• 0

Merken moeten minder op het gevoel spelen...

Ik las het volgende artikel op marketingonline.nl:

http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem23103.html

 

En zodra alle hypevolgers besloten hebben om zich volledig te storten op de functionaliteiten van het product, dan gaat de consument zeuren dat er niet genoeg emotie aan zit... offeh, zie ik dat nou verkeerd?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien moeten we hier nog 2 zaken onderscheiden:

 

- Imago

Ofwel, het beeld dat een klant bij jouw merk heeft. Iets dat je kunt opbouwen met een bepaalde reclame-strategie, klantbenadering, passende bedrijfsnaam en logo, etc.

 

- Bekendheid

Als men niet op de hoogte is van het bestaan van je bedrijf en/of product, kun je de beste deal in de markt hebben, maar niets verkopen.

 

Voor mij is dit verschil erg belangrijk.

Je hebt situaties waarbij ik geen klant kan worden omdat ik een bedrijf niet ken, terwijl ze een goede oplossing zouden zijn.

In andere situaties zorgt imago ervoor dat ik geen klant wil worden. Neem bijvoorbeeld het merk Lada. Niemand wil erin rijden, maar vrijwel iedereen kent het als automerk. (Sterker nog, ik durf te wedden dat de spontane naamsbekendheid op 'slechte auto' de 80% overtreft ;) )

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik blijf het zoeken in de balans tussen vorm en inhoud.

 

Zo zijn we weer terug bij af. De stelling in Werben & Verkaufen was dat merken uit balans raken als ze teveel op emotie drijven en de substantie verwaarlozen. Noem dat voor mijn part vorm en inhoud.

 

Het commodity-argument is echter gemakzuchtig; zo krijg je luie marketing. Veel geld voor media-campagnes waarin emotie centraal staat, maar op het niveau van productie, distributie en dienstverlening staat de ontwikkeling stil. Kon je de afgelopen jaren legio voorbeelden van zien, en veel van die bedrijven die zo zwaar op emoties leunden maken nu de ommekeer.

 

Zo lees ik dat verhaal op marketing-online althans. Niet als een pleidooi tegen emotie, maar tegen lege huls lifestyle-marketing. "Läta mee, met de arreslee!" Dat is een serieus debat bij bedrijven met grote marketingbudgetten; speelt waarschijnlijk ietsje minder bij starters. Die hebben zulke luxeproblemen niet. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.