 'goede waren die zichzelf toch eigenlijk niet verkopen' in de magazijnen verspreid over Nederland opsporen.

... ik voel een postcode doorkomen..... "

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat dat betreft vind ik recessies interessanter dan bloeiperiodes;

it seperates the boys from the men, het maakt de mens weer creatief, het laat mensen dingen zeggen waar je steil van achterover slaat of van in slaap valt, er staan allerlei figuren op die het evangelie der merken, marketing en economie gaan verkondigen (allemaal totaal verschillend en allemaal zien ze zichzelf als de guru).

 

jaa jaa jaa!!! dat vind ik wel een reusje waard ;D

Link naar reactie
  • 0

Er zijn merken en producten die minder op het gevoel spelen dan andere. Als je niks functioneel onderscheidends te bieden hebt, speel je in op gevoel. Parfum is een goed voorbeeld, kleding ook. Maar in de hierarchie van de productcyclus zijn er tijden dat gevoel er geen bal toe doet: alleen functie telt.

 

Zeker binnen een forum als dit is het goed je te realiseren dat 'internet' (en alles wat daarmee samenhangt) een hype is geweest omdat de functionaliteiten nieuw en dus uniek waren. Nu komt het er op aan een goed gevoel te creeren: een site bouwen kan iedereen, goedkoop en snel zijn ook. Dus kiest de klant intuitief: op gevoel dus.

 

Daarom verbaast het me dagelijks dat 'internetbedrijven' of webbouwers nog steeds over techniek praten (functie) terwijl het allang over 'gevoel' zou moeten gaan.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Aleph thanks :)

 

Techniek en fuctie;

Het zit in de aard van internet-mensen van het eerste uur op techniek te spelen denk ik.

Traditionele marketeers zijn niet zo betrokken geweest bij dit hele

procede. De principes en methoden die effectief zijn voor internet worden nu pas gededuceerd en geformuleerd.

 

Hoewel ik het maar ten dele met je eens ben. Er is wel degelijk op het gevoel gespeeld. Waarom zouden mensen anders sites van 30.000 gulden hebben kunnen opleveren waar ik nu nog geen 1000 euro mee kan verdienen?

(Daar is de hype toch op gebaseerd?)

 

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Als het aantal aanbieders groeit, en het aanbod steeds meer op elkaar gaat lijken, is in eerste instantie "prijs" het concurrentie wapen. Gevolg: niemand verdient meer iets. Afnemers kunnen dan allang geen onderscheid meer maken tussen de subtiele kwaliteitsverschillen.

 

Wat blijft er dan nog over? Juist ja. Vertrouwen en zo. Het merk dus. De enige mogelijkheid om marge te maken is om er voor te zorgen dat klanten jouw product WILLEN hebben. Als ze bereid zijn een fractie meer te betalen voor jouw product, kun je groeien en kan je anderen overnemen en wordt je marktleider. Dat gaat zelfs op voor de meest technische producten, Als er maar veel aanbieders zijn en de markt transparant is.

 

Ergo: het artikel is flut

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils, je loopt twintig jaar achter ;D

 

Begin jaren tachtig werd op basis van precies jouw redenering de ESP bedacht, de emotional selling proposition. Toen begonnen Unilever en Douwe Egberts nieuwe labels te plakken op vrijwel vergelijkbare producten, een pure merkbenadering. Inmiddels beseffen die bedrijven dat ze kapitalen spenderen aan gebakken lucht, en weer terug moeten naar het product. Het artikel klopt: de ESP is uitgewerkt. Was ook maar een lapmiddeltje.

 

Die fractie extra die klanten betalen voor jouw merk, kun je overigens helemaal niet besteden aan groei. Die wordt opgeslokt door reclameuitgaven. En ondertussen word je links en rechts ingehaald door private labels die een fractie minder vragen. Aldi verkoopt in Duitsland meer laptops dan Dell, om maar een voorbeeld te noemen.

 

Dat merk waar jij voor pleit, werkt alleen als het een label is op een werkelijk onderscheidend product. Daarom steekt Douwe Egberts nu kapitalen in productvernieuwing en gaat Sony al zijn standaard consumentenelektronica onder het AIWA-label verkopen...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TWA,

 

Begrijp ik je beredenering goed dat je gelooft dat kwaliteit gevoel overtreft? En dat kwaliteit beter verkoopt dan gevoel?

 

Je voorbeeld van ALDI begrijp ik dan niet helemaal, omdat ALDI volgens mij al een merk is dat de emotie "goedkoop/betaalbaar/redelijke kwaliteit" oproept....

 

Als je de goedkopere laptop bij een onbekende partij zou moeten kopen (dus zonder het merk gevoel van ALDI) dan zou je deze waarschijnlijk toch minder snel kopen.

 

Or am I jumping to conclusions?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nou- wie of wat flut of achterhaald is weet ik niet.

Wel dat kenmerk van marketing is dat het altijd zoekt naar iets 'nieuws'. Het is toch eigenlijk per definitie een psychologisch spelletje op te vallen bij mensen en je in hun geest naar binnen te wurmen met een bepaalde gevoelswaarde/positionering?

Wie dat spelletje het best weet te spelen heeft een voorsprong.

 

Misschien te simplistisch gedacht hoor.

Maar zoals ik het zie gaat het vooral daarom en zijn het niet zozeer lapmiddeltjes danwel methodes die hun uitwerking verliezen na een x-periode. Danwel de Zeitgeist verandert zo dat het verkeerde middel gebruikt wordt. Danwel het bedrijf is te eigenwijs en volhardt in een disfunctionele strategie.

 

En in mijn visie zijn er wel bedrijven die nog heel erg op de ESP (niet: Extra Sensory Perception, neem ik aan ;)) varen.

Er wordt ook steeds meer een verband gelegd tussen normen, waarden en een MERK.

Greenpeace positioneert zich tegenwoordig als merk dat staat voor 'positiviteit', minder 'productfeatures' zoals "schoner water".

Vreemde analogie met Wanadoo, die zich positioneert met "Positive Generation" en ontzettend op gevoel speelt in hun reclamespotjes.

Een Etos zegt: "Waar haal je de energie vandaan?" (Deze drogist verkoopt geen persoonlijke verzorgingsproducten; nee, ze verkopen energie!) en het Nuon maakt van stroomvoorziening ook een lifestyleproduct. Het vuurtje waar je je ei op bakt, jazzmuziekje erbij.

Primaire levensbehoeften worden vermarkt in het tertiaire segment. (Of kwartaire?)

 

Nu ik er zo over zit te filosoferen is het meer een graduele verschuiving van ESP naar SSP;

van Emotional Selling Proposition naar de Spiritual Selling Proposition.

Als je goed kijkt naar de gebieden waarop gemarket wordt, de onderscheidende elementen die aan merken worden toegeschreven, het veranderende waardenpatroon van bedrijven en producten (PPP), de populariteit van programma's als Oprah, tijdschriften als Psychologie en Onkruid.... (en dat binnen een blad als Psychologie ook opvallend veel aandacht geschonken wordt aan steeds minder wetenschappelijke onderwerpen).

Niet dat ik zeg dat de age of Aquarius is aangebroken, maar het is eigenlijk best opvallend.

 

TwaLevel, ik weet niet of je het begrip SSP al ergens gecoind hebt gezien, maar ... wacht, Google brengt soelaas:

Ja, er was nog iemand met dit idee.

http://www.metaforadigital.com/salud/boletin/enero2002.htm

 

Y, para continuar con la saga, hay quien habla ya de la 'Social (o Spiritual) Selling Proposition'. Coca-Cola ha llevado a cabo una investigación según la cual, a la USP y la ESP el marketing del futuro tendrá que añadir la SSP, ya que esta tendencia acabará siendo tan esencial para construir marca como la publicidad y la promoción.

 

M.i. is het dus niet zoeer een terugkeer naar productfeatures, danwel een in een ander component van het menselijk bewustzijn vermarketen; de "spirit".

Los van het feit dat dat iedereen wel weet wat we daarmee bedoelen, totdat we een definitie moeten gaan maken :)

 

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het belang van een merk verschilt natuurlijk nogal naar productgroep...

 

En pak waspoeier koop ik net zo lief bij de aldi.

Een ijskast of vaatwasser koop ik ook waar die het voordeligste is, ongeacht het merk eigenlijk.

 

Bij andere producten kan een merk meer vertrouwen geven, door bijvoorbeeld goede of slechte verhalen of onbekend maakt onbemind. Een yoko-stereoset zou ik me niet zo 123 aanschaffen, maar meer omdat ik vermoed dat de aiwa, sony of philips kwalitatief beter is.

 

Van computerhardware denk ik meer kennis te hebben, dus ik zet gerust een realtek netwerkkaart in mn pc in plaats van de 10x duurdere (en iets betere) 3com.

 

Er zijn natuurlijk ook producten die vooral een emotionele waarde hebben en waarbij merk best een rol speelt: kleding is zoiets.

 

En de zaken waarbij imago/uitstraling en kwaliteit deels hand in hand gaan, iets als een personenauto...

 

Ik betrap mezelf er niet vaak op een duurder product te kopen vanwegen het merk op zich, maar onbewust zal ik dat zeker doen. Zoiets is echter wel persoonlijk, je hebt mensen die het liefst ieder product van een A-merk hebben, ongeacht of er enig kwaliteitsvoordeel aan zit!

Link naar reactie
  • 0

De aanleiding voor deze thread was een artikel in Tijdschrift voor Marketing, waarin gesteld werd dat bedrijven een betere balans moeten zoeken tussen emotie en substantie.

 

Aldi mag bekend zijn en een bepaalde imago oproepen, maar dat bedrijf heeft in ieder geval geen cent besteed aan het opwekken van zrskies emotie. Daar zijn ze tot in het absurde bezig meer substantie voor hun geld te krijgen. Dat is dus het verband.

 

En let wel: het gaat om de balans. In veel van die grote bedrijven zijn productontwikkeling en marketing echter zo ver van elkaar verwijderd, dat de brand managers helemaal niks meer te maken hebben met het product. Die zijn dan alleen nog maar bezig met emotionele vraagstukken, en voor je het weet zelfs spirituele kwesties. Dan krijg je chaos-modellen: virtuele tomaten en conceptuele pindakaas.

 

De grap is dat dezelfde mensen die eerder bij Unilever en Douwe Egberts lifestyle-campagnes mochten maken (en nu niet meer nodig zijn) in dienst zijn gekomen van de telecom- en nutsbedrijven. Zie je inderdaad in die hoek allerlei zweefreclame voor de dag komen. Heb ik overigens geen moeite mee, mits er maar een link blijft naar de realiteit van die bedrijven. Stroom met spirit, daar teken ik direct voor!

 

Gewetensvraagje Annedien: een Greenpeace die zijn imago belangrijker vindt dan schoon water, is dat een vooruitgang?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gewetensantwoordje: Ik beschrijf wat ik waarneem, zonder hier direct een waarde-oordeel op te plakken. Wat betreft Greenpeace althans ;)

 

Verder is marketing toch uiteindelijk een stuk minder wetenschappelijk dan het graag wil doen laten geloven.

Aldi zou volgens mij nog eens per ongeluk de cultstatus kunnen bereiken.

Diesel was bedoelt als B-merkje voor bij de Jeans Schuur maar omdat ze dit door (te?) goede ontwerpers lieten maken werd het onbedoeld een grote hit.

Hoe hip was het een tijdlang met een canvas boodschappentas met leren hengseltjes als schooltas te gebruiken (auw voor schooltassen, joepie voor booschappentasfabriek). Welke trendwatcher had dat voorspeld?

Was Lacoste een jaar of tien geleden nog enkel en alleen weggelegd voor de PieterJeroenen-met-bootschoenen onder ons; nu ben je de bom als je dat croco'tje weer vertoont. (Idem dito voor Pringle; saai brits breimerk, nu opkomende hipheid, Burberry's wordt/is ook weer hot)

Een merk als Quick heeft zich heel bewust ingespannen hip te worden en dit was blijkbaar af te dwingen. Mission accomplished.

De rebranding van Skoda is pending en ik wacht met spanning af of het ze lukt (met wat tijd zou het kunnen maar ik blijf me afvragen of een nieuw merk lanceren niet goedkoper en effectiever was geweest?).

Philips steekt meer geld in het bevechten van z'n eigen imago dan in het opbouwen van een sterk merk.

Sony was van begin af aan al vernieuwend bezig volgens mij.

Ik weet trouwens nog van vroeger dat ik graag een Aiwa walkman wilde omdat er zo'n ontzettend goed geluid in zat voor zo'n ding van een paar tientjes. Mijn bordeauxrode Aiwa met equalizer-schuifjes is lange tijd mijn trouwe vriendje geweest :)

 

Het blijft toch een kwestie van een bot in een steegje gooien en kijken wat voor hond er op afkomt.

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even van higherlevel weer terug naar starterlevel: in de VS is sinds enkele maanden een nieuw product op de markt, de HipTop. Een starter dus, opgericht door ouwe Apple-gedienden. En eentje waar substantie (product) en emotie (presentatie) voor mijn gevoel aardig in balans zijn.

 

Dit is de site http://www.danger.com van het bedrijf en hier http://www.hiptop.com kunnen de klanten terecht. Rara wie als eerste dat product in zijn aanbod heeft opgenomen? T-Mobile van Deutsche Telekom! Komt het met Ben misschien toch nog goed ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Verder is marketing toch uiteindelijk een stuk minder wetenschappelijk dan het graag wil doen laten geloven.

 

...........

Het blijft toch een kwestie van een bot in een steegje gooien en kijken wat voor hond er op afkomt.

 

 

Maar toch is het ook een wetenschap. Er wordt daadwerkelijk op universiteiten onderzoek gedaan naar product personality.

 

Het zal bijzonder lastig zijn, maar toch denk ik dat de meeste bedrijven met een bepaald imago redelijk goed in de gaten hebben wat voor klanten ze hebben, wat die klanten nog meer leuk vinden en in welke tijdschriften enzovoort ze moeten adverteren.

 

Trendwatching is natuurlijk een stuk koffiedik kijken, maar dat zullen sommigen die dat vaak doen, daar toch wel enige kijk op hebben denk ik.

Bijvoorbeeld de politieke polls: de SP piekt ontzettend en er werd alom gezegd dat het te vroeg gepiekt had, en het blijkt nog waarschijnlijk waar te zijn ook.

 

Als een bedrijf ontzettend van zijn imago en product personality afhangt, kan ik me voorstellen dat zo'n bedrijf daar mensen voor inhuurt of in dienst neemt om het één en ander in de gaten te houden of een beeld te krijgen van de klanten en wat die gaan doen.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Hiptop is een PDA waarmee je kan mailen, browsen en bellen. Dat draadloze dinkie kost vraagprijs 200 dollar (wordt al verkocht voor 49 dollar). De lancering is gepaard gegaan met nogal wat free publicity gericht op mensen die 'in' zijn voor nieuwe gadgets.

 

Dat virus sloeg aan. Nog voor het product op de markt lag, was er al een community. Die hebben ze nu vriendelijk opgeslokt in hun eigen website hiphop.com - en Annedien let eens op de functie-omschrijving van de administrator: Minister of Guerilla Operations!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nog een voorbeeld van een starter met balans. Het Thaise (!) bedrijf Khun Perm http://www.khunperm.com opgericht door een lokale ingenieur die na jaren experimenteren een manier vond om bereide rijst te conserveren. Klinkt als nasi goor-eng? Dan zou je toch eens zo'n blikje moeten proberen. Smaakt prima, ook na anderhalf jaar in de kelder gestaan te hebben :o

 

De kostprijs is bovendien erg laag, wat deze blikjes interessant maakt voor acties in gebieden waar voedseltekort dreigt. En als bonus zien de producten van Khun Perm er gelikt uit. je zou bijna denken dat het een stiekum marketing-plotje is van Mars dat naast Uncle Ben nu ook eens iets spiritueels wil doen...

 

NB: ik probeer deze discussie over emotie versus substantie een beetje naar starter-cases te verschuiven - wie kent er meer voorbeelden? Ik zou graag emotionele en substantionele succes-stories met mislukkingen vergeleken zien.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat Ben als merk verdwijnt gaat me natuurlijk persoonlijk aan het hart!

 

En ik vind het jammer, want ze hadden dat merk leuk in de markt gezet. Concurrentie was er volgens mij niet alleen op gevoelswaarde, maar zeker ook op prijs. En ik was destijds natuurlijk bij met 50 gulden korting omdat we dezelfde naam hadden ;)

Link naar reactie
  • 0

AOS, inderdaad wordt marketing als vak onderwezen op instituten, maar dat maakt het niet veel wetenschappelijker dan de afdeling parapsychologie of kunstgeschiedenis. Of laat ik zeggen; het is een wetenschap, maar niet zo 'exact' als het wil laten geloven.

Het blijf m.i. behoorlijk "vaag", en hoewel er honderden, zo niet meer modellen, checklists, theoriëen, richtlijnen, richtingen, stromingen, afkortingen.... well....

Dat was mijn point eigenlijk :)

Je kunt er achteraf een boel over zeggen en concluderende modellen opstellen.

 

Hiptop; nu je het zegt- volgens mij is het ook wel eens voorbijgekomen op de mailinglist www.internetcreatieven.nl, ik herinner het me wel.

Eerste rumour around the brand en lancering lagen dan best ver uit elkaar denk ik?

 

Khun Perm ziet er smakelijk uit!

Op welke markt richt dit bedrijf zich primair dan?

 

Hoewel ik off the top of my head geen voorbeeld weet dat daar precies op aansluit kan ik wel wat namen roepen:

 

-- iMode --

Balans of niet?

 

--horloge met OS? (Microsoft) --

 

Later meer,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

AOS, inderdaad wordt marketing als vak onderwezen op instituten, maar dat maakt het niet veel wetenschappelijker dan de afdeling parapsychologie of kunstgeschiedenis. Of laat ik zeggen; het is een wetenschap, maar niet zo 'exact' als het wil laten geloven.

Ik denk niet dat het minder wetenschappelijk is als Psychologie of Sociologie.

 

Het blijf m.i. behoorlijk "vaag", en hoewel er honderden, zo niet meer modellen, checklists, theoriëen, richtlijnen, richtingen, stromingen, afkortingen.... well....

 

Echte wetenschap dus!! ;D ;D

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Op de lagere school beginnen we allemaal met optellen en aftrekken, en als je dan de hele rit uitzit tot afgestudeerd wiskundige weet je dat maatstaven zo exact niet zijn. Toch is dat geen reden om het rekenen af te schaffen.

 

In het onderwijs worden marketing- en brandingmodellen onderwezen, waarvan je later in praktijk merkt dat ze niet zo exact toegepast worden. Ondertussen heb je echter wel een heel denkkader ontwikkeld waardoor je tenminste kunt beargumenteren waarom je afwijkt van het model. In bedrijfskunde zal het niet anders zijn. Zelfs in oudheidkunde staan de fundamenten ter discussie. Of was de theorie dat de Odysseus in Zeeland begonnen is onzin?

 

Die discussie over emotie versus substantie is misschien ook een tikkeltje academisch.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

OK Twa.

Nils, je loopt twintig jaar achter

 

Kan best zijn dat ik 20 jaar achter loop. Maar je loopt minsten 40 jaar achter als je denkt dat goede waar zichzelf verkoopt. ;D

 

Productkwaliteit is ook maar gebaseerd op perceptie. En hoe beinvloed je die perceptie? ... Precies met marketing uitgaven!!!

 

Dan is de cirkel weer rond.

 

Ik blijf het zoeken in de balans tussen vorm en inhoud.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.