• 0

Krediet gelijk na het oprichten BV

Ik wil een BV oprichten kan ik dan vlak erna bij de bank aankloppen voor een krediet ?

Waar kijkt de bank naar? Zal er ook naar jouw persoonlijke BKR toetsing worden gekeken? Over welke maximum bedrag zal er gesproken kunnen worden 18000 of meer? Wie weet het uit ervaring hoe makkelijk het in het praktijk gaat als je nog niet zo lang als onderneming bestaat. Ik heb namelijk een krediet nodig om mijn voorraad te kunnen uitbreiden. Is er trouwens een verschil of je als BV of VOF bij de bank aanklopt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

uit de faq van bizner:

 

Kan ik als starter ook een lening krijgen?Ja. Als startend ondernemer kun je dezelfde lening krijgen als andere ondernemers, tot een maximum van €50.000. Een ondernemingsplan hoef je niet toe te sturen. We controleren wel je kredietwaardigheid. Je kunt een lening aanvragen via de beveiligde omgeving van bizner.nl. Binnen 1 minuut laten we weten hoeveel je kunt lenen.

 

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

"ff" 18 mille krijgen gaat vrees ik niet lukken. Je kunt een lening krijgen op basis van een aantal factoren. StuFi, Woning, Inkomen, Ondenemingsplan (als je geluk hebt) Helaas zijn er tegenwoordig slechts weinig banken die nog aan starters financieren doen. Postbank is wat makkelijker, bij de Rabo moet je het niet proberen, Bizner kan maar de rentetarieven zijn daar hoger en ING doet ook minder moeilijk.

 

Heb je al een businessplan ? Of andere "onderpanden" voor die lening van je ? Daarbij, waarom zou je meteen als BV willen opstarten ? Bang voor de risico's ? Het meeste is goed te verzekeren en de rest vang je af in je algemene voorwaarden. Je raakt starters- en onderneersafstrek kwijt en je betaalt (mits je onder een bepaalde winst blijft) meer belasting over je zuurverdiende centen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling: Ja de bank behandelt een BV anders dan een VOF.

 

Je kan trouwens je 18.000 gewoon in je voorraad steken. Het is immers ondernemingsvermogen. Je moet wel even zorgen dat het er op staat en blijft staan, totdat je die goedkeuring krijgt

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Niki,

 

Ik weet nog wel mensen in Nigeria die je snel 10.000 euro lenen ;D

 

Nee, even alle gekheid op een stokje, je denkt er te licht over. Je zal minstens met een goed ondernemingsplan moeten komen wil een bank over krediet nadenken. En je vraag over BKR geeft te denken :-\

Live Piter,

Ik zie nergens een aanleiding in mijn bericht die jouw op een gedachte kan brengen dat ik er te licht over denk. Bovendien wie zegt nou dat ik geen ondernemingsplan heb? Toch bedankt voor jouw inhoudelijke reactie.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat beleid van bizner maar vreemd als het ook starters betreft. Niki, ik zou je aanraden wel met een accountant of ''echte'' bank te spreken over je financieel plan, voordat je ergens ''makkelijk'' een hoop geld leent.

Beste Pawelotti,

Bedankt voor jouw bezorgdheid, maar ik vraag hier niet naar een advies hoe ik mijn bedrijf moet runen. Vraag is, en ik heb dat duidelijk omschreven , of mensen hun ervaringen op dat gebied met mij kunnen delen of mensen met een duidelijke kennis van bankzaken mij een duidelijk advies geven. Ik hoor graag reacties op iets hoger niveau dan wat ik hier allemaal lees. Ben namelijk zelf HBO economie afgestudeerd dus dat is begrijpelijk dat als iemand iets over een goed ondernemingsplan schrijft, klinkt in mijn oren beetje belachelijk. Ik wil ook gelijk mensen die alleen maar hun reactie willen plaatsen - om maar wat te plaatsen, dat liever niet te doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling: Ja de bank behandelt een BV anders dan een VOF.

 

Je kan trouwens je 18.000 gewoon in je voorraad steken. Het is immers ondernemingsvermogen. Je moet wel even zorgen dat het er op staat en blijft staan, totdat je die goedkeuring krijgt

 

Hoera !!!

Mag dat echt???? :-) Mensen alstublieft !!!!!

Het lijkt hier kleuterschool. Mogen er meer reacties met serieus kennis en ervaring komen????

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een BV oprichten kan ik dan vlak erna bij de bank aankloppen voor een krediet ?

Ja

 

Waar kijkt de bank naar?

Los van het bedrijfsplan kijkt de bank sterk naar je persoon. (liever een goede ondernemer met een slecht plan dan een slechte ondernemer met een goed plan)

 

Zal er ook naar jouw persoonlijke BKR toetsing worden gekeken?

Dit maakt onderdeel uit van het "doorlichten" van een persoon. Wanneer jij met een pasopgerichte BV wat voorraadfinanciering komt regelen zullen ze sowieso willen dat je prive meetekent, wanneer je een BKR registratie (achterstand bijvoorbeeld hebt) werkt dat dan niet in je voordeel.

 

Over welke maximum bedrag zal er gesproken kunnen worden 18000 of meer?

Sterk afhankelijk van de branche en onderpand. 50000 euro aan zomermode of 50000 euro aan tuinhuisjes heeft een andere onderpandwaarde. Ook hier zal de persoon van de ondernemer samen met zijn plan de doorslag moeten geven.

 

Wie weet het uit ervaring hoe makkelijk het in het praktijk gaat als je nog niet zo lang als onderneming bestaat. Ik heb namelijk een krediet nodig om mijn voorraad te kunnen uitbreiden.

Wanneer jij als startend bedrijf aanklopt bij de bank zonder onderpand/zekerheden en geen eigen inbreng is de kans vrij klein dat je direct een aanzienlijk bedrag kunt lenen.

 

Is er trouwens een verschil of je als BV of VOF bij de bank aanklopt?

Ja, met name wanneer je als privepersoon wat achter de hand hebt. Ook het gegeven dat je een bepaalde opleiding genoten hebt werkt in je voordeel als privepersoon (men gaat er gemakshalve van uit dat je met een opleiding in staat bent om een redelijk loon te kunnen verdienen) Dit vergroot je aflossingscapaciteit.

 

Naar mijn mening ging ik eerst met banken praten als ik ze per se zou moeten betrekken in mijn financiering. Zeker wanneer je in prive moet meetekenen verliest de BV al direct een van zijn belangrijkste voordelen. Dan kun je waarschijnlijk beter in de IB sfeer op starten vanwege de talrijke fiscale voordelen en dan vervolgens omzetten in een BV.

 

Ard

 

Link naar reactie
  • 0

Het krediet dat een bank je geeft is in het algemeen een persoonlijk krediet aan jou als ondernemer, vermomt als zakelijk krediet. De grootte van het krediet is dus ongeveer hetzelfde als wanneer je een lening voor een zeilboot wilt hebben.

 

Verder geeft een bank in het algemeen pas krediet als je eerst zoveel geld op je rekening zet als dat het krediet groot moet zijn. Heb je dus eigen geld, dan zet je dat op je zakelijke rekening en vraagt gelijk een krediet aan van die omvang.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Mensen alstublieft !!!!! Het lijkt hier kleuterschool. Mogen er meer reacties met serieus kennis en ervaring komen????

 

Tja, op dit forum zit rijp en groen door mekaar. Geen voorselectie, en vrijwel iedereen kan vragen stellen. Je krijgt snel antwoord en zal zelf moeten bepalen waar je wat aan hebt. Dus mopperen is zinloos.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mensen alstublieft !!!!! Het lijkt hier kleuterschool. Mogen er meer reacties met serieus kennis en ervaring komen????

 

Tja, op dit forum zit rijp en groen door mekaar. Geen voorselectie, en vrijwel iedereen kan vragen stellen. Je krijgt snel antwoord en zal zelf moeten bepalen waar je wat aan hebt. Dus mopperen is zinloos.

 

Succes!

Ja groot gelijk, excuus. Ik zal mij verder inhouden. Maar, ik moet wel zeggen da het mopperen zijn werk wel heeft gedaan gezien reacties die erna zijn gekomen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nikki,

 

Wil je een BV oprichten of een structuur?

Mocht je zelf een negatief BKR verleden hebben is het wijs in de structuur een ander persoon (met een schone lei) aan te stellen als directeur/bestuurder.

 

Dan is het krediet nog afhankelijk van het idee.

Bestaat het bedrijf al en is het ovegenomen door de BV of is het een nieuw bedrijf?

 

Is het nieuw; Krijg je niks meer als een eenmanszaak of starter!

Bestaand; Afhankelijk van de voorgane jaren!

 

Zet je een BV en/of structuur op vanwege doorgroei en problemen met je eigen BKR gegevens?

Dat helpt je niet aan een krediet wanneer je zelf bestuurder bent.

Dan komt de tip andere bestuurder naar boven.

 

De bank zoekt altijd naar de verantwoordelijke.

 

Diamant

Link naar reactie
  • 0

Je moet inderdaad met een goed ondernemersplan voor de dag komen. Hieruit moet blijken dat je onderneming in de volgende jaren voldoen cash flow genereert om de rente en aflossingen van de lening te kunnen betalen. Als je daarnaaast voldoende onderpand kunt verstrekken voor de lening ben je al een heel eind. Je zult echter ook zelf geld in je onderneming moeten stoppen. Anders zal geen enkele serieuze bankier met je in zee gaan. Er moet betrokkenheid van je zelf uit de presentatie blijken. Dit kan eventueel ook met een durfkapitaallening van familie of vrienden. Deze lening wordt dan achtergesteld t.o.v. de bankier. Dus ook een soort aansprakelijk vermogen voor de bankier.

 

Mijn ervaring is dat een goed ondernemersplan belangrijk is, maar daarnaast ook de eigen presentatie naar de bankier toe is erg belangrijk. Vertrouwen uitstralen voor wat betreft je eigen plannen.

 

Verschil in BV en VOF zit voornamelijk in de aansprakelijkheid en de fiscale faciliteiten. Bij een BV kun je de aansprakelijkheid beter afschermen. Bij de VOF ben je hoofdelijk aansprakelijk . ( heb je trouwens een partner in de onderneming ? ) Bij een VOF heb je weer wel wat meer fiscale faciliteiten zoals zelfstandige aftrek en startersaftrek.

 

Succes

 

dgdroosendaal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.